climatic ve climatronic

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

climatic ve climatronic

İleti skodacı » 10 Mar 2007, 20:14

arkadaşlar octavıa 2 lerde yer alan klimalardan climatic ile climatronic in birbirinden farkı nedir?
 
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti murat06 » 10 Mar 2007, 20:24

Biri yarı otomatik klima biri tam otomatik klima.Tam otomatik klima elegance modellerinde var ve motordan bağımsız.Bunların ortak özelliği içerinin sıcaklığını istediğiniz gibi sabitliyo.Ben böyle biliyorum.

murat06
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Şub 2007, 20:16

İleti skodacı » 10 Mar 2007, 20:31

motordan bağımsız derken yani araç çalışmıyor halde iken de mi çalışıyor.bu arada yarı ve tam otomatik tabirlerini biraz açabilirmisin?
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti murat06 » 10 Mar 2007, 21:19

Motordan bağımsız derken yakıt tüketimine etki etmiyo klima açıldığında devire etki etmiyo.İçerinin sıcaklığnı siz istedğniz derceye ayalıyosunuz klima sizin istedniz derece de tutuyo sıcaklığı.Yarı otomotik de sıcaklığı sizin istedğniz seviyede tutuyo fakat motor devrini düşürüyo ve yakıt tüketimini artırıyo.İkisinde de araç çalışıyo durumda iken işler klima.

murat06
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Şub 2007, 20:16

İleti skodacı » 10 Mar 2007, 22:21

hiç mi etki etmiyor?inanamıyorum?Ying%20Yang
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti murat06 » 10 Mar 2007, 22:34

Benim bildiğim kadarıyla böyle.Yanlış veya eksik yazdığım bi bilgi varsa iyi bilen bi arakdaşımız düzeltirse sevinrim.
murat06
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Şub 2007, 20:16

İleti isnilgiz » 11 Mar 2007, 02:55

klimatik(yarı otomatik) ve klimatronik (tam otomatik) klimalar aynı sonucu verirler. Sonuç bakımından tek fark klimatronikte dual zone (çift taraflı soğutma) özelliği vardır. Bana göre o da tuhaftır çünkü bence çift taraflı olacaksa eğer aracın önü ile arkası farklı soğuklukları alabilmeliydi. Ama teknoliji uzmanları aracın sağ ve sol taraflarına farklı soğukluk göndermeyi tercih etmişler Bu kısım için özetlersek klimatronikteki dual zone özelliği aracın sağ ve sol tarafları olmak üzere farklı  sıcaklık ayarlamalarına imkan vermesidir. Ama dediğim gibi bana göre bu özellik uyduruktur. Çünkü siz istediğiniz kadar farklı yönlere soğuk hava gönderin araç içini bölme imkanınız olmadığı için farklı soğukluklar ortak bir derecede birleişirler ve neticede araç içi sıcaklık aynı olur. 
ortak sonuçlarına gelirsek aslında her ikisi de otomatiktir. klimatik te far düğmesi gibi düğmeyle sıcaklığı sabitlerken klimatronikte bunu dijital ekranı olan düğme aracılığıyla yaparsınız ki neticede her ikisi de sabitlenmiş derecede araç içi sıcaklığını sabitlemeye çalışırlar ve bu sıcaklığa ulaştıklarında kapanırlar sıcaklık değişince yeniden çalışırlar.

bu tür klimaların her ikisi de yeni nesil klimalardır motorları araç motoruna direk bağlı değillerdir ve güçlerini tamamen bağımsız ve sadece dinamodan aldıklarından motorda ciddi bir performans düşüklüğüne neden olmazlar sadece araçtaki elektrik yükünü artırmadan kaynaklanan bir yakıt artışına neden olurlar.

Benim naçizane görüşüm klimatroniklerin görüntüsel güzelliklerine karşın bir takım sakıncaları da bulunmaktadır. Bilindiği gibi bu tür kilmalar kalorifer fonksiyonunu da icra ederler ve mesela siz sıcaklığı 29 dereceye ayarladıktan sonra her hangi bir zamanda ön camın buğusunu gidermek için ilgili düğmeye bastığınızda otomatik 29 dereceden açılır ve bu giderici düğmesini kapatsanız bile klimatronik hafızdaki sıcaklığı içeriye üfler bunu da ayrıca kapatmanız gerekir ve bunun için 29 dereceyi sıfıra (kapanış derecesi olan 16 ya) getirene kadar çevirmeniz gerekir. Bu kısır uygulama aynen diğer düğmeler için de geçerlidir. Ve her seferinde başka amaçlarla kendiliğinden açılan klimayı kapatmak için sol taraftaki düğmeyi her seferinde döndür Allah döndür misali çevirirsiniz.

Bu örneği diğer düğmeler içinde somutlaştırabilirdik ama galiba metin biraz uzun oldu özür....  
isnilgiz
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 30 Ekm 2006, 02:10

İleti fatih_71 » 18 Nis 2007, 18:20

climatronic motor devrine yakıt tüketimine bi şey yapmaz aküden beslenir....



fatih_71
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 16 Nis 2007, 00:30

İleti isnilgiz » 19 Nis 2007, 23:46

Fatih kardeş kusura bakma küllü yalnış ifade etmişsin. Cimatronic aküden elektrik çekmez, dinamodan çeker. Klima direk motordan güç almaz ama çalışınca dinamodaki elektrik paylaşımı artacağından motorun ve diğer çalışan elektrikli aksamın da elektirk ihityacının karşılanması için dinamonun daha fazla elektrik üretmesi daha fazla devir yapması bunun için de motorun biraz daha fazla devrini artırması gerekir. farklı birşekilde aşıklarsak ve octavia elegance 1.6 için örnek verirsek:
motor ısınmış halde ve rölantide iken 0,6 litre yakıt tüketir ve siz klimayı açıp dereceleri sırasıyla artırırsanız yakıt tüketimi:

klima 1.derecede yakıt tüketimi 0.7-0.8 lt/saat

klima 2.derecede yakıt tüketimi 0.8-0.9 lt/saat

klima 3.derecede yakıt tüketimi 0.9 lt/saat

klima 4.derecede yakıt tüketimi 1.0-1.1 lt/saat

klima 5.derecede yakıt tüketimi 1.1 lt/saat

klima 6.derecede yakıt tüketimi 1.1-1.2 lt/saat

klima 7.derecede yakıt tüketimi 1.38 lt/saat olur.

(BU TESTİ yol bilgisayarı olan arkadaşlar da deneyebilir.)

Tabi yukarıdaki miktarlar aracın durumuna göre farklılık gösterebilir.

Bir açıklama daha yapayım  benim yapmış olduğum testte yakıt tüketiminin en uygun olduğu klima derecesi 3. derece dir.

saygılar..............

 
isnilgiz
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 30 Ekm 2006, 02:10

İleti irfant » 20 Nis 2007, 10:51

isnilgiz'e katılıyorum. Bu iki klima türü Roomster'da da var. Henüz Skoda, motor gücünü yemeyen klima takmıyor araçlara....
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti azakoglultd » 30 Ağu 2007, 23:14

bir sorum var olursa hoş olur ya eski kasalarda klima kontrol dügmeleri çıkartılıp climatronic in kontrol ünitesi takılabilirmi ?
azakoglultd
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Şub 2007, 03:22

İleti guvenxoca » 31 Ağu 2007, 01:06

[quote="murat06"]

Motordan bağımsız derken yakıt tüketimine etki etmiyo klima açıldığında devire etki etmiyo.İçerinin sıcaklığnı siz istedğniz derceye ayalıyosunuz klima sizin istedniz derece de tutuyo sıcaklığı.Yarı otomotik de sıcaklığı sizin istedğniz seviyede tutuyo fakat motor devrini düşürüyo ve yakıt tüketimini artırıyo.İkisinde de araç çalışıyo durumda iken işler klima.

[/QUOTE]
 

kesinlikle katılmıyorum bizim passat tada aynı climatronic var gayette yakıta ve çekişe etkiliyor,şu an için wv gurubu araçlarda motordan bağımsız klima diye bir kavram yok...
guvenxoca
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Nis 2007, 23:24

İleti gbasara » 31 Ağu 2007, 11:19

klima kapalı iken sürüş esnasında hızı değiştirmeden sabit gazla giderken klimayı açın, farkı anlarsınız.
 

üstelik devir göstergesi daha erken gelir vites değişim zamanına.. oysa hızınız vites değişim aralığına gelmemiştir bile. yani aynı hıza ulaşmak için normal devirden biraz fazla devirlenmesi gerekiyor. bu da hızdan çalıyor demektir. ve de tüketimden...

 

bence de çift taraflı klima özelliği çok anlamsız. küçücük yerde yan yana iki farklı ısı yakalayamazsınız. sadece üfleme ısıları farklı olur.

 

climatronic klimaların en temel özelliği görünümünden çok, nem dengesini ayarlaması ve baş ağrısı yapmamasıdır. gerektiğinde dışarıdan taze hava alır. kullanımında ise istisnalar dışında "auto" modunda çalışmasına dikkat edilmelidir. bu şekilde ısı ve nem sabitlenir.
gbasara
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 19 Haz 2006, 17:00

İleti irfant » 31 Ağu 2007, 11:56

Skoda klimaların nem dengesiyle ilgili bir ayar yaptığını sanmıyorum. Öyle olsa, split klimalarda olduğu gibi araç içindeki havayı da emen bir sistemin olması lazım değil mi? Sensör sadece kabin içi sıcaklık değeriyle ilgili olarak klimayı devreye sokuyor ya da devre dışı bırakıyor.


Yurt dışındaki Skoda web sitelerindeki boşürleri dikkatle inceledim, zira bizim ülkemizdeki Skoda web sitelerinde detay yok, nem ayarıyla ilgili bir bilgi bulamadım.
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti yonetici » 31 Ağu 2007, 12:13

Benim seatta klima hep Auto modunda 26C de duruyor ve sanırım sadece üfleme hızını kontrol etmekten başka otomatik bir tarafı yok. Aracı ilk çalıştırdığımda 15-20 saniye içerisinde kuvvetli soğuk hava üflemeye başlıyor içerisi soğudukça otomatik olarak üfleme hızını düşürüyor. Motor çalışmazken kontak açıksa klima çalışmayı sürdürüyor hala hava üflüyor ve gösterge ekranında AC işareti yanıyor fakat bu şekilde hiç beklemediğimden acaba bir süre sonra soğuk hava üflemeyi bırakırmı bilmiyorum haftasonu aküme kıyarak deniyeyim bari  Smile

Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti suppiluliuma » 31 Ağu 2007, 12:42

Her ikisini de kullandım, öncelikle şunu söyleyeyim her ikisinin de mekanik çalışma prensibi aynı, klimatroniğin hem iç hem dış ısıyı gösteren lcd bilgi ekranı var ve butonları filan daha süslü. Her ikisi de hem çekişi hem tüketimi etkiler. Çok karmaşık bir araştırma yapmanıza gerek yok, klimatronikli bir araç park halinde ve rölantideyken bile gözlem yapabilirsiniz. Motor çalışır durumda klimayı kapatın, devir göstergesine bakın, klimayı açın tekrar devir göstergesine bakın Smile Tüketim içinse yol bilgisayarı olanlar farkı çok rahat görecekler: aynı şeyi yapın (kapa-aç) ama devir göstergesi yerine yol bilgisayarından anlık tüketim değerlerine bakın. Ben yaptım biliyorum. Smile Bu arada yukarıda bir arkadaş her ayar değiştirmede sürekli düğme çevirmeden bahsetti, hiç gerek yok. Buğu çözme veya herhangi bir ayar değişikliğinden sonra "auto" düğmesine bastığınızda hafızadaki dereceye döner.  
suppiluliuma
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 Ağu 2007, 17:52

İleti gbasara » 31 Ağu 2007, 13:41

eski tip klimalarda bir süre sonra klimanın içerideki havayı kurutmasından dolayı baş ağrısı olurdu. bahsettiğim şekilde climatronic klimada dışarıdan taze hava alımı yapılır ve uzun sürüşlerde bile bu ağrı olmaz. ancak klimanın "auto" modunda olması gerekir.
 

içerideki hava bir şekilde yer değiştiriyor zaten. öyle olmasaydı balon misali patlardık herhalde...

 

kitapçıkta taze hava ile ilgili bilgi var. camları çok nadir açıyorum ben. uzun sürüşlerde hiç açmıyorum ve şu ana kadar hiç baş ağrısı olmadı. klimanın çalıştığını bie farketmiyorsunuz. eski tip klimalarda sürekli aynı ısıda üflediğinden sağlık için problem oluyordu...
gbasara
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 19 Haz 2006, 17:00

İleti gurkanbo » 01 Eyl 2007, 02:02

benim octaviada e-con tusuna basınca klima devreden cıkıyor rölantide 200 devir fark ediyor ama o kadar olmaz 100 km de 1 lt falan ben 18 dereceyee ayarlıyorum fanıda ortada tutuyorum bilgisayar genelde 7lt gösteriyor ortalama 1.6 102hp motor kapalıyken calıstırdım bi kere 5 dk da aku cok zayıfladı motor biraz bayık çalıstı
gurkanbo
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 Haz 2007, 16:51

Sonraki

Octavia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir