Octavia Lastik Boyutları

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Octavia Lastik Boyutları

İleti MEGAN » 25 Nis 2009, 19:10

abartılacak kadar büyüklükteki lastik den bahsetmiyorum ayrıca Hidrolik var büyük lastiğin hidrolik ayarıda ona göre yapılıyor olmalı değilmi
 
-Skoda Octavia A5 1.6 FSI //
-34 EU 8105
-Peugeot 307 Makyajlı 1.6 HDI Comfort Alp Beyaz //
Kullanıcı avatarı
MEGAN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 16 Arl 2008, 00:27
Ad Soyad: MEHMET ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: PEUGEOT 307 1.6//MAKYAJLI ALP BEYAZI // 34 EU 8105

İleti hakanerdogan » 25 Nis 2009, 19:12

abartmıyorsanız tasarrufuda abartmayın. çok güzel sonuçlar alamazsanız. 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti hakanerdogan » 25 Nis 2009, 19:15

[quote="MEGAN"]abartılacak kadar büyüklükteki lastik den bahsetmiyorum ayrıca Hidrolik var büyük lastiğin hidrolik ayarıda ona göre yapılıyor olmalı değilmi [/QUOTE]

gelgelelim ben motorun lastiği ileri geri çevirmesinden bahsediyorum, siz direksiyonu çevirmekten bahsediyorsunuz.

lastik büyüyünce motor ona tur attırmak için şanzıman oranını kısaltmayacağımız için çevirirken daha çok zorlanıp, daha çok yakacak....
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti MEGAN » 25 Nis 2009, 19:15

Yıllar geçtikçe anlaşılır abarttısı bakalım hayırlısı olsun ne diyim :)
-Skoda Octavia A5 1.6 FSI //
-34 EU 8105
-Peugeot 307 Makyajlı 1.6 HDI Comfort Alp Beyaz //
Kullanıcı avatarı
MEGAN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 16 Arl 2008, 00:27
Ad Soyad: MEHMET ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: PEUGEOT 307 1.6//MAKYAJLI ALP BEYAZI // 34 EU 8105

İleti hakanerdogan » 25 Nis 2009, 19:47

ne diyelim, fabrikadaki mühendisler kafa patlatmış, bi ton para harcamış, verimli, konforlu, ve güzel bir görüntü sağlamak için kendini parçalamış, maliyeti düşük tutmuş....... yanlış yapmışlar.

daha ekonomik olacağını zannediyorsuz, olmaz, diyelim oldu, kmde yaksa yaksa 2 kuruş az yaksın... bu bile müthiş bi başarı olur, olmayacak şey için.

siz 4 janta milyar verirsiniz, evlatlarımız kâra geçer artık...
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti çakıroğlu » 26 Nis 2009, 01:49

Birinci resimdeki sanırım collection (205 55 R16)
İkincisi ise ambiente gibi ( 195-65-15 )

Asıl nedeni arkadaşların da belirttiği gibi ürün yelpazesini fiyat farkları ile birlikte genişletmek. Alt versiyonlarda masraftan kaçıyorlar yani.Lastik ve alüminyum jant farkı asgari 800 tl  dir çünkü.

Farkına gelince; 205 55 R16,  20,50 cm genişliğinde olduğu için yol tutuşu yeterince iyidir.

195-65-15 te ise lastik yüksekliği biraz daha fazla olduğundan konforlu bir sürüş sunmaktadır. Darbelerde esneme mesafesi yeterli olduğundan size pek bir şey hissettirmez.

Şİmdi tercih size kalıyor.

Hayırlı geceler...
çakıroğlu
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 30 Mar 2008, 01:20

İleti çakıroğlu » 26 Nis 2009, 01:50

Birinci resimdeki sanırım collection (205 55 R16)
İkincisi ise ambiente gibi ( 195-65-15 )

Asıl nedeni arkadaşların da belirttiği gibi ürün yelpazesini fiyat farkları ile birlikte genişletmek. Alt versiyonlarda masraftan kaçıyorlar yani.Lastik ve alüminyum jant farkı asgari 800 tl  dir çünkü.

Farkına gelince; 205 55 R16,  20,50 cm genişliğinde olduğu için yol tutuşu yeterince iyidir.

195-65-15 te ise lastik yüksekliği biraz daha fazla olduğundan konforlu bir sürüş sunmaktadır. Darbelerde esneme mesafesi yeterli olduğundan size pek bir şey hissettirmez.

Şİmdi tercih size kalıyor.

Hayırlı geceler...
çakıroğlu
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 30 Mar 2008, 01:20

İleti MEGAN » 26 Nis 2009, 12:28

çok fark yok diyosunuz farketmez diyosunuz şimdide motor lastiği ileri geri çevirirken zorlanmayacakmı diyorsunuz ben sizin söylemek istediklerizden bişi anlamadım :S
 ayrıca jiplerde pek sorun olmuyor üstelik 4x4 motor gücleri düşük tork var sadece tanıdığım bi abimden bilgi almıştım ki o araçlar dağlardan hiç inmez..
-Skoda Octavia A5 1.6 FSI //
-34 EU 8105
-Peugeot 307 Makyajlı 1.6 HDI Comfort Alp Beyaz //
Kullanıcı avatarı
MEGAN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 16 Arl 2008, 00:27
Ad Soyad: MEHMET ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: PEUGEOT 307 1.6//MAKYAJLI ALP BEYAZI // 34 EU 8105

İleti hakanerdogan » 26 Nis 2009, 14:57

[quote="MEGAN"]çok fark yok diyosunuz farketmez diyosunuz şimdide motor lastiği ileri geri çevirirken zorlanmayacakmı diyorsunuz ben sizin söylemek istediklerizden bişi anlamadım :S
 ayrıca jiplerde pek sorun olmuyor üstelik 4x4 motor gücleri düşük tork var sadece tanıdığım bi abimden bilgi almıştım ki o araçlar dağlardan hiç inmez..
[/QUOTE]

arazi için tasarlanmış, envai çeşit dişlisi olan bir taşıtı, nasıl olur Octavia şanzımanı ile kıyaslarsınız anlamak mümkün değil.

sizin aracınızın şanzımanı, bir arazi taşıtına nazaran çok daha uzun oranlıdır. çevirmesi zordur yani. arazi taşıtında ise şanzıman kısaltılıdığı için motor torku kısa dişliden geçerek, çok yüksek bir teker torkuna dönüşür.

bilmem hiç bisiklete bindiniz mi, 1. viteste pedal laçka laçka çok kolay döner, dağa bayıra giderken 1 e alırız değil mi bir dağ bisikletinde?

ama normal bir yol bisikletinde, o kadar kısa dişli olmaz, yani birim çevirme başına daha çok yol alınır ama bacak torkunuz eş enerji harcamada düşer. yani zor çevirirsiniz, ama yol şartlarının müsait oluşu bu engeli ortadan kaldırır.

yani octavia ile yolda gitmek için tekeri bir SUV den küçük olabilir, ama şanzımanı uzundur, arazi taşıtında ise tekeri büyütmüşlerdir batıp saplanıp kalmasın diye, ''ama arazi vitesi'' diye bir olay vardır ki tekerin büyümesine mukabil, aşırı derecede kısadır.

hadi burdanda bi sonuca varamadık, bir arazi taşıtının tekeri büyük değil mi? hah, daha çok yol alır mı zannediyoruz birim krank turundan? eş şanzımanda evet, ama arazi aracında şanzıman kısaldığından bir otomobil kadar sürat yapamayabiliyor. (has arazi araçlarından bahsediyorum, bilmem kaç yüz beygir land roverlardan değil)

gelelim fark olayına, sevgili abim...

siz sadece çapı büyütmek bazında düşünüyorsunuz, tabi octavia lastikleri için konuşalim...

önceki sayfadaki çeşitlerimiz neler idi?

195/65/15

ve

205/55/16

hesabınıda yapalım. 195/65/15 lastiğin çapı, 50,775 cm. 205/55/16 lastiğin çapı ise 51,915 cm...

arada gördüğünüz üzere pek fark yok. ama şurayı atlıyorsunuz, taban genişleyecek... yere olan bağlantı ne kadar çok artarsa çevirmek o kadar zorlaşacaktır, sürtünmeniz artacaktır...

4 tekerden 4 cm fazla yere basılacak, belki çok fark değil. ama fark işte, az olacak dedin diyorsun, yav o zaman senin yaptığın ekonomide o kadar az olacak, kayda bile değmez bir şey yani...

195-65 yanak lastiğin varsa konforunda fazladır, yanak geniş zira, artı bu lastiğin çapı az olduğundan araban biraz daha yere yakın, ağırlık merkezin aşağıda, ama 205 lik lastikdede yere basışın fazla.

yani adamlar bu iki lastiği takarken bütün farkları bir yerden tolere etmişler... bilmem bişeyler anlatabildim mi....?

birim krank turundan daha fazla yol almak ve ekonomi yapmak için biraz orijinal ile fark yüzdesini artırmak lazım. buda zaten tüketiminize (-) eksi olarak yansıyacaktır emin olun.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti MEGAN » 27 Nis 2009, 01:56

bakın Hakan bey benim kastedtiğim zaman süreci 5-10 yıl gibi uzun bir süre bu kadar sürede sizcede baya iyi bi sonuç elde edilmezmi ? bence gayet edilir ki aracı sık ve uzun kullanan biri için kesinlikle eder ...  fakat siz sürekli kısa mesafeden söylemişim gibi cevap yazıyorsunuz :S
-Skoda Octavia A5 1.6 FSI //
-34 EU 8105
-Peugeot 307 Makyajlı 1.6 HDI Comfort Alp Beyaz //
Kullanıcı avatarı
MEGAN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 16 Arl 2008, 00:27
Ad Soyad: MEHMET ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: PEUGEOT 307 1.6//MAKYAJLI ALP BEYAZI // 34 EU 8105

İleti sondost » 27 Nis 2009, 09:23

ooo dostlar etmeyin benim 2008 model octimde 195 lastik var 1 cm için kalp kıracak gibi görünüyorsunuz. bize yakışmaz
sondost
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2007, 03:22

İleti MEGAN » 27 Nis 2009, 14:43

kalp kırmak değil seviyeli bir tartışma platformu :)

-Skoda Octavia A5 1.6 FSI //
-34 EU 8105
-Peugeot 307 Makyajlı 1.6 HDI Comfort Alp Beyaz //
Kullanıcı avatarı
MEGAN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 16 Arl 2008, 00:27
Ad Soyad: MEHMET ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: PEUGEOT 307 1.6//MAKYAJLI ALP BEYAZI // 34 EU 8105

Önceki

Octavia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir