octinin rampa sorunu

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

octinin rampa sorunu

İleti marangoz80 » 24 Nis 2010, 10:34

octavia 2001 aracım rampada bayılıp kalıyor aynı sorunu yaşayan varmı yoksa benim arabadan mı kaynaklanıyor
 
marangoz80
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 70
Kayıt: 23 Nis 2010, 09:57
Ad Soyad: lokman okumuş
Nereden: Ankara
Arabanız: 2008 octavia elegans

İleti hdoner » 24 Nis 2010, 10:41

Baskı balata kaçırmaya başlamış olabilir değişim zamanı gelmiştir.Eğer kaçırmıyorsa aracı yüksek devir düşük vites tutmaya dikkat etmenizi öneririm
Kullanıcı avatarı
hdoner
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 784
Kayıt: 30 Nis 2009, 01:13

İleti marangoz80 » 24 Nis 2010, 10:56

hdoner yazdı:Baskı balata kaçırmaya başlamış olabilir değişim zamanı gelmiştir.Eğer kaçırmıyorsa aracı yüksek devir düşük vites tutmaya dikkat etmenizi öneririm

baskı balatayı yeni değiştirdim düşük vites yüksek devir kullanıyorum ama palio gelip geçiyor
marangoz80
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 70
Kayıt: 23 Nis 2010, 09:57
Ad Soyad: lokman okumuş
Nereden: Ankara
Arabanız: 2008 octavia elegans

İleti hdoner » 24 Nis 2010, 11:03

octavia 1.6 mpi seri bi araba değil malesef.O kasaya torku az olan bu motor sorun çıkarabiliyor esasen.Lpg kullanıyorsanız tork dahada düşer.Ha dizel olsa aracınız tam tersine sorununuz övünmeye dönüşecektir :)
Kullanıcı avatarı
hdoner
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 784
Kayıt: 30 Nis 2009, 01:13

İleti jamesdean » 24 Nis 2010, 11:23

BASKI-BALATA neden değişir arkadaşlar. Nasıl anlıyacağız ,değişim zamanı geldiğini?
Baskı-balatayı bozan şey nedir?
Kullanıcı avatarı
jamesdean
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 510
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:33
Ad Soyad: Skoda Fabia TDI CL Sedan
Nereden: Bursa
Arabanız: FABIA CL

İleti marangoz80 » 24 Nis 2010, 11:40

jamesdean yazdı:BASKI-BALATA neden değişir arkadaşlar. Nasıl anlıyacağız ,değişim zamanı geldiğini?
Baskı-balatayı bozan şey nedir?

arabayı kaldırırken debriyaj çok yukarıdan kavrıyorsa ve ilk kalkış esnasında debriyajdan ayağınızı çekmenize ve gaza basmanıza rağmen araba toparlamıyorsa baskı balata sorununuz var demektir
marangoz80
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 70
Kayıt: 23 Nis 2010, 09:57
Ad Soyad: lokman okumuş
Nereden: Ankara
Arabanız: 2008 octavia elegans

İleti hdoner » 24 Nis 2010, 15:59

Ayrıca şu şekildede anlayabiliriz ,el freni çekip depriyaj basılı 5. vitese alınır yavaşca ayak kaldırılır eğer ki çok az bi debriyaj mesafesinde stop eğilimi varsa baskı ve balatanız gayet iyi durumdadır ama... debriyajdan ayağınızı epey çektiğiniz halde bir şey olmuyorsa hatta daha düşük viteselerde zorlamıyorsa direk servise gitmenizde fayda vardır çünkü herhangi bi rampada kalma ihtimalininiz çok fazladır.
Kullanıcı avatarı
hdoner
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 784
Kayıt: 30 Nis 2009, 01:13

İleti octaviaman » 24 Nis 2010, 18:30

hdoner yazdı:octavia 1.6 mpi seri bi araba değil malesef.O kasaya torku az olan bu motor sorun çıkarabiliyor esasen.Lpg kullanıyorsanız tork dahada düşer.Ha dizel olsa aracınız tam tersine sorununuz övünmeye dönüşecektir :)



Eski mpi motor ile yenileri farklı mı bilmiyorum.Seriliği severim.Fakat mpi kullanırken çok bir eksiklik hissetmemiştim.Performans hastası değilseniz.Türkiye şartlarında düzde veya rampada çok yeterli bulduğum bir motor.

Fakat yakıtı haricinde ki tek dezavantajı şu,Kaptırmış gidiyorsunuz rampada önünüze biri atlayıp devrinizi kaybettirirse kısa sürede toparlanamıyor tdi gibi filan:)
Kullanıcı avatarı
octaviaman
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 679
Kayıt: 05 Eyl 2008, 13:38
Nereden: İzmir
Arabanız: Octavia Ambiente 1.9TDI

İleti iceman70 » 24 Nis 2010, 18:55

octiler mpi değil mi 8v öyle ise bayılması doğal yani zaten çoğu benzinli araç yokuşlarda iyi değildir dizeller gibi yardırıp gidemezler
iceman70
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 18 Eyl 2008, 20:04

İleti isikayhan » 24 Nis 2010, 19:05

bende de 1.6 mpi var hem de tiptronik vitesli
her gün rampadan önüm boşsa 4. viteste çıkıyorum
genelde diğer araçlar da yol veriyor :D
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.

Bilgi paylaştıkça çoğalır.

M.Niyazi Saral
Kullanıcı avatarı
isikayhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 815
Kayıt: 18 Tem 2007, 03:13
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Octavia 2009 1.6 MPI Facelift Elegance Tipt.

İleti WXW » 24 Nis 2010, 19:28

2. vites bile bayılabiliyor. benimkide mpi. bu motordan devri eksik etmeyeceksiniz, anında karizmayı çizdirir:))
Kimseden fayda ummam, dilenmem kol kanat...
Kendi boşluk ve gök kubbemde uçar giderim...
Eğilmek, esaret zincirinden ağırdır boynuma..
Fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür bir şairim.


Kullanıcı avatarı
WXW
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 346
Kayıt: 07 Nis 2009, 00:57
Ad Soyad: Serkan
Nereden: Ankara

İleti marangoz80 » 24 Nis 2010, 19:50

valla herşeyi güzel hoş yakıt olayı süper ama gel gelelim rampada şahinlerle yarışıyorum allahtan şahinciler insaflıda beni geçmiyorlar arabam 2001 1.6 i
marangoz80
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 70
Kayıt: 23 Nis 2010, 09:57
Ad Soyad: lokman okumuş
Nereden: Ankara
Arabanız: 2008 octavia elegans

İleti FenerisT » 24 Nis 2010, 22:16

rampada gerekirse 1 vites düşüp devir aldır, 3000-3500 devirden aşağı tutarsan bayılıyor bu meretler ama azcık kastıracaksın arabyı, ozaman keyifli oluyor.
Kullanıcı avatarı
FenerisT
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 80
Kayıt: 07 Şub 2010, 18:46
Ad Soyad: cevdet demir
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: OCTAVIA 1.6 GLXi 102 bg

İleti caki14 » 25 Nis 2010, 15:25

selam arkadaşlar benim aracımda 2003 octavia collection arabam henüz orjinal 25.ooo kmde mpi motorun yani 8V motorun rampada bayılması gibi bir şey söz konusu değil ben her rampayı gayet net bir torkla ve çekiş sağlayarak çıkıyorum ve vitesi kaçla çıkıyosam hiç değiştirmiyorum gayet ii gaz yiyiyor ve cevikliğini heran koruyor aracımda tüp yok ve motor sorunsuz bu anlamda gaz pedalına bastığımda anında tepki veriyor kullanan arkadaşların aracında motor yıpranıklığına ve tüp etkisine bu yorumları yaparken önem vermesi gerekliğini düşünüyorum. bundan önceki aracım honda civic ti 1.6 16V ve 116beygir olmasına rağmen maksimum torku 125 NM idi octaviam ise 102 beygir ama maksimum 150NM tork üretiyor ve hondanın performansını her anlamda dahada aşıyor civic rampada ve kalkışlarda tat vermezken octavia canlılığını koruyor octavia mpi motor gerçekten iyi bir performansa sahip ve sorunsuz bir motordur audi woswagen seat skoda 10 yılldır ve hala bu motoru kullanıyorlar üzerine çok çalışma yapılmıştır ve en sorunsuz motor alman grubunda budur.performansıda 1.6 motora göre gayette makuldür.
caki14
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 38
Kayıt: 22 Nis 2010, 23:35
Ad Soyad: kaan
Nereden: Bursa
Arabanız: octavia collection

İleti cnydn » 25 Nis 2010, 16:15

aracınız octi 1.6 mpi ise rampada bayılması normal.. 9 sene kullandık, o yüzden net olarak söyleyebilirim. Öncelikle bayır görürseniz mutlaka bayıra girmeden gaza abanın, mümkün mertebe önünüz müsait ise ayağınızı gazdan çekmeyin.. kazara önünüzdeki araç durduysa siz de ayağınızı gazdan çekmek zorunda kalırsanız, çok geç kalmadan 1e alın vitesi(eğer ikideyseniz)
hep söyledim, tekrar söylüyorum. bu 1.6mpi ın 2. vitesi çok zayıf.. her türlü ciddi bayırı 1 de çıkmak zorundasınız. gaza gelip de 2 ye atmayın, yığılır araba
çok canınızı sıkarsa ve imkanlarınız dahilindeyse 1.4tsi alın, 2. vitesin 3.vitesin hepsinin tadını çıkarın. basınca uçuyor bayır mayır dinlemeden
cnydn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 323
Kayıt: 29 Kas 2009, 02:20
Nereden: Ankara
Arabanız: 2010 Octavia 1.4TSI Elegance

İleti tivoli » 25 Nis 2010, 17:19

marangoz80 yazdı:valla herşeyi güzel hoş yakıt olayı süper ama gel gelelim rampada şahinlerle yarışıyorum allahtan şahinciler insaflıda beni geçmiyorlar arabam 2001 1.6 i



ilk defa bir octavia kullanıcısının böyle bir sorun yaşadığını gördüm.. aracına baktır ya araçta teknik bir problem var yada şoförde taktik bir problem var.. ben yokuş çıkıcamda şahinle doğanla muhatap olucam..mümkün değil :lol:
**AIKIDO** 4.KYU
Kullanıcı avatarı
tivoli
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 475
Kayıt: 12 Eyl 2008, 22:55
Nereden: İstanbul (And.)

İleti caki14 » 25 Nis 2010, 18:14

(cnyedn) adlı kardeşim ben motor öğretmeniyim.sen kendi aracınla ilgili muhakemelerini bir zahmet genelleme yapma bizde kullanıyoruz mpi motoru çok yokuş gördük gayette atakca uzayıp çıktık ilk önce benzinli tüplü araç ayrımı yapalım sora mpi motora laf atalım tüpüde geçtim heralde rampada gaz kesmiyceksin yokuşu cıkarken frene basıcak halin yok bide yavaşlamak zorunda oldunu düşünelim rampadasın heralde tekrar gaza basınca heralde arac zor toparlanıcak 1300kg araba bide üstüne bunun asıl nedeni vitesten veya mpi motordan değil benzinli araçların torku yüksek devirlerde üretmesindendir 2000 motor bir aracın bile yokuşta devrini düşür oda belli ölçülerde elbet geç toparlanı vericektir TSı motorun yokuşlardaki çekiş gücü ve tork kabiliyeti düşük devirlerden itibaren turbo beslemesinden kaynak gelmektedir lütfen biraz ilimle bilimle yorum yapalım böyle kişisel düşüncelerle konuyu çarpıtmak hiçte hoş olmuyo sanırım.
caki14
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 38
Kayıt: 22 Nis 2010, 23:35
Ad Soyad: kaan
Nereden: Bursa
Arabanız: octavia collection

İleti quickcan » 25 Nis 2010, 19:14

tüp var mı?


OCTAVIA
V
ıRS
Kullanıcı avatarı
quickcan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1259
Kayıt: 04 Kas 2009, 01:06
Ad Soyad: Can ÇAKMAK
Nereden: Ankara
Arabanız: 2005 Octavia A4 Ambiente Plus

Sonraki

Octavia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir