yag sorunu

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

yag sorunu

İleti mech » 18 Kas 2011, 22:34

aracımı yeni aldım 2002 tdi octavia.aldıgım kişi haftada 1-2 veya 3-4 sefer arabaya biniyordu yani araba genelde garajta bekliyordu.arabayı test merkezine soktuk almadan ve ordaki görevlilere göre motoru normaldi orjinali 90 hp olmasına ragmen testte 80 hp yi gördu ve motorda sorun yok dediler.

aldıktan sonra ankaradan antalyaya geldim 600 km kadar yol katettim ve memnun kaldım arabadan cekişinde gidişinde gercekten problem yok.

sorum su aracı park ettikten sonra tekrar hareket ettirdiğimde yerde yag lekesi gördum cok olmamakla beraber sızma gibi.Bunun sebebi nedir.bir ustaya sordum arac yag yakıyor motor ölü dıyor.ondan yag yakıyor diyor.yag yakmanın belirtisi nedir cekişe gidişe bir engeli varmıdır.yag seviyesine baktım eksilmede yok normal seviyesinde.kimiside kece veya kapaktan sızdırma vardır diyor.

diğer sorumda ölü bir motor,pistonu vs degisecek bir motor ve yag yakan bir motor testten gecebilirmi?yag yaktıgında beyaz duman cıkması gerekmez mi
 
mech
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 07 Haz 2011, 17:54
Nereden: Antalya

İleti skodaizm » 18 Kas 2011, 22:44

Bir iki damla yağ görmekle motor falan bitti denmez. Siz önce ustanızı değiştirin. Zira bence o bitmiş.
Tekrar başka parkettiğiniz yerde kontrol yapın. Belki yağ başka araçtandır. Aracı liftte incelettirin. Bir yağ kaçağı varsa gerçek bir usta zaten bulur.

Yağ ve filtre değişim sırasında muhafazaya dökülüp sonradan süzülen bir akıntıda olabilir.

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1971
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti mech » 18 Kas 2011, 22:55

skodaizm yazdı:Bir iki damla yağ görmekle motor falan bitti denmez. Siz önce ustanızı değiştirin. Zira bence o bitmiş.
Tekrar başka parkettiğiniz yerde kontrol yapın. Belki yağ başka araçtandır. Aracı liftte incelettirin. Bir yağ kaçağı varsa gerçek bir usta zaten bulur.

Yağ ve filtre değişim sırasında muhafazaya dökülüp sonradan süzülen bir akıntıda olabilir.





yarın göturecem inş.adam elini deydirmeden direk yorum yaptı.arkadasın ustasıydı arkadasın hatırına cevap vermedim he he tamam dedim geciştirdim.peki o testsonucu yanlışmı cihazlar araca 150-160 km hız yaptırdılar bu degerler buldular söyleyin yanlıssa ben dava edecem o test merkezini dedim geciştirdi bir sey diyemedi.ama içimede kurt dusurdu yeni almısım hevesliyim gösterdiğim bindirdiğim usta olmayan ama tecrubeli insanlar guzel hos saglam araba dedikleri bir anda öyle söyleyince insan bir hos oluyor.bakalım hayırlısı.

Birde bişey soracam abi.yag ve filtreler idare eder dediler ama ben periyodik takip edebilmel için onları degiştirmeyi dusunuyorum.ne kadara mal olur bu(ön fikir için bu usta 250 dedide) yag degişecek ve filtreler birde antifiriz

saygılarımla
mech
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 07 Haz 2011, 17:54
Nereden: Antalya

İleti skodaizm » 18 Kas 2011, 23:26

Yağ olarak 1.9 TDI için Mobil süper 3000 5W 30 veya Mobil1 5W 30 kullanmanızı tavsiye ederim. Antifiriz VW araçlarda kullanılan pembe- kırmızı olmalıdır.

Yağ, Yağ filtresi mazot filtresi ve klima polen filtresi,antifiriz ve işçilik için 250- 300TL aralığı makul fiyattır.

Kullanılan malzemenin aracına uygun orijinal özellikte olmasına dikkat ediniz.

Serviste bile yaptırsanız en fazla 350- 380 tl arası orijinal ürün kullanarak alırlar.

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1971
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti ozanakif » 19 Kas 2011, 14:21

Arkadaşlar en önemli cevabı vermişler.''Ustayı değiştir''
Usta yağ yakma nedir onu bile bilmiyor.Adı üstünde yağ yakma.Motor yağı yakar, egzosttan atar,yağda eksilme olur ancak damlama vb.görülmez.Tapadan,keçeden biyerden kaçak vardır.İyice incelemek lazım.
Karanlığa küfredeceğine,bir mum yak.
Kullanıcı avatarı
ozanakif
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 96
Kayıt: 10 Kas 2009, 00:12
Ad Soyad: Ozan AKİFOĞLU
Nereden: Erzurum
Arabanız: 2004 TDI Fabia

İleti mech » 19 Kas 2011, 23:18

gittim gösterdim.kartelde catlak varmıs cizik gibi.karteli degiştirdi yag ve filitreler (hava - polen-yag filtreleri) 300 tl ye.
mech
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 07 Haz 2011, 17:54
Nereden: Antalya

İleti skodaizm » 20 Kas 2011, 00:43

mech yazdı:gittim gösterdim.kartelde catlak varmıs cizik gibi.karteli degiştirdi yag ve filitreler (hava - polen-yag filtreleri) 300 tl ye.

Fiyat uygun. Ancak içinde bir de kartel fiyatı varsa; mis gibi olmuş neredeyse

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1971
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti mech » 20 Kas 2011, 01:30

evet dahil kartelde.

arabanın yasına göre moturuda guzel dedi servis.

Birşey soracam bu hız sabitleme nasıl ayarlanıyor.belki forumda var arattım ilk 5-6 sayfada anlatım bulamadım tam.
mech
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 07 Haz 2011, 17:54
Nereden: Antalya

İleti erginbkr » 20 Kas 2011, 02:06

mech yazdı:evet dahil kartelde.

arabanın yasına göre moturuda guzel dedi servis.

Birşey soracam bu hız sabitleme nasıl ayarlanıyor.belki forumda var arattım ilk 5-6 sayfada anlatım bulamadım tam.


istediğin hıza ulaştığında hız sabitlemenin düğmesine basıyorsun araba o hızda kendi gidiyor...frene veya debriyaja bastığında devereden çıkıyor ama gaza bastığında çıkmıyor...istersen hızını kademeli olarak artırıp eksiltebiliyorsun üzerindeki düğmelerle...özellikle uzun yolda süper kullanışlı...
Kullanıcı avatarı
erginbkr
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1315
Kayıt: 01 May 2010, 21:37
Ad Soyad: Ergin
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: BUGATTİ VEYRON Benzin+LPG

İleti önder38 » 20 Kas 2011, 02:12

mech yazdı:evet dahil kartelde.

arabanın yasına göre moturuda guzel dedi servis.

Birşey soracam bu hız sabitleme nasıl ayarlanıyor.belki forumda var arattım ilk 5-6 sayfada anlatım bulamadım tam.




aracınızda hız sabitleyici varsa sinyal kolunun ucunda bir buton ve size bakan yüzünde sağa sola kayabilen bir düğme bulunur. o düğme "ON" konumunda bulunurken hızınız 40 km/h geçtikten sonra kolun ucundaki butona basıp bırakın ve ayağınızı gazdan çekin, devreye girer.

sabitleyici devredeyken uçtaki butona basılı tutarsanız hız düşer, bıraktığınız anda o anki hızı tekrar sabitler.
yine sabitleyici devredeyken hareket edebilen düğmeyi sola çekip beklerseniz gazverir hızı artırır. bırakınca o anki hızı sabitler.

sabitleyiciyi devreden çıkarmak için, hareketli düğmeyi sağa çekip bırakmak yeterlidir. ayrıca fren veya debriyaja bastığınızda da devreden çıkar. keyifli kullanımlar...
FABİA TDI Sedan
Kullanıcı avatarı
önder38
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 460
Kayıt: 26 Arl 2009, 22:14
Nereden: Kayseri
Arabanız: Fabia TDI


Octavia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir