Octavia "Emisní Du Nily" hatası nedir?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Octavia "Emisní Du Nily" hatası nedir?

İleti delidolu » 01 Ekm 2008, 01:27

arkadaslar oncelikle hepinizin ramazan bayrami mubarek olsun.
 

bu aksam misafirlikten gelirken arabayi calistirdim hic bir sorun yoktu, yola ciktim

bikac yuz metre gitmeden ekranda "MOTOR" goruntusu yanmaya basladi ve beraberinde de

"EMİSE DU NİLNY" gibi bir uyari mesaji cikmaya basladi... :(

 

bu uyari nedir, ne degildir, onemli/onemsiz, cozumu var midir, servise mi gitmek gerekir bilen duyan goren varsa ve yardim ederse sevinirim.

Tesekkurler...

 

Not:

daha onceden fabia lar icin ekran uyarilarini gidermek icin kullanilan

saat/km dugmelerine basili tutulup kontagi acma teknigini denemeye calistim

ya olmadi ya da ben beceremedim...
 
Kullanıcı avatarı
delidolu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 794
Kayıt: 10 Eyl 2008, 18:37
Nereden: Ankara
Arabanız: Octavia Collection'03 ULTRA ALL INCLUSIVE CONCEPT

İleti AhmetH » 01 Ekm 2008, 01:44

cep telefonu ile  bir resim  çekseniz ?
 

yazdığınız  arıza  hangi  dilde ?   hiç bir şey anlamadım
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti crash » 01 Ekm 2008, 01:48

çekçe galiba
crash
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Mar 2007, 22:02

İleti yonetici » 01 Ekm 2008, 02:00

Uyarı çekçe. "emisní du nily" şeklinde yazıyorsa "emisyon değişti" gibi bir manası var. Eğer doğru tercüme edebildiysek ve kontak açıp kapama ile düzelmediyse oksijen sensörü yada hava akışmetre ile alakalı bir sıkıntısı olabilir. Servise bir gözükmekte fayda var. Ayrıca hazır elleri değmişken hiç değilse şu uyarıların dilini ingilizceye çevirsinler bundan sonrası için kolaylık olur.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti delidolu » 01 Ekm 2008, 02:05

[quote="?"]Uyarı çekçe. "emisní du nily" şeklinde yazıyorsa "emisyon değişti" gibi bir manası var. Eğer doğru tercüme edebildiysek ve kontak açıp kapama ile düzelmediyse oksijen sensörü yada hava akışmetre ile alakalı bir sıkıntısı olabilir. Servise bir gözükmekte fayda var. Ayrıca hazır elleri değmişken hiç değilse şu uyarıların dilini ingilizceye çevirsinler bundan sonrası için kolaylık olur.[/QUOTE]
 

aynen dediginiz gibi yazıyor :) ben yazmayı beceremedim bi turlu...

bi de araç brc marka lpg li olduğunu söylemeyi unutmusum... belki onemi vardır konuyla ilgili...
Kullanıcı avatarı
delidolu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 794
Kayıt: 10 Eyl 2008, 18:37
Nereden: Ankara
Arabanız: Octavia Collection'03 ULTRA ALL INCLUSIVE CONCEPT

İleti yonetici » 01 Ekm 2008, 02:07

Araç LPG li ise normal böyle hatalar çıkabilir montaj yapılan yere giderseniz emisyon değerlerini yeniden bir gözden geçirip ayarlasınlar.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti AhmetH » 01 Ekm 2008, 02:12

Lamda sensörü  hatasıdır  o zaman
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti delidolu » 01 Ekm 2008, 02:22

[quote="AhmetH"]Lamda sensörü  hatasıdır  o zaman[/QUOTE]
 

lamda????

 

arkadaslar daha 2 haftalik octi kullanıcısıyım, el insaf bizim eski palio da oyle bisi yoktu hic..

1az lamdayı acarsanız sevinirim... sonuc itibariyle onemli bişi mi? tırsmalımıyım bu sensorden?
Kullanıcı avatarı
delidolu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 794
Kayıt: 10 Eyl 2008, 18:37
Nereden: Ankara
Arabanız: Octavia Collection'03 ULTRA ALL INCLUSIVE CONCEPT

İleti AhmetH » 01 Ekm 2008, 02:41

Lamda yani oksijen sensörü   egzoz  gazındaki okijen  miktarına  göre tepkisini değiştiren  ve  ECU ya  bu  değişikliği gönderen   bir sensör.


Egzoz  gazındaki  oksijen  miktarı   çok  ise  motor  fakir  kalıyor  demektir.

 

Egzoz   gazında  az oksijen  varsa  motor zengin kalıyordur..

 

 

büyük  ihtimal  aracınızda   LPG  dönüşüm  kiti  var  ve  bu  ayarsız ..

 

düzgünce  ayarlatın.  bu  lambanın sönmesi  lazım..

 

eğer  sönmüyorsa   veya  LPG  yoksa  bir  iki  ihtimal  daha  var..

 

 

bu  parca   düzgün  çalışmıyorsa  aracınızda  sorun  oluşmaz  ancak fazla  yakarsınız.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 01 Ekm 2008, 02:53

Evet   önceki  mesajlarınızı  okudum   aracınızda   LPG  dönüşümü var  ve  ayarsız..
 

2-3  sene  kadar  önce   başka  bir  forumda  biriyle  kafa  patlatmıştık  güzel bir  yazı  yazdı..

 

onu  üşenmeden  bir  okuyun  hem  sorununuzu anlayacak hem  çözeceksiniz.

 

[QUOTE]

 

çok güzel sorular sormuşsun; bu soruların altında yatan mantığı sakın unutma...
detaylarını mühendisler cevaplasın, ama ben bildiklerimi söyleyeyim. aracın gazda veya benzinde olsun farketmez, ECU'su sürekli devrede olduğu için avans vs her ne varsa, her şeyini orjinal ECU'su kontrol ediyor. Yani ECU sürekli devrede olduğu için motorun her sensöründen veri almaya ve bu topladığı verilere göre hesaplamalar yapıp motora ne kadar yakıt göndermesi gerektiğini belirlemeye ve buna göre enjektörlere püskürtme sinyali göndermeye devam ediyor. işte gaz beyni bu noktada devreye giriyor ve ECU'dan gelen enjektör sinyallerini alıyor gaza uygun biçimde belirli katsayılarla değiştirip düzenleyip gaz enjektörlerine gönderiyor. bu sayede motora benzin yerine lpg enjekte edilmiş oluyor. ama ne olursa olsun enjektör sinyallerinin başlangıç noktası ECU. yani ne kadar yakıt püskürtüleceğine ECU karar veriyor. Bu karar sinyali sadece yolda giderken gaz beyni tarafından değişikliğe uğratılıp gaz enjektörlerine yönlendiriliyor.
Bu işlemde gaz beyninin ECU'dan gelen enjektör sinyalleri üzerinde doğru değişiklikleri yapması (yani ayarlı olması) çok önemli. eğer ayarsız olursa ECU'dan gelen enjektör sinyallerini gaz enjektörlerine yanlış aktarıyor demektir. bu durumda motor ECU'nun istediği şekilde çalışmıyor demektir. Bunun ne gibi zincirleme bir etkisinin olacağına aşağıdaki basit örnekle bakalım.
(burada vereceğim değerler olayı basit ve herkes tarafından anlaşılır kılmak için tamamen atmasyon değerlerdir. bilen birileri çıkıp da böyle olmaz diye ukalalık etmesin!)
Arabamın ECU'su, gaz pedalı, motor sıcaklığı, LAMBDA vs. sensörlere bakarak hesap kitap yaptı ve motorun 10gr. benzine ihtiyacı olduğunu hesaplayarak "10gr. benzin püskürt" manasına gelen enjektör sinyalini oluştursun. şimdi bu 10 gram benzinin benim motorum için LPG cinsinden karşılığı 12 gram lpg olsun. eğer benim LPG sistemim tam ayarında (kalibrasyonda) ise lpg beyni bu sinyali yakalayıp içindeki komutu "12gr. LPG püskürt" şeklinde değiştirerek gaz enjektörlerine göndermesi lazım. bu durumda motora gerçekte 12 gram lpg püskürtülecek ve gerçekte 10 gram benzin püskürtülmüş gibi bir iş görecektir. bu durumda egsoz gazını okuyan lambda ve lambda'yı okuyan ECU motorun ne zengin en de fakir olduğunu, yani tam ayarında olduğunu ve yaptırmak istedikleri işi aynen yaptığını tespit edecekler ve tekrar tekrar 10gr. yakıt göndermesini istedikleri sürece motor tarafından sorunsuz olarak bu işin yapıldığını göreceklerdir.

Şimdi ayarsızlık örneği olarak iki farklı duruma, sırasıyla, (10gr. benzin karşılıı 12gr. lpg gerekirken) 10gr ve 15gr lpg gönderilme durumlarına bakalım.

-ECU 10gr benzin gönder diyorken motora 12gr yerine 10gr. lpg gidiyor olsun. bu durumda motordaki yanma fakir kalacağından ECU, lambda sensörü üzerinden bu fakirliği ölçecek ve yaptırmak istediği işin karşılığını motordan alamadığını düşünecektir. böyle bir durumda bir sonraki çevrimde 10gr'lık benzin miktarını yavaş yavaş artırarak fakir karışımı önlemeye çalışacak. ne zamana kadar? kendi programı izin verdiği sürece o çalışma şartı için 12gr. benzin gönderme durumuna kadar gelecek ve bunun karşılığı motora gerçekten ihtiyaç duyduğu 12gr.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti delidolu » 01 Ekm 2008, 03:07

vaşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşş
100 mumluk ampul kadar aydınlandım ahmet kardes... allah razı olsun senden. sagolasin. ;)

lpg yi kimin taktıgını bilmiyorum ilk sahibi taktirmis ben 3. sahibiyim o yuzden ilk fırsatta anelsan'a yol gozuktu bize desene ... ankarada daha iyi bi yer var diyen varsa dinlemeye hazırım...
Kullanıcı avatarı
delidolu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 794
Kayıt: 10 Eyl 2008, 18:37
Nereden: Ankara
Arabanız: Octavia Collection'03 ULTRA ALL INCLUSIVE CONCEPT

İleti yexplorer » 01 Ekm 2008, 14:17

ClapClapClapClapClapClap
biliyordum bu şekilde olduğunu ama anlatım sayesinde daha da iyi kavramış oldum teşekkürler
yexplorer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 131
Kayıt: 29 Eyl 2007, 21:48
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 2003 Business

İleti octaviaman » 03 Ekm 2008, 13:39

bizim arabada menü dili seçeneği var çekçe öğrenmek zorunda kalmıyoruzCool

Kullanıcı avatarı
octaviaman
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 679
Kayıt: 05 Eyl 2008, 13:38
Nereden: İzmir
Arabanız: Octavia Ambiente 1.9TDI

İleti ERCİS » 03 Ekm 2008, 23:25

abi bendede çıktı servis yakıttan dedi.belli bir süre sonra söndü gitti uyaarı lambası.endişeye mahal yok.. ha bu arada bendede tüp var ondan yapıyomuş
ERCİS
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Şub 2008, 00:16


Octavia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir