ARABA KÜT KÜT VURUYOR. LÜTFEN YARDIM...

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

ARABA KÜT KÜT VURUYOR. LÜTFEN YARDIM...

İleti evsen84 » 25 May 2010, 08:39

Aranızda yeniyim. arabam 2005 a5 kasa octavia 1,6 mpı. araba normal giderken birden ayağınızı gazdan çektiğiniz zaman aynı arabada bir boşluk varmış gibi küt diye ileriye doğru vuruyor. bunu 3. viteste 1,5yüz ila 2,5yüz devirleri arasında yapınca bir çok kez art arda küt küt diye araba kendini sarsıyor. motor kulaklarından dediler. veya alt burçlardan dediler. ama arabayı iki saat incelediler. en küçük sorun yok herşey standart dediler. bu vurmayı kendi arabanız da denerseniz yorum yaparsınız arkadaşlar. sorunu servis anlamadı. bu sorun hepsinde mi var yoksa bir bunda mı var. varsa çözümü nedir arkadaşlar. değerli yorumlarınızı bekliyorum.
 
evsen84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 58
Kayıt: 30 Mar 2010, 16:16
Ad Soyad: Emrullah EVSEN
Nereden: Kayseri
Arabanız: octavia A5 KASA 2005

İleti grey_wolf » 25 May 2010, 09:14

peki bu küt küt vurma esnasında devirde bir değişim oluyormu. aynı zamanda vites koluda titreme yada aşırı sallantı varmı. araç devirlenmek istiyor ama bir şey engelliyor gibi geldi bana. ateşleme sistemi (boğaz kelebeği-buji-enjektör vs. kontrol ettirin.)

aynı zamanda şanzımanıda kontrol ettirin yağı vs. hepsi olabilir.

2006 Fabia Sedan 1.4 16V Ambiante + landirenzo omegas
Kullanıcı avatarı
grey_wolf
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 665
Kayıt: 18 Eyl 2009, 18:10
Ad Soyad: EROL YÜKSEL
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2006 FABİA AMBIANTE SEDAN 1.4 16V

İleti diseqc » 25 May 2010, 09:18

bence aktarma organlaronda bir sıkıntı var şanzuman yada akis başları falan
Kullanıcı avatarı
diseqc
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1118
Kayıt: 29 Mar 2010, 14:53
Ad Soyad: murat
Nereden: Rize
Arabanız: Peugeot 1.4 HDI Bipper

İleti xMEGANx » 25 May 2010, 09:42

abi buji ile ilgisi nedir bu vurmanın merak ettim ? :?:
-Peugeot 307 Makyajlı 1.6 HDI Comfort Alp Beyaz //
-PΞUGΞФТ З07

MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
* B O S S
*Skoda Tutkunu *Octavia Hayranı *Elegance Zevki
Kullanıcı avatarı
xMEGANx
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2356
Kayıt: 05 Şub 2010, 19:34
Ad Soyad: MEHMET ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Peugeot 307 Yeni Kasa Beyaz 1.6 HDI / 34 EU 8105

İleti evsen84 » 25 May 2010, 10:24

arkadaşlar araçta kesinlikle rot tabla burçları şanzuman arıza yok. baktırdım. baskı balata yeni değişti. acaba motor kasaya küçük geliyor. çokmu sallantı yapıyor. birde araba vurduruyor kendini illaki devirde dengesizlikler görülüyor. mesele kırkla üçüncü viteste gidiyorsunuz ve motor frenini kullanmak istercesine ışıklara yaklaştığınızda ayağınızı gazdan yavaş yavaş değilde birden çekiyorsunuz. bu arada araba ileriye doğru atılarak sanki bir boşluk alırcasına bir defa küt diye vuruyor. bunu düşük devirde gaz verip bırakırsanız artıyor yapması. motorda hafif sallantı var. bujiler yeni değişti. bende acaba bişemi var dedim. 2010 model passatı getirdi usta araç daha 1500 km de. aynı sallantıyı oda yapıyor. mpı motorların hepsi biraz salantı yaparmış. benim merak ettiğim herkestemi var bu sadece bende mi ? istemediğiniz müddetçe çok nadir bu hatayı yapar. genelde de stabilize yolda yapar. deneyin bakın bilgi paylaşımında bulunun arkadaşlar.
evsen84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 58
Kayıt: 30 Mar 2010, 16:16
Ad Soyad: Emrullah EVSEN
Nereden: Kayseri
Arabanız: octavia A5 KASA 2005

İleti C@GL@R » 25 May 2010, 10:25

arıca cihazına baglandımı herhangi motor arıza labması yanıyormu.
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti evsen84 » 25 May 2010, 10:43

aracı cihaza bağladı herhangi problem yok ama. aması var bir numara mı ne oluşturulursa araba çalışması biraz iyileşirmiş. onu oluşturmaya çalıştı. sadece katalik konvektör arızasıı verdi. fiyatı 1500 imiş. nedir bunuda bilmiyorum ne işe yarar. arabanın çalışmasına zararı olurm u?
evsen84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 58
Kayıt: 30 Mar 2010, 16:16
Ad Soyad: Emrullah EVSEN
Nereden: Kayseri
Arabanız: octavia A5 KASA 2005

İleti C@GL@R » 25 May 2010, 13:06

evsen84 yazdı:aracı cihaza bağladı herhangi problem yok ama. aması var bir numara mı ne oluşturulursa araba çalışması biraz iyileşirmiş. onu oluşturmaya çalıştı. sadece katalik konvektör arızasıı verdi. fiyatı 1500 imiş. nedir bunuda bilmiyorum ne işe yarar. arabanın çalışmasına zararı olurm u?


nette katalitik konvektörü araştırın sorununuz o olabilr. önemli bir parça..
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti mess71 » 25 May 2010, 15:56

buji kablosu deformeden dolayı ateşlemeyi geriden aldıkça stop edecek gibi yapar ve vuruntu yapar.
mess71
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 9
Kayıt: 24 Kas 2009, 01:02

İleti ilker_617 » 25 May 2010, 16:30

O wurma olayı benm aracımda da oluyor fabia 1.2htp burçları değişmeden önce daha fazlaydı değiştikten sonra azaldı.Ama daha çok motorun ufak olmasından kaynaklanıyor dedi usta.Yani normal bir davranış . . .

ilker_617
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 43
Kayıt: 16 Ekm 2006, 20:54
Nereden: Trabzon
Arabanız: FABİA 1.2HTP 2005

İleti octaviaman » 25 May 2010, 17:01

Benim bu konudan kafam karıştı.Eski bir mpi kullanıcısı olarak şunları söyleyebilirim.1500-2500 devirler arası mpi ın şahlandığı devirler ,şehiriçinde zıpladığı devirler aynı zamanda.
Gazdan ayağını çektiğinde vurmaya bağlı olarak alttan KÜT sesi çıkıyorsa,alt takımda lastik,takoz familyasında çatlak,kopuk v.s bir durum vardır.
Yok,küt sesi değil de,üst devirde ayağını gazdan çektiğin de,söz konusu olan aracın aniden kapanması ise durum ,o da normal.
Sallantı ise, özellikle rolanti pozisyonunda,zaman zaman yapar bu normal.Trafikde ışık da beklerken filan ,değişken rolanti yapabilir normaldir.
Kullanıcı avatarı
octaviaman
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 679
Kayıt: 05 Eyl 2008, 13:38
Nereden: İzmir
Arabanız: Octavia Ambiente 1.9TDI

İleti ozantavsan » 25 May 2010, 18:24

94 model skoda favoritimde de aynı sorun var.arabaya hafif gaz verdiğinizde veya hafif gazdan çektiğinizde veya vites değişim esnasında çok az kaybettiğiniz devir esnasında araç küt diyor ve kasılıyor.Sanırım sizinki ile aynı durum.

Ben sanayide bakım esnasında sordum motor kulakçığı olabilir dediler , incelemediler.Ben ateşleme
sistemi vesaireden olacağını sanmıyorum , zira araçlar sorunsuz çalışıyor , rolanti , çekiş problemi gibi problemler yok.Bana kalırsa bu mekanik bir sorun ilk akla gelen motorun sabit duramadığı ve yerinde biraz oynadığı olabilir.Bu mantıklı böyle olunca bir yerklere temas ediyor olabilir.
Çalışmasında sıkıntı olmayan bir motor ve anlaşılmaz bir sorun.

Aracı ilk aldığımda marş motor içi değiştikten sonra araç ilerlerken kasmaya ve tak tak sesleri gelmeye başlamıştı.Sabahına başka ustaya gittim.Tek yaptığı motor altı kartel koruma levhasını eliyle bastırmak oldu.ses kesildi.Marşı yapan usta oturtamamış o da kasıp ses yapıyormuş.Bu kısım daha önce söküldüyse bir kontrol edin.

Diğer husus benim araçtan biraz zincir sesi geliyor , eski sahibi 2000 - 3000 km önce değiştirmiştim dedi.Zincir bolluğu gaz verirken gerildiğinden dolayı motorun kasılıp bu sesi yapabileceği de benim ihtimallerim arasında. Sizin yorumlarınızz ????
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti schwarzL&K » 25 May 2010, 18:32

aynı sorun bendede var ama küt küt değil daha az. mümkün oldugunca gaz bırakmamaya çalışıyorum yada debriyaja basıyorum 2500 dd sonra yapmıyor şanzımanda boşluk oluyor sanırım. lpg den diyen birisini de duydum ama nerden öyle bir kanıya vardığını anlayamadım işin aslı:D sonuç olarak eski arabalarımdan da alışkın oldugum bir olay oldugu için rahatsız olmuyorum ben.
schwarzL&K
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 20
Kayıt: 30 Nis 2010, 08:41
Ad Soyad: Mustafa Gunyeli
Nereden: Niğde
Arabanız: Octavia 1.8T L&K

İleti evsen84 » 26 May 2010, 08:30

arkadaşlar banada ilk önce motor kulağı dediler ama motor kulağına şanzuman kulağına felan baktılar iyi çıktı. aynen bende ışıklara yaklaşırken araç vurmasın diye debraj yapıp boşa atıp öyle yavaşlıyorum. heralde motor küçük bu araca. kronik bir sorun gibi geliyor.bu arada ozantavsan arkadaşım alt takımı kontrol etttirdim. söktüler bi kaç yerini alt tabla felan bişe bulamadılar. serviste hayretle bakar oldu konuya. sonunda elimizden bişe gelmez anlamadık demedilerde bütün kulakları değiştirelim motor biraz fazla esniyor dediler. ama değiştirsekte çok fazla farketmez hatta 5-6 ay sonra aynı olur dediler. bende kalsın o zaman dedim.
evsen84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 58
Kayıt: 30 Mar 2010, 16:16
Ad Soyad: Emrullah EVSEN
Nereden: Kayseri
Arabanız: octavia A5 KASA 2005


Octavia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir