bir depo ile 900km.

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

bir depo ile 900km.

İleti fmaka » 06 May 2009, 01:46

güzel bir değer yakalamışsınız.
 
fmaka
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 246
Kayıt: 14 Şub 2008, 00:19
Nereden: Konya
Arabanız: a5 octavia elegance mpı/lpg

İleti gbasara » 06 May 2009, 11:37

900km mümkün... K.maraş'dan Sinop'a 820km yol yapmıştım kırmızı ışık yanmadan.. 2004 A4 ile.. bagaj yüklü ve dört kişi..üstelik klima açıkken.. ama işin doğrusu aman benzin bitmesin tedirginliğiyle bişey anlamamıştım.. sanki arka koltukta cumhurbaşkanı oturuyor gibi, makam şoförü edasıyla.. 2008'de ise Edirne Ankara arasında ilginçtir otoyolda 700km'yi zor gördü.. demek ki otoyolda uzun rampalar ve hız yüzünden tüketim artıyor..
gbasara
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 19 Haz 2006, 17:00

İleti hetepe » 06 May 2009, 14:56

[quote="turq"][quote="isikayhan"]kullanım kılvauzlarında düşük yakıt tüketimi için uyarılar var (daha çok uyarı var ama ben sadece resimli olanları veriyorum):
 


 


vites ve hıza göre yakıt tületimi (vitesi 2000-2500 devirde değiştirmek gerekirmiş)

 

 


sıcaklığa ve mesafeye göre yakıt tüketimi (4km'den az mesafelerde yakıt tüketimi çok fazla olurmuş, 4-10km arasından itibaren normalleşmeye başlarmış)

 

 

 

 

 
[/QUOTE]
 

sıcaklığı bilemem fakat vites değişimlerinde 3000 deviri geçirmedim, ve hiç vites boşta gitmedim. Göstergedeki anlık yakıt tüketiminde boşta daha çok tüketim gösteriyor, uzun rampaları viteste indiğimde 0.0 gösterdi. Demekki senelerdir yanlış biliyormuşuz araç boşta az yakar diye
[/QUOTE]
Eski araçlar için doğru ama yeniler için yanlış.Yokuş inerken viteste iseniz 1500 d/dk üzerinde yakıt kesici sistem (Cut-off) devreye girer ve Yol bilgisayarında da göründüğü gibi anlık tüketimi ''0.0 lt/100km'' olarak gösterir.
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti mtokat85 » 13 May 2009, 13:02

 
[/QUOTE]
 

sıcaklığı bilemem fakat vites değişimlerinde 3000 deviri geçirmedim, ve hiç vites boşta gitmedim. Göstergedeki anlık yakıt tüketiminde boşta daha çok tüketim gösteriyor, uzun rampaları viteste indiğimde 0.0 gösterdi. Demekki senelerdir yanlış biliyormuşuz araç boşta az yakar diye
[/QUOTE]
 

 

Valla ilk başta ben de öyle dedim (Boşta az yakar diye) ama şunu es geçiyor olabilir miyiz acaba; aracın yakıt ölçüm cihazı vites boşta iken aktif değilse yani vites boşa alındığında yakıt ölçüm cihazı sadece lastiklerin dönüş hızını hesaplıyor olamaz mı mesela veya tamamen görev dışı kalmış ya da başka bir şey gibi olamaz mı? Şüphe ediyorum çünkü araç rölantide çalışırkende boşta araç giderken de pistonlar aynı hızda çalışıyor değil mi yani rölantide çalışırken de aynı yakması lazım ama öyle göstermiyor garip yani!
mtokat85
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 18 Mar 2009, 14:36

İleti WXW » 13 May 2009, 13:25

haydi beraber beyin fırtınası yapalım, bence bunu şöyle kontrol edebiliriz.henüz octavia mı almadım, o yüzden belki biraz havada kalacak ama bu tür bilgisayar sistemlerinde SADECE aracın teker hızına göre bir değer elde ettiğini düşünmüyorum. bunun sebebi eğer ki sizlerde kontrol edip bana söylerseniz ki, 90 km/h sabit hızı farklı viteslerde, yani farklı devirlerde yakaladığınızda, yakıt harcama değerlerinde nasıl bir değişiklik oluyor? eğer ki farklılık varsa bu devir hızını da hesaba katıyor demektir.bir de şöyle bir kontrol yapılabilir: daha düşük bir süratte, mesela 70 km hızda, rölanti devrine çok yakın bir vites seçeneğinde gaza hafif basılarak (elbet rölantiden farklı olacak) yaklaşık harcama değerleri kontrol edilirse belki bir fikir verebilir???
Kimseden fayda ummam, dilenmem kol kanat...
Kendi boşluk ve gök kubbemde uçar giderim...
Eğilmek, esaret zincirinden ağırdır boynuma..
Fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür bir şairim.


Kullanıcı avatarı
WXW
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 346
Kayıt: 07 Nis 2009, 00:57
Ad Soyad: Serkan
Nereden: Ankara

İleti WXW » 13 May 2009, 13:38

Arkadaşlar siz bu bilgilerin çoğuna zaten sahipsiniz ve bilinçli olarak araçlarınızı kullandığınızdan da zaten eminim, internette gezinirken bir sitede okuduğum bazı bilgileri sizlerle paylaşmak istedim:

Halk arasında ağızdan ağza dolaşan bir deyim vardır. Açıkçası bu yakıt tasarrufu yapmanın altın kuralını ortaya koyuyor. Kesinlikle tahmin ettiğiniz gibi; “Gaz pedalına altında yumurta varmış gibi bas”. Hız yapmak için gaz pedalının sonuna kadar basmaya ihtiyaç yok. Bunun için otomobili fazla zorlamadan hızlandırmak ve hızı korumaya çalışmak yeterli. Otomobiliniz enjeksiyonluysa yokuş aşağı inerken gaza basmayın; ilerlemek için yer çekiminden faydalanın. Bilindiği üzere yokuş aşağı inerken gaza basılmazsa enjeksiyonlu otomobiller yakıt tüketmiyor. Ancak yokuş inerken kesinlikle vitesi boşa atmayın ve kontağı kapatmayın. Vites boşa atıldığında motora yakıt girişi kesilmediğinden tüketim devam eder.
Yokuş çıkarken az yakıt tüketmek için yüksek viteste tam gaz yapmaktansa daha düşük viteste yarım, hatta çeyrek gaz yapmak daha doğru olur. Hız sınırlarına uymaya ve gereğinden fazla hızlı gitmemeye gayret edin. 90 km/s'den sonraki her 1 km/s artış yakıt tüketimini yüzde 1 oranında artırır. Saatte 120 km hızla giden bir araç 80 km/s hızla giden bir araca göre yüzde 25 daha fazla yakıt tüketir. Ayrıca yakıt tüketimini artıran "saldırgan" sürüşten kaçının; ancak az yakıt tüketmek için çok düşük devirlerde de sürekli yol almaya çalışmayın. Çok düşük devirlerde kullanılan bir otomobilin motoru daha çabuk yıpranır; bu da yakıt tüketimini azaltarak yapılan tasarrufun tamir ve yedek parçaya verilmesine neden olur.
Birinci vites otomobile hareket vermek için tasarlanmıştır. Uzun süre bu viteste gidilirse yakıt tüketimi anormal miktara yükselir. Vites değiştirirken motorun üst devirlere çıkarmaktan kaçının. Her motorun maksimum devir sayısı ve en verimli çalıştığı devir aralığı vardır. Bu devir otomobilden otomobile değiştiği için teknik verilerine bakarak ya da servislere danışılarak öğrenilebilir. Teknik verilerde "maksimum tork" adı altında görülen değer genellikle motorun en verimli çalıştığı ve az yakıt tükettiği devirdir. Otomobilden otomobile değişmekle birlikte genellikle 2000-4500 d/d aralığında olan maksimum tork devrinde kalacak biçimde vitesler değiştirildiğinde yakıt tüketimi önemli ölçüde azalacaktır.
Ancak hiç bir zaman fabrika verisi olarak açıklanan yakıt tüketimine ulaşmayı hayal etmeyin. Çünkü bu veriler 90 km/s hızda, rüzgarsız ortamlarda tespit edilen verilerdir.
Otomobili yol ve trafik koşullarına uygun kullanın. Ne kadar kararlı ve sakin otomobil kullanırsanız o kadar az benzin tüketirsiniz ve otomobiliniz de o kadar az yıpranır. Otomobili akan trafiğin hızına uygun kullanın. Aksi kullanım sürücünün ani frenaj ve ani hızlanmalara ihtiyaç duymasından ötürü yakıt tüketimini artırır. Önünüzdeki araçla yeterli takip mesafesi bırakın. Sık sık şerit ve hız değiştirmekten kaçının. Yavaşlamak gerektiğinde, örneğin kırmızı ışığa yaklaşırken hızı koruyup ani frenle durmak yerine ayağınızı gazdan çekerek otomobili motor kompresyonuyla yavaşlatıp hafif frenle durmak yüzde 15-20 oranında daha az benzin tüketmenizi sağlar.
Otomobilinizin üzerine monte ettiğiniz eşya yüklü portbagaj 100 km mesafede 2 litre, boş portbagajsa otomobilin aerodinamik yapısını olumsuz etkileyeceğinden yakıt tüketimini ortalama 0.5 litre artırır. Hız büyüdükçe hava direnci o oranda artacağı için portbagaj kullanıldığında yavaş gitmek göreceli olarak yakıt tasarrufu sağlayabilir. Otomobile fazladan takılan aynalar, süsler, o otomobil için özel olarak üretilmemiş spoylerler ve benzeri hava tutucu herşey aracın aerodinamik yapısını etkileyerek yakıt tüketimini artırır. Açık camlarla yolculuk yapmaksa neredeyse otomobilin iç mekanının bir paraşüt görevi görmesine sebep olur. Açık camlar şehir içi ya da şehir dışı yolculuklarda yakıt tüketimini 100 km'de en az 0.3 litre artırır; ancak camları kapatıp, varsa klimayı açmak da çözüm değildir; çünkü klima havanın sıcaklığına ve kullanılan kapasiteye göre
Kimseden fayda ummam, dilenmem kol kanat...
Kendi boşluk ve gök kubbemde uçar giderim...
Eğilmek, esaret zincirinden ağırdır boynuma..
Fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür bir şairim.


Kullanıcı avatarı
WXW
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 346
Kayıt: 07 Nis 2009, 00:57
Ad Soyad: Serkan
Nereden: Ankara

İleti iergen » 13 May 2009, 19:37

yaw ustalar benim fabia da bir gariplik mi var yoksa ben yanlış hesap mı yapıyorum... benim araç 2009 51 kwa 68 Hp (benzinli) bir depo ile şehir içinde ancak 600 Km görebiliyorum. bu normal mi anormal mi, ne olur bir bilen bana söylesin...
iergen
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Ekm 2008, 01:29

Önceki

Octavia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir