ASR Tecrübesi

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

ASR Tecrübesi

İleti alpino » 26 Ekm 2009, 12:39

serkanın anlattığı şekilde EDL veya ASR FREN YAPMAZ. gerektiğinde fren yapan tek güvenlik sistemi ESP'dir.
ASR ABS sisteminin sensörleri yardımıyla tahrikli tekerleklerin devir sayısı ile tahriksiz tekerleklerin devir sayısını karşılaştırır. arada bir fark gördüğünde motor tahrikini düşürerek patinajı önlemeye çalışır. senin arabada ASR aynısını yapmış. gücü daha az iletmiş. ama tekerlek başına bölemediğinden sorun yaşamışsın. fren uygulasaydı bile farklı tekerleğe farklı güç veremeyeceğinden sen gene yerinde sayacaktın.
 
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti adilektasli » 26 Ekm 2009, 14:52

Alper ve Serkan,
 

Tamam, ESP ve EDL nin ne olduğunu biliyorum. Onları anlatmayın. Sadece ASR hakkında internette yazanları ya da benim daha önce verdiğim linkteki açıklamayı okuyun. ASR fren yapar diye yazıyor her yerde. Ama siz ASR fren yapmaz mı diyorsunuz? Neye dayanarak bunu söylüyorsunuz?

 

-------ALINTI---------

Otomotiv sektöründe ASR veya TCS olarak farklılık gösterir ama görevleri aynıdır; aracın patinaj yapmasını önlemek. “Anti Schlupf Regelung” kısaltması olan ASR Türkçe’de Anti Patinaj Sistemi olarak bilinir. TCS ise “Traction Control System” kısaltmasıdır.

Öncelikle şunu belirtmek gerekir ki  patinaj yaparak kalkış yapan araç, patinajsız kalkış yapan araca göre daha yavaş bir kalkış gerçekleştirir.


Diyelim ki yoğun trafikte çok hızlı bir şekilde karşıya geçmeniz gerekiyor, o panikle gaz pedalına fazla yüklendiğinizde araç patinaj yapmaya başlar ve lastikler olduğu yerde bir süre döner. Bu nedenle ASR genellikle güçlü ve arkadan itişli araçlarda kullanılır.


tcs


Nasıl Çalışır ?
Varsaylım ki gaz pedalına aşırı yüklendiniz ve araç patinaj yapmaya başladı işte bu durumda ASR hız algılayıcılar sayesinde patinajı algılar ve (1) ABS hidroliğini devreye sokarak patinaj yapan tekerlere fren uygular (2) Yakıt enjektörüne veya ateşleme tertibatına müdahale ederek motorun gücünü düşürür ve patinaj kesilinceye kadar bu işlemleri sürdürür.


TCS-ASR bu işlemleri gerçekleştirmek için aşağıdaki parçalardan faydalanır.


Teker hız algılayıcıları:
Tekerlerin üzerinde bulunan ve tekerlerin dönüş hızını algılayan parçalardır. Bunlar sayesinde ASR çekişin olduğu tekerlerdeki hızı algılayarak, hangi tekerin patinaja girdiğini belirler.


ABS hidroliği:
Bu parçanın içindeki valfler her bir tekere giden fren basıncı miktarını ayrı ayrı kontrol edebilir.ASR patinaja giren tekerin hızını düşürmek için ABS hidroliğini kullanır ve ilgili tekere fren uygular.


Elektronik kontrol ünitesi (ECU):


ASR’nin kritik durumlarda ne yapması gerektiğine burada karar verilir. ASR aşağıdaki parçaları kullanarak motor gücünü kontrol edebilir ve teker hızını azaltır:



  • Yakıt kısma valfi
  • Ateşleme tertibatı
  • Yakıt enjektörü
  • Gaz pedal sensörü


Buradan anlaşılıyor ki ASR ile ABS koordineli bir şekilde çalışmaktadır ve bu iki sistemin birlikte çalışması araclarda ESP sisteminin geliştirilmesini sağlamıştır.


ASR sistemi en çok karlı, buzlu ve çamurlu yollarda iş görür. Eğer sürücü ASR sistemini iptal etmek isterse araç içerisindeki bir düğmeyle devreden çıkaralılabilir.


ASR Sistemi hangi araçlara uygulanabilir?


ABS fren sistemine ve enjektör sistemine sahip her türlü araca uygulanabilir.


Çekis Kontrol Sistemi’nin avantajlari nelerdir?


Çekiş Kontrol Sistemi (ASR) bulunmayan araçlarda kaygan zeminlerde
(ıslak, buzlu, toprak, vb.) ve dönüslerde gaz pedalına gereğinden fazla
basılması durumunda çekiş yapan tekerlekler hızla bosa döner ve aracın
savrulmasına sebep olabilir. Fakat Çekiş Kontrol Sistemi bulunan
araçlarda her türlü yol şartlarında emniyetli yol tutuş sağlanır.



  • Sürüş güvenliğini arttırır
  • Virajlarda aracın savrulmasını engeller
  • Kaygan z
Kullanıcı avatarı
adilektasli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 179
Kayıt: 04 May 2009, 19:47
Ad Soyad: Alper
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia 1.6 MPI Ambiente++

İleti WXW » 26 Ekm 2009, 20:08

The Electronic Differential Lock (EDL) permits smooth, comfortable starts on road surfaces that do not have a uniform coefficient of friction. If a wheel starts to spin, EDL BRAKES IT as necessary so that power is transmitted to the wheel with the better traction. EDL reduces tire wear and works up to about 25 mph (quattro®: up to about 50 mph). EDL IS PART OF THE Electronic Stabilization Program (ESP®) and the Traction control (ASR).

Evet frenleme yapar ancak ifadelerimizde karışıklık oluyor.EDL/EDS sistemi ESP ve ASR sisteminin bir parçasıdır ve frenlemeyi EDL/EDS yapar.(En azından vw grubu araçlar için).Sizin aracınızda EDS özelliği olmadığından frenleme yapmamıştır.ASR = TCS olayını (traction) gerçekleştirmektedir ve tork miktarını ayarlamaktadır (sizin verdiğiniz şekildede TCS sisteminin parçaları buna işaret ediyor), EDS ise tork dağılımını ve frenlemeyi.Yukarıdaki çeviriyi nereden aldınız bilmiyorum ancak yazdığım ifadeler AUDI ve VW nin kendi sayfasından alınmıştır.ASR, EDS ile birlikte (ve diğer sistemlerle beraber) ESP olur.Skoda için belkide satılan ASR sisteminin içinde bu özellik olmayabilir ve EDS de eklenip ESP olarak satılmakta. Bence sizi yanıltan adlandırmadaki farklılıklar.

Kimseden fayda ummam, dilenmem kol kanat...
Kendi boşluk ve gök kubbemde uçar giderim...
Eğilmek, esaret zincirinden ağırdır boynuma..
Fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür bir şairim.


Kullanıcı avatarı
WXW
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 346
Kayıt: 07 Nis 2009, 00:57
Ad Soyad: Serkan
Nereden: Ankara

İleti mtokat85 » 07 Haz 2010, 22:50

Konu nerden nereye gelmiş bende burdan soruyum bari yeni konu açmayım, bizim araçta yağ çabuk bitiyor yani 10.000 km felan asla yapmıyor 2.000 hadi 3.000 bu kadar fark olur mu nedeni nedir acaba 2003 model km daha 125.000 de neden olabilir artık korkmaya başladım.
mtokat85
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 18 Mar 2009, 14:36

İleti evsen84 » 08 Haz 2010, 07:53

arkadaşım yağın kalitesinden olur. kaç numara kullanıyorsun yağ önemlidir. biraz kalın kullanmaya başla. 10-40 ideal ama fazla yağ yakıyorsa 20-50 kullan sıkıntı olmaz. birde petrollerde satılan yap koruyucular var 400 ml felan. fiyatı 15-20 lira. bundanda ekle yağa faydası oluyor. sen bir derece yağı kalınlaştır. birde bundan koymayı dene olmazsa motor sekmanları gitmiştir. pistonların üzerinde yağ yakmasın diye sekmanlar olur onlar ölür. bu km de ölür mü deme. kullanmaya göre değişir. yakın bir arkadaşımın 2006 jetta sı 52000 deydi daha. orjinall km fsı motordu. ama aynı seninki gibi yağ yakıyordu. servis 4. göz arızalı dedi ve allah korusun 2300 lira masraf çıktı. inşallah bu olmaz seninkisi de.
evsen84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 58
Kayıt: 30 Mar 2010, 16:16
Ad Soyad: Emrullah EVSEN
Nereden: Kayseri
Arabanız: octavia A5 KASA 2005

İleti mtokat85 » 08 Haz 2010, 10:06

Sanırım dediğiniz gibi segmanlarda sorun var castrol magnatec koymuştuk o da aynı gitti şimdi 20 - 50 koyduk bunu deneceyeğiz bundan önce motor docktor diye bir şey vardı onu katmıştık baya faydası oldu ama hep böyle nereye kadar bu sagmanlar tam olarak nedir yapılması zor mu çok külfetli me yoksa yazdığınz gibi işimiz var valla..
mtokat85
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 18 Mar 2009, 14:36

İleti evsen84 » 09 Haz 2010, 08:32

şimdi tokat kardeşim sekman pistonu çevreleyen bir çeliktir. dışa doğru baskı yaparak piston ile yatak arasında kayganlığı sağlar ve aynı zamanda o arada durarak yağin piston içlerine girmesini engeller. bunlar zayıflar zamanla o zaman araba hem yağ yakar hemde çekişten düşer. çünkü patlamalarda dışarıya fazla basınç kaçar. böylecede arabada üfürme dediğimiz olay meydana gelir. yağ kapağını ve çubuğunu çektiğimizde üfürme meydana gelir. bunu sizde görebilirsiniz. şimdi mesele sekmanların fiyatı değil. ucuz bişe sekmanlar. ama araba açıldığında mebla büyük bir el emeği var. üstüne sökülünce mevbur değişecek contalar var. üstüne sekmanlar tek olarak değişmez çünkü yeni sekman eski yatağa ayak uyduramaz sekmanla birlikte yataklarda değişir. işte sana bu olayın külfetli tarafı. yalnız sen yaptırmak istiyorsan yetkili servise gitme. özel bir servise git pazarlık yap. hangisi en uyguna yaparsa ona yaptır. tahminim 500 civarı çıkar. ama sekman ve yataklarda orjinal kullanmalarına dikkat et. önceden bire bir aynımı diye sor. yok aynı değilde buda orjinaldir laflarına karnımız tok.
saygılar...
evsen84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 58
Kayıt: 30 Mar 2010, 16:16
Ad Soyad: Emrullah EVSEN
Nereden: Kayseri
Arabanız: octavia A5 KASA 2005

Önceki

Octavia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir