ASR Tecrübesi

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

ASR Tecrübesi

İleti AhmetH » 25 Ekm 2009, 04:44

rica ederim.
 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti C@GL@R » 25 Ekm 2009, 10:26

konuların altına tecrubesi olan arkadaşlar yazarsa daha sağlıklı olur arabasında asr olmayan bile bilgisini paylaşırsa olmaz yanıltıcı olabilirSmile
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti WXW » 25 Ekm 2009, 15:12

[quote="adilektasli"] Son zamanlarda birkaç kez ASR'yi tam olarak devreye girdiren bir rampadan geçtim. Rampanın belli bir yerinde çalışma nedeniyle zemin kumlu ve ben her seferinde orada durup aracı kaldırmak zorunda kalıyorum. Daha önceleri bahsettiğim zeminde ASR devreye girmiş ve normalde kalkış yapmakta zorlanacağım kumlu rampada zevkle kalkış yapmıştım. Bugün zemin daha da kötüydü. Yine aynı zevki alacağım düşüncesiyle gaza bastım. Ne mi oldu?
 

Benim bildiğim kadarıyla ASR şöyle çalışır.

1. Motor devrini düşürür.

2. Tek tekerlek patinaj yapıyorsa ona fren uygulayarak aracın hareketini sağlar.

 

Bugün öyle olmadı. ASR devreye girdi. Motor devri kontrol altına alındı. Ancak sağ tekerlek deli gibi patinaj yaparken ben yerimde saydım. Bir süre sonra yavaş yavaş ilerleme kaydettim. Sağ tekerleğin sürekli patinaj yaptığı çıkan tozdan ve sesten belli oluyordu. Sol tekerlek ise hareketsizdi. Eğer sağ tekerleğe fren uygulansaydı, sol tekerleğe daha çok güç iletilir ve kalkış gerçekleşirdi. Oysa ben yerimde saydım.

 

Şunu çıkardım ki benim araçta ASR nin 2 nolu fonksiyonu yok.

 

Araç 2009 Ambiente. Bu konuda bilgisi olan var mı?
[/QUOTE]

benim bildiğim ambiante de ABS-MSR-ASR-EBD var.Ancak elegance da ABS-MBA-MSR-ASR- "EDS" - HBA var...
Kimseden fayda ummam, dilenmem kol kanat...
Kendi boşluk ve gök kubbemde uçar giderim...
Eğilmek, esaret zincirinden ağırdır boynuma..
Fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür bir şairim.


Kullanıcı avatarı
WXW
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 346
Kayıt: 07 Nis 2009, 00:57
Ad Soyad: Serkan
Nereden: Ankara

İleti adilektasli » 25 Ekm 2009, 19:42

Eeeeeee. Benim sorumun cevabını verecek yok mu? Internette ASR yi araştırırsanız hem motorun gazı kesmesi hem de patinaj yapan tekerleğe fren uygulamasından bahsediyor. Ben de diyorum ki fren uygulama yapmadı benimki. Konu budur.
Motor yaği ile ilgili konuya gelecak olursak. Sakın kendibaşına yağ ekleme. Gideceğin servisi ara. Onlar seni yönlendirir.
Kullanıcı avatarı
adilektasli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 179
Kayıt: 04 May 2009, 19:47
Ad Soyad: Alper
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia 1.6 MPI Ambiente++

İleti alpino » 25 Ekm 2009, 19:54

bildiğim kadarıyla fren yapmıyor dostum. gerektiğinde kendiliğinden fren yapan tek güvenlik sistemi ESP'dir. ASR patinajı algıladığında lastiklere iletilen tahriki ayarlıyor. ama fren yapmıyor.
EDS ya da EDL -firmaya göre adı değişir- olsaydı tahriki kaymayan lastiğine aktarıp kalkış yapmana imkan tanırdı.
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti mayham85 » 25 Ekm 2009, 20:01

EDL olmadığı için yapmıyor demektir bu :)


edl ile asr çok farklı özellikler zaten. bence kafanızı çok kaıştırmayın muhtemelen aracınıda bu öellik arcınızdayok.
mayham85
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 20 Ekm 2008, 17:31

İleti adilektasli » 25 Ekm 2009, 22:31

Ama açıklamalarda hep fren uygulandığı yazıyor.
 


 
Kullanıcı avatarı
adilektasli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 179
Kayıt: 04 May 2009, 19:47
Ad Soyad: Alper
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia 1.6 MPI Ambiente++

İleti mayham85 » 25 Ekm 2009, 23:15

o frenlemeyi yapan donanı elektronik diferansiyel kilidi. o frenlemnin yapılmasının sebebi boşta olan tekere yük bindirerek difeansiyelim mekanik yapısı gereği yükün daha az olduğu tekere gücün çoğunu aktarmasını sağmlamaktır. EDL olmayan araçta ASR olur. bnim leodada bu şekilde. yeni nesil araçlaın çoğunda EDL ESP ile beraber geliyor. (golf 6 hariç onlarda en boşta bile esp hariç herşey standart)
mayham85
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 20 Ekm 2008, 17:31

İleti adilektasli » 26 Ekm 2009, 10:56

Yani ASR de fren uygulama yoktur mu diyorsunuz? Ama ASR yi internette araştırınca öyle demiyor.
Kullanıcı avatarı
adilektasli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 179
Kayıt: 04 May 2009, 19:47
Ad Soyad: Alper
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia 1.6 MPI Ambiente++

İleti oguz » 26 Ekm 2009, 11:08

butun yorumları okudum ve kendi tecrübemi söyliyim. 94 model otobusumuzdede vardı asr. onda bile patinaja kalan tekerlegi hemen yavaslatıp gücü kendi aktarıyordu. asr olan her arac patinaja kalan tekeri yavaslatarak diger tekerin gücünü arttırır. bu durum eger hayla böyleyse ben oyumu sizin aracınızın varsa asr beyni diye bişey onda sorun oldugu dusuncesine veriyorum:) yoksa yine bir bilgisayar yada sensör arızası oldugunu dusunuyorum.


2005 fabia htp classic
2011 fabia 1.4 16v ambiante dynamic^^
Kullanıcı avatarı
oguz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 456
Kayıt: 14 Eyl 2008, 20:59

İleti adilektasli » 26 Ekm 2009, 11:18

[quote="oguz"]butun yorumları okudum ve kendi tecrübemi söyliyim. 94 model otobusumuzdede vardı asr. onda bile patinaja kalan tekerlegi hemen yavaslatıp gücü kendi aktarıyordu. asr olan her arac patinaja kalan tekeri yavaslatarak diger tekerin gücünü arttırır. bu durum eger hayla böyleyse ben oyumu sizin aracınızın varsa asr beyni diye bişey onda sorun oldugu dusuncesine veriyorum:) yoksa yine bir bilgisayar yada sensör arızası oldugunu dusunuyorum.[/QUOTE]
İşte mantıklı bir cevap. Clap

Arabama toz konduramıyorum ya. İçimde başka bir şüpheli senaryo var. Acaba her iki tekerlek te kaygan zeminde olup, sağ tarafı frenledi, ancak çok frenleyince solun da patinaj yaptığını gördü ve az frenleme yaptı ve ben bu yüzden mi sürekli sağ tekerlek patinaj çekiyor diye yorumladım? (Bu arada sağ tarafın daha kaygan olması muhtemel.)
Kullanıcı avatarı
adilektasli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 179
Kayıt: 04 May 2009, 19:47
Ad Soyad: Alper
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia 1.6 MPI Ambiente++

İleti oguz » 26 Ekm 2009, 11:24

o durumda size asr nin yapması gerekeni ve şahit oldugum durumu söyliyim. 2 teker birden patinaja kaldıgında asr bir anda gücü keser (abs nin tekeri durdurup bırakması gibi) ve kendi belirledigi oranda tekrar güc verir. bu işlem 1 saniye içinde gerçekleşir siz sanki bi tekleme gibi hissedersiniz bunu. bu durumun surekli olup olmadıgını deneyin bence. aynı yerde bi deneme yapın yine devreye girmezse beklediginiz gibi. ozaman benim dedigim sorun olabilir. yani benim aklıma tek o geliyo. asr'nin işlevini çok önceden beri biliyorum.


2005 fabia htp classic
2011 fabia 1.4 16v ambiante dynamic^^
Kullanıcı avatarı
oguz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 456
Kayıt: 14 Eyl 2008, 20:59

İleti alpino » 26 Ekm 2009, 11:40

dostum gücü diğer tekerleğe aktaran sistem ASR değil EDL. demekki otobüste EDL de varmış. asr sadece tekerleğe giden tahriki ayarlıyor.

benim arabada ESP var. yani geri kalan herşey var. ama gene de kısa süreli patinaj çektirebiliyorum. ama ilk fırsatta dediğin gibi yarısı kumlu bir yer bulduğumda zorlu bir kalkış denemesi yapıp videoya çekeceğim.
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti adilektasli » 26 Ekm 2009, 11:46

Burada bahsettiğimiz şey EDL ile gücün tekerleklere uygun şekilde paylaştırılması değil. Patinaj yapan tekerleğe fren uygulanması. EDL fren yapmaz. EDL işini difransiyelden halleder.
Kullanıcı avatarı
adilektasli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 179
Kayıt: 04 May 2009, 19:47
Ad Soyad: Alper
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia 1.6 MPI Ambiente++

İleti oguz » 26 Ekm 2009, 11:54

aynen öyle. gücün aktarımı yada paylaşılması degil. patinaja kalan tekerlegi yavaslatması ve fazla aktarılan gücü azaltarak patinajı önlemesi. 2teker birden patinaja kalırsa ikisinide yavaslatır. bunu bizzat yasayarak gördüm.


2005 fabia htp classic
2011 fabia 1.4 16v ambiante dynamic^^
Kullanıcı avatarı
oguz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 456
Kayıt: 14 Eyl 2008, 20:59

İleti adilektasli » 26 Ekm 2009, 12:09

Aslında ben de bunu 2 kez doya doya yaşamıştım aynı yerde. Ama bu son gidişimde daha fazla toprak/kum vardı zeminde. Önce ASR devreye girmedi hemen. Aracın önü sağa doğru kaydı. Tekrar denedim. ASR devreye girdi. Bundan eminim. Gazı da kesti de, acaba sağ tekerleğe fren uyguladı mı uygulamadı mı sorun orada. Çünkü fıldır fıldır dönüyordu hem de saniyeler boyunca. Ve ben o pozisyonda bile gazı gesmedim. Araç kalktı ama, lastiğin de anası ağladı. Bir de çıkan toz... Yalnız zeminin çok zorlu olduğunu tekrar vurguluyorum. Rampa çok dik ve kaygan.
Kullanıcı avatarı
adilektasli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 179
Kayıt: 04 May 2009, 19:47
Ad Soyad: Alper
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia 1.6 MPI Ambiente++

İleti oguz » 26 Ekm 2009, 12:13

okadar zor bir zeminde normal olabilir fren uygulayıp cektiginde tekrar arac patinaja kalmıstır. tekrar fren uygulamamıştır. ama sürekli bu durum söz konusu olursa tahminimce ya varsa asr beyni yada aracın beyni yada alakalı sensörlerde sorun vardır diyebiliriz herhalde


2005 fabia htp classic
2011 fabia 1.4 16v ambiante dynamic^^
Kullanıcı avatarı
oguz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 456
Kayıt: 14 Eyl 2008, 20:59

İleti WXW » 26 Ekm 2009, 12:20

eee derken benimde anlatmaya calıştığım buydu.ASR ve EDL/EDS (biri amerikan biri almancası) farklı şeylerdir.EDS, ASR nin bir nevi açığını kapatır.ASR tekerleri ayrı ayrı değil, çekiş sistemini bir bütün olarak algılar ve torku düşürerek kaymayı engellemeye çalışır.Yani motorun gazını keserek dönmeyi durdurmaya çalışır.EDS ise çekişi sağlayan bütün tekerleri (ki audi de quattro dediğimiz 4 tekeri de ayrı ayrı) değerlendirerek, tekerler arasındaki RPM farkını ölçerek güç dağılımını sağlar.çekiş sistemindeki hangi tekerler daha az dönüyorsa ondaki torku arttırır.Tekerler birbirinden bağımsız çalışır.Bu nedenle boştaki teker, sistem tarafından algılandığında dönmesi durdurulur.Ambiante araçlarda EDS olmadığından siz bu eksikliği yaşayarak görmüş oldunuz:)
Kimseden fayda ummam, dilenmem kol kanat...
Kendi boşluk ve gök kubbemde uçar giderim...
Eğilmek, esaret zincirinden ağırdır boynuma..
Fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür bir şairim.


Kullanıcı avatarı
WXW
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 346
Kayıt: 07 Nis 2009, 00:57
Ad Soyad: Serkan
Nereden: Ankara

ÖncekiSonraki

Octavia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir