2006 skoda oktavia fsi avans vuruntusu

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

2006 skoda oktavia fsi avans vuruntusu

İleti KIRPI77 » 18 Haz 2007, 02:15

selam arkadaslar  arabayı ılk aldıgım gunden berı  her vıtes degıstırmemde gaza yuklendıgımde avas sakırdaması duyorum bu benım canımı bayagı sıkıyor servıse defalarca soylemem ragnem bır sey degısmedı  merkeze goturmeyı dunuyorum yardımcı olabılırmısınız sebebı nedır.
 
KIRPI77
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Haz 2007, 02:07

İleti isnilgiz » 18 Haz 2007, 16:13

Gaza biraz çok yüklen. Devir aralığı ilgili vitesin altındaysa gaza bassan da bu olabilir. Ama önerim kesin değil tabi. Bir de FSI nin tipik özelliği düşük viteslerdeki isteksizliği....
isnilgiz
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 30 Ekm 2006, 02:10

İleti KIRPI77 » 18 Haz 2007, 20:46

yardımcı oldugun ıcın tessekkur ederım  ama bu ses benım bayagı canımı sıkıyor dun gece 100 km hızla bıle seyrederken hafıf yokusta bıle bu sesı duyuyorum devırde az degıl ama bakaılm ne olacak . bır de bududmun arabaya bır zararı olurmu. ???? en fazla merak ettıgımde bu !

KIRPI77
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Haz 2007, 02:07

İleti skodacı » 18 Haz 2007, 22:45

KIRPI77 aracın fsı motor mu?bu arda avans şakırdamasını kendince tekrar detaylı bir şekilde anlatabilirmisin....
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti sonythefirst » 01 Eyl 2007, 19:36

FSI motorlarda kullanılması gereken yakıt türü fabrika verilerine göre 98 Oktan ve üstüdür. Eğer daha düşük oktanlı yakıt kullanıldığında motor hızlanma esnasında gaza yüklenmeyle beraber ve eğer eğim de varsa avans vuruntusu duyulur. Bu motorlara uzun vadede zararlıdır. 95 veya 97 oktan benzin kullanılabilir ama motor ömrünü kısaltabilir. Bu yüzden tüm FSI motor sahiplerinin en az 98 oktan benzin kullanmasını öneririm.

sonythefirst
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 Eyl 2007, 19:32

İleti fatih_71 » 08 Eyl 2007, 19:22

98 oktan benzin yoksa olmaz türkiyeye göre bi motor değil.....bende arabayı alırken biliyodum almadım... iikide almamışım deli olurdum....


 

fatih_71
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 16 Nis 2007, 00:30

İleti hans35 » 08 Eyl 2007, 19:25

98 oktan kalmadı artık 97 oktan var
hans35
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:15

İleti tutku88 » 19 Ekm 2007, 16:33

[quote="sonythefirst"]

FSI motorlarda kullanılması gereken yakıt türü fabrika verilerine göre 98 Oktan ve üstüdür. Eğer daha düşük oktanlı yakıt kullanıldığında motor hızlanma esnasında gaza yüklenmeyle beraber ve eğer eğim de varsa avans vuruntusu duyulur. Bu motorlara uzun vadede zararlıdır. 95 veya 97 oktan benzin kullanılabilir ama motor ömrünü kısaltabilir. Bu yüzden tüm FSI motor sahiplerinin en az 98 oktan benzin kullanmasını öneririm.

[/QUOTE]
 

Arkadaş konuyu çok güsel açıklamış bende bir ay mecburen 95 kullandım o zamanlar  aynı sorun bendede oldu ama 97 oktan yeterli gelio tabi 97 oktan sürekli kullanman lazım ayrıca bi depo kullandın olmuyo die bırakma arabanın 2000 3000 km benzine alışması lazım ki vuruntu kesilsin ve performanstaki artışı göreceksin
tutku88
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 25
Kayıt: 19 Ekm 2007, 16:03
Ad Soyad: egemen tutku yancarlı
Nereden: İzmir
Arabanız: fiat palio 1.4

İleti goksu » 19 Ekm 2007, 17:05

[quote="tutku88"][quote="sonythefirst"]

FSI motorlarda kullanılması gereken yakıt türü fabrika verilerine göre 98 Oktan ve üstüdür. Eğer daha düşük oktanlı yakıt kullanıldığında motor hızlanma esnasında gaza yüklenmeyle beraber ve eğer eğim de varsa avans vuruntusu duyulur. Bu motorlara uzun vadede zararlıdır. 95 veya 97 oktan benzin kullanılabilir ama motor ömrünü kısaltabilir. Bu yüzden tüm FSI motor sahiplerinin en az 98 oktan benzin kullanmasını öneririm.

[/QUOTE]
 

Arkadaş konuyu çok güsel açıklamış bende bir ay mecburen 95 kullandım o zamanlar  aynı sorun bendede oldu ama 97 oktan yeterli gelio tabi 97 oktan sürekli kullanman lazım ayrıca bi depo kullandın olmuyo die bırakma arabanın 2000 3000 km benzine alışması lazım ki vuruntu kesilsin ve performanstaki artışı göreceksin
[/QUOTE]
Her ne kadar yukarıda söylenenler doğru olsa da, yetkili servisler ısrarla, FSI motorlarda 95 oktan benzin kullanın diyorlar. Buna gerekçe olarak ise, Türkiyede üretilen 98 oktan benzinlerin spesifikasyonlarının (özellikle benzin buhar basıncı yönünden) yeterli olmadığını söylüyorlar. Ama 98 oktan yok, 97 oktan var. 97 oktanda durum nedir bilmiyorum.

sayın tutku88, sizin aracınızda FSI sanırım, siz hangi istasyondan hangi benzini kullanıyorsunuz, izlenimleriniz nelerdir.

 
goksu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 105
Kayıt: 03 Ekm 2007, 11:44

İleti mkemal » 19 Ekm 2007, 17:08

[quote="KIRPI77"]selam arkadaslar  arabayı ılk aldıgım gunden berı  her vıtes degıstırmemde gaza yuklendıgımde avas sakırdaması duyorum bu benım canımı bayagı sıkıyor servıse defalarca soylemem ragnem bır sey degısmedı  merkeze goturmeyı dunuyorum yardımcı olabılırmısınız sebebı nedır. [/QUOTE]
 

1- Kalitesiz benzin dolayısı ile öngörülenden önce yanma.. Sonuç= Benzinin basınç sebebi ile kendiliğinden ateş alması ve piston üst ölü noktaya geçmeden patlamanın gerçekleşmesi


2- Motor kapağının olması gerekenden fazla taşlanması sonucu kompresyon oranının aşırı artması ve benzinin buna dayanamayarak zamanından önce kendiliğinden alev alması


3- Motorun aşırı besleme uygulaması yapıldığı halde kompresyon oranının aynı kalması iç basıncı arttırırken pistonun sıkıştırma oranını düşürmezseniz, atmosferik motora göre hazırlanmış olan motorunuz ebediyete intikal edebilir. Tabii bu uygulanan basınca göre de değişir. Olması gerekenden yüksek basınç= olması gerekenden önce yanma


4- Ani güç isteklerinde ateşleme sisteminin ateşleme avansını ayarlayamaması sonucu zamansız yanma ve avans vurma.. Bu kısa süreli olur zaten ve keniliğinden sona erer.. Bu arada gaza asılmmak en doğrusu.. Gaz pedalına mümkün olabildiğince nazik davranın.....


5- Sübap ayarının doğru olmaması.... Eğer sübaplarınız olması gereken zamandan geç kapanıyorsa bu da silindire fazla hava girmesine sebep olur ve bunun sonucunda da yanma anından önce yanma odasının basıncının aşırı artmasına sebep olur=avans vurur.


6- Sente ayarının doğru olmaması... Aslında bu da yukarıdaki ile benzer bir olay. Eğer aracınızda egzantrik kayışlı sitemde ise bunda sente adı verilen ayar noktalarıda bulunur. Bunların egzantrik dişlisindeki marker ile örtüşmesi gerekir. Eğer herhangibir sebep ile kayışı çıkarttıysanız bunu doğru yere monte ettirmek zorundasınızdır. Ancak kompresyonu düşmüş motorlarda sente bir yada iki diş kaçırtılarak hava giriş zamanlaması değiştirilerek kompresyon kayıplarını bir miktar telafi etme yoluna gidilir. Eğer ustanız bunu aşırı yaparsa o zamanda avans vurur..


7- Tevzi makarasında herhangibir form bozukluğu olursa da ateşleme zamanı değişeceğinden avans vurması oluşabilir..


8- Yanlış ayarlanmış bir yakıt/hava karışım oranıda vuruntuya sebep olabilir.

Peki arabanız avans vururda siz uzun süre sallamazsanız ne olur?
1- Yatak sarabilirsiniz.
2- Silindir içindeki ısı çok aşırı artacağından pistonlarınız eriyebilir. (Detonasyon)
3- Grang kesebilirsiniz.
4- Malum modern motorların kapakları aliminyum olduğundan muhtemelen çarpılır ve taşlatmak zorunda kalırsınız. Eh açmışken yarım motorda yapılrı tabe..

5- Her ihtimalde motoru yersiniz.. Kesinlikle ciddiye alınması gereken bir problemdir
mkemal
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 18 Ekm 2007, 14:14

İleti tutku88 » 20 Ekm 2007, 14:17

Sayın göksu benim aracım fsi ve BP 97 oktan kullanıyorum ve yeterli geliyor.95 oktan kullandığım dönemde avans vuruntusu şiddetli bir şekilde oluyordu ve araç imkanı yok 180 km üstüne çıkmıyordu ama 97 oktana geçtikten sora avans vuruntusu bi süre sora kesildi ve araç 220 km hıza ulaştı ayrıca benim favori benzin istasyonum SHELLdir.Bulunuğum yerde Shell benzin istasyonu var 97 oktan satmıyolar.Birde tüm arkadaşalara tavsiyem 1 depo SHELL V-POWER RACİNG 100 OKTAN kullanmalarını tavsiye ediyorum farkı o zaman anlayacaklardır.

tutku88
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 25
Kayıt: 19 Ekm 2007, 16:03
Ad Soyad: egemen tutku yancarlı
Nereden: İzmir
Arabanız: fiat palio 1.4


Octavia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir