Motor Yağı

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Motor Yağı

İleti efeege09 » 16 May 2010, 14:02

Arkadaşlar; 1.6 FSI motora hangi tür yağ ve kaç litre koyacağız bilen var mı? MPI motora 10 40 koyuyordum ama FSI leri bilmiyorum.
 
efeege09
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 29
Kayıt: 20 Arl 2005, 17:59
Ad Soyad: Türker Ateş
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: OCTAVİA FSI

İleti tivoli » 16 May 2010, 14:17

yetkili serviste bakıma girdiğimde 0-30 yağ kullanıyorlar.. Aracım FSI motor
**AIKIDO** 4.KYU
Kullanıcı avatarı
tivoli
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 475
Kayıt: 12 Eyl 2008, 22:55
Nereden: İstanbul (And.)

İleti mygokhan » 16 May 2010, 15:17

5-W60 yağ öneririm..Gulf'te var.Zincir sesini kesiyor.Benim zincirli 1.2 'de sesi kesti.Şirketten arkadaşada aldık.Oda aynısını söyledi.LeMans yarışlarında kullanılan yağın aynısı...

Şahkan otomotivle görüşün derim gayet iyi fiyata veriyor bu yağı..Diğer yağlarla uğraşmayın..

Mobil1'de tavsiye ederim ama 5W60 yok mobil1'de..
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

İleti isikayhan » 16 May 2010, 17:26

Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.

Bilgi paylaştıkça çoğalır.

M.Niyazi Saral
Kullanıcı avatarı
isikayhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 815
Kayıt: 18 Tem 2007, 03:13
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Octavia 2009 1.6 MPI Facelift Elegance Tipt.

İleti goksu » 16 May 2010, 19:12

Mobil 1 ESP Formula 5W-30 tavsiye ederim, VW 504.00 normuna uygun.
Ben son bakimda bu yagdan koydum. Memnun kaldım. Fiyat 85TL , 4Lt.
goksu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 105
Kayıt: 03 Ekm 2007, 11:44

İleti Haluk » 18 May 2010, 13:12

geçen sene yetkili serviste banada castrol edge 0/30 yağ koymuşlardı. yağ değişim zamanım gelmek üzere castrool magnatec 10/40 koysam nasıl olur. malum edge baya bi pahalı magnatece göre.herhangibir zararı olur mu.artısı ve eksisi neler olur.yoksa fazla para verip edge'e devam mı edeyim.acil ccevaplarınızı bekliyorum arkadaşlar aracım octi 1,6 fsı
Haluk
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 79
Kayıt: 05 Ekm 2008, 00:30
Nereden: Erzurum
Arabanız: Peugeot 308 1.6 HDI SPORTİUM

İleti MUSTAFA27 » 18 May 2010, 13:30

serviste kulanılan motoryağlar açık yağ nitelendirilen türde buçuklu olduğu için büyük depolarla geliyor. aracımın garatisi dolduğu için dışarda bir servise görürdüm tdi içim 2006 fabia ya castrol 5 40 tdi motor yağı koydum 4 litre
.4.5 litr alıyor olsun parayay kıyıp 1 litrede öyle alının servideki değitiğimde yağ eksiltti.ama ben dışarıdaki yağ değişiminde şuanda 5000 kilometredeyim yağ göstergesi çubuğu tam ortada yani
özellikle tdi motor olan arkadaşlar servisi de daha olsa yağlarını yanlarında götürsün gerekirse başında bekleyip yağı değiştirsinler.tercübe yaşayarak elde ediliyor.tdi için uygun yağ motorun ömrü ve performansı için önemli.açık yağ bişekilde uçuyor...
MUSTAFA27
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 18 May 2010, 13:20
Nereden: Gaziantep
Arabanız: fabia tdi 2006

İleti BURAK MYSTERİO » 18 May 2010, 13:44

MUSTAFA27 yazdı:serviste kulanılan motoryağlar açık yağ nitelendirilen türde buçuklu olduğu için büyük depolarla geliyor. aracımın garatisi dolduğu için dışarda bir servise görürdüm tdi içim 2006 fabia ya castrol 5 40 tdi motor yağı koydum 4 litre
.4.5 litr alıyor olsun parayay kıyıp 1 litrede öyle alının servideki değitiğimde yağ eksiltti.ama ben dışarıdaki yağ değişiminde şuanda 5000 kilometredeyim yağ göstergesi çubuğu tam ortada yani
özellikle tdi motor olan arkadaşlar servisi de daha olsa yağlarını yanlarında götürsün gerekirse başında bekleyip yağı değiştirsinler.tercübe yaşayarak elde ediliyor.tdi için uygun yağ motorun ömrü ve performansı için önemli.açık yağ bişekilde uçuyor...

SEN YENİSİN GALİBA :D HOŞGELDİN ABİCİM FORUMUMUZA

SKODA FAVORIT 136L (34 N 8411)
Kullanıcı avatarı
BURAK MYSTERİO
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1251
Kayıt: 10 Şub 2010, 22:39
Ad Soyad: BURAK YAMAN
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: SKODA FAVORIT 136L (34 N 8411)

İleti goksu » 18 May 2010, 14:33

Haluk yazdı:geçen sene yetkili serviste banada castrol edge 0/30 yağ koymuşlardı. yağ değişim zamanım gelmek üzere castrool magnatec 10/40 koysam nasıl olur. malum edge baya bi pahalı magnatece göre.herhangibir zararı olur mu.artısı ve eksisi neler olur.yoksa fazla para verip edge'e devam mı edeyim.acil ccevaplarınızı bekliyorum arkadaşlar aracım octi 1,6 fsı



1.6 FSI 'a castrol magnatec 10/40 konulmaz. Koyacagin yagin uzerinde VW502.00 veya VW504.00
onay kodu olmasi gerekir, oda castrol magnatec 10/40 da yok.
goksu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 105
Kayıt: 03 Ekm 2007, 11:44

İleti Haluk » 20 May 2010, 10:17

goksu yazdı:
Haluk yazdı:geçen sene yetkili serviste banada castrol edge 0/30 yağ koymuşlardı. yağ değişim zamanım gelmek üzere castrool magnatec 10/40 koysam nasıl olur. malum edge baya bi pahalı magnatece göre.herhangibir zararı olur mu.artısı ve eksisi neler olur.yoksa fazla para verip edge'e devam mı edeyim.acil ccevaplarınızı bekliyorum arkadaşlar aracım octi 1,6 fsı



1.6 FSI 'a castrol magnatec 10/40 konulmaz. Koyacagin yagin uzerinde VW502.00 veya VW504.00
onay kodu olmasi gerekir, oda castrol magnatec 10/40 da yok.

çok teşekkürler yine edge koyacağız o zaman çaresi yok demek ki
Haluk
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 79
Kayıt: 05 Ekm 2008, 00:30
Nereden: Erzurum
Arabanız: Peugeot 308 1.6 HDI SPORTİUM

İleti tivoli » 21 May 2010, 10:48

Haluk yazdı:
goksu yazdı:
Haluk yazdı:geçen sene yetkili serviste banada castrol edge 0/30 yağ koymuşlardı. yağ değişim zamanım gelmek üzere castrool magnatec 10/40 koysam nasıl olur. malum edge baya bi pahalı magnatece göre.herhangibir zararı olur mu.artısı ve eksisi neler olur.yoksa fazla para verip edge'e devam mı edeyim.acil ccevaplarınızı bekliyorum arkadaşlar aracım octi 1,6 fsı



1.6 FSI 'a castrol magnatec 10/40 konulmaz. Koyacagin yagin uzerinde VW502.00 veya VW504.00
onay kodu olmasi gerekir, oda castrol magnatec 10/40 da yok.

çok teşekkürler yine edge koyacağız o zaman çaresi yok demek ki

evet haluk edge kullan bencede.. yetkili servisler fsi motor için 0-30 kullanıyorlar. bu yağın diğer bir özelliğide ince olması ve sert iklimi olan bölgelerde performansının daha iyi olması.. gördüğüm kadarıyla erzurumdasın sanırım heleki o yöreler için tamda senin araca uygun bir yağ.. 0-30 yağ zaten ince bir yağ ve zamanla dahada inceldiği için sadece bakıma 3-4 bin km kala ilk çalıştırmada zincir sesini bariz duyuruyor o kadar ;)
**AIKIDO** 4.KYU
Kullanıcı avatarı
tivoli
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 475
Kayıt: 12 Eyl 2008, 22:55
Nereden: İstanbul (And.)

İleti schwarzL&K » 23 May 2010, 00:30

bnm 1.8 e de 0-30 castrol edge koydum memnunum fakat yine edgenin 5w-40 ını daha çok övüyorlar.
schwarzL&K
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 20
Kayıt: 30 Nis 2010, 08:41
Ad Soyad: Mustafa Gunyeli
Nereden: Niğde
Arabanız: Octavia 1.8T L&K

İleti Haluk » 27 May 2010, 11:33

tivoli yazdı:
Haluk yazdı:
goksu yazdı:
Haluk yazdı:geçen sene yetkili serviste banada castrol edge 0/30 yağ koymuşlardı. yağ değişim zamanım gelmek üzere castrool magnatec 10/40 koysam nasıl olur. malum edge baya bi pahalı magnatece göre.herhangibir zararı olur mu.artısı ve eksisi neler olur.yoksa fazla para verip edge'e devam mı edeyim.acil ccevaplarınızı bekliyorum arkadaşlar aracım octi 1,6 fsı



1.6 FSI 'a castrol magnatec 10/40 konulmaz. Koyacagin yagin uzerinde VW502.00 veya VW504.00
onay kodu olmasi gerekir, oda castrol magnatec 10/40 da yok.

çok teşekkürler yine edge koyacağız o zaman çaresi yok demek ki

evet haluk edge kullan bencede.. yetkili servisler fsi motor için 0-30 kullanıyorlar. bu yağın diğer bir özelliğide ince olması ve sert iklimi olan bölgelerde performansının daha iyi olması.. gördüğüm kadarıyla erzurumdasın sanırım heleki o yöreler için tamda senin araca uygun bir yağ.. 0-30 yağ zaten ince bir yağ ve zamanla dahada inceldiği için sadece bakıma 3-4 bin km kala ilk çalıştırmada zincir sesini bariz duyuruyor o kadar ;)

bende de ilk çalışmada bir ses gelmeye başlamıştı zincir sesine de benziyor zaten.marş motorunda mı sorun var falan diye düşünüp duruyordum.özellikle araba soğukken ve eğimli olduğunda yapıyor bunu.bu sorundan kurtulmak için 5/40 yağ koysam olur mu.yarın servise gitcem indirimden faydalanıp yağ ve filtreleri değiştirecem 206tl fiyat çektiler özelde 170 tl çekti 30-40 lira için değmez erzurumda usta da yok zaten o yüzden yetkiliye devam fiyatlar nasıl acaba.birde 0/30 mu 5/40 mı
Haluk
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 79
Kayıt: 05 Ekm 2008, 00:30
Nereden: Erzurum
Arabanız: Peugeot 308 1.6 HDI SPORTİUM

İleti mehmetuzunoglu » 03 Haz 2010, 22:51

tivoli yazdı:
Haluk yazdı:
goksu yazdı:
Haluk yazdı:geçen sene yetkili serviste banada castrol edge 0/30 yağ koymuşlardı. yağ değişim zamanım gelmek üzere castrool magnatec 10/40 koysam nasıl olur. malum edge baya bi pahalı magnatece göre.herhangibir zararı olur mu.artısı ve eksisi neler olur.yoksa fazla para verip edge'e devam mı edeyim.acil ccevaplarınızı bekliyorum arkadaşlar aracım octi 1,6 fsı



1.6 FSI 'a castrol magnatec 10/40 konulmaz. Koyacagin yagin uzerinde VW502.00 veya VW504.00
onay kodu olmasi gerekir, oda castrol magnatec 10/40 da yok.

çok teşekkürler yine edge koyacağız o zaman çaresi yok demek ki

evet haluk edge kullan bencede.. yetkili servisler fsi motor için 0-30 kullanıyorlar. bu yağın diğer bir özelliğide ince olması ve sert iklimi olan bölgelerde performansının daha iyi olması.. gördüğüm kadarıyla erzurumdasın sanırım heleki o yöreler için tamda senin araca uygun bir yağ.. 0-30 yağ zaten ince bir yağ ve zamanla dahada inceldiği için sadece bakıma 3-4 bin km kala ilk çalıştırmada zincir sesini bariz duyuruyor o kadar ;)


güzel bilgi
mehmetuzunoglu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 03 Haz 2010, 21:03
Ad Soyad: mehmet uzunoğlu
Nereden: İzmir
Arabanız: Mercedes

İleti fmaka » 03 Haz 2010, 23:48

0/30 edge bence en güzeli.ama gökhanın gulf e bi bakmak lazım?
nasıldır fiyat performans oranına..
fmaka
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 246
Kayıt: 14 Şub 2008, 00:19
Nereden: Konya
Arabanız: a5 octavia elegance mpı/lpg


Octavia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir