Lastik basınç göstergesinin çalıştığına şahit olan

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Lastik basınç göstergesinin çalıştığına şahit olan

İleti guvenxoca » 18 May 2007, 12:22

evet öyle olabilir en mantıklısı dediğin gibi,denk gelirse fotoğrafını çekip koyayım.

 
guvenxoca
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Nis 2007, 23:24

İleti guvenxoca » 19 May 2007, 20:29


kardeş bırak dönen lastikle bağlantı kurmayı adamlar bak neler yapıyor:

 

 

 

Basıncını otomobil bilgisayarına ileten lastiklerden sonra yol durumunu da bildiren lastikler üretiliyor. DaimlerChrysler ve Pirelli’nin ortak yürüttüğü program çerçevesinde lastik içerisine yerleştirilen sensörler yardımıyla yol durumu sürücüye iletilecek.

 


Böylece yolda yağ, buz, su gibi fren mesafesini uzatacak etkenlerden sürücünün haberi olacak. Ayrıca sensörlerle bağlantılı çalışan ESP sistemi ve süspansiyonlar maksimum yol tutuşu sağlayacak. Lastikler yıprandığında yine bu sensörler sürücüye değişim vaktinin geldiğini bildirecek. Gelecek yıl kullanılmaya başlanacak olan teknolojinin ilk olarak Mercedes marka otomobillere adapte edileceği bildiriliyor.

guvenxoca
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Nis 2007, 23:24

İleti lazianke » 19 May 2007, 21:22

hezarfen uçtuğunda adamlar eller aya biz yaya diyordu, şimdi tam tersi.Smile
bu arada bizimkiler şimdi o lastiklerin kaplama versiyonunu nasıl yapabilirizi çalışıyordur.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti Satli » 24 May 2007, 01:08

valla  şahit olmadım sistem saçma biraz önceden megane II full vardı. renault kaptöre denilen görüp bir simens cihazı kullanıyor ama bizim oct ABS sistemi ile çalışan bir program ile tespit ediyor birazcık anlamsız düğmeye basmadan çalışmıyor eğer uyarı sesini duymak istiyorsanız. arabaya binmeden önce  SET(!) tuşuna basılı tutun  uyarı vericektir zaten arabaya binmeden görürsünüzde lastiğin patlak olduğunu anlıycanız bu konuda biraz daha skodanın gelişmesi gerek inş A6 kasalarda tamı tamına mümkün kılarlar bu olayı.
Kullanıcı avatarı
Satli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 72
Kayıt: 05 Şub 2007, 15:07
Ad Soyad: Salih Fikret Atlı
Nereden: Antalya
Arabanız: Seat Leon TDI DSG, Seat İbiza Cupra

İleti ozgurbeyaz » 24 May 2007, 01:45

Benimki arasıra kendi kendine yanıyor lastiklere baktırıyorum hepsi aynı basınçta, geçen lastiğin en az %60 ı inmişti ama uyarı ışığı hareket halinde olmama rağmen yanmadı, sanırım sadece var demek için yapılmış
ozgurbeyaz
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 22
Kayıt: 16 Nis 2007, 23:58

İleti fyyaman » 19 Haz 2007, 02:13

bende var %30 falan inmesine gerek yok 2-4 bar arası farkı tesbit eder..Ama ayarlarını bir kere sabitlemen gerek vede anlaması için birkaç m gitmen yeterli

fyyaman
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 31 Mar 2007, 10:45
Ad Soyad: Yalçın YAMAN
Nereden: Bursa
Arabanız: Octavia

İleti mygokhan » 19 Haz 2007, 16:37

benim bir düşüncem var ama bu durum böylemidir tam bilmiyorum.biraz önce tasarladım..

öncelikle her lastikte yere doğru laser ışığı veren sensörler olacak.bu sensörlerin boyu değiştiğinde duruma göre YB ye bilgi verecek..örneğin laser boyu 1 cm kısaldığında bunu algılayacak ve lastiğin atıyorum mesela 10 bar indiği anlaşılacak...tabi çukurlarda sensörün yanılmaması için laser boyu 30 sn boyunca gözlemlenecek eğer yine değişiklik olmaz ise sensörler beyine bu bilgiyi iletecek!,


nasılım ;)
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

İleti isnilgiz » 19 Haz 2007, 17:08

O zaman aşırı yükte de lastik boyu kısalır laser habire uyarır.
isnilgiz
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 30 Ekm 2006, 02:10

İleti mygokhan » 19 Haz 2007, 23:52

[quote="isnilgiz"]O zaman aşırı yükte de lastik boyu kısalır laser habire uyarır. [/QUOTE]

tabi ozaman projeyi geliştirelimEmbarrassed ..peki nasıl yapabiliriz??
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

İleti fyyaman » 20 Haz 2007, 01:10

Arkadaşlar Renonun kullandığı sistem farklı;lastik içinde sibopla birlikte bir sensör ve iletişim kutusu var..kibrit kutusu kadar..Bütün ölçüm ordan oluyor ve her bir tekerlek için ayrı ayrı değerler  okuyabilirsiniz...Skoda ki sitem farklı sadece set değerinin %10-15 geçtiğinde alarm uyarısı verir...Skodaki sistem nasıl bilmiyorum ama basit hali galiba...
AŞAĞIDA GEREKLİ TANIMLAMALARI VAR:


LBS Nasıl Çalışır?


Sürüs esnasinda tüm lastiklerden gelen sıcaklik ve basınç bilgileri dijital ekranda görülebilir. Ayrıca herhangi bir olumsuzluk aninda LBS sesli ve görüntülü olarak kullanıcıyı uyarır. Yavas hava Kaçağı - Hızlı Hava Kaçağı - Lastik Patlaması - Aşırı sıcaklık durumlarında ALARM verir. Sensörlerin içerisinde uzun ömürlü piller mevcuttur. Bu piller ve sensörlerin çok az akım çekmeleri sayesinde sensörler 5 yıl çalişabilirler, daha sonra değiştirilmeleri gerekmektedir.



 


Sensörler Nereye Monte Edilir?


Sensörler Herbir lastiğin içerisine Lastik subapları sökülerek monte edilir. Sensörler dişarıdan farkedilmez, normal bir lastik subabı görüntüsündedir. Lastik içerisindeki basıncı ve sıcaklığı kablosuz vericileri sayesinde ana beyine ulaştırırlar. Üretilen herbir sensörün kendine özel kodu vardır trafikte yanyana duran araçlarda bile karışmaları mümkün değildir.


fyyaman
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 31 Mar 2007, 10:45
Ad Soyad: Yalçın YAMAN
Nereden: Bursa
Arabanız: Octavia

İleti isnilgiz » 20 Haz 2007, 01:15

Aslında çok basit. Lastiklerde sübaplar var ya. onların iç tarflarındaki yüzeye hava belli bir basınç uygular. bu sübaplar kendinden pilli sensörlü ve vericili yapılabilir hacim tutan kısmını da lastiğin iç tarafında tutmak mümkün hatta pilleri bile jantın bir yerinde monte edilebilir hale geitirmek mümkün zaten japonlar uzun ömürlü pil konusunda epey bir yol aldılar. Nitekim dünya kupası maçlarındaki toplara buna benzer sensörler konulduğunu okumuştum topa kaç sefer vuruluyor diye. Ne dersiniz yapılabilir mi?

isnilgiz
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 30 Ekm 2006, 02:10

İleti mygokhan » 20 Haz 2007, 01:22

[quote="isnilgiz"]

Aslında çok basit. Lastiklerde sübaplar var ya. onların iç tarflarındaki yüzeye hava belli bir basınç uygular. bu sübaplar kendinden pilli sensörlü ve vericili yapılabilir hacim tutan kısmını da lastiğin iç tarafında tutmak mümkün hatta pilleri bile jantın bir yerinde monte edilebilir hale geitirmek mümkün zaten japonlar uzun ömürlü pil konusunda epey bir yol aldılar. Nitekim dünya kupası maçlarındaki toplara buna benzer sensörler konulduğunu okumuştum topa kaç sefer vuruluyor diye. Ne dersiniz yapılabilir mi?

[/QUOTE]

mantıklı.peki bu kadar küçük vericiyi nasıl üretilecek?üretildi diyelim bunu sübaplara nasıl entegre edeceğiz..pil ile sensörleri ayrı ayrı nasıl tutupta dönen bir lastikte birbirine bağlayacağız?
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

İleti guvenxoca » 20 Haz 2007, 01:56

[quote="fyyaman"]Arkadaşlar Renonun kullandığı sistem farklı;lastik içinde sibopla birlikte bir sensör ve iletişim kutusu var..kibrit kutusu kadar..Bütün ölçüm ordan oluyor ve her bir tekerlek için ayrı ayrı değerler  okuyabilirsiniz...Skoda ki sitem farklı sadece set değerinin %10-15 geçtiğinde alarm uyarısı verir...Skodaki sistem nasıl bilmiyorum ama basit hali galiba...
AŞAĞIDA GEREKLİ TANIMLAMALARI VAR:


LBS Nasıl Çalışır?


Sürüs esnasinda tüm lastiklerden gelen sıcaklik ve basınç bilgileri dijital ekranda görülebilir. Ayrıca herhangi bir olumsuzluk aninda LBS sesli ve görüntülü olarak kullanıcıyı uyarır. Yavas hava Kaçağı - Hızlı Hava Kaçağı - Lastik Patlaması - Aşırı sıcaklık durumlarında ALARM verir. Sensörlerin içerisinde uzun ömürlü piller mevcuttur. Bu piller ve sensörlerin çok az akım çekmeleri sayesinde sensörler 5 yıl çalişabilirler, daha sonra değiştirilmeleri gerekmektedir.



 


Sensörler Nereye Monte Edilir?


Sensörler Herbir lastiğin içerisine Lastik subapları sökülerek monte edilir. Sensörler dişarıdan farkedilmez, normal bir lastik subabı görüntüsündedir. Lastik içerisindeki basıncı ve sıcaklığı kablosuz vericileri sayesinde ana beyine ulaştırırlar. Üretilen herbir sensörün kendine özel kodu vardır trafikte yanyana duran araçlarda bile karışmaları mümkün değildir.


[/QUOTE]
 

 

 

 

kardeş güzel açıklamışsın hakkaten dediğin gibi renault un sistemi daha gelişmiş eline sağlık
guvenxoca
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Nis 2007, 23:24

İleti isnilgiz » 20 Haz 2007, 03:21

Hocam futbol topuna yapmışlar dedik ya. topun toplam ağırlığı ne koca tekerein ağırlığı ne Lastiğin içine futbol topu ağırlığında sensör yapsan bile olur. Sensörlerin alıcı kısmını küçültmekte sörun yok günümüz teknolojisinde toplu iğne başı kadar bile yapabiliyorlar. kalan devreyi de sübapın yarı büyüklüüğnde bir çiple yapmak mümkün bence. 
isnilgiz
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 30 Ekm 2006, 02:10

İleti AlperURHAN » 10 Tem 2007, 17:27

tpm lastik basinnç sensorunu kullanabilmeniz için önce bu sensoru serviste aktif hale getirtmelisiniz. çunku araç fabrika çikisinda tum donanımları deaktif halde olur ( bu sadece tpm için değil cam sil suyu göstergesi hatta gecenlerde abs ve ebd si açtırmayı unutan bi arkadaşım bile var) bi de bu sensor ve donanımlar bi kaza anında yine deaktif konuma gecer yani demek istediğim butun bunları göz onunde bulundurun ve sonra şikayet edin.


 


   bilgi ve sorular için:   alperurhan25@hotmail.com

AlperURHAN
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 60
Kayıt: 02 Tem 2007, 16:17
Ad Soyad: Alper URHAN
Nereden: Isparta
Arabanız: octavia A5 1.6 FSI ELEGANCE

İleti guvenxoca » 10 Tem 2007, 17:32

[quote="AlperURHAN"]

tpm lastik basinnç sensorunu kullanabilmeniz için önce bu sensoru serviste aktif hale getirtmelisiniz. çunku araç fabrika çikisinda tum donanımları deaktif halde olur ( bu sadece tpm için değil cam sil suyu göstergesi hatta gecenlerde abs ve ebd si açtırmayı unutan bi arkadaşım bile var) bi de bu sensor ve donanımlar bi kaza anında yine deaktif konuma gecer yani demek istediğim butun bunları göz onunde bulundurun ve sonra şikayet edin.


 


   bilgi ve sorular için:   alperurhan25@hotmail.com

[/QUOTE]
 

hocam valla ilk defa duyuyorum böyle birşeyi 3 tane sıfır araba aldık hiçbirinde de açtırma filan yapmadım burda bir yanlışın var....
guvenxoca
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Nis 2007, 23:24

İleti irfant » 10 Tem 2007, 18:34

[quote="AlperURHAN"]

hatta gecenlerde abs ve ebd si açtırmayı unutan bi arkadaşım bile var) 


   bilgi ve sorular için:   alperurhan25@hotmail.com

[/QUOTE]
 

ABS'nin fabrika çıkışı kapalı olduğundan emin misin? İlk defa duydum.

 

LOL
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti sainz » 10 Tem 2007, 18:36

Servise gidene kadar kaza yaparsa adam ne yapacak üretici firma bu durumda acaba?
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

ÖncekiSonraki

Octavia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir