Octavia'nın en sevmediğim yönü

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Octavia'nın en sevmediğim yönü

İleti oguz » 01 Tem 2009, 18:46

şuna viraj almak değilde virajdan yanlamak şöyle 3 ten 2 ye çekip gazı kökleyip biraz bagırtmak demek istedin demi:D
 


2005 fabia htp classic
2011 fabia 1.4 16v ambiante dynamic^^
Kullanıcı avatarı
oguz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 456
Kayıt: 14 Eyl 2008, 20:59

İleti RoadFighter » 01 Tem 2009, 18:54

Benim arkadan itişli arabalar ile yaptığım yanlama sayılmaz da gene de yanımdakiler korkabiliyor :D


Son olarak C180 K'nın sınırlarını zorluyordum da ESP'yi kapatmaya elim varmadı aracı iyi tanımayınca(gene de yanlıyor melet,araba" zınk,zart zurt" sesleri çıkartsa da)

 
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti hakanerdogan » 01 Tem 2009, 19:01

kavşak dönüşlerinde gazlayıp Fronterayı yolda tutabilmek için içerde rodeo yapıyorum feci zevkli bi olay. 60 lira benzin yaktım gittiğim yol 100 km yok ama olsun, değer LOL
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti RoadFighter » 01 Tem 2009, 19:03

Bazı arabalar seyahat edebilmenin ötesinde şeyler de sunduğu için yakılan benzine vs.ye katlanılıyor vesselam.
 

 
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti hakanerdogan » 01 Tem 2009, 19:10

[quote="RoadFighter"]Bazı arabalar seyahat edebilmenin ötesinde şeyler de sunduğu için yakılan benzine vs.ye katlanılıyor vesselam.
 

 
[/QUOTE]

kesinlikle katılıyorum, freni bırakıp ışıklarda hafif hafif ileri atılırken, kafa çıkarıp drag isteyen kafayı yukarı kaldırıp bakan arabadakilerle, sarı yandığı gibi gaza oturtunca V motorun homurtusuyla çıtır çıtır dağılan 1.6-2.0 litre otomobilleri...
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti adilektasli » 01 Tem 2009, 19:34

Eeeeee, neymiş peki bu yüksekliğin sebebi? Konu dağılmış baya...
Kullanıcı avatarı
adilektasli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 179
Kayıt: 04 May 2009, 19:47
Ad Soyad: Alper
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia 1.6 MPI Ambiente++

İleti RoadFighter » 01 Tem 2009, 19:44

Octavia'nın 4x4 modeli de var malum.
 

Hatta şaft tüneli çıkıntısı olan çoğu VW grubu aracın 4 çeker modeli var.

 

Acaba o modeller göz önünde bulundurularak mı bu kısım tek tip üretiliyor? (malum 4x4 modellerde arkaya şaft gittiği için çıkıntı oluyor)

 

Mesela, dikkat ederseniz Octavia'nın egzoz çıkışı tek olan(MPI,FSI) modellerinde egzoz ucunun sağında bir parça vardır. Octavia TDI'ın ise egzoz çıkışı çifttir.

 

Octavia TDI,TSI,2.0 ve üstü FSI düşünülerek üretilen tampon altı plastiğine tek egzoz ucu olan modeller için bir parça ekleniyor. Yani egzoz ucu tek olan araçlar için farklı bir tampon plastiği üretilmiyor.
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti alpino » 01 Tem 2009, 19:44

volkswagen -dolayısıyla skoda da- araçlarında arkadaki 2 kişinin tam komforla yolculuk etmesini benimsemiş bir politikası var. ortadaki bu darlık bundan kaynaklanıyor. dikkat ederseniz zemindeki yükseltiden başka ön kol dayama yeri arkaya doğru fazlaca çıkıyor. arka koltuğun hem oturak kısmının, hem de sırt dayama kısmının ortası oldukça çıkıntılı. bu da 2 yolcunun aynı ön koltuklarda olduğu gibi koltuk tarafından desteklenmesini sağlıyor. fakat 3. yolcu için dayanılmaz bir işkence haline geliyor.

Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti oguz » 01 Tem 2009, 20:20

[quote="hakanerdogan"]
[quote="RoadFighter"]Bazı arabalar seyahat edebilmenin ötesinde şeyler de sunduğu için yakılan benzine vs.ye katlanılıyor vesselam.
 

 
[/QUOTE]

kesinlikle katılıyorum, freni bırakıp ışıklarda hafif hafif ileri atılırken, kafa çıkarıp drag isteyen kafayı yukarı kaldırıp bakan arabadakilerle, sarı yandığı gibi gaza oturtunca V motorun homurtusuyla çıtır çıtır dağılan 1.6-2.0 litre otomobilleri...
[/QUOTE]

hakan jip gidip fabia ya kalınca attan düşmüş gibi olma:D

ama gerçekten yüksek motor ve arka itişin zevki çok farklı bizde bmw varken senede bi takım lastik gidiyodu.ama zevkine deyiyodu.ondan öncede benim ilk arabam vardı bi dogan:D motor güçlü deildi ama araba kullanmayı onda ögrendim oyuncak araba gibi oluyodu o asıl gaza 2-3 tur at hesabı ama sonra sonra kavradık yavastan.d


2005 fabia htp classic
2011 fabia 1.4 16v ambiante dynamic^^
Kullanıcı avatarı
oguz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 456
Kayıt: 14 Eyl 2008, 20:59

İleti hakanerdogan » 01 Tem 2009, 20:24

zaten bunalımdayım, jip gidince nolacak bilmiyorum. fabiaya hiç binmedim geldiğinden beri ama tahmin edebiliyorum, daracık bi kutu, önden çeker, 3 pistoncuğu, mini mini patişleri, V6 homurtusu yok, sunroof yok, arabaların içini görmek için aşağı bakmak yok, 1500 devirden asılınca ciyyak ciyyak arkayı bıraktıracak güç yok, şantiye kazılarında bataklıklara girip 4LOW da meydan okumak yok  Tongue

neyse ne olduğumuzu unutmayalım, fabia bile çok benim gibi adamada neyse Smile
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti oguz » 01 Tem 2009, 21:44

eeee aradaki farkları kendin sayıyosun:)


2005 fabia htp classic
2011 fabia 1.4 16v ambiante dynamic^^
Kullanıcı avatarı
oguz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 456
Kayıt: 14 Eyl 2008, 20:59

İleti tivoli » 02 Tem 2009, 01:14

[quote="adilektasli"]Eeeeee, neymiş peki bu yüksekliğin sebebi? Konu dağılmış baya...[/QUOTE]
 

bizim araçlar önden çekişli evet ama octaviaların 4x4 modelleride var.. belkide tüm modellerde tek tip şase kullanılıyor olabilir. arka ortadaki yükselti bu sebepten kaynaklanıyordur sanırım...
**AIKIDO** 4.KYU
Kullanıcı avatarı
tivoli
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 475
Kayıt: 12 Eyl 2008, 22:55
Nereden: İstanbul (And.)

İleti adilektasli » 02 Tem 2009, 10:48

Aynı yükseltiyi dün audi a6 da da gördüm. Sevmeyelim mi yani a6 yı şimdi?

Kullanıcı avatarı
adilektasli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 179
Kayıt: 04 May 2009, 19:47
Ad Soyad: Alper
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia 1.6 MPI Ambiente++

İleti hakanerdogan » 02 Tem 2009, 13:43

[quote="adilektasli"]

Aynı yükseltiyi dün audi a6 da da gördüm. Sevmeyelim mi yani a6 yı şimdi?

[/QUOTE]

4 çekerleri var doğrudur.

dediğim gibi araçlar aslında 4 kişilik üretiliyor ve ruhsatlarındada yazan o.

ama bir Scenic'e bakarsanız 5 kişilik ve ortada şaft yolu yok Smile



http://www.resimmotoru.com/data/media/69/Renault%20Scenic%202003%2012.jpg
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti emrtkn » 02 Tem 2009, 13:56

Hakan eklediğin resimi gördüğümde bizim arabaların şaft yolunun olduğu yer bi garibime gelmeye başladı :)
Benim araçta arkada bir kaç kere oturmuşumdur ama gerçekten rahatsız ediyor.
Ayak hareketini engelliyor.
Ama bundan hiç şikayet edeni görmedim ;)
Kullanıcı avatarı
emrtkn
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 10
Kayıt: 09 Tem 2008, 12:26
Konum: Bursa
Ad Soyad: Emre TEKİN
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Octavia A5 (RS Modified)

İleti ayhani » 02 Tem 2009, 14:36

[quote="hakanerdogan"]
[quote="adilektasli"]

Aynı yükseltiyi dün audi a6 da da gördüm. Sevmeyelim mi yani a6 yı şimdi?

[/QUOTE]

4 çekerleri var doğrudur.

dediğim gibi araçlar aslında 4 kişilik üretiliyor ve ruhsatlarındada yazan o.

ama bir Scenic'e bakarsanız 5 kişilik ve ortada şaft yolu yok Smile

[/QUOTE]
orta kısmın 4 kişi yazmasıyla alakası yok. Çünkü birçok binek tipi aracın zaten ruhsatında 4 kişilik yazar. Mesela corollada da 4 kişilik yazar ama orta kısım yok, megane'de 4 kişiliktir ama orta çıkıntı bu kadar yüksek değil. Bence Octavianın en kötü yönü bu.
ayhani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 09 Arl 2007, 01:22

İleti hakanerdogan » 02 Tem 2009, 14:44

[quote="ayhani"]
[quote="hakanerdogan"]
[quote="adilektasli"]

Aynı yükseltiyi dün audi a6 da da gördüm. Sevmeyelim mi yani a6 yı şimdi?

[/QUOTE]

4 çekerleri var doğrudur.

dediğim gibi araçlar aslında 4 kişilik üretiliyor ve ruhsatlarındada yazan o.

ama bir Scenic'e bakarsanız 5 kişilik ve ortada şaft yolu yok Smile

[/QUOTE]
orta kısmın 4 kişi yazmasıyla alakası yok. Çünkü birçok binek tipi aracın zaten ruhsatında 4 kişilik yazar. Mesela corollada da 4 kişilik yazar ama orta kısım yok, megane'de 4 kişiliktir ama orta çıkıntı bu kadar yüksek değil. Bence Octavianın en kötü yönü bu.
[/QUOTE]





ben ne dediniz anlayamadım, e orta kısım yok derken? ortada 3. bi
oturma yeri mi yok, yoksa şaft yolu yokda yine mi 4 yazıyor. biraz
açınız.

ayrıca scenicde 5 kişi yazar, zira arkada sağ ve sol taraflarda olduğu gibi ortadada oturak mevcuttur.

ben
orta kısımdaki oturma yerinden bahsediyorum, şayet kenarlardakiler gibi
eş bi oturma pozisyonuna sahipse sizcede 5 kişi olmaz mı?
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti mygokhan » 02 Tem 2009, 14:53

O belirtilen çıkıntı şaft tünelidir..Ha önden çekişli araçta ne işe yarayacak? Ama 4x4 ler için tek tip şasi üretilmesi sonucunda olan birşey tahminim..Hem o şaft tünelinin burulmaya karşı direnci arttırdığı için vw mühendisleri o tüneli iptal etmek istemiyormuş..

Her ne kadar rahatsız edici olsada güvenlik açısından iyidir sanırım..

Benim roomidede var aynı çıkıntı.Arka koltuk diz mesafesi geniş olduğundan bir nebzede olsa sıkıntı yaratmıyor olabilir..
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

ÖncekiSonraki

Octavia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir