Octavia TDI Kullanımı Hk.

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Octavia TDI Kullanımı Hk.

İleti maximous » 22 Ekm 2010, 20:14

Arkadaşlar tam olarak netleştiremediğim bir konu hakkında fikirlerinizi almak istiyorum. Octavia TDI aracımı alalı henüz 5 gün oldu. Kullanım kitapçığında vites değişiminin düşük devirlerde yapılması gerektiği ve bunun da yakıt tasarrufu sağladığı belirtiliyor. Satış danışmanı arkadaşım da aynı şekilde aracı normal dizeller gibi bağırtmadan düşük devirlerde de vites değiştirebileceğimi söylüyor.( Common rail teknolojisi özelliği ) Fakat servis yetkilisi dizellerin mutlaka düşük devirlerde kullanılmaması gerektiğini belirtiyor.

Ekranda ki vites değişim göstergesi de genelde sanki benzinli araçlar için uygun olan devirlere ulaştığında vites değişimin işaret ediyor. ( 2000 devir civarı ) Bu veriler dizellere göre düşük geldi bana. Bu şekilde kullandığımda araç hafif bayılmadan sonra yüksek torku sayesinde devrini buluyor. Ama biraz devirli vites değşiminde aracını kendini bulduğuna inanıyorum.

Yardımlarınızı rica ederim.
 
maximous
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 382
Kayıt: 05 Ekm 2010, 16:24
Ad Soyad: Yalçın Deniz
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2013 Kia Ceed Concept Plus

İleti Osmanlı » 22 Ekm 2010, 20:36

Belki alakasız araçlar gibi görünsede küçük tecrübemi aktarmak isterim.
Bir önceki aracım 2007 1.3 CDTİ Opel Combo idi.
Ben dizel araçların kesinlikle düşük devirlerde vites değiştirilmesi gerektiğini düşünüyorum. common rail teknolojili bu motorda yüksek tork ile çok iyi verim alınıyor.
Dizel araçların bazılarının yanlış uygulamalarının tam tersine düşük devirlerde sık sık vites değiştirilmesi gerek.
Ben combomu %95 2000/2500 devir aralığında kullandım en iyi verimi aldım şahsen...
Kullanıcı avatarı
Osmanlı
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 342
Kayıt: 15 Eyl 2010, 16:05
Ad Soyad: 25/06/1984 Niğde
Nereden: Adana
Arabanız: Octavia II 1.6 SW

İleti önder38 » 22 Ekm 2010, 20:54

vitesler arasında yaklaşık 500 rpm devir farkı var. yani 2000 devirde üst vitese geçildiğinde, üst viteste devir 1500 civarı olur. 1500 dizel araç için oldukça düşüktür. siz 2500 devirden önce vites değiştirmeyin derim ben.

bir aracı ortalama 2000-2500 devir arası kullanmakla, vitesini 2000 devirde değiştirmek aynı şey değil. üst vitese geçildiğinde devir 2000 in altında olmamalı. bunun için de en az 2500 ü kadranda görmek gerek.
FABİA TDI Sedan
Kullanıcı avatarı
önder38
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 460
Kayıt: 26 Arl 2009, 22:14
Nereden: Kayseri
Arabanız: Fabia TDI

İleti oguz » 22 Ekm 2010, 22:10

özellikle 2000km düşük kullanın aracı yormayın, sonrasında el alışkanlıgı ve aracın kendine alısması döneminden sonra gönül rahatlıgı ile kullanabilirsiniz. benzinli gibi dizel kullanılmasını tavsiye eden kimse bana gönder sen onu, tamam yeni nesil dizeller şöyle böyle diyen çıkar mutlaka ama dizel sonucta, boşu boşuna o aracın bloklarını bilmemnelerini benzinlilerden saglam yapmıyolar, özellikle araç sogukken yüklenmeyin araca, hatta iilk zamanlarda marşa basar basmaz hareket etmekten sakının, araç calıssın şöyle bi 30 saniye felan sonra hareket edin, stop ederkende biraz bekleyin, bu hem rodaj donemindeki motor için, hemde turbolu bi motor için en saglıklısıdır.


2005 fabia htp classic
2011 fabia 1.4 16v ambiante dynamic^^
Kullanıcı avatarı
oguz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 456
Kayıt: 14 Eyl 2008, 20:59

İleti RoadFighter » 22 Ekm 2010, 22:16

Kullanma kılavuzundaki "düşük devirlerde vites değiştirme" ile servis elemanının "dizellerin düşük devirlerde kullanılmaması gerektiği" olayı iki farklı olaydır bence.

Yol durumu, arabanın yük durumu vb. şeyler bilinerek ;yani arabanın çekiş zafiyeti yaşamayacağını bilerek düşük devirde vites değiştirmek tabi ki yakıt tüketimi açısından olumlu bir durumdur.

Kullanma kılavuzunda anlatılmak istenen budur kanımca.

Servis elemanının düşük devirde kullanmama uyarısı ise misal 3 viteste 2500 rpm'de gideceğiniz yerde 5. viteste 1500 rpm'de gitmeye çalışmanızdır.

Yol,yük durumu uygun olmadığında aracı yüksek viteste(düşük devirde) sürmeye çalışmak araçta zorlanmaya,sarsıntıya sebep olabilir. Belli emareler ile vites küçültmek gerektiği anlaşılır.

Aracınızı kullandıkça bazı şeyleri daha iyi kavrayacağınızı tahmin ediyorum.

Aracınız hayırlı olsun ve güle güle kullanın.
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti ufk65 » 22 Ekm 2010, 23:37

Benim içinde iyi oluyor bu bilgiler.teşekkürler.
ufk65
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 39
Kayıt: 18 Ekm 2010, 20:27
Ad Soyad: ufuk aydoğdu
Nereden: İzmir
Arabanız: 2011 1,6 TDI octavia ambiente

İleti Osmanlı » 23 Ekm 2010, 08:26

önder38 yazdı:vitesler arasında yaklaşık 500 rpm devir farkı var. yani 2000 devirde üst vitese geçildiğinde, üst viteste devir 1500 civarı olur. 1500 dizel araç için oldukça düşüktür. siz 2500 devirden önce vites değiştirmeyin derim ben.

bir aracı ortalama 2000-2500 devir arası kullanmakla, vitesini 2000 devirde değiştirmek aynı şey değil. üst vitese geçildiğinde devir 2000 in altında olmamalı. bunun için de en az 2500 ü kadranda görmek gerek.


tam olarak benim söylediğim de aynısı. 2500 devirde vites değiştirilir. bir üst viteste 2000 devire iner gösterge 2500 e çıkarsın vites değiştirirsin. 2000/2500 devir arası dediğim şey işte bu vesselam
Kullanıcı avatarı
Osmanlı
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 342
Kayıt: 15 Eyl 2010, 16:05
Ad Soyad: 25/06/1984 Niğde
Nereden: Adana
Arabanız: Octavia II 1.6 SW

İleti alpino » 23 Ekm 2010, 08:43

yeni nesil dizel motorlarda ben de çok devirli kullanılmasa da sorun olmadığını biliyorum. bu araçlardaki yüksek tork sizin gereksinimlerinizi karşılayarak yakıt tüketimini artırmanızı sağlıyor. 2000 km'yi geçtikten sonra motorun performansını görmek için aracınızı rahatlıkla zorlayabilirsiniz. fakat bundan sonra da illa devirli kullanmalısınız gibi bir şey yok diye biliyorum.
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti bildiricihan » 23 Ekm 2010, 08:54

Sürekli devirli, torklu kullanmak böyle canlı bir araba için elbette daha zevkli, ancak bayılta bayılta kullanıncada hiç yakmıyor mübarek 9 litrelerden bi anda 4 litrelere iniyor. Tercih sizin ekonomi mi ? zevkli kullanı mı?


1- Motora gelince bayıltarak kullanmak bence motora iyi gelmiyor ilk bayılma sesi bna iyi şeylerden bhasetmiyor ama tabİKİ İŞİN KOMPEDANI DEĞİLİM SADECE SANIYORUM....


SEVGİYLE KALIN.
Kullanıcı avatarı
bildiricihan
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 213
Kayıt: 18 Ağu 2010, 08:29
Ad Soyad: cihan
Nereden: Van
Arabanız: OCTAVİA ELEGANCE 1.6 TDI 2011

İleti DSG » 23 Ekm 2010, 09:00

S.A. Bence 2000 dv normal yeni nesil dizeller için. herkese saygılar
Kullanıcı avatarı
DSG
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 15 Tem 2010, 10:27
Ad Soyad: Dönsa
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SKODA OCTAVİA

İleti hdoner » 23 Ekm 2010, 09:02

Bence düşük devir derken mesela turbo en düşük kaç devirde devreye giriyorsa o devirin altına düşürmemek gerek.Atıyorum turbonuz 1900 devırde dahil oluyorsa siz 1600 devire düşerseniz arabaa anında yığılır ve devir alması için epey gaza basıp beklemeniz gerekecektir.Ama turbonuz atıyorum 1700 devirde max torku verecek şekilde ise 1700 devirde üst vitese bırakırsanız bayır yoksa araç rahat devirlenecektir.Özellikle araç yüklü ve bayıra gelmişseniz durum dahada değişir ,yada bayır aşağı düşük vitesede alsanız pek sorun olmayacaktır araba devrine kısa sürede alacaktır.Yani duruma göre devir aralığı değişir artık tecrübeye göre en iyi deviri ayarlamakta tamamen bize düşüyor...
Kullanıcı avatarı
hdoner
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 784
Kayıt: 30 Nis 2009, 01:13

İleti hdoner » 23 Ekm 2010, 09:08

Ha bu arada motor zangır zangır titriyor devir almıyorsa kesinlikle motora işkence yapıyoruz demektir :? Dizel kullanıyorum aracımın torku var diyede 2. viteslede asla kalkış yapılmamalı yoksa baskı göbeği yerinden oynar arabadaki titreme dahada artar.Ayrıca arabayı çalıştırırken ve stop ederken 45sn kafadan beklemekte yarar var.Bazen oluyor mazot alırken pompacıyı az bekletiyorum ki araba az daha rölantide çalışşın diye :)
Kullanıcı avatarı
hdoner
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 784
Kayıt: 30 Nis 2009, 01:13

İleti alpino » 23 Ekm 2010, 09:24

turbolu araçlarda zaten motor hemen durdurulmamalı. aracı stop etmeden önce 5-10 saniye kadar rölanti devrinde beklenmeli. çünkü motoru kapattığınız anda motordaki yağlama dururken turbo fanı dönmeye devam etmekte oluyor ve bu anda turbo fanını yağlamadan mahrum bırakmış oluyorsunuz. bu durum TDI ve TSI motorlar için geçerlidir.
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti octaviaman » 23 Ekm 2010, 15:52

Bunun eskisi yenisi farketmez.TDI motorla düşük devirlerde ani performans yapmak turboyu motoru yorar.Turbo arızalarını en büyük sebebi budur, diğeri de parkederken, zorlanmış motoru hemen stop etmektir.

Dolayısıyla sakin kullanımda düşük devirde kullanmanın bir zararı yok.Bilakis ekonomiyi artırır.

Fakat performanslı kullanımda aracı uygun vites ve motor devrinde uygun torku yakalayarak dolu dolu kullanmak gerekiyor.
Kullanıcı avatarı
octaviaman
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 679
Kayıt: 05 Eyl 2008, 13:38
Nereden: İzmir
Arabanız: Octavia Ambiente 1.9TDI

İleti AV-2006 » 23 Ekm 2010, 20:51

5 yıl TDI kullandım.Kitapçık şunu der; hemen 2. vitese geçin.İyide 2. vitese geçemeyeceğim yerse?...
Ben de şunu söylüyorum.TDI kullanıcısı motorun sesine göre uygun zamanı kendi seçmeli.Araç zaten vitesimi değiştir diyor...Saygılar..

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti önder38 » 23 Ekm 2010, 23:29

önder38 yazdı:vitesler arasında yaklaşık 500 rpm devir farkı var. yani 2000 devirde üst vitese geçildiğinde, üst viteste devir 1500 civarı olur. 1500 dizel araç için oldukça düşüktür. siz 2500 devirden önce vites değiştirmeyin derim ben.

bir aracı ortalama 2000-2500 devir arası kullanmakla, vitesini 2000 devirde değiştirmek aynı şey değil. üst vitese geçildiğinde devir 2000 in altında olmamalı. bunun için de en az 2500 ü kadranda görmek gerek.

bugün dikkat ettim
1. vitesten 2 ye geçince 1000,
2 den 3 e geçince 1000
3 den 4 e geçince 750 rpm devir farkı varmış.
4 den 5 geçince de 500 var galiba.

bu durumda
1. viteste 3000
2. viteste 3000
3. viteste 2750
4. viteste 2500 deviri görünce vites değiştirmek mantıklı görünüyor.
FABİA TDI Sedan
Kullanıcı avatarı
önder38
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 460
Kayıt: 26 Arl 2009, 22:14
Nereden: Kayseri
Arabanız: Fabia TDI


Octavia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir