A5 Climatronic & Makyajlı A5 Climatronic

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

A5 Climatronic & Makyajlı A5 Climatronic

İleti RoadFighter » 15 Nis 2009, 02:08

A5 :

 

Makyajlı(facelift A5)

4'lü flaşör düğmesinin rengi yanısıra climatronic ve müzik sisteminin yer aldığı yerin gri renkte olması da ayrı bir hava katmış makyajlı A5'e.

Bir de ; dikkat ederseniz kokpit altı plastik kısım sarı olmasına rağmen vites topuzu,derisi ve vites konumunun gösterildiği taban da siyah renkte.

 
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti alpino » 15 Nis 2009, 12:26

kesinlikle climatronic çok daha şık olmuş. dediğin gibi 2. bir renk daha oluşu ortamı daha modern yapmış
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti umutkubat » 15 Nis 2009, 14:04

bencede daha şık olmuş.
umutkubat
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 26 Kas 2005, 20:09
Nereden: Ankara
Arabanız: 2014 Octavia Elegance 1.6 TDI DSG

İleti RoadFighter » 15 Nis 2009, 17:51



Mevcut A5'in kliması(yani climaronic ünitesi) yarı otomatikti zaten. 

Yarı otomatik olduğunu da dijital ekranından anlıyorsunuz mevcut A5'in klima sisteminin.

Makyajlı A5'de dijital ekran da kalmamış (ısı derecesini gösteren). Böylelikle yarı otomatik olduğunun izleri de ilk başta belli olmuyor bu yeni climatronic'in.

Belli tuşlara aynı anda basarak motor ısısını, aracın hızını bu küçük ekranlarda görebiliyorsunuz mevcut A5'te.

Makyajlı A5'te ise bu ekranlar kaldırıldığı için saydığım bu değerler herhalde artık görülemeyecek.

Econ(Economy) tuşunun da  AC(Air Condition) olarak değiştirilmesi iyi olmuş. AC daha bilindik bir simge.

Zira Econ tuşunun hala ne olduğunu bilmeyip arabasını sürekli klima açık bir şekilde süren VW(grubu) sürücüleri var. :) 

Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti fmaka » 15 Nis 2009, 19:37

2.si daha güzel ancak 1.sine bile ulaşamamış pekçok araba var.
fmaka
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 246
Kayıt: 14 Şub 2008, 00:19
Nereden: Konya
Arabanız: a5 octavia elegance mpı/lpg

İleti alpino » 15 Nis 2009, 23:44

[quote="RoadFighter"]



Mevcut A5'in kliması(yani climaronic ünitesi) yarı otomatikti zaten. 

Yarı otomatik olduğunu da dijital ekranından anlıyorsunuz mevcut A5'in klima sisteminin.... 

[/QUOTE]

dostum neden yarı otomatik? bi anlat yaw. ben otomatik diye biliyorum sıcaklığı ayarlıyorsun fan hızı üfleme konumu ve ısıtma-soğutma arasında otomatik geçiş yapıyor.
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti tivoli » 16 Nis 2009, 00:02

[quote="alpino"] [quote="RoadFighter"]





Mevcut A5'in kliması(yani climaronic ünitesi) yarı otomatikti zaten. 


Yarı otomatik olduğunu da dijital ekranından anlıyorsunuz mevcut A5'in klima sisteminin.... 

[/QUOTE]

dostum neden yarı otomatik? bi anlat yaw. ben otomatik diye biliyorum sıcaklığı ayarlıyorsun fan hızı üfleme konumu ve ısıtma-soğutma arasında otomatik geçiş yapıyor. [/QUOTE]
 

climatic demek istemiştir belki yada climatic olan versiyonundan bahsetmiş olabilir. climatronic'ler tam otomatik çünkü. yoldayken kendi kendine fanı açıyor kısıyor bazen hafif serin bir hava geliyor bazen ayaklarıma doğru üflüyor, bazen bakıyorum göğüsün ortasındaki ızgaralardan hava gelmiyor camlara doğru üflüyor.
**AIKIDO** 4.KYU
Kullanıcı avatarı
tivoli
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 475
Kayıt: 12 Eyl 2008, 22:55
Nereden: İstanbul (And.)

İleti alpino » 16 Nis 2009, 00:06

olabilir. teşekkürler. climaticte varmı bilmiyorum ama climatronic te geri vitese takıp hareket ettiğinizde iç sirkülasyona geçiyor. yine vitesi boşa aldığınızda veya 1.e takıp hareket ettiğinizde iç sikülasyondan çıkıyor.
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti terasus » 16 Nis 2009, 01:29

Makyajlı octi yi görünce aceleciliğime çok kızıyorum. Fabia nın suyumu çıktı da hemen satıp A5 aldım ki...:S

Dikkat ettiyseniz bu modelde klimatronik için on-off düğmesi de yapmışlar..
İslingiz bey, önce bu düğmeyi görmüştür sanırım...:D
terasus
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 16 Ekm 2008, 14:31

İleti RoadFighter » 16 Nis 2009, 01:58

[quote="alpino"] [quote="RoadFighter"]

dostum neden yarı otomatik? bi anlat yaw. ben otomatik diye biliyorum sıcaklığı ayarlıyorsun fan hızı üfleme konumu ve ısıtma-soğutma arasında otomatik geçiş yapıyor. [/QUOTE]

[quote="tivoli"][quote="alpino"] [quote="RoadFighter"]


 


dostum neden yarı otomatik? bi anlat yaw. ben otomatik diye biliyorum sıcaklığı ayarlıyorsun fan hızı üfleme konumu ve ısıtma-soğutma arasında otomatik geçiş yapıyor. [/QUOTE]
 

climatic demek istemiştir belki yada climatic olan versiyonundan bahsetmiş olabilir. climatronic'ler tam otomatik çünkü. yoldayken kendi kendine fanı açıyor kısıyor bazen hafif serin bir hava geliyor bazen ayaklarıma doğru üflüyor, bazen bakıyorum göğüsün ortasındaki ızgaralardan hava gelmiyor camlara doğru üflüyor.

[/QUOTE]

Aracı ilk çalıştırdığımda fan seviyesi genelde artıyor.

Daha doğrusu -misal- ısı derecesi 22'de ise bunu el ile aşağı çektiğinizde de fan hızı artıyor. (manuel kontrolde yani)

İçeriye üflenen hava sıcak iken birden soğuk estiğini hiç görmedim.

Ama ben Auto tuşunu hiç uzun süre tecrübe etmedim. İşin bu yönü var bir de.

Auto tuşuna ne zaman bastı isem yazın en kavurucu sıcağında bile klima kendini 22 dereceye ayarlıyor. İç sıcaklık normal seviyede iken de bu değer böyle, aşırı sıcakken de bu böyle.

Yani araçtaki ısı 22 dereceye sabit.

Fan üfleme seviyesi tabi kendiliğinden değişiyor.(o da uzun yolda bile üfleme hızını makul bir seviyeye çekmiyor ;tabi içerisi soğumuyorsa bu normal)

Ama yüze,ayaklara, ön cama konumlandırmanın elle müdahale dışında otomatik olduğunu hiç görmedim veya hiç denk gelmedi bana.

Auto tuşunda uzun süre klima çalışmasına rağmen üflenen hava seviyesinin çok uzunca bir süre azalmamasından ötürü Auto konumunda hiç kullanmıyorum klimayı.

Ben Climatronic yarı otomatiktir derken kendimce edindiğim -belki de eksik- tecrübe ile bunu dedim.

Neyse; otomatik olsun, yarı otomatik olsun bazı özellikleri işime yaramıyor Climatronic'in. :)

Kullanma kılavuzunda nasıl tanımlanmış Climatronic bir bakayım.

Bu arada;

Bizim araç 2005 model olduğundan mıdır bilmiyorum ama geri vitese takılınca klimada bir değişiklik olmuyor.

Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti ilgazdr » 16 Nis 2009, 03:33

A5 kliması digital ve otomatiktir.
Bende makyajlı A5 in ön konsol görünümünün muhteşem olduğunu düşünenlerdenim.
ilgazdr
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 74
Kayıt: 23 Tem 2007, 13:01

İleti alpino » 16 Nis 2009, 15:58

[quote="RoadFighter"]

[quote="alpino"] [quote="RoadFighter"]


dostum neden yarı otomatik? bi anlat yaw. ben otomatik diye biliyorum sıcaklığı ayarlıyorsun fan hızı üfleme konumu ve ısıtma-soğutma arasında otomatik geçiş yapıyor. [/QUOTE]

[quote="tivoli"][quote="alpino"] [quote="RoadFighter"]


 

dostum neden yarı otomatik? bi anlat yaw. ben otomatik diye biliyorum sıcaklığı ayarlıyorsun fan hızı üfleme konumu ve ısıtma-soğutma arasında otomatik geçiş yapıyor. [/QUOTE]
 

climatic demek istemiştir belki yada climatic olan versiyonundan bahsetmiş olabilir. climatronic'ler tam otomatik çünkü. yoldayken kendi kendine fanı açıyor kısıyor bazen hafif serin bir hava geliyor bazen ayaklarıma doğru üflüyor, bazen bakıyorum göğüsün ortasındaki ızgaralardan hava gelmiyor camlara doğru üflüyor.

[/QUOTE]

Aracı ilk çalıştırdığımda fan seviyesi genelde artıyor.

Daha doğrusu -misal- ısı derecesi 22'de ise bunu el ile aşağı çektiğinizde de fan hızı artıyor. (manuel kontrolde yani)

İçeriye üflenen hava sıcak iken birden soğuk estiğini hiç görmedim.

Ama ben Auto tuşunu hiç uzun süre tecrübe etmedim. İşin bu yönü var bir de.

Auto tuşuna ne zaman bastı isem yazın en kavurucu sıcağında bile klima kendini 22 dereceye ayarlıyor. İç sıcaklık normal seviyede iken de bu değer böyle, aşırı sıcakken de bu böyle.

Yani araçtaki ısı 22 dereceye sabit.

Fan üfleme seviyesi tabi kendiliğinden değişiyor.(o da uzun yolda bile üfleme hızını makul bir seviyeye çekmiyor ;tabi içerisi soğumuyorsa bu normal)

Ama yüze,ayaklara, ön cama konumlandırmanın elle müdahale dışında otomatik olduğunu hiç görmedim veya hiç denk gelmedi bana.

Auto tuşunda uzun süre klima çalışmasına rağmen üflenen hava seviyesinin çok uzunca bir süre azalmamasından ötürü Auto konumunda hiç kullanmıyorum klimayı.

Ben Climatronic yarı otomatiktir derken kendimce edindiğim -belki de eksik- tecrübe ile bunu dedim.

Neyse; otomatik olsun, yarı otomatik olsun bazı özellikleri işime yaramıyor Climatronic'in. :)

Kullanma kılavuzunda nasıl tanımlanmış Climatronic bir bakayım.

Bu arada;

Bizim araç 2005 model olduğundan mıdır bilmiyorum ama geri vitese takılınca klimada bir değişiklik olmuyor.

[/QUOTE]

:) zaten otomatik klimanın mantığı bu. sen içerinin sıcaklığının kaç derece olmasını istiyorsan o dereceye ayarlıyorsun (örneğin 22). klima o sıcaklığa düşürene kadar çalışıp yavaşlıyor. ama sen sıcaklığı mesela 24 dereceye getirdiğinde içerisi 24 dereceye daha yakın olduğundan fan fızı düşer. veya tam tersi şekilde 18 e ayarlarsan fan hızı artar. sıcak soğuk geçişini de deneyebilirsin. motor sıcakken autoya bas econ devreden çıksın. sıcaklığı 18 e ayarla elini hava üfleme kanalının önüne tut. hava soğuk esecektir. sonra sıcaklığı 27 ye getir
bu sefer sıcak hava üfleyecektir. ya da climatronicte sıcaklığı sağ ve sol için farklı dereceye ayarlayabilrsin. bnu dene. kendi tarafını 18 yap sağ tarafı 26 yap. orta konsoldaki hava üfleme kanallarının önüne elini tuttuğunda farkı kolaylıkla anlarsın. bu arada kışın aracın camlarında aşırı derecede buhar yoksa zaten sürekli econ da kalması daha mantıklı. sadece klima sisteminin ömrünü uzatmak için arasıra econ u kapatıp kullan. gaz devirdaim olsun. 20-30 dk. sonra tekrar kapatabilirsin klimanı. bunu ev tipi klimalar için de öneririm.
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti RoadFighter » 16 Nis 2009, 18:30

[quote="alpino"]  

:) zaten otomatik klimanın mantığı bu. sen içerinin sıcaklığının kaç derece olmasını istiyorsan o dereceye ayarlıyorsun (örneğin 22). klima o sıcaklığa düşürene kadar çalışıp yavaşlıyor. ama sen sıcaklığı mesela 24 dereceye getirdiğinde içerisi 24 dereceye daha yakın olduğundan fan fızı düşer. veya tam tersi şekilde 18 e ayarlarsan fan hızı artar. sıcak soğuk geçişini de deneyebilirsin. motor sıcakken autoya bas econ devreden çıksın. sıcaklığı 18 e ayarla elini hava üfleme kanalının önüne tut. hava soğuk esecektir. sonra sıcaklığı 27 ye getir

bu sefer sıcak hava üfleyecektir. ya da climatronicte sıcaklığı sağ ve sol için farklı dereceye ayarlayabilrsin. bnu dene. kendi tarafını 18 yap sağ tarafı 26 yap. orta konsoldaki hava üfleme kanallarının önüne elini tuttuğunda farkı kolaylıkla anlarsın. bu arada kışın aracın camlarında aşırı derecede buhar yoksa zaten sürekli econ da kalması daha mantıklı. sadece klima sisteminin ömrünü uzatmak için arasıra econ u kapatıp kullan. gaz devirdaim olsun. 20-30 dk. sonra tekrar kapatabilirsin klimanı. bunu ev tipi klimalar için de öneririm.[/QUOTE]

Tavsiyeler için teşekkürler :)

Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara


Octavia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir