of DSG of

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

of DSG of

İleti adanalı01 » 04 Kas 2010, 21:52

2011 octi elegancemizde dsg war kafama yatmayan şeyler çok araç 40 km hızla giderken 4. viteste

55 km hızla giderken 6 viteste fln oluo 65 km de 7 oluo normalde 65 70 biz 4 viteste oluoruz sorun çıkarmı sizce.s.s.s.
 
adanalı01
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 30 Ekm 2010, 09:04
Ad Soyad: ali şop
Nereden: Adana

İleti cnydn » 04 Kas 2010, 23:17

DSG yakıt ekonmisini hedeflediği için sanırım çok düşük devirlerde hemen vites değiştiriyor ..
Bendeki düz vites ama birçok kişiden sizin yakınmalarınızı duymuştum..
Aslında çok kafaya takılacak birşey değil ama ben hiç dsg kullanmadığım için gazın tepkilerini bilemiyorum

65 km ile 7. viteste seyrederken hızlanmak istediğinizde, gaza biraz dokununca 6 ya veya 5 e alıyor mu? Kick down yapınca 3-4 e alıyor mu?
cnydn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 323
Kayıt: 29 Kas 2009, 02:20
Nereden: Ankara
Arabanız: 2010 Octavia 1.4TSI Elegance

İleti ayhani » 04 Kas 2010, 23:31

Hocam kafaya takma normal. Bilmeyenlere garip geliyor. Benim octi 5 vites düz 102 mpi motor. Octinin orjinal kullanma klavuzunda Yakıt-vites eğirisinde 5.vites 55'den başlıyor. Ben düz yolda genelde 60'a geçince 5.vitese takıyorum (Arabada 5 kişi olsa bile) hem arabanın sesi azalıyor hemde yakıt tüketimi bariz azalıyor. Şoförlüğü benden çok daha eski olan bir arkadaşımın megan-2'si var. O inanmadı geçti benim arabanın direksiyonuna çok şaşırdı. Bende onun megan-2'sinde denedim ama onun arabasında 5 viteste 60 ile gitmeye kalktığında motor müthiş silkeliyor. Vites oranlarından kaynaklanıyor heralde. Seat kullanan bir arkadaşım inanmamıştı deneyince çok şaşırdı.
ayhani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 09 Arl 2007, 01:22

İleti Powerfull2 » 04 Kas 2010, 23:39

sanırım bu araçların torkuda diğer araçlardan yüksek olabilir. araştırmadım ama bana öyle geliyor.
Kullanıcı avatarı
Powerfull2
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 74
Kayıt: 28 Şub 2010, 17:42
Nereden: Ankara
Arabanız: Skoda Octavia Collection Plus 2004

İleti nakka » 05 Kas 2010, 04:45

Olay tamamen yakıt ekonomisinden kaynaklanıyor. Evet bu araçların torku yüksek. Zaten bildiğiniz gibi bu teknoloji VW'in. Küçük hacimli yüksek torklu DSG'li araçlar üretiyor artık VW. Skoda'da bu teknolojiyi kullanıyor haliyle.
DSG'de her 10 km de araç vites yükseltir.Bu şekilde devir yükselmez araçda tasarruf yapar. Tabi torkun yetmediği durumlara örneğin yokuş yukarı aracınızın vites düşürerek devir yükseltirve tork kaybını devir yükselterek ortadan kaldırmış olur. torkun yeterli olduğunu anladığında ise vites yükseltir.

Tabi bu şekilde kullanmak zorunda değilsiniz. İsterseniz tiptronik konuma alım DSG'yi aracın vites aralığınız siz belirleyebilrsiniz. Ancak yakıt tüketiminde artış olduğunu çok net göreceksiniz. Ayrıca DSG'yi S (spor) konumuna alarak vites değişimdeki devir aralığını yükseltebilirsiniz. Ancak bu da yakıt tüketimini arttıracaktır.
Tavsiyem otomatik konumda kullanmanız. önerdiğim çözümleri gerekli durumlarada kullanırsanız aracınızın kullanım keyfini arttırabilirsiniz.
nakka
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 31
Kayıt: 15 Haz 2010, 23:10
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Yeti 1.2 DSG Ambition

İleti delidolu » 05 Kas 2010, 09:23

Hazır yeri gelmişken...
malum dsg reklamını buraya eklemek istedim...
http://www.youtube.com/watch?v=SJL15n5P9BU
Kullanıcı avatarı
delidolu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 794
Kayıt: 10 Eyl 2008, 18:37
Nereden: Ankara
Arabanız: Octavia Collection'03 ULTRA ALL INCLUSIVE CONCEPT

İleti Henien » 05 Kas 2010, 13:08

Gaza biraz fazla yüklendiğinizde araç zaten bir alt vitese geçecektir. Otomatik vitesi istediği gibi yönlendirmek sürücünün ayağında.
KANITIN YOKLUĞU, YOKLUĞUN KANITI OLAMAZ
Kullanıcı avatarı
Henien
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1032
Kayıt: 20 Şub 2010, 14:40
Ad Soyad: Hakan
Nereden: Ankara
Arabanız: Mitsubishi ASX

İleti pureman » 05 Kas 2010, 13:50

Düşük devirde yüksek tork sunduğundan düşük hızlarda bile yüksek vitesle gidiyor..

Bu yakıtta ekonomi sağlıyor..

Sizin "off off" dediğiniz teknoloji zaten bu araçları özel yapan bir sebepte..
pureman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 111
Kayıt: 21 Eyl 2010, 09:29
Nereden: Konya
Arabanız: Yeti Active 2011, Octavia Elegance 2010

İleti adanalı01 » 05 Kas 2010, 15:25

tm da araştırıyorum çogu yerde dsg şöle böle bnmde kafam karışıyor.
adanalı01
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 30 Ekm 2010, 09:04
Ad Soyad: ali şop
Nereden: Adana

İleti quickcan » 05 Kas 2010, 17:15

biraz gaza dokununca deviri 3000-3500 aralığına çıkarır.. dip gaz yaptığınız an devir 6.000e fırlar anlık tepkimeleri çok iyidir.. merak etmeyin.. :)) normalde de çok az yakar.. Teknoloji yaw..


OCTAVIA
V
ıRS
Kullanıcı avatarı
quickcan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1259
Kayıt: 04 Kas 2009, 01:06
Ad Soyad: Can ÇAKMAK
Nereden: Ankara
Arabanız: 2005 Octavia A4 Ambiente Plus

İleti quickcan » 05 Kas 2010, 17:15

biraz gaza dokununca deviri 3000-3500 aralığına çıkarır.. dip gaz yaptığınız an devir 6.000e fırlar anlık tepkimeleri çok iyidir.. merak etmeyin.. :)) normalde de çok az yakar.. Teknoloji yaw..


OCTAVIA
V
ıRS
Kullanıcı avatarı
quickcan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1259
Kayıt: 04 Kas 2009, 01:06
Ad Soyad: Can ÇAKMAK
Nereden: Ankara
Arabanız: 2005 Octavia A4 Ambiente Plus

İleti delidolu » 05 Kas 2010, 19:03

ayhani yazdı:Hocam kafaya takma normal. Bilmeyenlere garip geliyor. Benim octi 5 vites düz 102 mpi motor. Octinin orjinal kullanma klavuzunda Yakıt-vites eğirisinde 5.vites 55'den başlıyor. Ben düz yolda genelde 60'a geçince 5.vitese takıyorum (Arabada 5 kişi olsa bile) hem arabanın sesi azalıyor hemde yakıt tüketimi bariz azalıyor. Şoförlüğü benden çok daha eski olan bir arkadaşımın megan-2'si var. O inanmadı geçti benim arabanın direksiyonuna çok şaşırdı. Bende onun megan-2'sinde denedim ama onun arabasında 5 viteste 60 ile gitmeye kalktığında motor müthiş silkeliyor. Vites oranlarından kaynaklanıyor heralde. Seat kullanan bir arkadaşım inanmamıştı deneyince çok şaşırdı.

1az önce işten eve gelirken test ettim, 1500 devirle 50 km/h ile rahat rahat gittim... ben bile inanamadım :) gaza dokununca da hiç zorlanmadan hızlanmaya da devam etti...
Extra alakasız not: Bu arada beyaz bi korolla arkama kadar hızla yaklaşıp hava atmayaa çalışınca, önce fıskıyelerle bi güzel ön camını yıkadım, bunun şoku geçmeden aynen 5 den 3 e çekip bi sağ sol yaptım adamım hem kendi hem de ağzı açık kaldı... octimi bi daha daha çok sever oldum...
http://www.skodam.com/viewtopic.php?f=25&t=16903&sid=ddb453d7126d0e2649162c833f20eafa&start=0
linkinde arkadaş benim rüyalarıma giren octiden memnun olmadığını belirtmiş, walla ne diyim... yorumsuzum....
(rüya linkim: http://www.skodam.com/viewtopic.php?f=23&t=22245)
Kullanıcı avatarı
delidolu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 794
Kayıt: 10 Eyl 2008, 18:37
Nereden: Ankara
Arabanız: Octavia Collection'03 ULTRA ALL INCLUSIVE CONCEPT

İleti maximous » 05 Kas 2010, 19:29

Hocam ben TDI düz vites kullanıyorum ama daha önce hem Yeti de hem de Octavia TSI da Dsg şanzumanı test etme şansım oldu. Araçlar bir anda 7.vitese çıkabiliyor. Bu gayet normal. Çünkü diğer arkadaşlarında belirttiği gibi bu şanzumanın en büyük özelliği bu. Ben bu konuda çok araştırma yapmıştım. Hem satış temsilcisi arkadaşım da sürekli bunu dile getiriyor. Bildiğimiz 4 ileri otomatikler gibi düşünmeyin. Araç tamamıyla sizin emrinizde. Sakin kullanımda bir an da 7.vitese çıkabilir ya da sollama vb. gibi ani tepkilerde hareketinize cevap vererek bir anda 3.veya 4.vitese düşebilir. Sakın kafanıza takmayın. Bu sizin için hem rahatlık hem de ekonomi yaratacaktır. Siz neden dsg almadınız diye sorarsanız dizel dsg 53.000 gibi fiyatlara çıktığı için beni biraz aştı. Hatta bazen neden dsg almadım diye hayıflanmıyor da değilim :)

Siz bence bunları hiç düşünmeyin, aracınızın keyfini çıkartın. Kazasız, belasız kullanmanız dileğiyle..
maximous
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 382
Kayıt: 05 Ekm 2010, 16:24
Ad Soyad: Yalçın Deniz
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2013 Kia Ceed Concept Plus

İleti ayhani » 05 Kas 2010, 21:14

maximous yazdı:Hocam ben TDI düz vites kullanıyorum ama daha önce hem Yeti de hem de Octavia TSI da Dsg şanzumanı test etme şansım oldu. Araçlar bir anda 7.vitese çıkabiliyor. Bu gayet normal. Çünkü diğer arkadaşlarında belirttiği gibi bu şanzumanın en büyük özelliği bu. Ben bu konuda çok araştırma yapmıştım. Hem satış temsilcisi arkadaşım da sürekli bunu dile getiriyor. Bildiğimiz 4 ileri otomatikler gibi düşünmeyin. Araç tamamıyla sizin emrinizde. Sakin kullanımda bir an da 7.vitese çıkabilir ya da sollama vb. gibi ani tepkilerde hareketinize cevap vererek bir anda 3.veya 4.vitese düşebilir. Sakın kafanıza takmayın. Bu sizin için hem rahatlık hem de ekonomi yaratacaktır. Siz neden dsg almadınız diye sorarsanız dizel dsg 53.000 gibi fiyatlara çıktığı için beni biraz aştı. Hatta bazen neden dsg almadım diye hayıflanmıyor da değilim :)

Siz bence bunları hiç düşünmeyin, aracınızın keyfini çıkartın. Kazasız, belasız kullanmanız dileğiyle..


Ben olsam bende düz vites TDİ alırdım. Bence kararınız güzel.
ayhani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 09 Arl 2007, 01:22

İleti quickcan » 05 Kas 2010, 22:06

dsg çok hızlı geçiş sunar.. çift debriyajlı bir sistem olduğundan dolayı.. 1-3-5-7. vitesler 1. debriyajda 2-4-6. vitesler 2. debriyajdadır.. ve bu da tek vites değiştirme hızında 2 vites değiştirme imkanı sağlıyor..


OCTAVIA
V
ıRS
Kullanıcı avatarı
quickcan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1259
Kayıt: 04 Kas 2009, 01:06
Ad Soyad: Can ÇAKMAK
Nereden: Ankara
Arabanız: 2005 Octavia A4 Ambiente Plus


Octavia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir