Neredeyse 4 seneden sonra A5'te ilk belirtiler

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Neredeyse 4 seneden sonra A5'te ilk belirtiler

İleti RoadFighter » 12 Mar 2009, 02:13

Geçtiğimiz 1 ay içinde belirli periyotlarda aracımızda (2005 A5 FSI) öksürerek çalışma sorunu hasıl oldu.


Bazen araç düzgün çalışıyor, bazen ise zorla çalışıyordu.


Geçenlerde babam arabayı çalıştırdığında dışardan seyrediyordum da araç, egzozdan siyah duman attı zorla marş aldıktan ve gazı yedikten sonra.


Ben kötü benzinden olma ihtimalini düşündüm.


Son 1 senedir tanıdığımız birisinin Shell istasyonundan aldık benzini. Ondan önceki 2 küsür sene boyunca gene bildiğimiz,tanıdığımız Opet ve PO istasyonlarından aldık benzini.


Anlaşılan ya Shell'in benzini yaramadı (ki Shell'in istasyonlarına hep mesafeli bakarım her ne kadar Skoda yağda Shell'i tavsiye etsede)


Arabadır bu, seneler geçtikçe bujisi kirlenir, bujisi biter, motorda bazı yerleri kurum kaplar vs.


Neyse, götürdüm aracı önce yetkili servise. Bujilerine bakarız,EGR'sini temizleriz ve araç 1 gün yattıktan sonra tecrübe ederiz dedi. Aracın yatması işlerini geçersek(ki servislere hiç güvenmem) bakarız ileride dedim. Birkaç arızayı sildikten sonra servisten ayrıldım.


1 hafta içinde araç gene düzgün çalıştı ama sonra gene başladı zor çalışma olayı. Sonra tanıdığım bir özel servise gittim.
Bujilerine baktılar (ki 80-90 bin km'de bitmesi lazım dediler)



Bujilere bakıldı, ölçtürüldü vs. ve 4 buji değişti. (4 Bosch bujiye 48 lira verdim de niye NGK almadım diye pişman oldum)  Birde iyice kurum kaplamış boğaz kelebeği temizlendi bir güzel.


Araç 45 bin bakımına yetkili serviste giriyor da adamlar boğaz kelebeğini temizleme ihtiyacı duymuyorlar. Demek ki bir sıkıntı olduğunda anca ekstra iş yapıyorlar!


Neyse, ertesi gün tekrar marşa bastığımda araç gene zor çalıştı. :)


Dedim bu kesin kötü benzinden.


Ama aklımın ucunda birde EGR valfi denen zımbırtı var. Onun tıkanmasının da etkisi olabilir denilmişti ya yetkili serviste.


Ama özel serviste bu valfin  80-90 bin km civarında tıkanacağı söylendi ve sökülmesinin uğraştırıcı olduğu ve acele edilmemesi gerektiği söylendi. Bizde tanıdığımız ustamıza uyduk ve para kazanmak için "gel sökelim" demedi ya vardır bir hikmeti dedik. "Sen şunları şunları tecribe et de sonra bakalım" dedi ustamız


Maşallahı var araç 1 haftadır iyi çalışıyor. Eski benzini yol bilgisayarında menzin 10 km yazana kadar tükettim.


Yeni aldığım benzinden sonra da zor çalışma hasıl olursa bakacağız bir yoluna.


Bir ara uzun yola çıkma durumu var. Şu benzin katkılarından kullanacağım ve aralıksız 4-5 saat içinde bunun araca carbon clean gibi etkisi olacaktır diye düşünüyorum.


Eski aracımızda iyi bir enjektör temizleyici katkı kullanmıştık da 5 yaşından 8(ilk zamanlarında zaten sıkıntı yoktu yakıt yönüyle) yaşına kadar o araçtan yakıt anlamında hiçbir sıkıntımız olmamıştı.



Bu arada; motordan bir kare :




Beyaz ok ile işaret ettiğim yer boğaz kelebeği. Sökülmesi kolay. Motor temizliği,balata temizliği gibi temizlikte kullanılan spreyler ile temizleyebilirsiniz aslında eliniz bu işlere yatkınsa. :)


Kırmızı ok ile işaret ettiğim yer ise EGR valfi. Euro bilmem kaç normlarını tutturmak için araç üstünde bulunan bir zımbırtı imiş. Sökünce arıza ışığını yakıyormuş tabi. Her araçta bulunmuyor.



Sanayide ve serviste bu tarz şeyler temizlenince yarısını bile tüketmedikleri sprey için "1 kutu sprey harcandı" diye not düşerler hesaba.


Ne diyelim, esnaf kazansın! Siz gene 20-30 kaat alın ama 1 kutu sprey tüketildi demeyin. :) (yalana giriyor hemde)


 

 

Bu arada;

 

Arka silecek lastiği de iyice gıcırdıyordu. Sola dönüş yaptığında ses çıkarmıyor ve iyi siliyordu ama sağa dönüş yaptığında hem ses çıkarıyor,hem de iz bırakıyordu camda.(sileceğin lastiğini ters taksam mesele bir nevi hallolacak ama çevrilmesin diye bir tırnak koymuşlar!)
 
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti hakanerdogan » 12 Mar 2009, 02:20

mazotu shellden başka yerden almam. ama benzin hakkında fikrim yok, arızanın sebebide artık motorunuzun yakıt sistemleri konusunda biraz bakım istemesi gibi. güzel konu olmuş, elinize sağlık.

geçmiş olsun umarım tekrar yaşamazsınız.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti umutkubat » 12 Mar 2009, 11:03

Bende 4 senedir kullanıyorum ama daha hiçbir olumsuzlukla karşılaşmadım dahaApprove, bilgi için teşekkürler, umarım sorununuz çözülmüştür.
umutkubat
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 26 Kas 2005, 20:09
Nereden: Ankara
Arabanız: 2014 Octavia Elegance 1.6 TDI DSG

İleti hetepe » 12 Mar 2009, 11:10

Şehiriçi kullanılan arabalarda kurumlanma ve gaz yememe olabiliyor.Senede 1-2 defa otobanda 2-3 saat yüksek ve sabit devirde kullanmak da kurumları büyük oranda temizliyor.Arada sırada bu şekilde kullanmak iyi olur, tavsiye ederim.
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti guvenxoca » 12 Mar 2009, 12:23

hocam yanlışmı anladım bilmiyorum,ustalar sana bujinin 80-90 binde değişmesi gerektiğinimi söylediler????
guvenxoca
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Nis 2007, 23:24

İleti 10TOPRAK » 12 Mar 2009, 13:48

4 seneden sonra bunlar normal asımım,geçmiş olsun der,yolun ve farın açık olsun derim..
10TOPRAK
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 23 May 2006, 13:41

İleti RoadFighter » 12 Mar 2009, 17:21

[quote="hakanerdogan"]mazotu shellden başka yerden almam. ama benzin hakkında fikrim yok, arızanın sebebide artık motorunuzun yakıt sistemleri konusunda biraz bakım istemesi gibi. güzel konu olmuş, elinize sağlık.

geçmiş olsun umarım tekrar yaşamazsınız.
[/QUOTE]


Eyvallah. Sağolasın.
 

Zamanla olacak şeyler tabi bunlar.

 

[quote="umutkubat"]Bende 4 senedir kullanıyorum ama daha hiçbir olumsuzlukla karşılaşmadım dahaApprove, bilgi için teşekkürler, umarım sorununuz çözülmüştür.[/QUOTE]

 

Aman nazar değmesin. :)

 

[quote="hetepe"]Şehiriçi kullanılan arabalarda kurumlanma ve gaz yememe olabiliyor.Senede 1-2 defa otobanda 2-3 saat yüksek ve sabit devirde kullanmak da kurumları büyük oranda temizliyor.Arada sırada bu şekilde kullanmak iyi olur, tavsiye ederim.[/QUOTE]

 

Bizim araç da genelde şehir içi kullanılıyor ve genelde de yatıyor.  :)

 

"FSI" ve "kurum" meselesi de yabancı terimler değil. :)

 

[quote="guvenxoca"]hocam yanlışmı anladım bilmiyorum,ustalar sana bujinin 80-90 binde değişmesi gerektiğinimi söylediler????[/QUOTE]

 

Özel serviste bir usta dedi bunu. Gelişigüzel demiştir muhtemelen.

 

Benim bildiğim orjinal bujilerin 60 bin km kadar idare ettiği.

 

Aslında çıkardığımız bujiler belli bir süre daha giderdi gibi geliyor bana.

 

Bilmiyorum A4'lerin bujisi nasıl ama ben 4 tırnaklı bujiyi ilk defa A5'te gördüm.

 

Bosch'un VW için ürettiği bu bujiler, piyasadaki OEM benzerlerinden daha uzun gidiyor muhtemelen.

 

Sonradan aldığımız 4 Bosch buji için ise usta "Bunlar 20-25 bin km gider" dedi. Yuh dedim artık. 20 bin km'de buji değiştirirsek işimiz var. :)

 

[quote="10TOPRAK"]4 seneden sonra bunlar normal asımım,geçmiş olsun der,yolun ve farın açık olsun derim..[/QUOTE]

 

Aman yolda koyacak şeyler olmasın da ufak tefek şeyler mesele değil. :)

 

Teşekkürler.

 

 

 

 
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti mxengine » 12 Mar 2009, 17:30

Bujiler mpi da 30.000km de değişiyor.Güzel konu olmuş
mxengine
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 29 Şub 2008, 21:20

İleti fmaka » 12 Mar 2009, 18:22

bilgi, tecrübe  ve paylaşım için teşrkkrler.
yolda bırakmasın ele muhtaç etmesin gerisi teferruat gibi.

 
fmaka
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 246
Kayıt: 14 Şub 2008, 00:19
Nereden: Konya
Arabanız: a5 octavia elegance mpı/lpg

İleti umutkubat » 12 Mar 2009, 18:26

[quote="mxengine"]Bujiler mpi da 30.000km de değişiyor.Güzel konu olmuş[/QUOTE]




Benim bujiler daha değişmedi. araç 30000 km de 4. bakımından çıktı geçen hafta.
umutkubat
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 26 Kas 2005, 20:09
Nereden: Ankara
Arabanız: 2014 Octavia Elegance 1.6 TDI DSG

İleti RoadFighter » 13 Mar 2009, 02:04

Sizin de ilginize teşekkürler arkadaşlar. :)

 

 

 

[quote="umutkubat"][quote="mxengine"]Bujiler mpi da 30.000km de değişiyor.Güzel konu olmuş[/QUOTE]





Benim bujiler daha değişmedi. araç 30000 km de 4. bakımından çıktı geçen hafta.[/QUOTE]
 

30.000 km'deki araba nasıl 4. bakımdan çıkıyor yav?

 

Araç 4 yıllık da senede 1 kere mi bakıma girdi yoksa? :) (normalde bakım periyotları 15.000 km ve katları oluyor)
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti umutkubat » 13 Mar 2009, 10:11

[quote="RoadFighter"]
Sizin de ilginize teşekkürler arkadaşlar. :)

 

 

 

[quote="umutkubat"][quote="mxengine"]Bujiler mpi da 30.000km de değişiyor.Güzel konu olmuş[/QUOTE]





Benim bujiler daha değişmedi. araç 30000 km de 4. bakımından çıktı geçen hafta.[/QUOTE]
 

30.000 km'deki araba nasıl 4. bakımdan çıkıyor yav?

 

Araç 4 yıllık da senede 1 kere mi bakıma girdi yoksa? :) (normalde bakım periyotları 15.000 km ve katları oluyor)
[/QUOTE]
 

Senede 1 kere olmak üzere, toplam 4 Bakım...
umutkubat
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 26 Kas 2005, 20:09
Nereden: Ankara
Arabanız: 2014 Octavia Elegance 1.6 TDI DSG

İleti mxengine » 13 Mar 2009, 10:25

bujiler mpida 30.000 de değişiyor kesinlikle değiştirin hem yakıt artar hem perfornmas düşer.Araçtan NGK marka buji çıktı ben değiştirirken orjinal bosh taktırdım ben 4 tane 30TL otostarttan almıştım

mxengine
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 29 Şub 2008, 21:20

İleti guvenxoca » 13 Mar 2009, 12:15

valla ben bujileri 20binde değiştiriyorum,ucuz ama çok önemli parçalar..
ateşleme sistemi için senede 30 lira feda olsun....
guvenxoca
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Nis 2007, 23:24

İleti RoadFighter » 13 Mar 2009, 12:59

Bujiler önemli parçalar hakkaten. İçe sinecekse yılda 1 defa değiştirilebilir ama yakıtta,çekişte bir sıkntı yoksa yola devam :)

 

[quote="umutkubat"] 

Senede 1 kere olmak üzere, toplam 4 Bakım...
[/QUOTE]
 

Maşallah aracınızın km'si epey düşükmüş.

 

 
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti umutkubat » 13 Mar 2009, 13:21

[quote="RoadFighter"]
Bujiler önemli parçalar hakkaten. İçe sinecekse yılda 1 defa değiştirilebilir ama yakıtta,çekişte bir sıkntı yoksa yola devam :)

 

[quote="umutkubat"] 

Senede 1 kere olmak üzere, toplam 4 Bakım...
[/QUOTE]
 

Maşallah aracınızın km'si epey düşükmüş.

 

 
[/QUOTE]
 

Servis imkanı olunca araba kullanılmıyor, hafta sonları alışverişe, gezmeye gidiliyorBig%20smile , yazın tatillerle anca bu kadar oldu. serviste kontrol etmişlerdir heralde bujileri bi sorun olsa değiştirirlerdi kanımca.
umutkubat
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 26 Kas 2005, 20:09
Nereden: Ankara
Arabanız: 2014 Octavia Elegance 1.6 TDI DSG

İleti RoadFighter » 13 Mar 2009, 13:26

Ben de en fazla bizim araç yatıyor derdim ama demek rakipleri varmış :)


Az da kullanılsa arada sırada kullanılacak bir arabanın olması güzel. (arabaya ne zaman ihtiyaç olacağı belli olmuyor malum)

 
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti ulasul_bjk » 17 Mar 2009, 00:18

benimde başıma biraz daha değişiği geldi ikinci vitesde 2000 devirde sabit tutunca arabayı  hafif silkeliyordu götürdüm benzindendir serwise geldiğinizde bakarız dediler serwise gitmeden ewde kendim gaz kelebeğini temizledim we düzeldi herkez gaz kelebeğini kontrol etmeli kurum başa bela... bujilere gelince mutlaka ve mutlaka 20000 de bir değiştirilmeli arabanın motoru için en önemlii parçalardan biri diye düşünüyorum orjinal bujileri sadece 30000 de değişiyor bnde ilk defa değiştiricem artık zamanı geldi sonuçta arabaya bakarsak o da bizi yolda bırakmaz biz nereye istersek seve seve götürür Smile


ayrıca sorununuzun çözüldüğüne sewindim bi octaviamızı daha rahata ve huzura kavuşmuş :)))
ulasul_bjk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 16 Şub 2009, 15:50

Sonraki

Octavia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir

cron