FSI MOTORA TÜP

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

FSI MOTORA TÜP

İleti efeege09 » 17 Nis 2010, 11:08

Arkadaşlar FSI motorlara tüp taktırma şansı yok mu? Hani parça değişimiyle falan, varsa da bu iş ne kadara patlar?
 
efeege09
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 29
Kayıt: 20 Arl 2005, 17:59
Ad Soyad: Türker Ateş
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: OCTAVİA FSI

İleti C@GL@R » 17 Nis 2010, 11:10

evet takılıyor brc takıyor şuan sadece ama..
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti agros » 17 Nis 2010, 11:16

forumdaki arkadaşlardan birisi bahsetmişti sanırım 1.4 tsı superB e landirenzo takmışlar diye. ama tsi ile fsi arasındaki farkı ben bilmiyorum tabi
Kullanıcı avatarı
agros
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 199
Kayıt: 12 May 2008, 14:21
Nereden: Antalya
Arabanız: 2011 Toyota Corolla 1.33 Comfort Dual VVT-i

İleti RAZOR10 » 17 Nis 2010, 13:45

Geleneksel benzinli motorlarda yakıt ve hava silindirin dışında karıştırıldıktan sonra silindire giriyor.FSI motorda ise yakıt doğrudan silindire ve çok hassas bir zamanlama ile püskürtülüyor.Böylece verimlilik artıyor.Ayrıca geleneksel benzinli motorlarda yakıt 3-5 bar gibi püskürtülürken bu FSI motorda 50-100 bar oluyor.Böylece yakıt daha atomize hale geliyor ve hava ile daha iyi karışması amaçlanıyor.Temel olarak FSI iki ayrı modda çalışıyor.Düşük motor devirlerinde kullanılan yakıt/hava karışım sistemi yüksek devirlere geçildiğinde değişiyor.Eğer yüksek performans isteniyorsa ve otomobil yüksek devirlerde kullanılıyorsa FSI motor geleneksel motor gibi çalışıyor.Hava ile yakıt (sırasıyla 14 ile 1 birim)karışım silindir içerisinde homojen (eşit)olarak dağılıyor.Buna karşılık şehir içerisinde kullanımlarda veya konforlu sürüşlerde otomobil düşük devirlerde kullanılıyorsa motor FSI moduna geçiyor. ALINTI....
Kullanıcı avatarı
RAZOR10
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 619
Kayıt: 23 Eyl 2006, 12:07
Ad Soyad: selçuk ÇİMŞİR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Skoda Fabia ambiente 2005

İleti RAZOR10 » 17 Nis 2010, 13:46

önermiyorlar diye biliyorum. lpg yi en çok seven motor 1,6 mpi 8v 102 hp olan motor. octivia golf seat cordoba kullanılıyor bu motorlar
Kullanıcı avatarı
RAZOR10
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 619
Kayıt: 23 Eyl 2006, 12:07
Ad Soyad: selçuk ÇİMŞİR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Skoda Fabia ambiente 2005

İleti grey_wolf » 17 Nis 2010, 13:54

fsı için özel bir sistem var. sipariş üzerine yapıyorlar ve fiyatı : 1000-1250 euro civarında. sitede isikayhan arkadaşımız konuyu biliyor bir ara oda niyetlenmişti. ona sorabilirsiniz.

2006 Fabia Sedan 1.4 16V Ambiante + landirenzo omegas
Kullanıcı avatarı
grey_wolf
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 665
Kayıt: 18 Eyl 2009, 18:10
Ad Soyad: EROL YÜKSEL
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2006 FABİA AMBIANTE SEDAN 1.4 16V

İleti isikayhan » 17 Nis 2010, 14:44

grey_wolf yazdı:fsı için özel bir sistem var. sipariş üzerine yapıyorlar ve fiyatı : 1000-1250 euro civarında. sitede isikayhan arkadaşımız konuyu biliyor bir ara oda niyetlenmişti. ona sorabilirsiniz.



yanlış hatırlamışsınız, bende 1.6 MPI motor var :)

ben fsi/tsi/tfsi için VIALLE'nin %100 LPG ile çalışacak sistem hakkkında donanımhaber forumundaki linki vermiştim:

1.4 TSI 122 HP motorlar için % 100 LPG ile çalışan VIALLE LPdi
http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=36543233

BRC, PRINS, ROMANO ve LANDIRENZO'nun sistemleri benzin ve LPG karışımı ile çalışıyor

avrupada VIALLE LPdi 1.4 tsi için uygulanmaya başlanmış, ülkemize de önümüzdeki aylarda gelecekmiş

fakat o başlıkta yazanlara göre fsi için sanırım haberler iyi değil
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.

Bilgi paylaştıkça çoğalır.

M.Niyazi Saral
Kullanıcı avatarı
isikayhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 815
Kayıt: 18 Tem 2007, 03:13
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Octavia 2009 1.6 MPI Facelift Elegance Tipt.

İleti turker » 17 Nis 2010, 15:27

Evet Vialle geliyor!

Ama FSI pek telaffuz edilmiyor, özellikle 1.4 TSI 122 hp üzerinde 100 bin km testleri yapılmış, Bu ay içinde TR'de montaja başlanması bekleniyor. FSI'ın lpg ile olan sıkıntısı yüzünden sıfırı daha pahalı olan bu araçlar ikinci elde MPI'dan daha ucuza gidiyor. Landirenzo, BRC, Tartarini gibi markaların FSI için LPG çözümleri pek tutmadı. Yıllardır yapıldığı söyleniyor ama sistem sıklıkla benzine geçtiği için pek tutulmadı galiba. Beklenen tasarrufu sağlamıyor.

Vialle'nin sistemi (LPDi) direk benzin enjeksiyonlu motorlar için geliştirilmiş. LPG'yi arkadaki tanktan itibaren yüksek basınç ile sıvı olarak motora getirerek daha az parça ile ve zannedersem benzin enjektörleri üzerinden motora püskürtme üzerine tasarlanmış. Patentini de aldıkları için diğer markalar ne yapacak bilinmiyor. Ayrıca sistem ilk çalıştırmada da benzin kullanmıyor, direk olarak lpg ile çalışıyor.

Şahsi düşüncem, ticari olarak yaygınlaştığında 1.4 122 ile beraber 140,170 hp gibi versiyonların da piyasaya sürüleceği, ardından da FSI'a uygun biçimde sunulacağı. Tabi sadece tahmin bunlar.

LPDi montaj fiyatı için 3000 tl ya da 2500 tl civarı rakamlar telaffuz ediliyor.
turker
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 61
Kayıt: 02 Mar 2010, 14:51

İleti agros » 17 Nis 2010, 17:35

vialle geliyor demişsiniz arkadaşlar ama adamlar zaten varmıi. temsaglobal getirmiş.

tsi için mi geliyor dediniz yoksa ben tam anlamadım ama buyrun bu da linki

http://www.vialle.com.tr/default.aspx
Kullanıcı avatarı
agros
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 199
Kayıt: 12 May 2008, 14:21
Nereden: Antalya
Arabanız: 2011 Toyota Corolla 1.33 Comfort Dual VVT-i

İleti isikayhan » 17 Nis 2010, 17:53

agros yazdı:vialle geliyor demişsiniz arkadaşlar ama adamlar zaten varmıi. temsaglobal getirmiş.
tsi için mi geliyor dediniz yoksa ben tam anlamadım ama buyrun bu da linki
http://www.vialle.com.tr/default.aspx


LPi ile LPdi'ı birbirine karıştırmayın
şu an ülkemizde LPi uygulanıyor, TSI motorlar için olan LPdi yeni gelecek
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.

Bilgi paylaştıkça çoğalır.

M.Niyazi Saral
Kullanıcı avatarı
isikayhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 815
Kayıt: 18 Tem 2007, 03:13
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Octavia 2009 1.6 MPI Facelift Elegance Tipt.

İleti efeege09 » 17 Nis 2010, 22:12

cevaplar icin tesekkürler.
efeege09
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 29
Kayıt: 20 Arl 2005, 17:59
Ad Soyad: Türker Ateş
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: OCTAVİA FSI

İleti felisyacı » 17 Nis 2010, 22:18

SİZ PRINS'İ ARAŞTIRIN. SANIYORUM BUNU KULLANABİLİRSİNİZ?
Kullanıcı avatarı
felisyacı
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 214
Kayıt: 17 Mar 2010, 16:49
Nereden: Ankara
Arabanız: COMBİ GLX

İleti felisyacı » 17 Nis 2010, 22:19

HAAA...
BİRDE TELEFEX VAR. BUDA OLABİLİR.
Kullanıcı avatarı
felisyacı
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 214
Kayıt: 17 Mar 2010, 16:49
Nereden: Ankara
Arabanız: COMBİ GLX

İleti turker » 17 Nis 2010, 23:19

Prins ve Teleflex mevcut sıralı sistemler arasında elit grupta yer alıyor. Ama ikisinin de FSI seçenekleri bivalent yani benzin+lpg kullanımına dayanıyor. Vialle LPDi ise SADECE lpg kullanıyor. TEMSA bu sistemin TR distribütörü ama henüz bayiler eğitim aşamasında takip ettiğim kadarıyla. Bu ay içinde ilk montajlar başlayabilir. Hele de tutarsa patlayacak gibime geliyor. Çünkü TSI'lar (özellikle 122'lik olan) gayet ekonomik, bir de lpg olursa tartışmasız f/p lideri olur.
turker
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 61
Kayıt: 02 Mar 2010, 14:51

İleti isikayhan » 18 Nis 2010, 08:09

turker yazdı:Prins ve Teleflex mevcut sıralı sistemler arasında elit grupta yer alıyor. Ama ikisinin de FSI seçenekleri bivalent yani benzin+lpg kullanımına dayanıyor. Vialle LPDi ise SADECE lpg kullanıyor. TEMSA bu sistemin TR distribütörü ama henüz bayiler eğitim aşamasında takip ettiğim kadarıyla. Bu ay içinde ilk montajlar başlayabilir. Hele de tutarsa patlayacak gibime geliyor. Çünkü TSI'lar (özellikle 122'lik olan) gayet ekonomik, bir de lpg olursa tartışmasız f/p lideri olur.


evet TSI için durum öyle fakat FSI artık sadece yüksek hacimli ve az sayıda motor üretildiği için herhalde Vialle tarafından şu ana kadar ihmal edilmiş gibi görünüyor
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.

Bilgi paylaştıkça çoğalır.

M.Niyazi Saral
Kullanıcı avatarı
isikayhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 815
Kayıt: 18 Tem 2007, 03:13
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Octavia 2009 1.6 MPI Facelift Elegance Tipt.

İleti turker » 18 Nis 2010, 23:22

isikayhan yazdı:
turker yazdı:Prins ve Teleflex mevcut sıralı sistemler arasında elit grupta yer alıyor. Ama ikisinin de FSI seçenekleri bivalent yani benzin+lpg kullanımına dayanıyor. Vialle LPDi ise SADECE lpg kullanıyor. TEMSA bu sistemin TR distribütörü ama henüz bayiler eğitim aşamasında takip ettiğim kadarıyla. Bu ay içinde ilk montajlar başlayabilir. Hele de tutarsa patlayacak gibime geliyor. Çünkü TSI'lar (özellikle 122'lik olan) gayet ekonomik, bir de lpg olursa tartışmasız f/p lideri olur.


evet TSI için durum öyle fakat FSI artık sadece yüksek hacimli ve az sayıda motor üretildiği için herhalde Vialle tarafından şu ana kadar ihmal edilmiş gibi görünüyor


Evet görünen bu.

Belki TSI'larda bi ticari başarı yakalarlarsa FSI'lara bi güzellik düşünürler.
turker
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 61
Kayıt: 02 Mar 2010, 14:51


Octavia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir