Otomatik Şanzıman Kalibrasyonu

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Otomatik Şanzıman Kalibrasyonu

İleti RoadFighter » 11 Oca 2010, 01:59

Bizim 2005 model 1.6 FSI Tiptronic'in vites geçişlerinde bir sıkıntı olduğunu düşünüyorum.(manuel modda sürerken de vites geçişleri geç gerçekleşiyor)

VW grubu diğer otomatik araçlar olsun,diğer marka otomatik araçlar olsun bakıyorum bizim aracın vites geçişleri geç gerçekleşiyor gibi geliyor bana.

Geçenlerde bizim aracı bir arkadaşım kullandı. Kendisi Amerika'da 2.0 VW Bora kullanıyor.(otomatik vites)

"Sizin aracın vites geçişleri biraz garip. Servise bir baktır. Güncelleme yaptır şanzıman yazılımında" deyince bu mesele kafamı kurcaladı.

Otomatik şanzıman güncellenmesi,kalibrasyonu gibi birşey yaptıran oldu mu serviste?

Bu hususta bilgisi olan var mı?


 
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti RoadFighter » 11 Oca 2010, 18:34

Cevabı sanayide arayacağız anlaşılan. :) (bazı teknik konular artık forumları aşıyor mu ne?!)


Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti hakanerdogan » 11 Oca 2010, 18:35

Manuel de, gel beraber açalım Big%20smile

Otomatik pis iş abi. Sistem çok komplike, çok elektronik.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti RoadFighter » 11 Oca 2010, 18:44

Eyvallah Hakan'cım. :)

Köklü forumlardan da ses çıkmıyor bu konularda artık.

Çaktırma da cevap gelmeyeceğini biliyordum biraz da!

Google'da biraz araştırma yaptım da sanırım benim sorumla ilgili çözüm var.

Bak bu hususta birisi ne demiş : (benim mesele ile direkt alakası yok gerçi)

arkadaslar easytronic astra h sahibi biri olarak
sizi bazi konularda aydinlatmak istiyorum..yaklasik 35000 km kullandim araci,
57000'de 2. el olarak aldim, buyuk bakim olan 60000 bakimini kendim yaptirdigim
icin aracin gerek sanzimani olsun gerekte ufak tefek arizalari olsun bi cok
yerini biliyorum.
easytronic sanziman sizinde soylediginiz gibi normal baski
balatali sanzimanin otomatiklestirilmis hali..yani debriyaja robot kol basip
birakiyor, sistem duz vites ile mekanik anlamda ayni calisiyor bu yuzden yakit
tuketimi eger otomatik modda kullanilirsa, elektronik gaz kelebegi oldugu icin
ve tamamen gaza basis sekliniz gaz pedalinin %10'u kadar olursa ekonomik olarak
algilanacagi icin arac duz vitesten en az 0.1 en fazla 0.5 litre daha az benzin
tuketiyor 100 km'de..eger vites kolunu saga cekip M konumuna gecerseniz yani
manuel mod'a, vites gecis devirlerini sanziman beyni yerine siz ayarlayacaginiz
icin az biraz daha fazla yakit tuketimi oluyor ister istemez. ama otomatik
moddaymis gibi davranip vitesleri 3000 devir civari atarsaniz tuketim otomatik
mod ile ayni.
gelelim baski balata omrune;
arkadasinda soyledigi gibi
baski balatanin erken bitmesi dogru..65000 km'de baski balatami arac titredigi
icin mecburen degistirmistik ve arac hic hor kullanilmamis, eski sahibi
bayanmis. ona ragmen baski balata parca parca olmustu (balata kismindan
bahsediorum), tek tarafinda bazi yerlerde yalnizca metal yuzey
gorunuyordu..
easytronic'in baski balatayi bu kadar erken bitirmesinin sebebi
insan ayagi kadar hassas calisamamasi, kalkislarda bazen yarim debriyaj yapmasi,
vites gecisleri arasinda yarim debriyaj yapmasi (ornegin 2. viteste
ilerliyorsunuz, ayaginizi gazdan cektiniz, vitesi 3'e attiniz yada otomatik
modda otomatik olarak atti beyin,tekrar gaz verdiginizde arac debriyaji
birakarak gaz veriyor). baski balata asindikca sanziman beyni ona gore debrijaya
nasil basicagini (daha ileridemi geridemi) tam olarak kendisi iyi
ayarlayamadigindan dolayi, periyodik olarak (15-20 bin km'de bir yapilsa iyi
olur) tech2 cihazina baglayip easytronic kalibrasyonu yaptirmak gerekiyor. ben
simdiye kadar 2 kez yaptirdim, vites gecisleri hem daha seri ve hemde daha
yumusak oldu. ayrica baski balatayi degistirdikten sonrada kalibrasyon sart,
olmazsa olmaz. kalibrasyonun yapilisi ise soyle; arac liftle kaldiriliyor, tech2
cihazi baglaniyor, araca mars yapiliyor, tech 2 cihazindan kalibrasyon modu
secilip adimlar takip ediliyor, arac kendi kendine surekli debriyaj kavramasi
yaparak en uygun kavrama noktasini buluyor, tabi bu islem 10 dk suruyor ve
kalibrasyon islemi tamamlanmis oluyor. eger kalibrasyon yapilmaz ise baski
balata omru daha kisa olur. hatta bir keresinde baski balata takali 15-20 bin km
olmustu sanirsam, aracla ciddi anlamda gazladigimda aractan ciddi anlamda balata
kokusu gelmisti ve opel team service'e gitmistim, usta kalibrasyon yapilmadigi
icin boyle oldugunu soylemisti ve kalibrasyondan sonra ne kadar gazlasam veya
hor kullansam dahi en ufak bir problem dahi yasamadim..
easytroniclerde
genelde baski balata omru 30 bin km ile 70 bin km arasidir. 1 sene once opel
yetkili servisi baski balata, bilya ve kalibrasyon dahil 1 milyar 200 civari bir
para istemisti, ozel bir serviste LUK marka baski balata (ustunden cikan
orjinalde LUK zaten) ve orjinal GM bilyasini 780 YTL iscilik dahil halletmistim.
80 YTL'de baska bi serviste kalibrasyonu hallettirmistim. Tabi o zamanlar Opel
Team Service'i bilmiyodum. Bilseydim oraya giderdim.
Bu arada easytronic
baski balatasi manuel sanzimanli astra ile ayni, o yuzden parca konusunda bi
sikinti cekmiyorsunuz.
Kalkislarda (yokuslarda) geriye ka
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti hakanerdogan » 11 Oca 2010, 18:50

Bu Easytronic sahiplerine oldum olası acırım, bilirim bunları çok sorunlu şanzımanlar ama seninki robot kontrollü değil normal konverterli olması lazım. Yani daha farklı. Ama umarım yine buna benzer bi kalibrasyonla hallettirirsin Big%20smile
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti quickcan » 11 Oca 2010, 18:54

düz vites daha rahat kanımca :))


OCTAVIA
V
ıRS
Kullanıcı avatarı
quickcan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1259
Kayıt: 04 Kas 2009, 01:06
Ad Soyad: Can ÇAKMAK
Nereden: Ankara
Arabanız: 2005 Octavia A4 Ambiente Plus

İleti RoadFighter » 11 Oca 2010, 19:00

Yok zaten Easytronic ile bizimkinin çalışma prensiplerinin alakası yok.

Bu mesajın geçtiği konuda ayar yaptırdım diyenler var. Demek ki bir ayar,yazılım değişimi söz konusu olabiliyor.

Bizim araç ilk gelen A5'lerden. Belkide sonradan gelen A5 tiptroniclerde vites geçişleri bizimkine göre normal olabilir. Malum bazı ayarlar zamanla değiştirilebiliyor üretici tarafından.

Mesela bizim 2005 FSI ile 2007 model FSI aynı FSI değil. Çalışma prensipleri farklı.VW, yazılım ile farklılaştırmış sonradan FSI'ı.

 Bir ara forumda paylaşmıştım. (kimse itibar etmese de...)


[quote="can"]düz vites daha rahat kanımca :))
[/QUOTE]

Rahat değil de daha keyifli bence.

Araba sürdüğünü anlıyorsun düz vitesli olunca araç. (kişisel görüşüm)



Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti quickcan » 11 Oca 2010, 19:07

haklısınız daha keyifli oluyor..


OCTAVIA
V
ıRS
Kullanıcı avatarı
quickcan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1259
Kayıt: 04 Kas 2009, 01:06
Ad Soyad: Can ÇAKMAK
Nereden: Ankara
Arabanız: 2005 Octavia A4 Ambiente Plus

İleti Satli » 11 Oca 2010, 20:44

2006 triptronik oktaviamın şanzımanına 60 binde şanzıman filtresi ve yağ değişimi bakım yaptırdım. el kitabında 4 yılda bir yada 60 bin km diye bahsediyor.bakım sonucu daha serileşti biraz pahalı bir bakım. filtresi 95 tl.yağın litreside 55 tl 5 lt yağ aldım.yağı çok özel skoda servisinde yoktu doğuş otodan getirdiler japon malı vw onaylı vişne suyu renginde ve kıvamında.tripronik şanzıman mükemmel bir aksam ancak bakımı ihmal edilmemeli bir o kadarda hassas bakım sırasında boşalan yağ oldukça kirleşmiş görünümdeydi yağ haznesinin dibinde mıknatıs var zamanla dökülen metal tozunu ve parçacıkları topluyormuş temizlendi.filtreyide yakından inceledim onunda gözenekleri zamanla doluyor.vesselam şanzıman bakımı şart iyiki yaptırmışım çünkü ihmalde büyük sorunlar çıkarabilir diye düşünüyorum. servisteki ustalar  bu tip şanzımanların pompalanmış yağ yani basınçla işlediğini  söylediler. kısacası bakımdan sonra kaçış kapış çekiş performansında oldukça değişiklik fark ettim.özellikle filtrenin değişimi önemli Bursa Tomurcuk oto Skoda yetkili serviste yaptırdım.Yazılımla ilgili herhangi bir işlem olmadığını sadece arıza lambası yanarsa cihazla kontrolü gerektiğini herşeyin elektronik olarak kontrol edildiğini söylediler.sorunsuzca kullanıyorum.kazasız sürüşler dilerim.
Kullanıcı avatarı
Satli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 72
Kayıt: 05 Şub 2007, 15:07
Ad Soyad: Salih Fikret Atlı
Nereden: Antalya
Arabanız: Seat Leon TDI DSG, Seat İbiza Cupra

İleti RoadFighter » 11 Oca 2010, 21:58

[quote="Satli"]2006 triptronik oktaviamın şanzımanına 60 binde şanzıman filtresi ve yağ değişimi bakım yaptırdım. el kitabında 4 yılda bir yada 60 bin km diye bahsediyor.bakım sonucu daha serileşti biraz pahalı bir bakım. filtresi 95 tl.yağın litreside 55 tl 5 lt yağ aldım.yağı çok özel skoda servisinde yoktu doğuş otodan getirdiler japon malı vw onaylı vişne suyu renginde ve kıvamında.tripronik şanzıman mükemmel bir aksam ancak bakımı ihmal edilmemeli bir o kadarda hassas bakım sırasında boşalan yağ oldukça kirleşmiş görünümdeydi yağ haznesinin dibinde mıknatıs var zamanla dökülen metal tozunu ve parçacıkları topluyormuş temizlendi.filtreyide yakından inceledim onunda gözenekleri zamanla doluyor.vesselam şanzıman bakımı şart iyiki yaptırmışım çünkü ihmalde büyük sorunlar çıkarabilir diye düşünüyorum. servisteki ustalar  bu tip şanzımanların pompalanmış yağ yani basınçla işlediğini  söylediler. kısacası bakımdan sonra kaçış kapış çekiş performansında oldukça değişiklik fark ettim.özellikle filtrenin değişimi önemli Bursa Tomurcuk oto Skoda yetkili serviste yaptırdım.Yazılımla ilgili herhangi bir işlem olmadığını sadece arıza lambası yanarsa cihazla kontrolü gerektiğini herşeyin elektronik olarak kontrol edildiğini söylediler.sorunsuzca kullanıyorum.kazasız sürüşler dilerim.[/QUOTE]

Eyvallah. Bilgilendirme için teşekkürler.

60 bin bakımına muhtemelen yaza doğru girecek araç.

O zaman birşeyler düşünmeli.
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti WXW » 12 Oca 2010, 00:43

VW forumlarında bir araştırma yaptım (amerika), ancak su ana kadar sizi sorununuzla ilgili bir başlığa rastlamadım.Yalnız amerikadaki motor seçenekleriyle avrupadakiler (sizinde soylediğiniz gibi) arasında farklar var. kendi aralarında farklı motor seceneklerinde gerek performansı ayarlamak hususunda, gerekse motorların zaaflarını kapatmak amacıyla VW in farklı vites değişim zamanları programladığını söylediler.tiptronik sistemin detayını bilmiyorum ancak benzer problemi DSG de yaşayan kullanıcılar "mechatronic" arızasından bahsettiler.Aynı zamanda vites değişimiyle ilgili olarak yeniden programlanabileceğinden de bahsettiler.Ancak tiptroniğin çalışma prensibini bilmediğimden tam olarak cevap veremeyeceğim.Araştırmaya devam ediyorum..
Kimseden fayda ummam, dilenmem kol kanat...
Kendi boşluk ve gök kubbemde uçar giderim...
Eğilmek, esaret zincirinden ağırdır boynuma..
Fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür bir şairim.


Kullanıcı avatarı
WXW
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 346
Kayıt: 07 Nis 2009, 00:57
Ad Soyad: Serkan
Nereden: Ankara

İleti RoadFighter » 12 Oca 2010, 01:47

[quote="WXW"]VW forumlarında bir araştırma yaptım (amerika), ancak su ana kadar sizi sorununuzla ilgili bir başlığa rastlamadım.Yalnız amerikadaki motor seçenekleriyle avrupadakiler (sizinde soylediğiniz gibi) arasında farklar var. kendi aralarında farklı motor seceneklerinde gerek performansı ayarlamak hususunda, gerekse motorların zaaflarını kapatmak amacıyla VW in farklı vites değişim zamanları programladığını söylediler.tiptronik sistemin detayını bilmiyorum ancak benzer problemi DSG de yaşayan kullanıcılar "mechatronic" arızasından bahsettiler.Aynı zamanda vites değişimiyle ilgili olarak yeniden programlanabileceğinden de bahsettiler.Ancak tiptroniğin çalışma prensibini bilmediğimden tam olarak cevap veremeyeceğim.Araştırmaya devam ediyorum..[/QUOTE]

Teşekkür ederim.

Sanıyorum bu vites değişim süreleri,zaafiyetleri sonradan yazılım ile değiştirilebiliyor. (işten anlayan bir yer bulunursa)
 


Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti sainz » 12 Oca 2010, 14:05

Tiptronic denilen şanzıman bildiğimiz tork konvertörlü şanzıman esasen. Bana göre tork konvertörüne müdahele edilmeden vites geçişlerini değiştirmek pek mümkün değil. Yalnız işin içine elektronik de girdiği için mümkün de olabilir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti mbarman » 12 Oca 2010, 15:09

[quote="sainz"]Tiptronic denilen şanzıman bildiğimiz tork konvertörlü şanzıman esasen. Bana göre tork konvertörüne müdahele edilmeden vites geçişlerini değiştirmek pek mümkün değil. Yalnız işin içine elektronik de girdiği için mümkün de olabilir.[/QUOTE]
tork konvertörüyle bir işlem sözkonusu değil. başka birçok markada tiptronik şanzımanın kişiye özel kalibrasyon seçeneği dahi var. bunun almanyada vw grubu araçlarada uygulandığını biliyorum. vw grubu tiptroniklerde diğer markaların aksine farklı bir özellik olan bulanık mantık özelliğide vardır. bu özellik sürücünün anlık kullanım tarzlarını inceleyerek agresif, sportif ve economy gibi kullanım modlarını kendiliğinden ayarlama özelliğinede sahip. bu nedenle yazılımsal olarak bir kalibrasyon sözkonusu ama malesef türkiyedeki skoda servislerinin durumu malumunuz. adamlar doğru düzgüm periyodik bakım bile yapamıyorken böyle bir yazılım güncellemesini pek tavsiye etmem
ÖMÜR DEDİĞİN BİR GÜNDÜR, O GÜN BUGÜNDÜR
Kullanıcı avatarı
mbarman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 245
Kayıt: 29 May 2008, 00:09
Ad Soyad: mehmet
Nereden: Kırklareli
Arabanız: SEAT LEON 1,6TDİ CR DSG STYLE BEYAZ 2011

İleti RoadFighter » 12 Oca 2010, 17:51

[quote="mbarman"][quote="sainz"]Tiptronic denilen şanzıman bildiğimiz tork konvertörlü şanzıman esasen. Bana göre tork konvertörüne müdahele edilmeden vites geçişlerini değiştirmek pek mümkün değil. Yalnız işin içine elektronik de girdiği için mümkün de olabilir.[/QUOTE]
tork konvertörüyle bir işlem sözkonusu değil. başka birçok markada tiptronik şanzımanın kişiye özel kalibrasyon seçeneği dahi var. bunun almanyada vw grubu araçlarada uygulandığını biliyorum. vw grubu tiptroniklerde diğer markaların aksine farklı bir özellik olan bulanık mantık özelliğide vardır. bu özellik sürücünün anlık kullanım tarzlarını inceleyerek agresif, sportif ve economy gibi kullanım modlarını kendiliğinden ayarlama özelliğinede sahip. bu nedenle yazılımsal olarak bir kalibrasyon sözkonusu ama malesef türkiyedeki skoda servislerinin durumu malumunuz. adamlar doğru düzgüm periyodik bakım bile yapamıyorken böyle bir yazılım güncellemesini pek tavsiye etmem[/QUOTE]


Bilgilendirme için teşekkürler.

Skoda servisleri dediğiniz gibi malum. Piyasada otomatik şanzıman işi ile uğraşanlar var. Bir tanıdık referansı ile olmadı böyle bir yerden fikir alayım.

Aracın mevcut vites değiştirme şeklini kafaya takar oldum bazı eski model otomatik vites araçların vites değişimini gördükten sonra.
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti mbarman » 12 Oca 2010, 18:04

size ZF türkiyeyi öneririm. ancak istanbula gitmeniz gerekecek.

arayıp burçin beyle görüşürseniz size yardımcı olacaktır.


bu mail adresindende ulaşabilirsiniz
ÖMÜR DEDİĞİN BİR GÜNDÜR, O GÜN BUGÜNDÜR
Kullanıcı avatarı
mbarman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 245
Kayıt: 29 May 2008, 00:09
Ad Soyad: mehmet
Nereden: Kırklareli
Arabanız: SEAT LEON 1,6TDİ CR DSG STYLE BEYAZ 2011

İleti onurhan2006 » 12 Oca 2010, 18:09

bence şimdiki sisteminizden aşırı derecede rahatsız değilseniz kurcalattırmayın aksi takdirde başınız daha çok ağrıyabilir hatta bu işin sonu yeni bir şanzumanla bitebilir... malesef türkiye otomatik vites konusundan daha emekleme aşamasında ve servislerde bu konuda size yardımcı olabilecek kalifiye eleman sayısı yok denecek kadar az.Piyasada çok kaliteli otomatik ustaları var ama içimdeki ses octinizi bu konuda hiç kimseye emanet etmemeniz yönünde ama karar sizin Smile
Volkan İtfaiye Araçları San. ve Tic. A.Ş.
Kalite Kontrol ve Teslimat Şefi
Onur DURMAZ
Kullanıcı avatarı
onurhan2006
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 405
Kayıt: 11 Tem 2008, 17:11
Ad Soyad: ONUR DURMAZ
Nereden: İzmir
Arabanız: 1993 SKODA FAVORİT LX MEKATRONİK

İleti RoadFighter » 12 Oca 2010, 18:43

[quote="mbarman"]size ZF türkiyeyi öneririm. ancak istanbula gitmeniz gerekecek.

arayıp burçin beyle görüşürseniz size yardımcı olacaktır.


bu mail adresindende ulaşabilirsiniz
[/QUOTE]

Teşekkür ederim. Sağolun.


[quote="onurhan2006"]bence şimdiki sisteminizden aşırı derecede rahatsız değilseniz kurcalattırmayın aksi takdirde başınız daha çok ağrıyabilir hatta bu işin sonu yeni bir şanzumanla bitebilir... malesef türkiye otomatik vites konusundan daha emekleme aşamasında ve servislerde bu konuda size yardımcı olabilecek kalifiye eleman sayısı yok denecek kadar az.Piyasada çok kaliteli otomatik ustaları var ama içimdeki ses octinizi bu konuda hiç kimseye emanet etmemeniz yönünde ama karar sizin Smile
[/QUOTE]

 Tabi aşırıya kaçan bir rahatsızlık söz konusu değil.

 Hani bizimkisi laf olsun diye de değil fakat bu mesele kolayca çözülüyorsa daha iyiye ulaşmak.

Piyasada ne şarlatan tipler var biliyorum :) Hatta öyle tipler biliyorumki müşterinin arabasında deney yapıyor,müşteriye olmadık parçalar satın aldırıyor vs.

Biraz daha soruşturayım bu işi.  Çok da sıkıntı değil çözümü yoksa.

Teşekkürler hepinize.


Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara


Octavia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir