FSİ JETTA İLE FSİ OCTAVİA MOTORLARI

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

FSİ JETTA İLE FSİ OCTAVİA MOTORLARI

İleti umitc » 24 Mar 2009, 13:15

forumda ve internette araştırmama rağmen bilgi bulamadım. Fsi jetta ile Fsi octavia nın motorları aynımı? bilgilendirirseniz sevinirim. teşekkürler
 
umitc
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 19
Kayıt: 04 Oca 2009, 23:31

İleti kadir_ » 24 Mar 2009, 13:30

evet aynı örnek passat 1.8T ile octavia 1.8T nin motorları aynı ama bazı parçalarda fark var bağlantı yerleri değişik genelde aynı ama
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti alpino » 24 Mar 2009, 13:46

Arkadaşlar artık fsi nin bu kadar peşine düşmeyin. vw üretimden kaldırdı. artık fsi motorlu araç çıkarmıyor. sadece klasik haline gelen MPI ve TSI motorlar çıkıyor
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti tivoli » 24 Mar 2009, 19:26

arkadaşlar fsi konusunda sanırım yanlış bilgilendiriliyorsunuz çünkü fsi tedavülden kalkmış bir motor değil tam aksine geliştirilerek tfsi ve devamındada tsi olarak teknolojisi ilerliyor böyle baktığımızda tfsi modelleride göremeyiz artık fazla oysa mpi klasik sistem olarak kaldı geliştirilemiyor. fsi motor mpi motora göre çok farklı özelliklere sahip.. herşeyden önce gücü daha yüksek olmasına rağmen yakıt sarfiyatı az ve sürekli tork gücünde bir sürüş sağlıyor daha fazlasını anlatırdım ama şu an vaktim yok bir ara devam ederim.

**AIKIDO** 4.KYU
Kullanıcı avatarı
tivoli
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 475
Kayıt: 12 Eyl 2008, 22:55
Nereden: İstanbul (And.)

İleti hakanerdogan » 24 Mar 2009, 19:47

biz zaten FSI almayın diyoruz. boş 1.6 FSI dan bahsediyoruz.

geliştirilmiş motorlara lafımız yok. ama asla bir T-FSI, MPI, TDI değil, kaldı ki LPG kaldırmıyor, takılıyor diyorlarda absürt uçuk maliyetleri var. MPI lar kadar dayanıklı ve rüştünü ispat etmiş bir motor değildir.

otomotiv devi VW hala bu MPI motoru 2009 model Golften tutun Passata kadar koymaktadır.


hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti alpino » 24 Mar 2009, 21:33

[quote="hakanerdogan"] biz zaten FSI almayın diyoruz. boş 1.6 FSI dan bahsediyoruz. geliştirilmiş motorlara lafımız yok. ama asla bir T-FSI, MPI, TDI değil, kaldı ki LPG kaldırmıyor, takılıyor diyorlarda absürt uçuk maliyetleri var. MPI lar kadar dayanıklı ve rüştünü ispat etmiş bir motor değildir. otomotiv devi VW hala bu MPI motoru 2009 model Golften tutun Passata kadar koymaktadır.
[/QUOTE]

yanlış anlamayın ben de bunu demek istedim. fsi tabiki mpiden tamamen farklı bir sistem. tfsi ve tsi motorlar bunun geliştirilmişi olabilir. bu da kabul ama şu bir geçrek ki 2010 ve daha sonraki Volkswagen modellerinde FSI kısaltmalı motorlar değil MPI ve TSI kısaltmalı motorlar kullanılacak. zaten hakan'ın dediği gibi FSI rüştünü ispatlasaydı daha güçlü daha performanslı ve tasarruflu olan bu motor MPI'nin yerini alırdı.
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti octaviaman » 24 Mar 2009, 22:01

Peki fsi ne kadar yakıt tasarrufu sağlıyor?Dikkate değer bir tasarrufu var mı?Benim mpi ın karma yakıt tüketimi 7,2 lt ,Fsi da 6,6 lt. Karma tüketimde 100 km de sadece 0,6 lt tasarruf için mi fsi motor tercih edilmelidir.Yani 100 km de 1,5 TL Depo da yapsın en fazla 7 katı o da eder en fazla 10,5 TL bu mudur? 
Kullanıcı avatarı
octaviaman
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 679
Kayıt: 05 Eyl 2008, 13:38
Nereden: İzmir
Arabanız: Octavia Ambiente 1.9TDI

İleti RoadFighter » 24 Mar 2009, 22:06

[quote="umitc"]forumda ve internette araştırmama rağmen bilgi bulamadım. Fsi jetta ile Fsi octavia nın motorları aynımı? bilgilendirirseniz sevinirim. teşekkürler [/QUOTE]
 

VW Passat 1.6 FSI,

VW Jetta 1.6 FSI,

VW Golf 1.6 FSI,

VW EOS 1.6 FSI,

Audi A3 1.6 FSI,

Octavia 1.6 FSI,

 

Bu araçların hepsi aynı motoru kullanmaktadırlar. Şanzıman oranları farklılık gösterebilir.

 

Bu FSI'ların hepsi de artık ya satışta değil ya da satıştan kalkmak üzere.

 

FSI'ın yerini geliştirilmişi olan TSI almıştır.

 

"Bu kasaya bu motor gitmez" deyimini ortadan kaldırmak adına TSI motor iyi de olmuştur.

 

TSI'ın ilk zamanlarında bir adet kompressor destek ünitesi ,bir adet de turbo şarj desteği vardı fakat 2009 TSI'larda -zannediyorum ki motor ömrünün artması ve bakım masraflarının aşağı çekilmesi adına- kompressor kaldırıldı ve başlangıç seviyesindeki 140 hp motor,yerini 122 hp'lik bir motora bıraktı.

 

1.4 170 hp'lik TSI motor(kompressor+turbo) motor ise yerini 1.4 160 hp'lik(turbolu) motora bıraktı.

 

Ülkemizde anlaşılan Octavia'nın TSI'ını zor göreceğiz. ÖTV indiriminden sonra listeden kaldırıldı TSI motor seçeneğine sahip Octavia.

 

 

Bu arada;

 

LPG kiti FSI'a olmadığı gibi TSI'a da, TFSI'a da uygulanamıyor ülkemizde.

 

Torklu olan TSI gibi bir motora LPG , FSI kadar gerekli olmayacaktır diye düşünüyorum.

 
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti tivoli » 24 Mar 2009, 22:32

Bence Türkiye'de fsi motora biraz soğuk bakılmasının en büyük sebebi lpg problemi
**AIKIDO** 4.KYU
Kullanıcı avatarı
tivoli
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 475
Kayıt: 12 Eyl 2008, 22:55
Nereden: İstanbul (And.)

İleti tivoli » 24 Mar 2009, 22:47

[quote="octopus"]Peki fsi ne kadar yakıt tasarrufu sağlıyor?Dikkate değer bir tasarrufu var mı?Benim mpi ın karma yakıt tüketimi 7,2 lt ,Fsi da 6,6 lt. Karma tüketimde 100 km de sadece 0,6 lt tasarruf için mi fsi motor tercih edilmelidir.Yani 100 km de 1,5 TL Depo da yapsın en fazla 7 katı o da eder en fazla 10,5 TL bu mudur? [/QUOTE]
Dostum fsi'nin tükettiği yakıt az olması ile birlikte beygir gücü ve torkuda fazla, bunuda 10.5TL'lik hesaba katman gerekir diye düşünüyorum. En nihayetinde bu da bir tercih meselesidir diye düşünüyorum. çünkü fsi motor özellikle uzun yolda sessiz, az yakıt sarfiyatı, çok olmasada biraz daha güçlü motor sunuyor. Mutlaka negatif yönleride var, en basitinden ben 97 oktan altında benzin alamıyorum mesela. ayrıca mpi motorun kalıcı olacağı konusunda fikri olan arkadaşlara ben katılamıyorum çünkü tsi teknolojisinden sonra mpi motorda zaten olamayacaktır galerilerin yakın bir zamanda bitecek olan stoklarındaki mpi motorların tercih edilmesininde en büyük sebebi bence lpg uyumluluğudur, fsi motorda lpg uyumluluğu stabil olsaydı kimseyi tutamazdınız fsi için olan düşünceler tam tersine dönebilirdi. Ama fsi kullanıcıları iyi bilirler o motorun zevkinide mpi vermiyor işte.
**AIKIDO** 4.KYU
Kullanıcı avatarı
tivoli
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 475
Kayıt: 12 Eyl 2008, 22:55
Nereden: İstanbul (And.)

İleti fmaka » 25 Mar 2009, 01:26

fsi üst devirlerde
mpı alt devirlerde daha canlı bir motor oldugu biilgisini okumuştum.

 
fmaka
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 246
Kayıt: 14 Şub 2008, 00:19
Nereden: Konya
Arabanız: a5 octavia elegance mpı/lpg

İleti hakanerdogan » 25 Mar 2009, 01:36

[quote="fmaka"]fsi üst devirlerde
mpı alt devirlerde daha canlı bir motor oldugu biilgisini okumuştum.

 
[/QUOTE]

çok fark olacağını sanmam, FSI aslında daha kuvvetlidir.

MPI 3800 de 148 tork veriyorken FSI sadece 200 devir daha fazla iken, yani 4000 d/d de 155 tork veriyor, 3800 de iken dahi FSI zaten 148 ve fazlasını verir diye düşünüyorum, kaldı ki +13 bg avantajı var. 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti RoadFighter » 25 Mar 2009, 01:51

[quote="fmaka"]fsi üst devirlerde


mpı alt devirlerde daha canlı bir motor oldugu biilgisini okumuştum.

 
[/QUOTE]

 

Öyle bir söylenti var hakkaten.

 

 

[quote="hakanerdogan"]
çok fark olacağını sanmam, FSI aslında daha kuvvetlidir.

MPI 3800 de 148 tork veriyorken FSI sadece 200 devir daha fazla iken, yani 4000 d/d de 155 tork veriyor, 3800 de iken dahi FSI zaten 148 ve fazlasını verir diye düşünüyorum, kaldı ki +13 bg avantajı var. 
[/QUOTE]

 

MPI ile FSI arasında performanstan ziyade en temel fark yakıt. (belki malumdur)

 

Teorikte performans farkları gözüküyor ama bir kullanıcı için her an birşey ifade edecek şeyler değil bunlar bence.

 

Ama FSI muhakkak ki az yakıyor. LPG takılmayacaksa FSI iyi bir seçim MPI'a göre. (gerçi MPI benzinli iken ne kadar yakıyor pratikte test edenlerin değerleri ile FSI'ın değerlerini karşılaştırmak lazım.

 

Bizim otomatik vites FSI geçen şehir içinde trafiğe takılmadan  -bujiler değiştikten,boğaz kelebeği temizlendikten sonra- 100 km'de ort. 6.6 yaktı ya hakkaten hayret ettim.

 

 
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti hakanerdogan » 25 Mar 2009, 02:00

boşuna Fuel-Stratified-Injection değil... Big%20smile ama turbosuz olunca, birde LPG takılamayınca, TR de tadı olmuyor bu motorların.

Çalıntının Kralıdır Smile


Bu motorda, yakıt standart motordaki gibi
manifolda değil, yanma odasına püskürtülüyor. enjektörlerin basıncı,
modern dizel motorlarda (bkz: tdi) olduğu gibi tek bir depoda (bkz:
common rail) biriktiriliyor. manifolda püskürtme yapılan sistemlerde
enjeksiyon basıncı 4 bar seviyelerindeyken, fsi'de bu rakam 10 bar
seviyelerine ulaşıyor. her emme manifoldunda bulunan ve tumble adı
verilen hareketli levhalar, manifoldun içinden silindirlere doğru
ilerleyen havaya sarmal bir hareket veriyor. piston kafasının dalgayı
andıran özel formu sayesinde ateşlenmeye hazır hava - yakıt karışımı
bujinin yakın çevresinde toplanabiliyor. tüm bunların asıl amacı, düşük
yakıt tüketimi.



hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti RoadFighter » 25 Mar 2009, 02:05

[quote="hakanerdogan"]boşuna Fuel-Stratified-Injection değil... Big%20smile ama turbosuz olunca, birde LPG takılamayınca, TR de tadı olmuyor bu motorların.

Çalıntının Kralıdır Smile


Bu motorda, yakıt standart motordaki gibi manifolda değil, yanma odasına püskürtülüyor. enjektörlerin basıncı, modern dizel motorlarda (bkz: tdi) olduğu gibi tek bir depoda (bkz: common rail) biriktiriliyor. manifolda püskürtme yapılan sistemlerde enjeksiyon basıncı 4 bar seviyelerindeyken, fsi'de bu rakam 10 bar seviyelerine ulaşıyor. her emme manifoldunda bulunan ve tumble adı verilen hareketli levhalar, manifoldun içinden silindirlere doğru ilerleyen havaya sarmal bir hareket veriyor. piston kafasının dalgayı andıran özel formu sayesinde ateşlenmeye hazır hava - yakıt karışımı bujinin yakın çevresinde toplanabiliyor. tüm bunların asıl amacı, düşük yakıt tüketimi.

[/QUOTE]
 

Tabi bu tarz bir sistem için ise kimse LPG Ar-Ge'sinde bulunmuyor :)
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti hakanerdogan » 25 Mar 2009, 02:08

FSI lara LPG takılıyor!!!

ama riskli, ve saçma sapan maliyetleri var.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti RoadFighter » 25 Mar 2009, 13:25

[quote="hakanerdogan"]FSI lara LPG takılıyor!!!

ama riskli, ve saçma sapan maliyetleri var.
[/QUOTE]
 

FSI'ın LPG serüvenini biliyorum.

 

Ama arabayı kobay yapmaya gerek yok. :)
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti octaviaman » 25 Mar 2009, 19:22

Başlı başına her yönüyle fsi çok iyi bir motordur diyebiliyormu yuz?diyemiyoruz.Performans mpi dan 13 HP üstün.tork mpi den +7 fazla ,Yakıt ortalamada 0,6 lt daha az.hızlanma 1 sn fark.Biri alt devirlerde arkasını kaldıramıyor.Hızlanınca performanslı.Diğeride bunun tam tersi.Karşılığında edinirken 3000 TL fazla ödeme.normal kullanılan bir mpi 800000km ömürlü olacaksa,tsi ın (1,4) 400000km ömürü var.Gerçi kimse o kadar km araba kullanmıyor.Fakat + ve - ler ortaya konduğunda tsi motor sahiplerinin bahsedeceği tek olay performans zaten (-) lerinden bahsetmek istemeyeceklerdir.

Kullanıcı avatarı
octaviaman
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 679
Kayıt: 05 Eyl 2008, 13:38
Nereden: İzmir
Arabanız: Octavia Ambiente 1.9TDI

Sonraki

Octavia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir