octinin rampa sorunu

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

octinin rampa sorunu

İleti cnydn » 25 Nis 2010, 19:28

Valla ne ogretmeni olduğunz zerre kadar umrumda değil, bunun ilim bilimle de alakası yok, ben de elektronik mühendisiyim ne alakası var. Sizinle birşey yarıştıracak halim de yok.
Ben kullandığımı gördüğümü söylüyorum. Aracım da tüplü falan değildi. Araca bok atmak gbi bir durumum da yok zira ben de bir skoda severim. 9 yılı aşkın 1.6mpi 6 aydır da 1.4tsi octi kullanıyorum. Yine araba alsam yine octi alırım..
Zaten birçok arkadaş da aracın rampada bayıldığını belirtmiş.
Gelmişsiniz 6. 7. mesajınızda gerilim yaratıyorsunuz..
 
cnydn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 323
Kayıt: 29 Kas 2009, 02:20
Nereden: Ankara
Arabanız: 2010 Octavia 1.4TSI Elegance

İleti marangoz80 » 25 Nis 2010, 20:50

atiker marka tüplü
marangoz80
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 70
Kayıt: 23 Nis 2010, 09:57
Ad Soyad: lokman okumuş
Nereden: Ankara
Arabanız: 2008 octavia elegans

İleti onurhan2006 » 25 Nis 2010, 21:37

bence bi gaz ayarı yaptırın, çok büyük bir ihtimalle bayılma işini benzindeyken yapmıyordur
Volkan İtfaiye Araçları San. ve Tic. A.Ş.
Kalite Kontrol ve Teslimat Şefi
Onur DURMAZ
Kullanıcı avatarı
onurhan2006
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 405
Kayıt: 11 Tem 2008, 17:11
Ad Soyad: ONUR DURMAZ
Nereden: İzmir
Arabanız: 1993 SKODA FAVORİT LX MEKATRONİK

İleti marangoz80 » 25 Nis 2010, 23:05

gaz ayarından memnunum.en azından yakıt olarak.günlük 170km yapıyorum eğer hava iyiyse 22 tl sabit yakıyor 1650kg ile hava yağışlı yada rüzgarlıysa 24-25tl yakıyor gaz ankarada 1,78.O yüzden gaz ayarıyla oynatmak istemiyorum
marangoz80
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 70
Kayıt: 23 Nis 2010, 09:57
Ad Soyad: lokman okumuş
Nereden: Ankara
Arabanız: 2008 octavia elegans

İleti WXW » 26 Nis 2010, 00:25

caki14 yazdı:(cnyedn) adlı kardeşim ben motor öğretmeniyim.sen kendi aracınla ilgili muhakemelerini bir zahmet genelleme yapma bizde kullanıyoruz mpi motoru çok yokuş gördük gayette atakca uzayıp çıktık ilk önce benzinli tüplü araç ayrımı yapalım sora mpi motora laf atalım tüpüde geçtim heralde rampada gaz kesmiyceksin yokuşu cıkarken frene basıcak halin yok bide yavaşlamak zorunda oldunu düşünelim rampadasın heralde tekrar gaza basınca heralde arac zor toparlanıcak 1300kg araba bide üstüne bunun asıl nedeni vitesten veya mpi motordan değil benzinli araçların torku yüksek devirlerde üretmesindendir 2000 motor bir aracın bile yokuşta devrini düşür oda belli ölçülerde elbet geç toparlanı vericektir TSı motorun yokuşlardaki çekiş gücü ve tork kabiliyeti düşük devirlerden itibaren turbo beslemesinden kaynak gelmektedir lütfen biraz ilimle bilimle yorum yapalım böyle kişisel düşüncelerle konuyu çarpıtmak hiçte hoş olmuyo sanırım.



Valla skodanın baş mühendisi gelse genede beni inandıramaz:))).Aracım 2009 model, sıfır aldım ilk sahibiyim.Rampada yavaşlamak zorunda kalıpta (örnek sokağı enlemesine kesen doğalgaz çukuru) tekrar gaza basınca araba zaten zor toparlanacağını yani bizim söylediğimiz gibi bayılacağını sizde kabul ediyorsunuz, ha siz 2. viteste devam edebiliyorsanız böyle bir durumda, ya çukurdan her geçişinizde servis için kumbaraya para atıyorsunuz, ya da biz 1.6 mpi motor kullanmıyoruz. 1,4 karbüratörlü reno aracımla rahatlıkla 2.viteste çıkabildiğim yeri, octavia ile 1.vitese alarak çıkmam gerekiyor. Ancak çukursuz engebesiz normal bir rampada ayağımı gazdan çekmeden ben de aynı viteste çıkabiliyorum sizin söylediğiniz gibi elbette.Esas sorun yavaşlayınca.Sıkıntısını paylaşan arkadaşın sanırım tüplü aracı.Kullanmadığım için bilemem ama benzinlide bile yeterli performansı ancak vites küçülterek alabiliyorsunuz.Ayrıca TSI motorun alt ve üst devirlerdeki tepkilerinide biliyorum, o motoruda kullanıyorum.Sözün özü TSI fırlar, mpi tırmalar:))) Selametle
Kimseden fayda ummam, dilenmem kol kanat...
Kendi boşluk ve gök kubbemde uçar giderim...
Eğilmek, esaret zincirinden ağırdır boynuma..
Fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür bir şairim.


Kullanıcı avatarı
WXW
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 346
Kayıt: 07 Nis 2009, 00:57
Ad Soyad: Serkan
Nereden: Ankara

İleti caki14 » 27 Nis 2010, 00:32

wxw kullanıcı adlı kardeşim söylediklerine kendin inanıyomusun bilmiyorum 1.4 reno ile kıyaslamalar felan yapmışsın karbiratörlü araçla enjeksiyonlu sistemi herşeyi birbirine karıştırmışsın yani biraz ilimle bilimle konuş be abicim ayağının altında her gaz pedalı olan aracı burda örnek misal veriyosun mpi motor 1.6 standardına göre gayet performanslıdır üst düzey bir performans ne beklenir anlamadım ozaman çok istiyosan benzinnli araca değil turbo beslemeli dizele bin arkadaş yada git turbolu TSI motor al yani standart bir 1.6 motordan ne bekliyosun basınca gaza uçsunmu biraz mantıklı olalım arkadaşlar yokuşta her benzinli araç toparlanmayı geç yapar çünkü üreteceği maksimum torka geç devirlerde varır buda çekişi o devre ulaşıncaya kadar biraz geç sağlatır bunda anlaşılmıcak bir husus yok kendi kişisel düşüncelerini bilimsel yaklaşımlara sokma turbo beslemeli araçlarla mpi motoru karşılaştırıyosunuz yani bu atla eşeği aynı kulvarda yarıştırmak gibi bişey herkes kendi çöplüğünde öter 1.6 tüpsüz mpi 1.6 olan diğer araçları her kulvarda elbet yer!!!! (sen git bi fiat punto 1.4 ü yokuşta kullanda çekmeyen gitmeyen gaza bassanda yemeyen araç nasıl olurmuş gör) öyle bol keseden konuşmakla olmuyo biraz daha deneyim ister bu işler bizde araçların piri olduk bilgisel olarak kapışmak isteyen varsa gelsin beklerim..
caki14
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 38
Kayıt: 22 Nis 2010, 23:35
Ad Soyad: kaan
Nereden: Bursa
Arabanız: octavia collection

İleti caki14 » 27 Nis 2010, 00:49

cnyd adlı kardeşim biraz kendine gelmeni öneririm senin elektronik mühendisi olman bilimsel gerçekleri değiştirmiycektir okulda bunları sana göstermediler biz tecrübe ettik motorun eğitimi aldık sen kendi çöplüğünde ötersin elektronik kısmında bana laf yetiştirirsin mpi motor yada başkası her türlü araç benzinli bir standart motora sahip ise yokuşlarda elbet geç toparlanıcaktır bunun motorun şahsı ile bir sorun olduğundan değil maksimun torku benzinli aracın daha geç üretim yapıp lastiğe aktaramsındandır TSI motoru kıyaslama bile yapmanıza lüzum yoktur ayrı kulvarların teknolojısıdır turbo motorlarla standart bir motoru birbirine örnek veremezsin bu akıl işi değildir sorun rampa değil bilimsel hususlardan anlamayan bireylerdedirr!!!
caki14
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 38
Kayıt: 22 Nis 2010, 23:35
Ad Soyad: kaan
Nereden: Bursa
Arabanız: octavia collection

İleti cnydn » 27 Nis 2010, 01:13

Çocukça tavırlarınıza bundan böyle cevap vermiyorum. Bişey yarıştırmak istiyorsunuz belli ama, kalsın. Kendi kendinize yazın siz buraya.. bilimsel gerçekler bilim bilim bilim .. siz kendinizi bilimin neresinde zannediyosunuz :lol: Güldürmeyin gece gece.. At gözlüğüyle sadece motora odaklanmışsınız, bilim bilim diye tekrarlayıp duruyorsunuz.. üstüne bir de çöplük falan fıstık bişeyler karalamışsınız..

Burada konu 1.6mpi octavianın rampada bayılmasıdır. Bayılıyor mu? Evet..
Bu gerek aracın ağırlığından olur..gerek motorun karakteristiğinden olur...gerek başka bir şeyden.. Peki tüm bunlar 1.6mpi octiinin bayırda yavaşlamak zorunda olduğunuzda daha sonra katıra dönüşmesi gerçeğini değiştiriyor mu? Hayır..

Neyse, siz harikasınız süpersiniz. Biz hepimiz kara cahiliz. Bir motor öğretmeni olarak ilim irfanınız otomatikman buradaki herkesi aşmış, evereste ulaşmış. Tebrik ederim. Siz devam edin, bu konuda size yazdığım son mesajdır. Allah akıl fikir versin
cnydn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 323
Kayıt: 29 Kas 2009, 02:20
Nereden: Ankara
Arabanız: 2010 Octavia 1.4TSI Elegance

İleti WXW » 27 Nis 2010, 01:44

Ben TSI,MPI v.s. motorlarla ilgili asla bir karşılaştırma yapmadım.Sadece bu motorların özelliklerini bildiğimi belirttim.Önceki mesajımın son cümlesinden de anlayamadığınız veya benim tam anlatamadığım şekliyle, bu iki motorun kıyaslanamayacağını bile "TSI fırlar MPI tırmalar" ifadesiyle espirili birşekilde belirttim.Karşılaştırdığım tek konu, 72 bg lik 1.4 bir reno motorunun,daha uygun vites oranlarıyla, 102 bg lik 1.6 enjeksiyonlu bir motora oranla bayılmadan rampaları çıkabildiğiydi. Konuyu açan kişinin aracının tüplü olması ve benim tüplü araçla ilgili fazla tecrübeye sahip olmamam nedeniyle de aracı hakkında yorum yapmaktan kaçınıp, benzinli kullandığım kendi aracımda yaşadığım benzer eksikliği yazdım.Gelelim dğrekonuya.Kaan Bey, ben sizin ne kardeşinizim ne de abinizim.Herhangi bir tanışıklığımız olmaması sebebiyle de, hitab tarzınıza dikkat etmenizi önemle rica ederim. Sizin tabirlerinizle, benim kişisel düşüncelerimi nereye "sokacağımı", hangi araca "gidip" neresini deneyeceğimi, hangi bilgimi "bol keseden" atacağıma sadece ben karar veririm, kimseden fikir alacak değilim, sizinle "kapışacak" hiç değilim.Motorlar ve çalışma prensipleri üzerine bir meslek grubunda çalışmıyorum.Ne var ki kendi mühendislik mesleğimde de 13 yıldır görev yapıyorum.Aynı zamanda ikinci bir meslek grubunda da 5 yıldır.Bu güne kadar kendimi usta,uzman olarak asla görmedim, görmemde, çünkü bilirim ki bunu benim söylemem değerimi düşürecektir.Konunun uzamaması ve farklı yönlere kaymaması için, eğer ki şahsınıza söyledğim herhangi bir kelime, cümle, ima varsa (ki bulamayacaksınız) ve bu hususta yanlış anlaşıldıysam özür dilerim, ancak söylediklerimin sonuna kadar arkasındayım.Selamlar, iyi forumlar
Kimseden fayda ummam, dilenmem kol kanat...
Kendi boşluk ve gök kubbemde uçar giderim...
Eğilmek, esaret zincirinden ağırdır boynuma..
Fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür bir şairim.


Kullanıcı avatarı
WXW
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 346
Kayıt: 07 Nis 2009, 00:57
Ad Soyad: Serkan
Nereden: Ankara

İleti WXW » 27 Nis 2010, 01:53

Bu arada yazı boyutu benim hatam, bazen yapıyor, yazarken farkedemedim..
Kimseden fayda ummam, dilenmem kol kanat...
Kendi boşluk ve gök kubbemde uçar giderim...
Eğilmek, esaret zincirinden ağırdır boynuma..
Fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür bir şairim.


Kullanıcı avatarı
WXW
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 346
Kayıt: 07 Nis 2009, 00:57
Ad Soyad: Serkan
Nereden: Ankara

İleti tivoli » 27 Nis 2010, 10:35

teorik ve pratik tecrübelerin hepsine ihtiyacımız var.. güzel olan bu iki tecrübenin birbirleriyle harman edilip paylaşılabilmesi.. bende dahil bazen hepimizin ufak tefek kısa süreli atışmaları olabiliyor ama uzun sürdüğü zaman hepimizi etkiliyor.. belki gerginlikle yazılmış yukarıdaki mesajlardan bazı konularda birileri mutlaka bilgi sahibi olmuştur.. sizlerin bilginize tecrübenize saygımız sonsuz arkadaşlar..
**AIKIDO** 4.KYU
Kullanıcı avatarı
tivoli
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 475
Kayıt: 12 Eyl 2008, 22:55
Nereden: İstanbul (And.)

İleti caki14 » 27 Nis 2010, 11:17

sayın cnydn haddinizi aşmayın kendinize mukayet olun mühendis olmanız sizi kara cahillikten kurtaramamış belliki hala olayı mpi motora indirgemek konusundasın standart bir benzinli motorun hepsi bayırlarda bayılır ve geç toparlanır bu reno içinde böyledir opel veya pejo içinde sen fsi veya tsi motora takmışsın alman mühendisleri skoda seat woswagen audi yaklaşık 12 yıldır ve halende mpi motorları kullanmaktadır senin sahibi olduğunu zannettiğn engin kişisel bilgilerin yıllardır üst düzey mühendisler tarafından yok sayılmaktadır çünkü önemli olan rampada bayılan motor değil sorunsuz motor imal yapmaktır.senin keyfine göre bayırda ucan araçlar değil stabil bir performansla az masraflı motor imalatı yapmaktır.sen kendi çöplüğünde elektronik anlamlı konularda öt burda tsi motorun çalışma prensibi ve zamana göre işleyişi ile ilgili iki tane soru sorsam yanıtsız kalırsın yüzeysel bilgilerle insanları oyalama varsa kendine güvenin gel bilgisel anlamda kapışalımda herkes kimin alanında uzman olduğu anlasın.üniversite ve uluslararası seminerlerde görev almış ve bunu ödüllerle layikıyla yapmış insanım gerekirse başarı ödüllerimide burda belgelerim senden motoru öğrenicek hiç değilim kiminle aşık attına bak kendine mukayet ol saygısızlığıda ele alma senin gibileri biz çok gördük gereken cevabıda elbet verdik sonucunda.
caki14
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 38
Kayıt: 22 Nis 2010, 23:35
Ad Soyad: kaan
Nereden: Bursa
Arabanız: octavia collection

İleti cnydn » 27 Nis 2010, 12:44

Sn tivoli,

Haklısınız.. Ancak konu saptırılarak kişiselleştirildiğinde cevap vermek zorunlu oluyor.. Ama ben daha önce de söylediğim gibi sağduyuyu ele alıp bundan fazla birşey yazmayacağım. ( Söylenecek çok şey, verilecek çok ders olmasına rağmen ). Bir insan birşeyler bilse dahi, onu aktaracak üsluba ve görgüye sahip olmadığı zaman, sahip olduğu bilgi hiçbirşey ifade etmez. Bu üslubu ve görgüyü de insan bir yaşa kadar öğrenebilir..Sonra ne yapsanız boş. Boşa kürek çekecek zamanımız da yo kşu hayatta. Hepimiz iş güç sahibi insanlarız..


Rampa konusuna gelince.. Octi mpi rampada güçsüzdür. Birçok benzinli rakibinden güçsüzdür. Belki ağırlığı sebep oluyor buna ama GÜÇSÜZDÜR.
cnydn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 323
Kayıt: 29 Kas 2009, 02:20
Nereden: Ankara
Arabanız: 2010 Octavia 1.4TSI Elegance

İleti marangoz80 » 27 Nis 2010, 12:50

arkadaşlar mesajlarınızı okuyunca böyle bir konu açtığım için pişman oldum amacım iki ay sonra aracımı a4 kasa 2004 collektion plus yada a5 kasa elegans ile değiştirmek.şu anda 2001 0cti 1.6 i aracımla yaşadığım rampa sorunumu yeni almayı düşündüğüm araçlada yaşarmıyım düşüncesinden yola çıkarak tüm mpi oktavyalarda böyle bir sorun varmıdırın cevabını aramaya çalıştım. Benim açtığım konu yüzünden polemiğe giren arkadaşlardan özür dilerim
marangoz80
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 70
Kayıt: 23 Nis 2010, 09:57
Ad Soyad: lokman okumuş
Nereden: Ankara
Arabanız: 2008 octavia elegans

İleti tivoli » 27 Nis 2010, 15:13

formula1 yarışını düşünün.. pistte sürücünün, garajda da baş mühendisin tecrübesi ile ekip zafere ulaşır.. bizlerde bu foruma o gözle bakarsak sanırım sorun kalmaz ;)
**AIKIDO** 4.KYU
Kullanıcı avatarı
tivoli
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 475
Kayıt: 12 Eyl 2008, 22:55
Nereden: İstanbul (And.)

İleti onurhan2006 » 27 Nis 2010, 16:15

Mesajları okuyunca hayretler içerisinde kaldım resmen. Anlama zorluğumu yaşıyorum acaba??

Motor öğretmeni olduğunu söyleyen bir forumcu ve elektronik mühendisi olduğunu söyleyen diğer bir forumcu karşılıklı olarak saygıyı minumum düzeye indirerek konuya yorum yapmışlar, aslında yorumda demeyelim buna resmen cümleler vasıtasıyla birbirleriyle savaşmışlar, bence artık bir son verin :)

Bayılma konusuna gelince ben hala gaz ayarınızı gözden geçirmeniz konusunda ısrar ediyorum, araç rampada elbette bayılır ama toparlaması olması gerekenden fazla sürüyorsa gaz ayarınızda bir sorun vardır. Bu toparlama işini en kısa zamanda benzindeyken deneyin farkı anlayın daha sonra ise burada ki yorumlara bakarak bir sonuca varın
Volkan İtfaiye Araçları San. ve Tic. A.Ş.
Kalite Kontrol ve Teslimat Şefi
Onur DURMAZ
Kullanıcı avatarı
onurhan2006
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 405
Kayıt: 11 Tem 2008, 17:11
Ad Soyad: ONUR DURMAZ
Nereden: İzmir
Arabanız: 1993 SKODA FAVORİT LX MEKATRONİK

İleti octaviaman » 27 Nis 2010, 16:37

Octinin MPI nın rampa sorunu filan yoktur.
Kendini dünyanın en hızlı ve performanslı arabası zanneden,...çından yalaz attıra attıra giden,küçük hacimli motoru sıcaktan patlayacak halde olup,sürücüsünün bundan bihaber olduğu yeni teknoloji yeni motorlu birçok meşhur arabanın 1-2 dk arkasından ama hiç zorlanmadan çıkar o da.

Arıza durumu zatem motor çeşidine bakmaz.Arıza arızadır.
Kullanıcı avatarı
octaviaman
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 679
Kayıt: 05 Eyl 2008, 13:38
Nereden: İzmir
Arabanız: Octavia Ambiente 1.9TDI

İleti cnydn » 27 Nis 2010, 16:49

Kendi adıma bu kadar uzadığı için hepinizden özür diliyorum.
Elbette octi mpi hakkındaki düşüncelerimin arkasındayım.
cnydn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 323
Kayıt: 29 Kas 2009, 02:20
Nereden: Ankara
Arabanız: 2010 Octavia 1.4TSI Elegance

ÖncekiSonraki

Octavia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir