Hararet sonucu su eksiltme

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Hararet sonucu su eksiltme

İleti oguzbbk » 26 Eyl 2008, 01:31

Gecenlerde gene buna benzer konu uzerine yazmışltım tekrar olacak ama aynı arızayı aynı model (2002 octi el.)2 aractada birkaç gun arayla yaşayınca yeniden gundeme getirmek ve Saygıedeğer ustalarızın Fikrini almak istedim Konu kısaca termostat arızsı sebebiyle hararetibresi 110 120 derce yi gordu.Termostat değişimini ve müşür değişimini yaptırdım bu seferde aracta su eksiltmeye başladı tekrar ustamızı ziyaret ettik Lgp beyninden kacak var dedi duzelttik ama gene aynı hatta 200 km civarında yol kat ettikten sonra su ikaz lambası yanmaya başladı 3 seferdir su ekliyorum bu arada İskenderunda havaların soguması ile kaloriferi acıyım dedim(dijital klimada eco modu)malesef sıcak hava gelmyor hareret hep 90 derecede sabit o normal ama su eksiltme ve kalorifer sorunu diger aracta da meydana geldiği içi dikkami çekti.TAbi bazı ustalar conta yakmışsın falan demeye lafı getirdiler ama bu arabalarda annetmiyorum boyle bir sorun cıkacagını cunku aracta calışma normal.Saygılar....
 
oguzbbk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 13 Arl 2007, 03:47

İleti AhmetH » 26 Eyl 2008, 01:52

Araçta çalışma normal  hatta  daha  performanslı  olabilir Embarrassed
 

Hararetten  sonra  tüm  gayretinize rağmen eksilen suyun kaynağını bulamıyorsanız ustaların dediği gibi  büyük ihtimal  contanızı  yakmışsınız  demektir.

 

hatta  dikkatli bir mastar ölçümü  ile  silindir  kapağının  hararetten  eğilip eğilmedini bile anlarlar..

 

eğilmesi  ekstradan kapak taşlama masrafı açacaktır size..

 

conta da  yanmış  ise ve  şu anda  su  eksilmesi  silindirlere doğru bir sızma şeklinde ise ileride ciddi  problemler olabilir.

zira sızan su  silindirlere  ek  dolgu  yapar. su şeklinde silindire girip  buharlaşan su  EGT  denilen  piston üstü  harareti arttırır.. hiç  haberiniz olmadan  pistonunuzu  veya  egzoz  supapınızı  eritip  delebilirsiniz..

 

araç çalışmasında ve performansında bir  belirti vermeyebilir.

 

 

bujilerinizi  söktürün.  işi  bilen  bir  usta ; silindir  kapağında  çatlak  conta yanması  su   kaybı  konuları  için  kendine alet  yapmıştır.

 

bu aleti  buji yerine  bağlayıp  kompresör yardımıyla  motora  her  silindir  için  hava basılır

 

eğer kaçak  çatlak  vs  varsa kendini  belli  eder..   genleşme  kabında  baloncuklar  çıkar vs..

 

bu  testten  sonra  kesin denirki  conta  yanmıştır ve  kapak  sökülür.. 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2214
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti tivoli » 26 Eyl 2008, 02:01

su tesisatında kaçak olabilir aracın altınada bir bakın derim yerde su damlacıkları varmı? ayrıca conta yanmasından şüphe ediyorsanız yağ çubuğunu çekin ve yağınızın rengini kontrol edin çubuğun üzerindeki yağda beyazlaşma gibi bir durum varsa hasar gören contadan dolayı pistonlara su sızıyor olabilir inşallah böyle bir durum yoktur aracın çalışması normal dediğinize göre büyük ihtimal ilk başta dediğim gibi soğutma suyu tesisatında ufak bir kaçak olabilir geçmiş olsun
**AIKIDO** 4.KYU
Kullanıcı avatarı
tivoli
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 475
Kayıt: 12 Eyl 2008, 22:55
Nereden: İstanbul (And.)

İleti AhmetH » 26 Eyl 2008, 02:06

su  yağ kanalına  denk gelmeden  silindir  içine  sızabilir.


Bu durumda  yağ doldurma kapağı altında veya  yağ  çubuğunda  yada  krank  havlandırma hortumlarında  mayonezimsi  oluşum  görülmeyebilir.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2214
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti octaviaman » 27 Eyl 2008, 13:43

radyatör ve motor su tesisatında bir kaçak yoksa maalesef suyu motor içiyor demektir.Bunu da iyi bir usta hemen söyler.Geçmiş olsun.Yeri gelmişken söyleyeyim özellikle sıcak havalarda hele hele bunaltıcı yağmur sıcaklarında özellikle şehir içinde araçları devirli kullanmakta fayda var.Motor rektifiyecilerinin en çok sevdiği dönem ağustos-eylül ayları sanırım.

Kullanıcı avatarı
octaviaman
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 679
Kayıt: 05 Eyl 2008, 13:38
Nereden: İzmir
Arabanız: Octavia Ambiente 1.9TDI

İleti oguzbbk » 30 Eyl 2008, 00:30

Evet Arkadaşlar aractaki problemi nihayet sivas ili gemerek ilcesinde (memleketim olur)  sanayideki uzaktan baktıgıızda böle virane yermi olur denicek yerdeki bir ustamız saolsun sorunun devridaim pompasından kaynaklandıgını buldu parcayı soktugumuzde 2ye ayrındıgını(su pervanesinin plastik kısmı) gorduk kayseriden parcayı 70 ytl. ye aldım bayram sonu taktıracaz ama bu arada belirtmeden gecemiyecegim bu araba bu haliyle devamlı su kaynatma hali le 1000 km den daha fazla yol yaptım ve su kacagının termostat takılırken ben ustayım diye gecninen iskenderunlu nesim usta tarafından faza sıkılmadan mutevellid termostat girisindeki vida agızlarından catlatıldıgı ve suyu burdan boşalttıgını bulduk ne diyeyim.Ama arkadaşlar bu arabayla kapak contasını yakmadan bu kadar yol yaptım , yolda bile cok sıkıştırmama ragmen 1900 rakımlı tepelerden yollardan  gectim tek bir şey var bence denecek HELAL OLSUN SANA OKTAVYA ve BUNU YAPAN MUHENDİSLERE ...... 

oguzbbk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 13 Arl 2007, 03:47

İleti skodacı » 30 Eyl 2008, 00:45

[quote="oguzbbk"]

Evet Arkadaşlar aractaki problemi nihayet sivas ili gemerek ilcesinde (memleketim olur)  sanayideki uzaktan baktıgıızda böle virane yermi olur denicek yerdeki bir ustamız saolsun sorunun devridaim pompasından kaynaklandıgını buldu parcayı soktugumuzde 2ye ayrındıgını(su pervanesinin plastik kısmı) gorduk kayseriden parcayı 70 ytl. ye aldım bayram sonu taktıracaz ama bu arada belirtmeden gecemiyecegim bu araba bu haliyle devamlı su kaynatma hali le 1000 km den daha fazla yol yaptım ve su kacagının termostat takılırken ben ustayım diye gecninen iskenderunlu nesim usta tarafından faza sıkılmadan mutevellid termostat girisindeki vida agızlarından catlatıldıgı ve suyu burdan boşalttıgını bulduk ne diyeyim.Ama arkadaşlar bu arabayla kapak contasını yakmadan bu kadar yol yaptım , yolda bile cok sıkıştırmama ragmen 1900 rakımlı tepelerden yollardan  gectim tek bir şey var bence denecek HELAL OLSUN SANA OKTAVYA ve BUNU YAPAN MUHENDİSLERE ...... 

[/QUOTE]
 

buradan tüm meslektaşlarıma seslenmek istiyorum...bir aracın su pompasını lütfen üreticinin öngördüğü km veya yıl değerinde değiştirin...ilgili parçayı değiştirmeyen ustalar abi bu su pompası seni en az şu kadar km veya bu kadar yıl götürüp diyip,akılları sıra müşterilerine kendilerini şirin göstermekteler...bunları niye söyledim...arkadaşın başına gelen bu olayın başka araç kullanıcılarının başına gelmemesi için...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti 9336 » 30 Eyl 2008, 12:29

[quote="skodacı"][quote="oguzbbk"]

Evet Arkadaşlar aractaki problemi nihayet sivas ili gemerek ilcesinde (memleketim olur)  sanayideki uzaktan baktıgıızda böle virane yermi olur denicek yerdeki bir ustamız saolsun sorunun devridaim pompasından kaynaklandıgını buldu parcayı soktugumuzde 2ye ayrındıgını(su pervanesinin plastik kısmı) gorduk kayseriden parcayı 70 ytl. ye aldım bayram sonu taktıracaz ama bu arada belirtmeden gecemiyecegim bu araba bu haliyle devamlı su kaynatma hali le 1000 km den daha fazla yol yaptım ve su kacagının termostat takılırken ben ustayım diye gecninen iskenderunlu nesim usta tarafından faza sıkılmadan mutevellid termostat girisindeki vida agızlarından catlatıldıgı ve suyu burdan boşalttıgını bulduk ne diyeyim.Ama arkadaşlar bu arabayla kapak contasını yakmadan bu kadar yol yaptım , yolda bile cok sıkıştırmama ragmen 1900 rakımlı tepelerden yollardan  gectim tek bir şey var bence denecek HELAL OLSUN SANA OKTAVYA ve BUNU YAPAN MUHENDİSLERE ...... 

[/QUOTE]
 

buradan tüm meslektaşlarıma seslenmek istiyorum...bir aracın su pompasını lütfen üreticinin öngördüğü km veya yıl değerinde değiştirin...ilgili parçayı değiştirmeyen ustalar abi bu su pompası seni en az şu kadar km veya bu kadar yıl götürüp diyip,akılları sıra müşterilerine kendilerini şirin göstermekteler...bunları niye söyledim...arkadaşın başına gelen bu olayın başka araç kullanıcılarının başına gelmemesi için...
[/QUOTE]
Burdaki durumda, sorun ustanın(usta dememek lazım) beceriksizliğinden kaynaklanan bir sorun oluşmuş. Su pompasını zamanında değiştirsen ne olacak. Bunun gibi bir usta değiştirirse yine sorun yine sorun.

oguzbbk arkadaşım size de geçmiş olsun.
Kullanıcı avatarı
9336
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 29 May 2008, 12:25
Ad Soyad: Halil KANDEMİR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: OCTAVIA A4 (2005)

İleti octaviaman » 02 Ekm 2008, 17:50

geçmiş olsun
Kullanıcı avatarı
octaviaman
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 679
Kayıt: 05 Eyl 2008, 13:38
Nereden: İzmir
Arabanız: Octavia Ambiente 1.9TDI

İleti oguzbbk » 14 Ekm 2008, 02:16


  Kırılan plastik parca orjınal(Yeni Takılan Dokum demir)fotoları anca atabildik,takılalı 1 hafta oldu hararet 90 dereceyi bulmaz oldu artık tamirciye durumu soyledigimde bu pompaların su pompalama hızı plastiklerden daha fazla oldugu için dedi,hasar bununlada bitmedi manifolt altındaki ince beyaz renkli hava hortumu var alta giren oda sıcaktan erimiş onuda tamir ettik eriyen kısmını "L" seklindeki yerin dirsek kısmı burayada sıyah renki biraz kalın ısı dayanımı fazla olan boru taktık hava fltresinden enjekıyona giden koruklu borunun yag kapagı altında buhar gırışındakı kısa koruklu kısımda yırtılmıştı bu arada onuda değiştirdim(40 ytl. yan sanayi) şimdi daha iyi oldu araba cekiş falan baya duzeldi.herkese arızasızz Kazasız gunler dilegimle...
oguzbbk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 13 Arl 2007, 03:47

İleti mami35 » 16 Ekm 2008, 21:33

geçmiş olsun
mami35
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 16 Ekm 2008, 21:05


Octavia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir