Hayırlı olsun conta yaktım...

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Hayırlı olsun conta yaktım...

İleti tivoli » 17 Mar 2010, 13:00

[quote="emre_tokay"]

 
 

   Arabayı satıyorum meretin başına gelmeyen kalmıcak gibi. Nezaman nasıl oldu hiç farkında değilim okadarda dikkat ederim arabyı düzgün kullanırım ama bilmiyorum nerde hata yaptım.

 

   Bugün dolanırken arkadaşa uğradım konustuk filan derken gidiyorum arkamdan bağırdı ne oldu dedim egzostan çok su atıyo dedi. Baktım harbiden gaza yüklenince su atıyo. Geçen üçgen şeklinde olan uyarı ışığı yanıyordu bilgisayara bağlattım 1.piston arıza vermiş bi kaç gün daha kullan yine ışık yanarsa bakarız demişti usta. Bi kaç tanıdığa sordum conta yakmıştır dedi.  Su eksiltme de aşırı artmaya başlamıştı. napcam bilmiyorum bir dünya masraf çıkıcak ne yapayım bi fikir verin arkadaşlar.

 

   Şu kriz döneminde ocağıma incir ağacı dikti desem yeridir Cry Usta feliciada bile 300-400TL tutuyordu bu daha çok tutabilir demişti Cry

 arkadaşım kafana taktığın şeye bak :) egzostan su atması kadar doğal bişey yoktur bu bir problem değil tam tersine doğal bir durum özellikle katalitik konvertörlü araçlarda çok belirgindir bu durum.. gaza bastığında çeşmeden akan su gibi gelir arasıra ;) ayrıca 1.piston arızası dediğin olayda ateşleme bobininden kaynaklanıyordur yani 1.ateşleme bobinini değiştir arıza lambasıda sönecektir.. benim fsi motor aracımda 2 tanesini değiştim şimdiye kadar bobinin tanesi 50 ile 70 lira arasında değişiyor takmasıda çok basit ustana en fazla 10 lira versen yeter.. takma kafana böyle şeyleri herkesin dediğinede itibar etme.. 

 

 
[/QUOTE]
 
**AIKIDO** 4.KYU
Kullanıcı avatarı
tivoli
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 475
Kayıt: 12 Eyl 2008, 22:55
Nereden: İstanbul (And.)

İleti tivoli » 17 Mar 2010, 13:01

[quote="emre_tokay"]

 
 

   Arabayı satıyorum meretin başına gelmeyen kalmıcak gibi. Nezaman nasıl oldu hiç farkında değilim okadarda dikkat ederim arabyı düzgün kullanırım ama bilmiyorum nerde hata yaptım.

 

   Bugün dolanırken arkadaşa uğradım konustuk filan derken gidiyorum arkamdan bağırdı ne oldu dedim egzostan çok su atıyo dedi. Baktım harbiden gaza yüklenince su atıyo. Geçen üçgen şeklinde olan uyarı ışığı yanıyordu bilgisayara bağlattım 1.piston arıza vermiş bi kaç gün daha kullan yine ışık yanarsa bakarız demişti usta. Bi kaç tanıdığa sordum conta yakmıştır dedi.  Su eksiltme de aşırı artmaya başlamıştı. napcam bilmiyorum bir dünya masraf çıkıcak ne yapayım bi fikir verin arkadaşlar.

 

   Şu kriz döneminde ocağıma incir ağacı dikti desem yeridir Cry Usta feliciada bile 300-400TL tutuyordu bu daha çok tutabilir demişti Cry

 

 

 

 

 
[/QUOTE]
arkadaşım kafana taktığın şeye bak Smile egzostan su atması kadar doğal bişey yoktur bu bir problem değil tam tersine doğal bir durum özellikle katalitik konvertörlü araçlarda çok belirgindir bu durum.. gaza bastığında çeşmeden akan su gibi gelir arasıra Wink ayrıca 1.piston arızası dediğin olayda ateşleme bobininden kaynaklanıyordur yani 1.ateşleme bobinini değiştir arıza lambasıda sönecektir.. benim fsi motor aracımda 2 tanesini değiştim şimdiye kadar bobinin tanesi 50 ile 70 lira arasında değişiyor takmasıda çok basit ustana en fazla 10 lira versen yeter.. takma kafana böyle şeyleri herkesin dediğinede itibar etme.. acaba conta yakmış bir aracı kullanabilirmisin ben bunuda çok merak ediyorum bunuda tanıdığın arkadaşlarına bir ara sor istersen Smile
**AIKIDO** 4.KYU
Kullanıcı avatarı
tivoli
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 475
Kayıt: 12 Eyl 2008, 22:55
Nereden: İstanbul (And.)

İleti derude » 17 Mar 2010, 13:35

Contası yanan araç kullanılır. Ama yağ özelliğini kaybeder, su eksiltir ve akabinde daha ciddi sorunlara neden olur.
 

Soğuk motor bir süre su atar ama sıcak motorda eksozdan su çıkmaz. Ayrıca motor yağına su karışıp karışmadığını da kontrol edin. Su karışan yağ jelleşir ve rengi de değişir.  Eğer su eksiltmesi bariz bir şekilde var ise contanın yanmış olma olasılığı yüksek.

 

Conta değişimi için silindir kapağı sökülür ve yeni contayla değişir. Yağ ve yağ filtresi de değişmesi gerekir bu da toplamda 400 lirayı geçmemesi gerekir diye düşünüyorum.

 

Geçmiş olsun.
derude
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 05 May 2007, 18:33

İleti bolulu » 17 Mar 2010, 14:30

benim arabada ciddi anlamda su eksiltiyor.hortumlarda sızıntı olabilir yada araç antifirizsiz kullanıldı üst kapak contası oksitlendi oda suyu egzoztan atıp havayı çoğaltıyo bunları yaşıyorum silindir üst kapak contasını değiştirsem sorun bitermi.tamircide diyoki komple silindir üst kapağını değiştirelim oda işçilik malzeme 400 lira istiyo parça çin malı inşallah değişme olmaz.parçanın orjinali 900 lira.
1.4 mpi comfort 68 hp 2001 lpg'li
bolulu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 96
Kayıt: 11 Oca 2010, 17:54

İleti AhmetH » 17 Mar 2010, 16:35

olan birinden arkadaştan eşten dosttan alınacak  lokma takımı ve tork anahtarı.
1 adet yeni  conta ve silindir kapağının temizliği için biraz su zımparası ile bu  sorun kasap usta usülü  halledilir..

 

mis gibide olur..

 

 

 

 

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti mygokhan » 17 Mar 2010, 17:21

[quote="AhmetH"]olan birinden arkadaştan eşten dosttan alınacak  lokma takımı ve tork anahtarı.
1 adet yeni  conta ve silindir kapağının temizliği için biraz su zımparası ile bu  sorun kasap usta usülü  halledilir..

 

mis gibide olur..

 

 

 

 

 
[/QUOTE]

Geçmiş oolsun..


Ahmet sen yaparsın değilmi alsan parçaları Big%20smile
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

İleti bolulu » 17 Mar 2010, 19:42

iyi hoş ama nasıl olcak sökmesine söktük ya takarken önemli olan montajı
1.4 mpi comfort 68 hp 2001 lpg'li
bolulu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 96
Kayıt: 11 Oca 2010, 17:54

İleti önder38 » 17 Mar 2010, 20:05

geçmiş olsun, bu şekilde daha fazla kullanmamanızı tavsiye ederim.
sorunun conta olduğunu kesinleştirdikten sonra servisten orijinal contayı alıp özel servislerde işçiliğe fiyat alın ve sıkı pazarlık yapın, en uygun gelen yere de yaptırırsınız, benim tavsiyem.
FABİA TDI Sedan
Kullanıcı avatarı
önder38
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 460
Kayıt: 26 Arl 2009, 22:14
Nereden: Kayseri
Arabanız: Fabia TDI

İleti AhmetH » 17 Mar 2010, 20:51

[quote="mygokhan"]
Geçmiş oolsun..


Ahmet sen yaparsın değilmi alsan parçaları Big%20smile
[/QUOTE] 

 

Ecnebi ne diyor  Briskoda da  falan

 

"It's better to be safe than sorry" LOL 

 

yani mevcut durum  iyi iken gerekni yapmak  arabaya bakmak  sonradan üzülmekten iyidir 

 

Elbette  kendim yaparım  hatta  motor biterse kendim toplayacağım  ama  mübarek o kadar iyi bakılıyor ki  daha  en az 100.000 km  anahtar değdirtmeye niyeti yok gibi  Embarrassed 

 

 



 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti yargic » 17 Mar 2010, 21:55

kardeş conta yakmışsa otur dua et. ve en kısa sürede yaptır. motordaki arızanın en ucuzudur conta değişimi. daha büyük sıkıntı açarsa başına 3-3,5 milyara altından kalkamazsın. adam motoru indirmeden üst kapağı söküp conta takacak fazla bir işçilik yok fakat pahalı bir işlemdir. geçmiş olsun. birde araç durp dururken conta yakmaz, pistonda arıza olsada yakmaz. bir şekilde motora hararet yaptırmışsın (tabi sorun conta yakmadan kaynaklanıyorsa).
yargic
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 29
Kayıt: 04 Kas 2009, 23:12

İleti zekrek » 17 Mar 2010, 22:34

Sızıntı varmı diye hortum bağlantılarını iyice kontrol etmenizi tavsiye ederim, geçmiş olsun.
Kullanıcı avatarı
zekrek
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 103
Kayıt: 08 Kas 2009, 16:25
Ad Soyad: Zeki
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 Favorit

İleti tivoli » 17 Mar 2010, 22:40

[quote="derude"]Contası yanan araç kullanılır. Ama yağ özelliğini kaybeder, su eksiltir ve akabinde daha ciddi sorunlara neden olur.
 

Soğuk motor bir süre su atar ama sıcak motorda eksozdan su çıkmaz. Ayrıca motor yağına su karışıp karışmadığını da kontrol edin. Su karışan yağ jelleşir ve rengi de değişir.  Eğer su eksiltmesi bariz bir şekilde var ise contanın yanmış olma olasılığı yüksek.

 

Conta değişimi için silindir kapağı sökülür ve yeni contayla değişir. Yağ ve yağ filtresi de değişmesi gerekir bu da toplamda 400 lirayı geçmemesi gerekir diye düşünüyorum.

 

Geçmiş olsun.
[/QUOTE]
yukarıda önce kullanılır demişsin ardındanda kendi söylediğini inkar etmişsin.. özelliği kaybolmuş yağ ve eksilen suyla nasıl araç kullanıyorsun anlatabilirsen memnun oluruz..  ayrıca  motor sıcakken ekzosttan su çıkmayacağı fikrine nereden kapıldın onuda anlamadık?? bu dediğin doğru olmuş olsaydı benim 4 yaşındaki aracım yunus balığıda olmadığına göre neden motor sıcakken bile egzostundan dışarı su atabiliyor ve 4 yıldan beri aracım neden conta yakmıyor ve su eksiltmiyor??? ayrıca su eksiltmesi bariz şekilde olduğunda neden sebep büyük olasılıkla contanın yanmış olabileceği oluyor?? transfer hattındaki borularda patlak çatlak olamazmı?? yada conta bölgesi hariç bir bölgede büyük bir kaçak olamaz mı?? su kaçağının azı çoğu barizi olmaz kaçak yolu ile azalan bir su kaybı çok önemlidir..!!! son olarak verdiğin tahmini fiyatada yanlış ve eksik bilgi yönlendirmelerinden dolayıda itibar edemiyorum kusuruma bakma.. kulaktan dolma bilgilerin paylaşılmasınada karşıyım çünkü bu forumda birçok insan doğru yardım alabilirim düşüncesiyle sorularına doğru yanıt bekliyor haklı olarak.
**AIKIDO** 4.KYU
Kullanıcı avatarı
tivoli
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 475
Kayıt: 12 Eyl 2008, 22:55
Nereden: İstanbul (And.)

İleti somet » 18 Mar 2010, 00:05

geçmiş olsun
Kullanıcı avatarı
somet
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 80
Kayıt: 09 Nis 2008, 09:48
Nereden: Bursa

İleti ugur_clskn » 18 Mar 2010, 00:42

[quote="tivoli"] [quote="derude"]Contası yanan araç kullanılır. Ama yağ özelliğini kaybeder, su eksiltir ve akabinde daha ciddi sorunlara neden olur.
 

Soğuk motor bir süre su atar ama sıcak motorda eksozdan su çıkmaz. Ayrıca motor yağına su karışıp karışmadığını da kontrol edin. Su karışan yağ jelleşir ve rengi de değişir.  Eğer su eksiltmesi bariz bir şekilde var ise contanın yanmış olma olasılığı yüksek.

 

Conta değişimi için silindir kapağı sökülür ve yeni contayla değişir. Yağ ve yağ filtresi de değişmesi gerekir bu da toplamda 400 lirayı geçmemesi gerekir diye düşünüyorum.

 

Geçmiş olsun.
[/QUOTE]
yukarıda önce kullanılır demişsin ardındanda kendi söylediğini inkar etmişsin.. özelliği kaybolmuş yağ ve eksilen suyla nasıl araç kullanıyorsun anlatabilirsen memnun oluruz..  ayrıca  motor sıcakken ekzosttan su çıkmayacağı fikrine nereden kapıldın onuda anlamadık?? bu dediğin doğru olmuş olsaydı benim 4 yaşındaki aracım yunus balığıda olmadığına göre neden motor sıcakken bile egzostundan dışarı su atabiliyor ve 4 yıldan beri aracım neden conta yakmıyor ve su eksiltmiyor??? ayrıca su eksiltmesi bariz şekilde olduğunda neden sebep büyük olasılıkla contanın yanmış olabileceği oluyor?? transfer hattındaki borularda patlak çatlak olamazmı?? yada conta bölgesi hariç bir bölgede büyük bir kaçak olamaz mı?? su kaçağının azı çoğu barizi olmaz kaçak yolu ile azalan bir su kaybı çok önemlidir..!!! son olarak verdiğin tahmini fiyatada yanlış ve eksik bilgi yönlendirmelerinden dolayıda itibar edemiyorum kusuruma bakma.. kulaktan dolma bilgilerin paylaşılmasınada karşıyım çünkü bu forumda birçok insan doğru yardım alabilirim düşüncesiyle sorularına doğru yanıt bekliyor haklı olarak.
[/QUOTE]

ya bu kadar tartışılacak bi konu değil eksoz dan birkaç damla su gelir. zaten şoför olan adam anlar egsozdan çıkan suyun miktarı normal mi değilmi fazla ise silindirlere su kaçıyordur eksozdanda atıyordur su veya buhar halinde. neden gereksiz yere geriliyorsunuz anlamış değilim
PEUGEOT 306 1.6 SEDAN
Kullanıcı avatarı
ugur_clskn
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 227
Kayıt: 29 Eyl 2009, 03:06
Ad Soyad: uğur çalışkan
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: felicia 1.3lx idi

İleti derude » 18 Mar 2010, 02:19

[quote="tivoli"][quote="derude"]Contası yanan araç kullanılır. Ama yağ özelliğini kaybeder, su eksiltir ve akabinde daha ciddi sorunlara neden olur.
 

Soğuk motor bir süre su atar ama sıcak motorda eksozdan su çıkmaz. Ayrıca motor yağına su karışıp karışmadığını da kontrol edin. Su karışan yağ jelleşir ve rengi de değişir.  Eğer su eksiltmesi bariz bir şekilde var ise contanın yanmış olma olasılığı yüksek.

 

Conta değişimi için silindir kapağı sökülür ve yeni contayla değişir. Yağ ve yağ filtresi de değişmesi gerekir bu da toplamda 400 lirayı geçmemesi gerekir diye düşünüyorum.

 

Geçmiş olsun.
[/QUOTE]
yukarıda önce kullanılır demişsin ardındanda kendi söylediğini inkar etmişsin.. özelliği kaybolmuş yağ ve eksilen suyla nasıl araç kullanıyorsun anlatabilirsen memnun oluruz..  ayrıca  motor sıcakken ekzosttan su çıkmayacağı fikrine nereden kapıldın onuda anlamadık?? bu dediğin doğru olmuş olsaydı benim 4 yaşındaki aracım yunus balığıda olmadığına göre neden motor sıcakken bile egzostundan dışarı su atabiliyor ve 4 yıldan beri aracım neden conta yakmıyor ve su eksiltmiyor??? ayrıca su eksiltmesi bariz şekilde olduğunda neden sebep büyük olasılıkla contanın yanmış olabileceği oluyor?? transfer hattındaki borularda patlak çatlak olamazmı?? yada conta bölgesi hariç bir bölgede büyük bir kaçak olamaz mı?? su kaçağının azı çoğu barizi olmaz kaçak yolu ile azalan bir su kaybı çok önemlidir..!!! son olarak verdiğin tahmini fiyatada yanlış ve eksik bilgi yönlendirmelerinden dolayıda itibar edemiyorum kusuruma bakma.. kulaktan dolma bilgilerin paylaşılmasınada karşıyım çünkü bu forumda birçok insan doğru yardım alabilirim düşüncesiyle sorularına doğru yanıt bekliyor haklı olarak.
[/QUOTE]


 
 

Sen de kusura bakma ama arkadaşım üzüm mü yemeye çalışıyorsun bağcıyla mı sorunun var anlamadımOuch

 

Conta yandığı zaman tak diye yolda kalmazsınız işinizi görür, sanayiye de gider köye de :) Yani bir müddet kullanılır! No çelişkiWink

 

Su kaçağının azı-çoğu olur. Sistem dışına sızan su araç altını ıslatır.   Eğer su çok eksiliyor ve harici bir ıslaklık yoksa ve eksozdan da soğuk motor gibi su atılıyor ise conta kaçırıyordur.

 

Transfer hattında bariz bir çatlak patlak olsa gözle görülürdü. O kadar usta gezmiş bir araçta.

 

Conta 30-40 lira, silindir kapağınıda sök-tak en fazla 200.

 

vs. vs....

*****

 

Bunlar işin hikaye kısmı bence, gelelim asıl olan konuya.

 

"....kulaktan dolma bilgilerin paylaşılmasınada karşıyım çünkü bu forumda birçok insan doğru yardım alabilirim düşüncesiyle sorularına doğru yanıt bekliyor haklı olarak." demişsiniz.

 

Forum ortamında herkes bildiğini paylaşır. Akademik bilgiye sahip olana şapka çıkartırız lakin

mektepli-alaylı çekişmesi yeni bir şey değil.

 

Sanayi mektep (akademi) değildir, yazdıklarınızda da akademik bilgiye rastlayamadım siz de benim kusuruma bakmayın.

 

Bilinçsiz ve her aklına geleni yazan biri olduğumu düşünmüyorum. Aksine her düşündüğümü yazarken imtina gösteriyorum ki yanlış anlaşılmasın. Ve bir çok insan aynı imtinayı sizden de bekliyor haklı olarak.

 

Son olarak, hukuksal metin de yazmıyoruz ki acaba yazdıklarımız nasıl farklı anlaşılır diye düşünerek!

 

İyi gecel
derude
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 05 May 2007, 18:33

İleti berat555 » 18 Mar 2010, 02:44

Conta yandığı zaman tak diye yolda kalmazsınız işinizi görür, sanayiye de gider köye de :) Yani bir müddet kullanılır! No çelişkiWink....

valla ben yazın conta yaktım hiçte gidilecek gibi değil araba 100metre gidiyorsun hareret sona dayanıyor ustamı aradım dedi sakın gitmeyin motor yanar dedi harbi doğru söylemiş motoru soğuttum su ekledim calıştırdım 100metre gitti sonra o ibrenin ilerlemesin bir görseniz 5snyed sona dayandı baktım olmuyor çekici çağırdım conta yakmışız kesin dedik 400 lira tutmuştu
berat555
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 10
Kayıt: 25 Ekm 2007, 12:07
Nereden: Adana
Arabanız: fabia II 2008 1.6 Elagance

İleti mavistar » 18 Mar 2010, 10:50

geçmiş olsun
mavistar
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 04 Ekm 2009, 03:42

İleti tivoli » 18 Mar 2010, 13:37

[quote="berat555"]
Conta yandığı zaman tak diye yolda kalmazsınız işinizi görür, sanayiye de gider köye de :) Yani bir müddet kullanılır! No çelişkiWink....

valla ben yazın conta yaktım hiçte gidilecek gibi değil araba 100metre gidiyorsun hareret sona dayanıyor ustamı aradım dedi sakın gitmeyin motor yanar dedi harbi doğru söylemiş motoru soğuttum su ekledim calıştırdım 100metre gitti sonra o ibrenin ilerlemesin bir görseniz 5snyed sona dayandı baktım olmuyor çekici çağırdım conta yakmışız kesin dedik 400 lira tutmuştu
[/QUOTE]
aynı durum benim ilk arabam renault spring ile başıma gelmişti.. bırak gitmeye çalışmayı, araba kendi kendine stop etti çalıştırabilmek mümkün değildi
**AIKIDO** 4.KYU
Kullanıcı avatarı
tivoli
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 475
Kayıt: 12 Eyl 2008, 22:55
Nereden: İstanbul (And.)

ÖncekiSonraki

Octavia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir