1.4 tsi 122bg düz vites hakkında

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

1.4 tsi 122bg düz vites hakkında

İleti derude » 04 Oca 2010, 17:45

[quote="can"] [quote="lazianke"]arkadaşlar turbo her an devrededir, egzostan duman çıktığı her an çalışır ancak etkisini yüksek devirlerde gösterir.[/QUOTE]
+1Thumbs%20Up
[/QUOTE]

 
Ama tsi larda durum biraz farklı, çift besleme var. (Twincharge)

 

Turboşarjın zayıf kaldığı alt devirlerde süperşarj (kompresör) besler.

 

Kompresörün zayıf kaldığı yüksek devirlerde de turboşarj (turbo) motoru besler.

 

Bunun sonucunda ise (yazılım desteği ile de ) 1750-4000 devir arası sabit tork yakalanmış olur. Wink

 

 
 
derude
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 05 May 2007, 18:33

İleti görkem » 04 Oca 2010, 19:47

[quote="cnydn"]Teşekkürler, size de hayırlı olsun :)
111 km oldu aracım bugün :) Yalnız rodaj falan dayanamıyorum biraz yükleniyorum bazen gaza.. :)

Yakıt tüketimiyle ilgili.. 1.2.3. viteslerde 20-25-30 lt anlık tüketimler görebiliyorum basarsam..
3. viteste caddede yavaşça giderken de 10 lt civarı bir tüketim görüyorum
zamanla azalacaktır ancak.. fazla gibi geldi ilk anda bu tüketim bana?

Bir de bir sorum olacak.. İlk çalıştırma anında bugün bir arkadaşım, naptın niye hemen çalıştırdın dedi? Dedim noldu?
Kontağı yarım çevirip kontrol ışıkları söndükten sonra (4-5 sn) kontağı tam çeviriceksin dedi?

Var mı gerçekten böyle bişey?


[/QUOTE]
 

Kalkışta 50 60 lt anlık tüketim olması da normal. Tavsiyem şu dostum: Göstergende anlık yakıt sarfiyatı açık kalsın. Her viteste optimum gaza yüklenirsen 7,5-8 lt/100 km 'yi görürsün. mesela düz yolda 140 km hıza ulaştın, anlık yakıt sarfiyatına bak, deviri düşür ve 2000 devir civarında yola belli bir müddet devam et.

Düz yolda seyrederken karşında yokuş gördüysen, düz yolda hızını artır, o hızla yokuşa gir. Bayırlarda ise gaza hiç basma 5.viteste in...ufak tefek teferruatlar bunlar ama...

Farkı göreceksin...

 
görkem
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Arl 2009, 18:17

İleti hakanerdogan » 04 Oca 2010, 22:21

[quote="derude"][quote="can"] [quote="lazianke"]arkadaşlar turbo her an devrededir, egzostan duman çıktığı her an çalışır ancak etkisini yüksek devirlerde gösterir.[/QUOTE]
+1Thumbs%20Up
[/QUOTE]

 
Ama tsi larda durum biraz farklı, çift besleme var. (Twincharge)

 

Turboşarjın zayıf kaldığı alt devirlerde süperşarj (kompresör) besler.

 

Kompresörün zayıf kaldığı yüksek devirlerde de turboşarj (turbo) motoru besler.

 

Bunun sonucunda ise (yazılım desteği ile de ) 1750-4000 devir arası sabit tork yakalanmış olur. Wink

 

 
[/QUOTE]


122 liklerde kompressör yok. 140, 160, 170 lerde var diye biliyorum.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti cnydn » 04 Oca 2010, 22:31

Tavsiyeler için teşekkürler Görkem.

Evet haklısın, yakıt tüketimini azaltmak için çok faydalı bir yöntem bu.. Uzun yolda kesinlikle bu şekilde kullanmak lazım. Gereksiz frenlerden kaçınarak belli bir hızı tutturarak eski octimle de çok güzel uzun yol performansı alıyordum..

Herşey iyi, herşey güzel.. sadece 1.6 102 bg octimden fabrika verilerine göre yaklaşık 1.5 1.8 lt daha az tüketmesi gereken bu aracın, şu anda eskisiyle aynı, belki de daha fazla tükettiğini görüyorum. Bu biraz düşündürdü beni..
Hiç mi basmayalım yani hep sakin kullanımda mı 8.5 yakıyor 100 km de?
Neyse zaten eski octiyle aynı yaksın , ama 122 bg performansında gitsin. yokuşlarda bayılmasın razıyım.
Tabi henüz 200km de araç. çok yol yapamadım. uzun yol da yapamadım. kesin tüketim konusunda konuşamıyorum.. şehir içinde çok yakıyor doğal olarak.. zaten bu kış aylarında işime vardığımda motor ancak 90'C ye ulaşmış oluyor..

cnydn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 323
Kayıt: 29 Kas 2009, 02:20
Nereden: Ankara
Arabanız: 2010 Octavia 1.4TSI Elegance

İleti dralita » 04 Oca 2010, 22:40

benim yakıt değerleri de henüz yüksek ama artık yavaş yavaş belli olmaya başladı. 8 litre/ 100km civarında şehiriçi tüketimi var.birden hızlanıp ondan sonra sabit hızda ve gaza çok yüklenmeden sürüyorum. hem performanslı hem de ekonomik bir sürüş tarzı yapmaya çalışıyorum kendimce.
dralita
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Arl 2009, 00:06

İleti derude » 06 Oca 2010, 09:58

[quote="hakanerdogan"] [quote="derude"][quote="can"] [quote="lazianke"]arkadaşlar turbo her an devrededir, egzostan duman çıktığı her an çalışır ancak etkisini yüksek devirlerde gösterir.[/QUOTE]
+1Thumbs%20Up
[/QUOTE]

 
Ama tsi larda durum biraz farklı, çift besleme var. (Twincharge)

 

Turboşarjın zayıf kaldığı alt devirlerde süperşarj (kompresör) besler.

 

Kompresörün zayıf kaldığı yüksek devirlerde de turboşarj (turbo) motoru besler.

 

Bunun sonucunda ise (yazılım desteği ile de ) 1750-4000 devir arası sabit tork yakalanmış olur. Wink

 

 
[/QUOTE]



122 liklerde kompressör yok. 140, 160, 170 lerde var diye biliyorum.
[/QUOTE]

 

Zaten vw tam bir çorbaya çevirdi bu tsi, tfsi olayını.

 
derude
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 05 May 2007, 18:33

Önceki

Octavia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir