1.6 MPI ve 1.4 TSI motorlu Octavia II için Lastik havası

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

1.6 MPI ve 1.4 TSI motorlu Octavia II için Lastik havası

İleti isikayhan » 14 May 2010, 19:37

1.6 MPI ve 1.4 TSI motorlu Octavia II için Lastik havası

Benzin istasyonlarında hava pompaları genelde psi birimi ayarındadır (bazıları bar olarak değiştirilebiliyor), oysa arabanın akaryakıt deposunda basınç kPA ve bar olarak yazıyor. Her lastik şişirmeye gittiğimde (ayda veya iki ayda bir) lastiğe ne kadar hava basacaktım diye düşünyordum :) Bu yüzden kolaylık olsun diye aşağıdaki tabloyu hazırladım.


Akaryakıt deposunda yazanlar:




kPA, bar ve psi birim cinsinden basınç değerleri:

 
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.

Bilgi paylaştıkça çoğalır.

M.Niyazi Saral
Kullanıcı avatarı
isikayhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 815
Kayıt: 18 Tem 2007, 03:13
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Octavia 2009 1.6 MPI Facelift Elegance Tipt.

İleti cnydn » 15 May 2010, 12:15

40 lı rakamları hiç görmemiştim daha önce binek bir oto için

Şimdi ben uzun yola çıksam, arkaya valizleri doldursam, 4 kişi olsak araçta, octimin önlerine 35, arkalarına 46 48 mi basıcam!! :o

48 ne yaaa
cnydn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 323
Kayıt: 29 Kas 2009, 02:20
Nereden: Ankara
Arabanız: 2010 Octavia 1.4TSI Elegance

İleti isikayhan » 15 May 2010, 12:22

cnydn yazdı:40 lı rakamları hiç görmemiştim daha önce binek bir oto için

Şimdi ben uzun yola çıksam, arkaya valizleri doldursam, 4 kişi olsak araçta, octimin önlerine 35, arkalarına 46 48 mi basıcam!! :o

48 ne yaaa



akaryakıt deposunda kaç yazdığına bakın muhtemelen bendeki gibi yazıyordu daha sonra yazan değerleri psi'a çevrirn

bar-psi çevri tablosu: http://www.furnessfluidpower.co.uk/pdf/barpsiconversiontable.pdf
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.

Bilgi paylaştıkça çoğalır.

M.Niyazi Saral
Kullanıcı avatarı
isikayhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 815
Kayıt: 18 Tem 2007, 03:13
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Octavia 2009 1.6 MPI Facelift Elegance Tipt.

İleti cnydn » 15 May 2010, 12:25

Yok aynıdır muhtemelen, aynı araç sonuçta.. Size inanmadığımdan falan söylemedim yanlış anlamayın.. Şaşırdım..
Eski octiye en fazla 34 basardık hep. Yanlış mı yaptık yıllarca.. :cry:
cnydn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 323
Kayıt: 29 Kas 2009, 02:20
Nereden: Ankara
Arabanız: 2010 Octavia 1.4TSI Elegance

İleti isikayhan » 15 May 2010, 12:31

cnydn yazdı:Yok aynıdır muhtemelen, aynı araç sonuçta.. Size inanmadığımdan falan söylemedim yanlış anlamayın.. Şaşırdım..
Eski octiye en fazla 34 basardık hep. Yanlış mı yaptık yıllarca.. :cry:



yok yanlış anlamadım
ben teyid amaçlı söyledm
benim araç 1.6 MPI motorlu, siz de 1.4 TSI için yazanları teyid edrseniz iyi olur :)
eski Octavia'da kaç yazdığına bakmak lazım

benim eski aracım Seat Ibiza'da değerler psi olarak yazıyordu hiç uğraştırmıyordu :(
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.

Bilgi paylaştıkça çoğalır.

M.Niyazi Saral
Kullanıcı avatarı
isikayhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 815
Kayıt: 18 Tem 2007, 03:13
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Octavia 2009 1.6 MPI Facelift Elegance Tipt.

İleti isikayhan » 04 Arl 2010, 23:01

geçen ay arabanın sol lastiği durup dururken inmeye başladı

lastik basınç izleme sistemi uyarmadı, sanırım o zaman dek hiç TPM düğümesine basmamıştım :S
lastiğe hava verdikten sonra TPM düğümesine bastım, birkaç gün sonra uyarıyı verdi

hafta sonu lastikçiye gittik, kocaman bir vida lastiğe girmişti

lastik söküldü, jant çıkarıldı, vida çıkarıldı, içten tamir edilip janta takıldı ve balans ayarı yapıldıktan sonra yerine takıldı :)

çektiğim birkaç resim:









Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.

Bilgi paylaştıkça çoğalır.

M.Niyazi Saral
Kullanıcı avatarı
isikayhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 815
Kayıt: 18 Tem 2007, 03:13
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Octavia 2009 1.6 MPI Facelift Elegance Tipt.

İleti fmaka » 04 Arl 2010, 23:16

[quote="isikayhan"]geçen ay arabanın sol lastiği durup dururken inmeye başladı

lastik basınç izleme sistemi uyarmadı, sanırım o zaman dek hiç TPM düğümesine basmamıştım :S
lastiğe hava verdikten sonra TPM düğümesine bastım, birkaç gün sonra uyarıyı verdi



hocam bu tpm düğmesine ben arada basarım hafızayı güncellesin diye.en son kışlıkları taktıtan sonra basmıştım.verdiğiniz bilgi ve değer tablosu için teşekkür uygulama hatalarım vardı düzeltirim.mesela araç yüklüyse en çok37 basmıştım ben arka ve ön için bunu yapmam birdahakine.
fmaka
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 246
Kayıt: 14 Şub 2008, 00:19
Nereden: Konya
Arabanız: a5 octavia elegance mpı/lpg

İleti quickcan » 04 Arl 2010, 23:20

geçmiş olsun..


OCTAVIA
V
ıRS
Kullanıcı avatarı
quickcan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1259
Kayıt: 04 Kas 2009, 01:06
Ad Soyad: Can ÇAKMAK
Nereden: Ankara
Arabanız: 2005 Octavia A4 Ambiente Plus

İleti isikayhan » 04 Arl 2010, 23:41

fmaka yazdı:hocam bu tpm düğmesine ben arada basarım hafızayı güncellesin diye.en son kışlıkları taktıtan sonra basmıştım.verdiğiniz bilgi ve değer tablosu için teşekkür uygulama hatalarım vardı düzeltirim.mesela araç yüklüyse en çok37 basmıştım ben arka ve ön için bunu yapmam birdahakine.



ben de artık her lastik şişirmeden sonra TPM düğümesine basmaya başladım :)
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.

Bilgi paylaştıkça çoğalır.

M.Niyazi Saral
Kullanıcı avatarı
isikayhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 815
Kayıt: 18 Tem 2007, 03:13
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Octavia 2009 1.6 MPI Facelift Elegance Tipt.

İleti isikayhan » 04 Arl 2010, 23:42

quickcan yazdı:geçmiş olsun..



teşekkür ederim
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.

Bilgi paylaştıkça çoğalır.

M.Niyazi Saral
Kullanıcı avatarı
isikayhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 815
Kayıt: 18 Tem 2007, 03:13
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Octavia 2009 1.6 MPI Facelift Elegance Tipt.

İleti Osmanlı » 05 Arl 2010, 10:57

ben de hep 34 yaparım lastikleri. 48 i görünce ben de şaşırdım. çok yüklü olduğunda en fazla 38 yapıyordum arka lastikleri.
bilgi için teşekür ederim.
Kullanıcı avatarı
Osmanlı
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 342
Kayıt: 15 Eyl 2010, 16:05
Ad Soyad: 25/06/1984 Niğde
Nereden: Adana
Arabanız: Octavia II 1.6 SW

İleti ayhani » 05 Arl 2010, 12:10

isikayhan yazdı:1.6 MPI ve 1.4 TSI motorlu Octavia II için Lastik havası

Benim octi 1.6 mpi lastiklerin 195/65 R15
Benzin istasyonuna gittiğimde hava basaksam üzerinde tuştan bar moduna alıyorum ve burada yazan değerleri basıyorum arabanın gidişinde ve yakıtta hemen kendini belli ediyor. Yalnız bazen memlekete bagaj ve yolcu full gidip geliyorum geldikten sonra lastik basınçlarını normale indirmezsem araba kütür kütür oluyor yoldaki tüm kasisleri direk omuriliğine yansıtıyor.
Akaryakıt deposunda yazanlar:




kPA, bar ve psi birim cinsinden basınç değerleri:

ayhani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 09 Arl 2007, 01:22

İleti Satli » 05 Arl 2010, 13:22

Arkadaşlar bir uyarıda da ben bulunayım ; benzinliklerin hava saatleri gerçek psi değerlerini yansıtmayabilir o yüzden sadece zorunlu hallerde hava basıp daha sonra elinde sağlam hava saati olan lastikçilere dört lastik havasını kontrol ettirmenizde fayda var. octavialarda kilo aşağı yukarı aynı olduğu için şehir içi 30 psi, uzun yol içinse 32 psi en ideali. Lastiklere havayı fazla basınca da lastik uğultusu ve konforsuz bir sürüş oluyor.çünkü yollarımız maalesef standart dışı mühendislik harikası. fazla sertleşen lastik yanakları süspansiyonu yani amortisörleri yorar ve sıkıntı çıkarır.benzin kapağı ve el kitabındaki değerler bence avrupa yol şartlarına göre belirlenmiş kriterler gibi geliyor.Herkesin görüşüne saygım sonsuz, yaşadığınız yerin yol şartlarına göre özellikle kış aylarında en az on günde bir lastik havalarını kontrol etmek sürüş güvenliği ve ekonomik kullanım için şart. Kazasız, sağlıklı sürüşler dilerim.
Kullanıcı avatarı
Satli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 72
Kayıt: 05 Şub 2007, 15:07
Ad Soyad: Salih Fikret Atlı
Nereden: Antalya
Arabanız: Seat Leon TDI DSG, Seat İbiza Cupra


Octavia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir