Önerilerinizi bekliyorum.

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Önerilerinizi bekliyorum.

İleti halil2202 » 28 Haz 2010, 11:59

A5 kasa elegance modellerinin ruhsatta yazan kg nedir acaba?
Stilo dynamic 1250 diğer modeller 1200 kg. bu arada stilo 1.6motor 103 bg.
Bu eski stilo kullanıcı arkadaşım senin önerilireni dikkate alacağım çünkü ikisinin arasındaki farkı en iyi sen bilirsin şu anda ikisinide kullanan biri olarak octavia mpi daha ataktır diyorsun. Senin kullandığın stilo 1.6 mıydı?
Ben sadece a4 kasa kullandım oda çok fazla fikir edinebilecek kadar kullanmadım. Genel fikrim bi kere kullanımı çok rahat geldi. Normalde kendi arabanızdan baka bir arabaya bindiğinizde yadırgarsınız görüş açısı falan tuhaf gelir. Ben bu duygulara hiç kapılmadım. Sanki başksının değilde kendi aracımı kullanıyormuşum gibi rahat geldi.
Rampa çıkışlarda fsi mı mpi motor mu daha etkilidir?
Bu dediğim uzun yolda rampada değilde 3. vitesle rampa çıkıyorsunuz ve bu biraz uzun sürüyor diyelim. Burda fsi mı torkunu düşürmeden devam edebilir. Yoksa mpi mı?
Şehirler arası önümüze çıkan rampalardan behsetmiyorum.
Mesele benim stilo ile 3 le çıktığım yokuşta sona doğru iyice bayılırken. Aynı yokuşu Focus çok rahat 3 le bitiriyor ve alıyor gidiyor.
Mpi ile fsi arasındaki yokuş performanslarında fark hissedilecek kadar var mı? yoksa Fsi farkını sadece Uzun mesafe yolda yüksek hızlarda mı belli ediyor.
Benim anladığım kalkışlarda mpi alır götürür fakat bi mesafeden sonra fsi ı mpi zor görür? bu yorum yanlış mı?
Ben burdan yokuş performansı olarak mpi alt devirlerde daha canlı olduğu için fsi dan daha iyidir yorumunu çıkarabilirmiyim.
Bu konuda bilgili olan arkadaşlardan yorum rica ediyorum.
 
halil2202
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 88
Kayıt: 26 Haz 2010, 16:23
Ad Soyad: halil halil
Nereden: Çorum
Arabanız: fiat stilo

İleti oguz » 28 Haz 2010, 13:07

beni kastediyorsanız kullandıgım stilo 1.6 idi. ve stilodan da bariz atak bi arac octavia. ben a5 mpi kullanmıstım. yokus meselelerine gelince. ben fsi araç kullandım ama 1.6 degil. 2.0 fsi kullandım. ki daha once kullandıgım 2.0 araclara göre gayet saglam bi gidişi vardı. yokus felan dinlemiyordu acıkcası canavar gibi gidiyordu. tabi o 2.0 motor. daha seri olan araba neden seridir. torku yuksektir. torku yuksek araba daha az bayılır. şöyle diyim. mesele mpi la yokusa girdiniz arac yavas yavas devir kaybediyor. alt devirlere indikce devir kaybı azaldı ama motor hafif titremeye basladı napıcaksınız vites düşüreceksiniz. ama benim kullandıgım fsi passat da şöyle bişey gördüm yokusa giriyorsun hiç bir kasılma yok aynen cıkıyorsun. fsi'ın torku yuksek olduguna göre devirlenmese de devir kaybı mpi dan daha az olacaktır yokusta.


2005 fabia htp classic
2011 fabia 1.4 16v ambiante dynamic^^
Kullanıcı avatarı
oguz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 456
Kayıt: 14 Eyl 2008, 20:59

İleti tivoli » 28 Haz 2010, 16:01

halil2202 yazdı:A5 kasa elegance modellerinin ruhsatta yazan kg nedir acaba?
Stilo dynamic 1250 diğer modeller 1200 kg. bu arada stilo 1.6motor 103 bg.
Bu eski stilo kullanıcı arkadaşım senin önerilireni dikkate alacağım çünkü ikisinin arasındaki farkı en iyi sen bilirsin şu anda ikisinide kullanan biri olarak octavia mpi daha ataktır diyorsun. Senin kullandığın stilo 1.6 mıydı?
Ben sadece a4 kasa kullandım oda çok fazla fikir edinebilecek kadar kullanmadım. Genel fikrim bi kere kullanımı çok rahat geldi. Normalde kendi arabanızdan baka bir arabaya bindiğinizde yadırgarsınız görüş açısı falan tuhaf gelir. Ben bu duygulara hiç kapılmadım. Sanki başksının değilde kendi aracımı kullanıyormuşum gibi rahat geldi.
Rampa çıkışlarda fsi mı mpi motor mu daha etkilidir?
Bu dediğim uzun yolda rampada değilde 3. vitesle rampa çıkıyorsunuz ve bu biraz uzun sürüyor diyelim. Burda fsi mı torkunu düşürmeden devam edebilir. Yoksa mpi mı?
Şehirler arası önümüze çıkan rampalardan behsetmiyorum.
Mesele benim stilo ile 3 le çıktığım yokuşta sona doğru iyice bayılırken. Aynı yokuşu Focus çok rahat 3 le bitiriyor ve alıyor gidiyor.
Mpi ile fsi arasındaki yokuş performanslarında fark hissedilecek kadar var mı? yoksa Fsi farkını sadece Uzun mesafe yolda yüksek hızlarda mı belli ediyor.
Benim anladığım kalkışlarda mpi alır götürür fakat bi mesafeden sonra fsi ı mpi zor görür? bu yorum yanlış mı?
Ben burdan yokuş performansı olarak mpi alt devirlerde daha canlı olduğu için fsi dan daha iyidir yorumunu çıkarabilirmiyim.
Bu konuda bilgili olan arkadaşlardan yorum rica ediyorum.


bence yanlış..!! mpi 102 bg, fsi 115 bg... gaz kesmeden gidebileceğiniz çok uzun bir mesafe olmalı, ondada fsi ancak biraz arayı açar o kadar... 200bg bir araç değil ki fsi uzasın gitsin :) fsi motorun mpi'dan farkları şunlar.. fsi, biraz daha fazla beygir gücüne sahip olmasına rağmen yakıt tüketimi biraz daha düşüktür.. Tork güçleri birbirlerine yakındır ancak fsi, tork gücünü maksimuma yakın oranlarda genel kullanım devirlerine yaymıştır. Bu arada bahsettiğin yokuşu farklı viteslerde çıktığın 2 farklı aracın devir bazında tork değerlerine ve octavia'nın tork değerlerine bak o yokuşu octavia ile hangi viteste rahatça çıkabilirsin hemen bulucan sonucu ;) araç markasıyla bahsettiğin olayın hiçbir ilgisi yok çünkü
**AIKIDO** 4.KYU
Kullanıcı avatarı
tivoli
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 475
Kayıt: 12 Eyl 2008, 22:55
Nereden: İstanbul (And.)

İleti tivoli » 29 Haz 2010, 09:15

11. mesajımın son cümlesini doğrular nitelikte bir video..

http://videoizle.video75.com/eC-T5yICe_ ... h-octavia/
**AIKIDO** 4.KYU
Kullanıcı avatarı
tivoli
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 475
Kayıt: 12 Eyl 2008, 22:55
Nereden: İstanbul (And.)

İleti oguz » 29 Haz 2010, 10:30

tivoli yazdı:11. mesajımın son cümlesini doğrular nitelikte bir video..

http://videoizle.video75.com/eC-T5yICe_ ... h-octavia/



dün izledigim video 102 hp mpi motor işte. a4 mpi. amcam iyi ugrasmıs cıkmıs.


konuyu en kısa şekilde şöyle anlatmak isterim..

lpg takmıyacaksanız kesinlikle fsi. torku da yüksek yokuslarda da mpi dan daha iyidir. mpi dan az da olsa daha performanslıdır. butun sonuclar bunları cıkarıyor ortaya kısaca.


2005 fabia htp classic
2011 fabia 1.4 16v ambiante dynamic^^
Kullanıcı avatarı
oguz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 456
Kayıt: 14 Eyl 2008, 20:59

İleti halil2202 » 29 Haz 2010, 16:02

mpi kalkışta alır götürür fsi sonra rahat geçer diye belirttiğim düz yolda demek istemiştim o mesaja yazmayı unutmuşum.
Ben bunu anladım alt devirlerde daha atak denilen mpi motor için. Ama yüksek hızlarda fsi farkı açar sanırım. Yanılıyormuyum.
Stil aracımın fabrika değerleri 4000d/145 tork
Octavi A5 1.6 mpi 3800d/148 tork
Bu değerler mpi motoru stilo 1.6 motordan daha atak bir araba anlamına getirir mi?
Ben stilo aracımdan çok memnunum. Fakat ilerde 1 yıl sonrası gibi düşündüğüm araba octavia. Ama Alacağım aracında alt devirlerde stilodan daha canlı olmasını istiyorum.
halil2202
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 88
Kayıt: 26 Haz 2010, 16:23
Ad Soyad: halil halil
Nereden: Çorum
Arabanız: fiat stilo

İleti Satli » 29 Haz 2010, 21:42

mpı motor 8 valf 77KW - 102 beygir 148 nm tork üreten bir motor... FSI 16 valf 85 KW 115 beygir 155 nm tork üretir aradaki bariz farkı görebilirsiniz ayrıca FSI daki TRİPRONİK ŞANZIMAN 6 ileri ve ekonomi odaklı üretilmiştir. emsal 1.6 motorlar düz yolda 3000 devirde 100 km süratle seyrederken FSI 3000 devirde düz yolda120 km hızla seyreder aradaki fark altı ileri şanzımandan gelir.A 5 kasayı (2006 ELEGANCE TİPTRONİK) bizzat kantara çekip boşunu depo dolu vaziyette tarttım tam net 1300.kg geldi merakınıza cevaben yazıyorum. atraksiyon istemem tüple binerim her on onbeş günde de tüpçüye ayara giderim derseniz mpı uygun seçenektir. tüple işim olmaz az binerim benzinli daha güvenli helede performanslı derseniz yaklaşık beş yıllık FSI tecrübeme dayanarak tavsiyem babalar gibi yürüyen A 5 KASA OKTAVİA FSI. daha öncede yazdım bu forumda arka aksın altına eğilip bir bakın oradaki sistem çok az sayıda markada var. inşaallah gönlünüzce bir A 5 bulursunuz.sağlıklı kazasız sürüşler dilerim.(herkesin malı kendine zümrüd ü Anka görünürmüş kimseye bir sözümde yok yani)
Kullanıcı avatarı
Satli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 72
Kayıt: 05 Şub 2007, 15:07
Ad Soyad: Salih Fikret Atlı
Nereden: Antalya
Arabanız: Seat Leon TDI DSG, Seat İbiza Cupra

İleti halil2202 » 30 Haz 2010, 10:32

Şimdi fsi performans olarak elbette mpi dan üstün durumda bu verilerde de gayet açık.
Ancak mpi şehir içinde fsi dan daha ataktır diyebilirmiyiz?
halil2202
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 88
Kayıt: 26 Haz 2010, 16:23
Ad Soyad: halil halil
Nereden: Çorum
Arabanız: fiat stilo

İleti oguz » 30 Haz 2010, 11:09

halil2202 yazdı:Şimdi fsi performans olarak elbette mpi dan üstün durumda bu verilerde de gayet açık.
Ancak mpi şehir içinde fsi dan daha ataktır diyebilirmiyiz?



diyemeyiz;) hadi 1. vitesde bir boy uzadı diyelim fsi azıcık devirlendimi ne olacak tork egrisi devirlere daha yaygın ve mpi a göre biraz daha fazla oldugundan 2 vites yaptınmı hop yanına gelecek :D


2005 fabia htp classic
2011 fabia 1.4 16v ambiante dynamic^^
Kullanıcı avatarı
oguz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 456
Kayıt: 14 Eyl 2008, 20:59

İleti halil2202 » 02 Tem 2010, 22:03

A5 kasa mpi motor kullananlar.
Bu motoru alma gitmiyor bu araba ilk yokuşta hemen bayılıyor diyenler var mı aranızda...
halil2202
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 88
Kayıt: 26 Haz 2010, 16:23
Ad Soyad: halil halil
Nereden: Çorum
Arabanız: fiat stilo

İleti quickcan » 03 Tem 2010, 00:40

tivoli yazdı:11. mesajımın son cümlesini doğrular nitelikte bir video..

http://videoizle.video75.com/eC-T5yICe_ ... h-octavia/


kim bilir o octavia dan nasıl ses çıkıyordur oof bastıkça basası geliyor insanın o sesle...


OCTAVIA
V
ıRS
Kullanıcı avatarı
quickcan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1259
Kayıt: 04 Kas 2009, 01:06
Ad Soyad: Can ÇAKMAK
Nereden: Ankara
Arabanız: 2005 Octavia A4 Ambiente Plus

Önceki

Octavia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir