ikinci el alırken??

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

ikinci el alırken??

İleti WXW » 13 May 2009, 15:04


arkadaşlar daha önce eminim tartışılmıştır ancak günümüzde hareketli olan piyasa sebebiyle, yine internet araştırmalarımı buradan paylaşmak isterim.(forum arama motoruna ulaşamadım, sanırım bağlantım sebebiyle, yakın zamanda tartışıldıysa özür dilerim)(alıntıdır)

İkinci el araç alırken dikkat edilmesi gerekenler:)


KAROSER
Pas Kontrolu
* Kapi altlari, çamurluk içleri, çamurluk kenarlari kontrol edilmeli. Bir el feneri yardimiyla sakli köselere de bir göz atmakta fayda var.
* Taban saci yalitimi kontrol edilmeli. Kabarmis yalitim pas anlamina gelir.
* Taban saci yalitimi eger çok yeniyse süpheli bir durum söz konusudur. Otomobil büyük bir kaza yapmis olabilir.
* Kalin macun çekilmis yerler için miknatis testi uygulanmali. Bunun çin yaninizda bir miknatis götürüp otomobilin sacinda gezdirmelisiniz. Eger boyanin altinda kalin macun varsa, miknatis saca tutunmakta zorlanacaktir.
* Egzoz sistemi kontrol edilmeli. Egzoz paslanmis mi, baglanti lastikleri saglam mi, delik ve çatlak var mi tek tek kontrol edilmeli.
OTOMOBIL KAZALI MI?
* Otomobil kazali mi yoksa degil mi bunu anlamak için öncelikle karosere dikkatlice bakip renk farklari görülmeye çalisilir. Otomobilin lastiklerinde ve kapi fitillerinde boya lekeleri olup olmadigi kontrol edilmeli. Çünkü lastigine boya bulasmis bir otomobil kaza yaptiktan sonra yeniden boyanmis anlamina gelir. Ayrica tam yerine oturmamis kaput ve kapi ile taban sacinda kaynak izleri var mi dikkat edilmeli.
* Otomobilin kapi, pencere ve sunroof fitilleri **** degilse pas tehdidi bulunuyor demektir. Farlarin aynalari yeterince parlak mi? Far caminda buhar var mi. Eger yanit evetse farlar su aliyor demektir.
* Bagajda halinin alti islak mi? Eger islaksa bagaj bir yerlerden su aliyor demektir. Köselerde pas var mi? Yedek lastik yeni mi? En az 4 mm dis derinligi var mi? Bu unsurlar da mutlaka kontrol edilmelidir.
YÜRÜYEN AKSAM KONTROLÜ
* Lastiklerin tabanlari esit asinmis mi? Lastik tabanlari esit asinmamissa ön veya arka takimlarda sorun vardir. Ya da otomobilin sasisinde bir kaçiklik olabilir. Bu durumda Otomobilin karoseri sasi düzelten bir serviste ölçtürülmelidir.
* Amortisörlerde yag kaçagi ve islaklik olup olmadigina bakilmalidir. Otomobil tekerleklerinin boslugu konrol edilmelidir. Fazla bosluk varsa bilyalar eskimis demektir. Bu da cebinizden daha fazla para çikacagi anlamina gelir.
* Direksiyon simidi tekerlekler düz dururken saga sola hafifçe çevrildiginde en fazla 2 parmak bosluk olmalidir. Daha fazla bosluk varsa direksiyon kutusu dislileri asinmistir.
FREN KONTROLÜ
* Lastik sökülerek balatalar kontrol edilmelidir. Balatalarin kalinliginin en az 5 milimetre olmasi gerekir. Fren pedalina tam güçle uzun süre basildiginda fren pedali hiçbir zaman dibe kadar gitmemelidir. Eger gidiyorsa fren silindirinde kaçak var demektir.
MOTOR KONTROLÜ
* Motora öncelikle gözle bakilmali. Motorun genel olarak ve özellikle de alt bölümlerinin kuru ve temiz olmasina dikkat edilmeli. Motor eger yagli, asiri kirli ya da çok temizse yine süpheli bir durum söz konusu olabilir.
* Motor hortumlari ve radyatörün sizdirmazligi kontrol edilmeli. Radyatör suyu kontrol edilmeli. Su pasli ve yagli olmamalidir.
* Motor yagi kontrol edilirken kontrol çubugunun ucunda parlayan metal tanecikleri görülürse krank mili yataklarinda ciddi sorun var demektir.
* Motoru çalistirarak hemen çalisip çalismadigi rölantide kararli ve sakin olup olmadigi kontrol edilmeli. Motoru çalistirirken isi göstergesine göz atmakta fayda var eger motor önceden isitilmissa hemen ve düzgün çalismasi normaldir. Bu nedenle motorun mutlaka sogukken çalistirilmasi tavsiye edilir. Bu kontrol aliciya daha dogru fikir verir.
* Motor çalisirken vuruntu sesi duyuluyorsa arizali bir durum söz konusudur. Radyatör suyu motor çalisirken köpürme yapiyorsa, silindir kapagi çontasinda kaçak vardir.
* Motor yag kapagi açilip içerisine bakilmali. Buharlasan birtakim gazlar
 
Kimseden fayda ummam, dilenmem kol kanat...
Kendi boşluk ve gök kubbemde uçar giderim...
Eğilmek, esaret zincirinden ağırdır boynuma..
Fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür bir şairim.


Kullanıcı avatarı
WXW
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 346
Kayıt: 07 Nis 2009, 00:57
Ad Soyad: Serkan
Nereden: Ankara

İleti alpino » 13 May 2009, 20:37

dostum emeğine sağlık. muhteşem bir yazı hazırlamışsın. bence 2. el araç almayı düşünen herkes bu yazının çıktısını alıp araç bakmaya öyle gitmeli. çünkü 2.el araç satımı tamamen göz boyamalarla doludur.
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti MEGAN » 13 May 2009, 21:44

emeğe saygı ve sağlıkk ;) Çok teşekkürler.. ;) bunları bilmemiz iyi oldu baya çok yararlı şeyler paylaşmısın teşekkürler
-Skoda Octavia A5 1.6 FSI //
-34 EU 8105
-Peugeot 307 Makyajlı 1.6 HDI Comfort Alp Beyaz //
Kullanıcı avatarı
MEGAN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 16 Arl 2008, 00:27
Ad Soyad: MEHMET ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: PEUGEOT 307 1.6//MAKYAJLI ALP BEYAZI // 34 EU 8105

İleti RAZOR10 » 13 May 2009, 23:01

hocam harikasın ya.ellerine kollarına sağlık walla
Kullanıcı avatarı
RAZOR10
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 619
Kayıt: 23 Eyl 2006, 12:07
Ad Soyad: selçuk ÇİMŞİR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Skoda Fabia ambiente 2005

İleti WXW » 14 May 2009, 03:35

ne demek, her zaman arkadaşlar, biraz araştırma yaptım internette, bunları hazırlayanlara da ben de sizle beraber teşekkür ediyorum:) hep derim bilgi, tecrübe paylaşılmak için vardır:)
Kimseden fayda ummam, dilenmem kol kanat...
Kendi boşluk ve gök kubbemde uçar giderim...
Eğilmek, esaret zincirinden ağırdır boynuma..
Fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür bir şairim.


Kullanıcı avatarı
WXW
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 346
Kayıt: 07 Nis 2009, 00:57
Ad Soyad: Serkan
Nereden: Ankara

İleti drhakan » 18 May 2009, 11:27

kardeş emeğine sağlık,şahane bi yazı hazırlamışsın..
drhakan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 16 May 2009, 17:34

İleti Schekip » 21 Kas 2010, 18:17

Çok teşekkürler. Benim gibi araba acemisi kişiler için birebir. Acemi olmayanlara da faydalı olur tabi ki :)
Schekip
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 14
Kayıt: 21 Kas 2010, 17:54
Nereden: Samsun

İleti hdoner » 21 Kas 2010, 18:25

Paylaşım için teşekkürler
Kullanıcı avatarı
hdoner
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 784
Kayıt: 30 Nis 2009, 01:13

İleti efsane55 » 23 Kas 2010, 22:32

gerçekten güzel çalışma olmuş
efsane55
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 14
Kayıt: 21 Ekm 2010, 11:26
Nereden: Ankara
Arabanız: Octavia Elegance 2006


Octavia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir