3 sayfadan 1. sayfa

Octaviam Yokuşları Çıkmıyor..

İletiTarih: 11 Kas 2008, 12:34
bülbül
2007 model 30000 km Elegance aracım yokuşlarda bayılıyor.Elektronik çekiş sistemi bi fayda etmiyor herhalde.2.viteste de girsem durum tam bir felaket.Kamyonlar gibi sağdan sağdan ve çok zor bir şekilde çıkıyorum rampaları.Acaba bu neden kaynaklanabilir.

İletiTarih: 11 Kas 2008, 13:21
merasity
Araç da yeni sayılır. lpg var mı araçta. motorun özelliklerini de yazarsanız arkadaşlar daha rahat yardımcı olur.

İletiTarih: 11 Kas 2008, 13:34
isigci
Arkadaşım sorun birkaç nedenden kaynaklanabilir.
 

1- Debriyaj kaçırma yapıyordur. Bunun nedeni balatanın ömrünün dolmasına çok az zaman kalmıştır. / İşten anlayan birinin kaçırıp kaçırmadığını test etmesi lazım

2- Aracın buji ve bobinlerinde ateşleme problemi olabilir. / serviste makineye bağladıklarında sorun anlaşılır.

3- Bu durumu araç motoru soğukken yapabilir. / aynı yokuşlardan çıkmayı araç ısındıktan sonra dene.

 

Benim başımada gelen bu problemler nedeniyle aracım zok zorlanıyordu. Serviste buji ve bobinleri değiştirdim. Arac 50.000 de olmasında rahmen balatayı değiştirdim. Araç artık yığılmadan yokuşlara meydan okuyabiliyor.

İletiTarih: 11 Kas 2008, 15:51
bülbül
Araç lpg li değil.Motor 1.6 102 hp.Aynı şekilde devire karşılık hızlanmıyorda.Bütün emareler balatayı gösteriyor ama umarım değildir.Daha basit birşeydir.

İletiTarih: 11 Kas 2008, 16:13
umt_d
octavialarda genelde 25000 civarı debriyaj bitiyor

İletiTarih: 11 Kas 2008, 16:28
elegance
[quote="umt_d"] octavialarda genelde 25000 civarı debriyaj bitiyor[/QUOTE] yoo öyle bişey yok neyse aynı motorun lpg lisi var bizdede biz hiç zorlanmıyoruz ama rampaya girmeden önce 4000 devir civarlarına gel yoksa tövbe cıkmaz rampayı dedigim gibi girersen rampada hızı degişmeden cıkıyo geri 150 ile girdigin rampayı 140 la bitiroysun

İletiTarih: 11 Kas 2008, 16:33
alpko
30000, zaten servis zamani gelmis, bi gostersen iyi olur..

İletiTarih: 11 Kas 2008, 17:26
yexplorer
4000 altında girersen hız kesiyor bide vites dik rampaysa ve vites değiştirirsen iyice zorlanıyor. 4000 altında kullanmazsan sıkıntı olmaz

İletiTarih: 11 Kas 2008, 18:15
turuncuklu

  bülbül arkadaşım,, mekanikleri aynımı bilmiyorum ama benim de favoritte aynı sorun vardı..araba rampa çıkmıyor bunalıyor kalacak sanıyordum..sorunumu buraya yazdım..( mesaj adı: ARABA GERİYE ASILIYOR diye yazmıştım .ararsan bulursun))  yanılmıyorsam ? arkadaşımız tevzi makarasından demişti..ustaya gidip direk tevzi makarasını değiştirin dedim...evet sorun tevzi makarasındaymış...50 ytl vermiştim ama şimdi araba canavar gibi...seninde sorunun bu olabilir...hemen debriyaj balatası dır diye düşünme..


İletiTarih: 11 Kas 2008, 19:38
feliciaZK
DEBRİYAJ DEĞİŞİMİ
 DÜŞÜK VİTESLERDE 1,2 VİTESTE KALKIŞLARDA  OĞULTULU SES GELİYORSA

DEĞİŞİM ZAMANI GELMİŞTİR 

İletiTarih: 11 Kas 2008, 23:04
kadir_
çok bıkarsanki bu sorunda chip taktırırsın bıktırırsa seni ama zanntmiyorum bi bakımdan geçsin kendine gelir
 

Bu arada 4000 fazla değilmidir 1.6 için 3000 de rahat alması lazım

İletiTarih: 11 Kas 2008, 23:08
elegance
[quote="kadir_"] çok bıkarsanki bu sorunda chip taktırırsın bıktırırsa seni ama zanntmiyorum bi bakımdan geçsin kendine gelir
 

Bu arada 4000 fazla değilmidir 1.6 için 3000 de rahat alması lazım
[/QUOTE] max tork 3800 devirde abi azcık geciyo tork devrini.ama 4000 devirde girince kedi gibi cıkıyo

İletiTarih: 11 Kas 2008, 23:17
mxengine
aynı sorun bendede var yokuşta 2500 devir altı gitmiyor araç benim aracımda 27500 de şimdi benim bir onceki aracım getz idi ondada aynı problem vardı ultrasonic buji taktım problem baya düzelmişti bence debriyajdan deil problem normal kullanımda debriyaj 60.000km gidiyor.

İletiTarih: 11 Kas 2008, 23:39
yexplorer
bende o şekilde hissediyordum daha önce polo vardı gazı kesip tekrar yüklenince fırlıyordu. octide bu olmadı yolların kötü olması ve hanımla bereber binmemizden dolayı basmıyordum geçende yanlız gitme fırsatım oldu devirli kullandım 150 160 giderken gazı kesip tekrar verince fırlama bunda da oldu. bence 4000 üzerinde bir deneme yap önce

İletiTarih: 12 Kas 2008, 00:12
kobalt

30000 km de debriyaj balatası değişimi gerekir deniyor arkadaşlarca,şaşırıyorum,2001 model ve 91000 km deki aracımın debriyajı orjinal.Eminmisiniz söylediklerinizden?


İletiTarih: 12 Kas 2008, 11:24
bülbül
Değerli görüşlerini benimle paylaşan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.Dün forumdan oku duklarımdan hareketle 2.ve 3.viteste hızlanma denemesi yaptım.Araç 2.viteste 60 ı 3. viteste 85-90 ı görünce sorunun balatadan kaynaklanmadığını anladım.Hafta sonu serviste sıkıntısı belli olur artık.



İletiTarih: 12 Kas 2008, 13:00
hetepe
[quote="elegance"] [quote="umt_d"] octavialarda genelde 25000 civarı debriyaj bitiyor[/QUOTE] yoo öyle bişey yok neyse aynı motorun lpg lisi var bizdede biz hiç zorlanmıyoruz ama rampaya girmeden önce 4000 devir civarlarına gel yoksa tövbe cıkmaz rampayı dedigim gibi girersen rampada hızı degişmeden cıkıyo geri 150 ile girdigin rampayı 140 la bitiroysun[/QUOTE]
Koca 1.6 motor böyleyse (Bence değildir) bizim 1.2 ler süper demekki.Bence arkadaşın aracında balata, tıkalı enjektör veya başka bir sorun olmalı.

İletiTarih: 12 Kas 2008, 13:20
HTP
araban 2 de en az 100 3'te 130-140 yapabilmeli arabanı viteste zorluyor ve hizlanmada nazlanıyorsa debriyaj balatanda yada baska biseyinde problem olabilir.