3 sayfadan 1. sayfa

Savrulma

İletiTarih: 06 Nis 2009, 19:37
antrotonic
Arkadaşlar mrb.geçen gün benim araçla hızla giderken tahmini 120-130 la bir viraja girdim.arabam bu arada 2004 oct.coll.plus esp,asr,abs,eds,ebd,edl vs sistemler mevcut neyse bu viraja tersten girdim yani sağa doğru viraj girişinde araç vardı.girişinde solunda.neyse ben aralarından viraja daldım(artık töbe) direksiyon bir yere kadar tepki verdi sonra tepk, vermeyince iyice asıldım direksiyona arka sola doğru attı.yani anlıcanız virajda yan gitmeye başladım.biraz esp nin biraz da şöförlüğüm sayesinde atlattım.arkadaşlar sorum şu neden bu octavıa lar arkayı bırakıyo ki o kadr da ağır araçlar. ama kayma esnasında da size çok yardımı oluyo aracın.paylaşırsanız sevinirim.

İletiTarih: 06 Nis 2009, 19:58
hakanerdogan
arabayı zorlamışsınız besbelli... frende yaptıysanız bırakması doğal, bence octi yerinde durmuşda sizi korumuş. başka bir araç olsa benzer segmentte tabii, belkide kontrolü yitirebilirdiniz.

Lastiklerinizden bahsetmemişsiniz ayrıca.

İletiTarih: 06 Nis 2009, 21:11
alpino
arkadaşlar çok kısaca paylaşacağım. daha detaylı isteyenlere mail yoluyla tüm dosyayı gönderebilirim. gerçi senin durum biraz farklı. seninki aracın virajı alamaması değil viraj içinde aracı zorlaman.
önden çekişli otomobiller : Otomobili yolda tutmak için, ayağınızı çok kısa bir süre için gazdan kaldırarak tekrar basma işlemini yapmamız gerekir. Önden çekişli bir otomobili ancak bu şekilde yolda tutabiliriz.
arkadan çekişli otomobiller: otomobil kaymaya başladığında -ki bu kayma arkanın kopması şeklinde olur- otomobili tam ters istikamete çevirerek, yani kontra vererek dengeli veya gerekli ise tam gaz vererek yolda tutmaya çalışmalıyız. Bu arada her ne olursa olsun asla paniğe kapılıp ayağımızı gazdan çekmemeliyiz.
4 çeker otomobiller: otomobili dengeli gazla yolda tutmaya çalışmalıyız. Dört çekerlerde ayağınızı asla gazdan çekmeyin. Otomobil zaten kaydığı yere geri gelecek ve yola dönecektir.

İletiTarih: 06 Nis 2009, 23:13
tivoli
120-130 km hızla viraja girdim demişsin.. sen zaten sorduğun sorunun cevabınıda baştan vermişsin..otoban virajı olmadığıda o hızda esp'nin devreye girmesinden belli.. hemen arabada kusur aramadan evvel dikkatli sür derim.. hayat güzel Smile şu tev'de otoban polisi diye bir dizi var. hiç seyrettinmi bilmiyorum..izlemediysen birgün denk gelirsen seyret.. bak bakalım bmw'nin arkası virajlarda nasıl kopuyor..

İletiTarih: 06 Nis 2009, 23:17
delidolu
LİFE İS GUUUT ARKADAŞLAR... LÜTFEN DAHA DİKKATLİ OLALIM.

İletiTarih: 06 Nis 2009, 23:19
kadir_
130 la ani sert bi hareket yaparsan savrulur araç octi hafif bi araçta değil 1300 kg
 

Sana şu video yu yolluyorum orda ethem genim çok güzel anlatmış

 

http://www.uzmantv.com/onden-cekisli-ar ... -etmeliyiz

İletiTarih: 06 Nis 2009, 23:33
tivoli
[quote="delidolu"]LİFE İS GUUUT ARKADAŞLAR... LÜTFEN DAHA DİKKATLİ OLALIM. [/QUOTE]
 

ClapClapClap aynen coni vaynen

İletiTarih: 06 Nis 2009, 23:37
tivoli
[quote="kadir_"]130 la ani sert bi hareket yaparsan savrulur araç octi hafif bi araçta değil 1300 kg
 

Sana şu video yu yolluyorum orda ethem genim çok güzel anlatmış

 

http://www.uzmantv.com/onden-cekisli-ar ... -etmeliyiz
[/QUOTE]
 

arkadaş zaten biraz esp, birazda şoförlüğüm...!!! sayesinde aracı toparladım demiş zaten.. videoya ne gerek vardı.. ekip çalışması ile toparlamışlar olayı zaten Smile

İletiTarih: 07 Nis 2009, 00:12
hakanerdogan
[quote="kadir_"]130 la ani sert bi hareket yaparsan savrulur araç octi hafif bi araçta değil 1300 kg
 

Sana şu video yu yolluyorum orda ethem genim çok güzel anlatmış

 

http://www.uzmantv.com/onden-cekisli-ar ... -etmeliyiz
[/QUOTE]

beni anlatmış TongueTongueTongue

teşekkürler paylaşım için.


edit: yavaş gir hiç kasma, o döner zaten. Smile

İletiTarih: 07 Nis 2009, 00:49
alpino
[quote="tivoli"] 120-130 km hızla viraja girdim demişsin.. sen zaten sorduğun sorunun cevabınıda baştan vermişsin..otoban virajı olmadığıda o hızda esp'nin devreye girmesinden belli.. hemen arabada kusur aramadan evvel dikkatli sür derim.. hayat güzel Smile şu tev'de otoban polisi diye bir dizi var. hiç seyrettinmi bilmiyorum..izlemediysen birgün denk gelirsen seyret.. bak bakalım bmw'nin arkası virajlarda nasıl kopuyor..[/QUOTE]

ama unutmayalım ki BMW arkadan çekişli bir otomobil. ve viraja hızlı girildiğinde arka taraf kopuyor. octi ise önden çekişli. önden çekişli arabalar dönmeme eğilimi gösteriyor. bu nedenle ikisi farklı olay.

İletiTarih: 07 Nis 2009, 01:03
MEGAN
Abicim şunu unutmayınki başkasının deneyimi size sözlü olarak ifade edildiğinde neredeyse hiçbirşey ifade etmez sizlere bu videoyu sunuyorum eminm hepinizin biraz kasis,hız,viraj deneyimi olmuştur kendinize bu video ile ders çıkartabilirsiniz ve ayarlayabilrsiniz çok iyi izleyin.....
http://www.video75.com/J3gRCtXjmFb/skod ... -tdi-test/

İletiTarih: 07 Nis 2009, 01:09
alpino
valla arkadaşlar şunu unutmayın. ister dünyanın en pahalı en kaliteli en güvenli en iyi arabasına binin ister en ucuz en adi en güvensiz en kötü arabasına binin. aracınız fizik kurallarını asla değiştiremez. istediğiniz kadar sistemle donatabilirsiniz. fizik her zaman sizi yener. tabiki siz sınırları zorlamazsanız. :)

İletiTarih: 07 Nis 2009, 01:26
mygokhan
[quote="alpino"]valla arkadaşlar şunu unutmayın. ister dünyanın en pahalı en kaliteli en güvenli en iyi arabasına binin ister en ucuz en adi en güvensiz en kötü arabasına binin. aracınız fizik kurallarını asla değiştiremez. istediğiniz kadar sistemle donatabilirsiniz. fizik her zaman sizi yener. tabiki siz sınırları zorlamazsanız. :)[/QUOTE]

ClapClap

İletiTarih: 07 Nis 2009, 01:35
RoadFighter



Octavia'nın aynı şase üzerine oturtulan platform kardeşi Golf 5'e nazaran virajlarda 

erken koptuğu söyleniyor. Ama kasa tasarımı itibariyle bu durum normal bence.

120-130 km/s -normal bir otomobil kullanıcısı için- ciddi bir hız araç ile ani hareket noktasında.

Bu durumda birden fazla etken devreye girer. Hakan'ın dediği gibi lastik meselesi mesela.

Octavia'yı ilk kullandığımda yol tutuş meselesinde ön yargılı idim araca.

Ama şimdi diyebilirim ki Octavia A5'in en sevdiğim yönlerinden biri yol tutuşudur.

Elmadağ yokuşunda(orasını bilenler bilir) bazen limitlerde tırmandığımda yokuşta karşılaştığım bazı -Octavia'dan-güçlü araçlar peşimden gelememiştir virajları muhtemelen göze alamadıkları için. (yanlız bu sıralar aracın lastikleri eskidi ve kafadan kayma eğilimi arttı)

Aracınızı tanıyın, viraj kabiliyetini bilin ve ona göre süprizler ile karşılaşmayın.

Asfalta yapışan bir WRC'yi(Ralli arabasını) bile düşük hızlarda yoldan çıkarabilir o araca aşina olmayan birisi.


İletiTarih: 07 Nis 2009, 01:38
delidolu


[quote="alpino"]valla arkadaşlar şunu unutmayın. ister dünyanın en pahalı en kaliteli en güvenli en iyi arabasına binin ister en ucuz en adi en güvensiz en kötü arabasına binin. aracınız fizik kurallarını asla değiştiremez. istediğiniz kadar sistemle donatabilirsiniz. fizik her zaman sizi yener. tabiki siz sınırları zorlamazsanız. :)[/QUOTE]

"Fizik" derken başkanım...LOL


İletiTarih: 07 Nis 2009, 01:48
delidolu

Abilerim ablalarım ben de bu dediğiniz olayı birkaç kere yaşadım başka araç olsaydı kesin devrilirdim ancak sanki öyle bir noktaya geliyor ki octi diyor: abi sen bu işi bilmiyon erkeklik pardon kızlık bende kalsın seni şu virajdan da sağsalim kurtarayım. Ben bunu yaşadım bunu söylerim. Ancak bildiğim bir başka şey de insanın aracına çok fazla güvenmesinin de iyi olmadığı.. Öyle ki o zaman nasıl olsa benim arabam iyi bunu da kurtarırım diyemeyeceği durumlarda buluveriyor insan. Birinde mamak viyadüğü üzerinden geçiyordum. Hava yağışlı birazda rüzgar var. Bilen bilir dik ve virajlı yokuşu 160 ile alayım diye yukarıdan aşağı inerken kaptırdım iyice xenonlar far+xenon sisler açık beni gören tüm araçlar kafadan sağa çekiliyorlar. Tam viyadüğe girdim önümde karton taşıyan bir kamyonet... üzerinden de karton yola düşmüş. Aracın altına almamak için o süratle giderken çok hafif sağ-sol yapayım dedim, viyadük boşluğunda soldan birden çok kuvvetli rüzgar+yol ıslak ve ben manevra yapıyorum derken zor kurtardım.. Olay bitti yokuşu tırmandım ve biraz önce yaşadıklarım tekrar gözümün önüne geldi ve ne büyük bir hata yaptığımı ve büyük bir tehlike yaşadığımı anlamanın verdiği heyecandan dizlzerimin bağı çözüldü....

umarım vermek istediğim mesaj karışık da olsa anlaşılmıştır.


İletiTarih: 07 Nis 2009, 02:28
tivoli
[quote="delidolu"]

Abilerim ablalarım ben de bu dediğiniz olayı birkaç kere yaşadım başka araç olsaydı kesin devrilirdim ancak sanki öyle bir noktaya geliyor ki octi diyor: abi sen bu işi bilmiyon erkeklik pardon kızlık bende kalsın seni şu virajdan da sağsalim kurtarayım. Ben bunu yaşadım bunu söylerim. Ancak bildiğim bir başka şey de insanın aracına çok fazla güvenmesinin de iyi olmadığı.. Öyle ki o zaman nasıl olsa benim arabam iyi bunu da kurtarırım diyemeyeceği durumlarda buluveriyor insan. Birinde mamak viyadüğü üzerinden geçiyordum. Hava yağışlı birazda rüzgar var. Bilen bilir dik ve virajlı yokuşu 160 ile alayım diye yukarıdan aşağı inerken kaptırdım iyice xenonlar far+xenon sisler açık beni gören tüm araçlar kafadan sağa çekiliyorlar. Tam viyadüğe girdim önümde karton taşıyan bir kamyonet... üzerinden de karton yola düşmüş. Aracın altına almamak için o süratle giderken çok hafif sağ-sol yapayım dedim, viyadük boşluğunda soldan birden çok kuvvetli rüzgar+yol ıslak ve ben manevra yapıyorum derken zor kurtardım.. Olay bitti yokuşu tırmandım ve biraz önce yaşadıklarım tekrar gözümün önüne geldi ve ne büyük bir hata yaptığımı ve büyük bir tehlike yaşadığımı anlamanın verdiği heyecandan dizlzerimin bağı çözüldü....


umarım vermek istediğim mesaj karışık da olsa anlaşılmıştır.

[/QUOTE]
 

Gayet güzel anlaşıldı.. ayrıca hiçde karışık değil gayet net anlatmışsın ClapClapClap 

keşke yaşamasaydın bu talihsiz olayı ama bu kılpayı atlatılmış durum hepimize  ders olsun saol arkadaşım..

İletiTarih: 07 Nis 2009, 03:33
kadir_
bende otobanda gıderken dandik dunloplar yuzundun oldugum yerde ıki tur döndum allah korudu o zaman sıyrık olmadan atlattım arabadan ındıgımde soktaydım butun arkamdakı trafık durmus bana bakıyordu kotu bı durum allah kımsenın basına vermesin