100 - 120 km arasında araçta titreme ve sarsıntı

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

100 - 120 km arasında araçta titreme ve sarsıntı

İleti bartman » 01 May 2012, 10:14

Arkadaşlar hepinizin balans dediğini şimdiden duyar gibiyim. Ama önce beni bir dinleyin.

Aracım Ocatvia A5 2012 Elegance TDI DSG ve şu an 7000 km'de. Aldığımda üzerindeki orjinal jant lastikler sökülüp, ikinci set orjinal jant ve kış lastikleri takıldı. Yani araç üzerinde gelen jant ve lastikleri hiç kullanmadım. Ancak bir kadar önce kışlık seti çıkartıp, yazlık seti taktırdım. Takarken servis yeniden balanslarını kontrol edip yaptı. Fakat 100 120 km aralığında araçta bir titreme sarsıntı oluyordu. Fakat direksiyonda herhangi bir titreme olmuyordu.

Tekrar servise götürdüm, durumu anlattım, test sürüşüne çıktık. Balans usatsı da olayı fark etti. Resmen koltuklar sallanıyor dedi. Üç adet lastiğimin hatalı olduğunu, yatay ve dikey eksende zıplama yaptıklarını tespit etti. Ben de aynı şeyi teyit ettim. Lastikler zıplıyordu. Üç lastiğimi de garanti kapsamında değiştirdi. Rot ayarlarım da kontrol edildi. İşlem bitince test sürüşü yaptık, sorun yoktu.

Ancak daha ertesi gün yine aynı sallantıyı hissettim. Ve tekrar servis yolunu tuttum. Usta test için bulundurdukları, lastik ve jant setini takıp bir de onlarla deneriz dedi. Ama ondan önce şanzımanla ilgili bir yazılım güncellemesi glemiş, onu yapalım dedik. Güncellemeden sonra hem rot balans utası hem de elektrik ustası ile birlikte VAG cihazını da yanımıza alarak test sürüşüne çıktık. Şanzıman için gerekli ayarlamaları yaptık. Sonra yaklaşık 60 km gidip aracı denedik. Sarsıntı yok diye belirttiler. Ben de bir kısmında sürdüm, ve az da olsa yine de aynı sarsıntıyı hissettim. Ama artık kendimden şüphe edip, yolda bir bozukluk vardır diye düşünüp tamamdır dedim.

Ancak ne var ki hala 100 - 120 km arasında hissediyorum. Araçta hafif bir vibrasyon başlıyor. Ustaya jantlardan olabilir mi diye sormuştum, hayır jantlar iyi demişti. Ama en son aklıma jantlar geldi. Hatta dsg veya motor kulalarında bir sorun mu var diye de düşünmüştüm. Şimdi tekrar gitmeden önce sizden fikir almak istedim. Bu sorunu neden yaşıyor olabilirim.

Bu arada servis Ankara Efe Otomotiv (ATA). Servis son derece ilgili, onlara da teşekkür ederim. Benim tüm ilettiğim sorunları sabırla dinleyip gidermeye çalıştılar.
 
bartman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 10
Kayıt: 19 Kas 2011, 17:44
Nereden: Ankara
Arabanız: Octavia Elegance 1.6 TDI DSG

İleti f@tih » 01 May 2012, 15:21

aynı sey basımıma geldi 2010 classic octavia orjinal cantlar çıkarılmış ve çelik jant takılmıştı.
100-120 km arası titriyordu araba...

çözüm octavia bilezikler var çelik janta takılan .
al sorunu hallet.
f@tih
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 38
Kayıt: 16 Ağu 2010, 09:52
Ad Soyad: FATİH
Nereden: Çorum
Arabanız: SKODA OCTAVİA

İleti scania_seat_skoda » 01 May 2012, 21:09

bu anlatılan sorunlara ve uğraşa rağmen jant bileziklerini takmıyacak acemi usta bulmak bi hayli zordur,bence.
aklıma gelen ilk şey lastiklerin balansi araç üzerinde takılı ikenmi yapılıyor yoksa balans makinasında balansı yapılıp öylemi araça takılıyor.eğer balans makinasında balansı yapılıp sonrada araca takılıyor ve bu şekilde test şürüşüne cıkıyorsanız aracda yine vabrasyon olması gayet normaldir,en sağlıklı balans yağılış şekli lastiğin araçın üzerinde takılı vaziyette yapılmasıdır ki anca bu şekilde sıfır hatalı yapılabilinir,araç üzerinde yapılan balans işleminde aracın fren aksamındaki disk veya kampananında balansı alınmış olur bu sayede,
eğer serviste lastiği kaldırarak üzerinde balans yapmıyorlarsa,hiç servise gitmeyiniz bence her hangi bir rot balanscıda lastiği kaldırtıp gerekli yerden beslenildikten sonra makinayla cevirtiniz ve elinizi çamurluğun üzerine koyunuz hız ne olursa olsun elinizde en ufak bir titreşim hissetmemeniz gerekir.
bunların hepsini yaptırdığınızdan emin seniz ve hayla titreşim varsa aracınızda.sorun kesinilkle lastiklerden değildir sorunu başka yerlerde aramakta hayda var.
Kullanıcı avatarı
scania_seat_skoda
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 537
Kayıt: 10 Oca 2012, 22:48
Ad Soyad: ufuk usta
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 2001 1.9 TDI octavia combi L&K 110 kw 6 vites

İleti bartman » 01 May 2012, 21:21

Cevaplarınız için çok teşekkür ederim. Öncelikle lastiklerim orjinal fabrika çıkışında gelen alaşımlı jantlar, yeni bilezik gerekmiyor. Balasn araç üzerinde yapılmadı. Zaten araç daha 7000 Km'de. Ve aracın yürüyen aksamında balans sorunu yaratacak bir şey olmayacağını ilettiler.

Bugün tekrar gittim. Aracıma 4 adet test lastiği jantıyla birlikte takıldı. Test sürüşünde sorunun düzeldiğini tespit ettik. Dönüşte aracımdan çıkan ve daha önce balanslanmış ve hatta 3 lastiği de değişmiş olan lastikleri tekrar balans makinasına taktılar. Yine bozuk çıkanlar oldu. Ve hatta yinie dönüş bozukluğu vardı. Bunun üzerine fabrika ile iletişime geçip tüm lastikler için değişim talep ettiler.

Değişen üç lastik de çıkanlar ile aynı hafta üretimiydi. Sanırım o hafta üretimlerinde bir sorun var. Servisin ve özellikle Mete usatanın yaklaşımından çok memnun oldum. Başkası olsa başından atardı.
bartman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 10
Kayıt: 19 Kas 2011, 17:44
Nereden: Ankara
Arabanız: Octavia Elegance 1.6 TDI DSG

İleti scania_seat_skoda » 01 May 2012, 21:47

aklı başında baştan savma iş yapmayan rot balans ustası bulup aracınızın lastiklerini aracın üzerinde balans yaptırınız ve durumun hassasiyetini dile getiriniz.sorununuz kesin çözülür gözüyle bakıyorum ben.
şuanki balansı yapılmış lastiklerinizi dediğim gibi krikoya kaldırtıp alttan beslenip lastiği cevirttirin ve eliniz çamurluğun üstünde olsun lastik çevirtirilirken,titreşimi mutlaka sizde hissedeceksiniz.sonrada usta balansını yaptıktan sonra elinizle tekrar kontrol ediniz farkı anlıyacaksınız.
bence araçtaki hata kesinlikle balansının üzerinde yapılmadığı için.
Kullanıcı avatarı
scania_seat_skoda
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 537
Kayıt: 10 Oca 2012, 22:48
Ad Soyad: ufuk usta
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 2001 1.9 TDI octavia combi L&K 110 kw 6 vites

İleti bartman » 10 May 2012, 17:07

Arkadaşlar, fabrika lastikler için Continental eksperine yönlendirdi. Eksper de anlaşlmalı oldukları bir lastik servisine yönlendirdi. Burada, lastik üzerine bir silindir ile 600 kg yük bindiren, yani yol testi yapan bir balans cihazı ile dört lastik de balans testine girdi. Malumunuz yine lastiklerin balansları bozuk çıktı. Cihaz her bir lastiği balans yapıp, gerekiyorsa, lastiği de jant üzerinde belli açılarda döndürmenizi söyleyerek optimum ayarı yapıyor. Bir lastiğim 10,5 kg kuvvet ile zıplama yapıyordu. Bu sınır değermiş, bunun üzerine çıktığında lastiğe değişim yapılıyormuş. Neyse, lastikleri tekrar takıp test sürüşüne çıktık, yine arabada sarsıntı oldu. Döndük, bu sefer araç üstünde balans yapıldı. Testte yine titreme oldu.

Bugün eksper ile buluştuk. 10,5 kg olan lastiğe yeniden balans yapıldı. Teste çıktık, yine titreme var. Eksper bu lastik için değişim verdi. Umarım bu değişimle sorun çözülür.
bartman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 10
Kayıt: 19 Kas 2011, 17:44
Nereden: Ankara
Arabanız: Octavia Elegance 1.6 TDI DSG


Octavia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir