fsi yakıt seçimi

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

fsi yakıt seçimi

İleti tivoli » 22 Mar 2009, 23:21


Aşağıda altı çizili cümleler fsi teknolojisinde vardır yani "yüksek sıkıştırma oranlı araçlar"

 

Oktan ile ilgili gerçekler:

 

* Yüksek oktanlı benzin, düsük oktanlı benzinden daha yavas yanar.

   Bu yavas yanma da yüksek devirlerde iken motorunuzda vuruntu olusmasını engeller. Dolayısıyla yüksek oktanlı benzin, vuruntuya daha dirençlidir.

* Eger motorunuz düzgün çalısıyorsa ve vuruntu gibi sorunları yoksa daha yüksek oktanlı bir benzin türüne geçmenize gerek yoktur.

* Eger motorunuzda vuruntu veya asırı ses var ise bunun sebebi mutlaka benzin olmak zorunda degildir.

Bu sorunlar motorun elektronik kontrol sisteminden, atesleme zamanından v.s. kaynaklanıyor da olabilir. Eskiyen motorlarda (150.000 – 200.000)

silindir içinde biriken karbon, silindir içi basıncının normalden yüksek olmasına sebep olarak vuruntu meydana getirebilir. Bu da yüksek kilometre

yapmıs motorlarda normaldir ve biriken karbonlar temizlenerek bu sorun giderilebilir.

* Günümüz otomobillerinin bir çogu yakıt enjeksiyon sistemine sahiptir.

Bu modern otomobillerin, üretici yüksek oktanlı yakıt kullanılmasını tavsiye etmedigi sürece, yüksek oktanlı yakıtla çalıstırılmalarına gerek yoktur.

Oktan ile ilgili yanlıslar

* Yüksek oktanlı benzin ile daha fazla yol alırsınız.

Genelde araçlar 87 oktanlı benzin ile çalısacak sekilde dizayn edilmistir ve aynı miktardaki yüksek oktanlı benzin alacagınız yolu arttırmaz.

* Yüksek oktanlı benzin, motorun daha kolay çalısmasını saglar.

Hayır, saglamaz.

* Yüksek oktanlı benzin motor gücünü arttırır.

Aracınızı daha yüksek oktanlı bir benzin ile çalıstırırsanız güçte hiçbir farklılık olmaz.

* Yüksek oktanlı benzin daha fazla rafine edilmistir, daha iyi bir benzindir.

 




Vuruntu – Oktan sayısı arasındaki iliski

Aracınızın motorunu dikkatlice dinleyin... Eger vuruntu sesi gelmiyor ise aracınızın kullanım kılavuzunda tavsiye edilen yakıtı kullanmaya devam edin.

Bildiginiz gibi vuruntu silindirlerde yanlıs zamanda meydana gelen ateslemeden veya tutusmadan kaynaklanır ve performansınızı düsürmesinin yanı

sıra uzun süre devam etmesi halinde motora zarar
 
**AIKIDO** 4.KYU
Kullanıcı avatarı
tivoli
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 475
Kayıt: 12 Eyl 2008, 22:55
Nereden: İstanbul (And.)

İleti tivoli » 23 Mar 2009, 12:06

yav onca bilgi verdim oktanla ilgili hiçmi okuyan olmadı. Gece gece uğraştığıma değmedimi yoksa :(
**AIKIDO** 4.KYU
Kullanıcı avatarı
tivoli
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 475
Kayıt: 12 Eyl 2008, 22:55
Nereden: İstanbul (And.)

İleti fyyaman » 24 Mar 2009, 02:46

Arkadaşlar, aracınızın 95 yada daha üstü oktada uyumlu olup olmadığına benzin kapağının içine bakarak anlayabilirsiniz.Oradaki etikette mevcut.Ayrıca benzin aldığınızda aracın verdiği menzil aracınızın en son ortalamasına göre hesaplannarak çıkar,ortalamanız yüksekteydiyse menzil kısalacaktır
fyyaman
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 31 Mar 2007, 10:45
Ad Soyad: Yalçın YAMAN
Nereden: Bursa
Arabanız: Octavia

İleti RoadFighter » 24 Mar 2009, 03:54

[quote="tivoli"]yav onca bilgi verdim oktanla ilgili hiçmi okuyan olmadı. Gece gece uğraştığıma değmedimi yoksa :([/QUOTE]
 

Üstünkörü tekrar okudum bu önceden okuduğum yazıyı.

 

Elinize sağlık :)

 

Değerlendirmesini uzun uzadıya yapacağım anladığım kadarıyla. (müsait bir zamanda)
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti umitc » 24 Mar 2009, 13:12

arkadaşlar ilginizden dolayı hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim.. 
umitc
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 19
Kayıt: 04 Oca 2009, 23:31

İleti RoadFighter » 25 Mar 2009, 02:03

2005 FSI bizim araç.
 

İlk aldığımız zamanlar belli bir süre 98 oktan benzin kullandık. (o zamanlar 98 vardı piyasada)

 

3 yıldır 95 oktan benzin kullanıyoruz aracımızda.

 

Fazla km katetmediğimizden midir bilmiyorum ama 45 küsür bin km boyunca en ufak bir avans vurma sorunu ile karşılaşmadık.

 

Geçen haftalarda boğaz kelebeği temizlendi sadece.
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti ulasul_bjk » 26 Mar 2009, 00:50

araba 2 vitesde 2000 devirde gazı sabit tutunca hafif sallıyor en son benzini daha önce almadığım bi yerden aldım acaba sorun benzinin pis olmasından mı kaynaklanıyor ?
 

eğer öyleyse sağlam bi kawga beni bekliyor daha önce bu tür şeyler başşıma gelmemişti
ulasul_bjk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 16 Şub 2009, 15:50

İleti RoadFighter » 26 Mar 2009, 02:21

[quote="ulasul_bjk"]araba 2 vitesde 2000 devirde gazı sabit tutunca hafif sallıyor en son benzini daha önce almadığım bi yerden aldım acaba sorun benzinin pis olmasından mı kaynaklanıyor ?
 

eğer öyleyse sağlam bi kawga beni bekliyor daha önce bu tür şeyler başşıma gelmemişti
[/QUOTE]
 

Sallıyor dediğin, vuruntu olayı galiba. Motorun avans vurması.

 

FSI benzine karşı hassas bir motor.

 

Geçtiğimiz haftalarda bunu bizzat yaşadık.

 

Benim yaptırdığım gibi -kolay müdahale imkanı olduğu için- boğaz kelebeğine de baktırabilirsin aracının.

 

 
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti ulasul_bjk » 30 Mar 2009, 22:13

teşekkür ederim h.sonu açıp temizledim biraz siyahlaşmış boğaz kelebeği sildim we şimdilik bi sorun yok gibi görünüyor umarım bi daha da olmaz...
ulasul_bjk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 16 Şub 2009, 15:50

Önceki

Octavia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir