SÜRÜŞ TEKNİĞİ YARDIM......

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

SÜRÜŞ TEKNİĞİ YARDIM......

İleti jodgin » 25 Haz 2012, 13:09

Hepinize iyi günler, bugün octavianın kullanım klavunuzu karıştırırken 2000 ile 2500 devir arasında vites değiştirin diyor. Bu devirde vites değiştirmek aracın hazını azaltmaz mı

Ben genelde 3000 ile 3500 arasında vites değiştiriyorum, hatta ikinci vitese geçişlerde 4000 devire kadar çıkıyorum,

Genel sürüşümde hep 3000 devirdir...

Yanlış mı yapıyorum, siz nasıl kullanıyorsunuz,


Teşekkürler
 
jodgin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 38
Kayıt: 06 Haz 2012, 10:58
Ad Soyad: BAYRAM KOÇ
Nereden: Ankara
Arabanız: SKODA OCTAVİA

İleti Kindred Brujah » 25 Haz 2012, 13:27

Orada yazan değer motor ömrünün uzun, tüketimin düşük, çevreye saygının çok olması düşünülerek yazılıyor, sizin kullanım tarzınızda motor daha seri bir his verir ancak erken biter (sonuçta siz bitişini göremeyeceksiniz 300-500 binde anca ), tüketiminiz biraz daha fazla olur, ve çevreyi daha çok kirletirsiniz.

Bunun dışında doğru ya da yanlış demek için kurallara uyup uymadığınız, yayalara saygılı olup olmadığınız, şeridi ortalayarak bütün yol benim edalarında sürüp sürmediğiniz önemli. Siz kendi şeridinizin içinde gidin, yayalara dikkat edin, apaçilerden uzak durun, sinyal vermeden sağa sola dönmeyin, aniden fren yapacağınız zaman ya da kalabalık bir trafikte trafiğin durduğunu gördüğünüz anda 4lülerinizi yakıp arkanızdakileri de uyarın, ondan sonra isterseniz 5000 devirde sürün :) Ben şahsen 2600-2800 devir arasında vites değiştiriyorum, şeridi ortalayarak giden ve arkdasındaki kimseyi önemsemeyen öküzlerin önüne kırıp sıkıştırıyorum, uyanıklık edip güvenlik şeridinden kaptırmaya çalışan kerizlerin önüne atlayıp 4 lüleri yakıp duruyorum, burası güvenlik şeridi s.kt.r git senin gibiler yüzünden kaç kişi oluyor hergün diyorum, kırmızı ışıkta durmayıp bana yeşil yandığı halde önüme atlayanlara frene değil gaza basıp üstüne sürüyorum. Eğer hala öküzlük yapmaya devam ediyorsa 155'i arayıp plakasını veriyorum. Bebek arabasıyla ya da yaşlı birileri karşıya geçeceği zaman arkamda araba yoksa yani yol müsaitse 4lülerimi yakıp durup yol veriyorum, sağa sola dönüşlerde tam kavşağın oralara gerizekalı gibi durmuyorum :) Hele hele yokuş aşağı sağa dönüşün tam köşesinde durup 4 lü bile yakmadan kişisel aracıma sanki tarlada araba sürer gibi arkadan gelip dönecekleri önemsemeden yolcu indirip bindirmiyorum. :) Kısacası trafikte olabildiğince 'İNSAN' olmaya çalışıyorum, ama tabi HAYVANları gördükçe, hele de domuz gibi insanın üstüne üstüne geldikçe bu hayvanlar, avlanmadan duramıyorum. Kendini akıllı sananları kaldırıma çıkartana kadar sıkıştırıyorum şahsen ama kurallara tamamen uyarak, pişman değilim o adam kaldırıma çıkıp takla atıp ölse üzülür müyüm o bile şüpheli, sonuçta bir trafik canavarı eksilmiş olacak kim bilir kaç hayat kurtulacak..

Kısacası kaç bin devirde vites değiştirdiğinizin, araçtan yüksek devirde mi düşük devirde mi keyif aldığınızın çokta bir önemi yok, önemli olan trafikte saygı, ve kurallara uymak. Bunun dışında gerisi keyfinize kalmış.

jodgin yazdı:Hepinize iyi günler, bugün octavianın kullanım klavunuzu karıştırırken 2000 ile 2500 devir arasında vites değiştirin diyor. Bu devirde vites değiştirmek aracın hazını azaltmaz mı

Ben genelde 3000 ile 3500 arasında vites değiştiriyorum, hatta ikinci vitese geçişlerde 4000 devire kadar çıkıyorum,

Genel sürüşümde hep 3000 devirdir...

Yanlış mı yapıyorum, siz nasıl kullanıyorsunuz,


Teşekkürler
The real problem is in the hearts and minds of men. It is not a problem of physics but of ethics. It is easier to denature plutonium than to denature the evil from the spirit of man.

-- Albert Einstein
Kullanıcı avatarı
Kindred Brujah
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 687
Kayıt: 14 May 2011, 14:21
Ad Soyad: Anıl DOĞAN
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia 1.3 Glxi 2000

İleti ayhani » 25 Haz 2012, 13:53

jodgin yazdı:Hepinize iyi günler, bugün octavianın kullanım klavunuzu karıştırırken 2000 ile 2500 devir arasında vites değiştirin diyor. Bu devirde vites değiştirmek aracın hazını azaltmaz mı

Ben genelde 3000 ile 3500 arasında vites değiştiriyorum, hatta ikinci vitese geçişlerde 4000 devire kadar çıkıyorum,

Genel sürüşümde hep 3000 devirdir...

Yanlış mı yapıyorum, siz nasıl kullanıyorsunuz,


Teşekkürler


Bu konu ilginç gerçekten. Ben octimi (1.6 mpi) kullanma klavuzundaki gibi kullanıyorum. Yani 2000-2500 devir arası vites değiştiriyorum. Motor ömrünü bilmem ama yakıtı çok etkilediği kesin. Octinin kullanma klavuzunda 5.vites 55-60'tan başlar. Birçok arkadaşım buna inanmadı ve bizzat denedi çok şaşırdı(Kullananlardan biri megane 2 sahibiydi ve megan 2'de bu dediğimiz olay olmadı). Octi düz yolda 5.viteste 60 ile çok rahat gidiyor ve yakıtı az yakıyor. Yol bilgisayarınızı anlık değere alıp önce kendi vites geçişlerinizle sonra 2000-2500 devirde vites değiştirerek sürün arabanızın daha az yaktığını ve daha sessiz olduğunu göreceksiniz.

NOT: 4 yılda 102 bin km (80 bini LPG ile) yaptım geçenlerde bir geri vitese geçmeme birde hararet ışığınının hararet olmadan yanmas dışında bir sorunla karşılaşmadım.
ayhani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 09 Arl 2007, 01:22

İleti ayhani » 25 Haz 2012, 13:56

Kindred Brujah yazdı:Orada yazan değer motor ömrünün uzun, tüketimin düşük, çevreye saygının çok olması düşünülerek yazılıyor, sizin kullanım tarzınızda motor daha seri bir his verir ancak erken biter (sonuçta siz bitişini göremeyeceksiniz 300-500 binde anca ), tüketiminiz biraz daha fazla olur, ve çevreyi daha çok kirletirsiniz.

Bunun dışında doğru ya da yanlış demek için kurallara uyup uymadığınız, yayalara saygılı olup olmadığınız, şeridi ortalayarak bütün yol benim edalarında sürüp sürmediğiniz önemli. Siz kendi şeridinizin içinde gidin, yayalara dikkat edin, apaçilerden uzak durun, sinyal vermeden sağa sola dönmeyin, aniden fren yapacağınız zaman ya da kalabalık bir trafikte trafiğin durduğunu gördüğünüz anda 4lülerinizi yakıp arkanızdakileri de uyarın, ondan sonra isterseniz 5000 devirde sürün :) Ben şahsen 2600-2800 devir arasında vites değiştiriyorum, şeridi ortalayarak giden ve arkdasındaki kimseyi önemsemeyen öküzlerin önüne kırıp sıkıştırıyorum, uyanıklık edip güvenlik şeridinden kaptırmaya çalışan kerizlerin önüne atlayıp 4 lüleri yakıp duruyorum, burası güvenlik şeridi s.kt.r git senin gibiler yüzünden kaç kişi oluyor hergün diyorum, kırmızı ışıkta durmayıp bana yeşil yandığı halde önüme atlayanlara frene değil gaza basıp üstüne sürüyorum. Eğer hala öküzlük yapmaya devam ediyorsa 155'i arayıp plakasını veriyorum. Bebek arabasıyla ya da yaşlı birileri karşıya geçeceği zaman arkamda araba yoksa yani yol müsaitse 4lülerimi yakıp durup yol veriyorum, sağa sola dönüşlerde tam kavşağın oralara gerizekalı gibi durmuyorum :) Hele hele yokuş aşağı sağa dönüşün tam köşesinde durup 4 lü bile yakmadan kişisel aracıma sanki tarlada araba sürer gibi arkadan gelip dönecekleri önemsemeden yolcu indirip bindirmiyorum. :) Kısacası trafikte olabildiğince 'İNSAN' olmaya çalışıyorum, ama tabi HAYVANları gördükçe, hele de domuz gibi insanın üstüne üstüne geldikçe bu hayvanlar, avlanmadan duramıyorum. Kendini akıllı sananları kaldırıma çıkartana kadar sıkıştırıyorum şahsen ama kurallara tamamen uyarak, pişman değilim o adam kaldırıma çıkıp takla atıp ölse üzülür müyüm o bile şüpheli, sonuçta bir trafik canavarı eksilmiş olacak kim bilir kaç hayat kurtulacak..

Kısacası kaç bin devirde vites değiştirdiğinizin, araçtan yüksek devirde mi düşük devirde mi keyif aldığınızın çokta bir önemi yok, önemli olan trafikte saygı, ve kurallara uymak. Bunun dışında gerisi keyfinize kalmış.



Yollarda sizin gibi şöforlerle karşışlaşırı inşallah. Öküz oğlu öküzlerden gına geldi.
ayhani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 09 Arl 2007, 01:22

İleti hakanerdogan » 25 Haz 2012, 14:15

Bu tarz şeyler duruma göre değişir, dün İstanbula gidip geldim, sabah git-akşam gel şeklinde, şimdi 2000 devirde mi gideyim 2 saat 45 dakikada geçtiğim yolu :lol:

Hikaye o işler, duruma göre optimum verimle kullanın, ama işim acelem yoksa da 1750 d/d sabit gittiğim bile oluyor aracın bayılmayacağı yerlerde.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti ayhani » 25 Haz 2012, 14:19

hakanerdogan yazdı:Bu tarz şeyler duruma göre değişir, dün İstanbula gidip geldim, sabah git-akşam gel şeklinde, şimdi 2000 devirde mi gideyim 2 saat 45 dakikada geçtiğim yolu :lol:

Hikaye o işler, duruma göre optimum verimle kullanın, ama işim acelem yoksa da 1750 d/d sabit gittiğim bile oluyor aracın bayılmayacağı yerlerde.


Tabiki duruma göre kullanılır ama genel kullanım karakteri var. Genelde kullandığınızla uzun yol farklıdır mesela. Bende 700 km yolu 120 ile 3000-4000 devir arası gittim.
ayhani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 09 Arl 2007, 01:22

İleti hakanerdogan » 25 Haz 2012, 14:25

ayhani yazdı:
hakanerdogan yazdı:Bu tarz şeyler duruma göre değişir, dün İstanbula gidip geldim, sabah git-akşam gel şeklinde, şimdi 2000 devirde mi gideyim 2 saat 45 dakikada geçtiğim yolu :lol:

Hikaye o işler, duruma göre optimum verimle kullanın, ama işim acelem yoksa da 1750 d/d sabit gittiğim bile oluyor aracın bayılmayacağı yerlerde.


Tabiki duruma göre kullanılır ama genel kullanım karakteri var. Genelde kullandığınızla uzun yol farklıdır mesela. Bende 700 km yolu 120 ile 3000-4000 devir arası gittim.


Genelde o genel kullanım karakteri genele hiç uymaz

Trafik itekler, basarsın ve düşük devirde vites atamazsın, ya da dur kalka girersin vites dahi atamazsın, rampa inersin düşürür devir yükseltirsin, çıkarken yine gaza asılırsın, o dediğiniz genel şeyler aslında istisna bana kalırsa, genelin istisna olduğu yerde de gayri-genel düzendir benim için Memleket engebeli, trafik yoğun, yollar bozuk ve yetersiz.

Ama uzun yolda evet, ~2500 d/d sürmek iyidir diyelim geçelim...
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti jodgin » 25 Haz 2012, 14:36

Ayhani kardeş paylaşımın için teşekkürler, trafiğin ve altındaki otomobilin sizn bahsettiğiniz gibi dangalakları kaldırmayacağı bir gerçek , sırf hava olsun diye gitsin duvara toslasın şerefsizler ama başkasının canını yakmasınlar
jodgin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 38
Kayıt: 06 Haz 2012, 10:58
Ad Soyad: BAYRAM KOÇ
Nereden: Ankara
Arabanız: SKODA OCTAVİA

İleti jodgin » 25 Haz 2012, 14:39

ayhani yazdı:
jodgin yazdı:Hepinize iyi günler, bugün octavianın kullanım klavunuzu karıştırırken 2000 ile 2500 devir arasında vites değiştirin diyor. Bu devirde vites değiştirmek aracın hazını azaltmaz mı

Ben genelde 3000 ile 3500 arasında vites değiştiriyorum, hatta ikinci vitese geçişlerde 4000 devire kadar çıkıyorum,

Genel sürüşümde hep 3000 devirdir...

Yanlış mı yapıyorum, siz nasıl kullanıyorsunuz,


Teşekkürler


Bu konu ilginç gerçekten. Ben octimi (1.6 mpi) kullanma klavuzundaki gibi kullanıyorum. Yani 2000-2500 devir arası vites değiştiriyorum. Motor ömrünü bilmem ama yakıtı çok etkilediği kesin. Octinin kullanma klavuzunda 5.vites 55-60'tan başlar. Birçok arkadaşım buna inanmadı ve bizzat denedi çok şaşırdı(Kullananlardan biri megane 2 sahibiydi ve megan 2'de bu dediğimiz olay olmadı). Octi düz yolda 5.viteste 60 ile çok rahat gidiyor ve yakıtı az yakıyor. Yol bilgisayarınızı anlık değere alıp önce kendi vites geçişlerinizle sonra 2000-2500 devirde vites değiştirerek sürün arabanızın daha az yaktığını ve daha sessiz olduğunu göreceksiniz.

NOT: 4 yılda 102 bin km (80 bini LPG ile) yaptım geçenlerde bir geri vitese geçmeme birde hararet ışığınının hararet olmadan yanmas dışında bir sorunla karşılaşmadım.

Ben bugüne kadar araba sürmesini bilmiyormuşum demekki, 5. viteste 55-60 km den başlaması gerçekten çok ilginç, bu akşam deneyeceğim bakalım ne olacak,
Benim için hep 40 - 60 arası 3 vites, 60-80 arası 4. vites, geresi ise beşince vites olmuştur,

Teşekkürler deneyelim bakalım ne olacak
jodgin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 38
Kayıt: 06 Haz 2012, 10:58
Ad Soyad: BAYRAM KOÇ
Nereden: Ankara
Arabanız: SKODA OCTAVİA

İleti ayhani » 25 Haz 2012, 14:45

jodgin yazdı:Ben bugüne kadar araba sürmesini bilmiyormuşum demekki


Estağfurullah. Olay aslında şu her markanın bir karakteri var. Mesela deminde dediğim gibi şoförlüğü benden çok çok eski olan megane 2 sahibi arkadaş inanmadı benim arabada denedi şaşırdı ama onun arabasında olmadı. Aynı motora sahip bir başka seat kullancısı arkadaşım denedi şaşırdı inanamadı kullanma klavuzundaki vites yakıt grafiğini gösterdim o zaman inandı.
ayhani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 09 Arl 2007, 01:22

İleti serhat_a89 » 26 Haz 2012, 00:44

Benimde bir arkadaşım 1.4 Cliosu ile çok düşük devirlerde vites atıyordu. Yani oda 60 km/h de 5. vitese atıyordu.

Ne yapıyorsun 3000 devirde at motoru uyutursun gibi birşey söyledim. Birşey olmaz böyle çok az yakıyor dedi.

Gerçekten milletin lpg.de yaktığından daha az yakıyor arabası 10 liralık benzinle 70 80 km gidiyor şehir içinde.(İZMİR)

Bende Felicianın kull. kılavuzunu okurken ''mümkün olduğunca çabuk yüksek viteslere çıkın ve düşük devirlerde

kullanın'' yazısını okudum 2500 devirde vites değiştiriyorum. Genelde şehiriçi sıkışık trafiğe girmem, zaten

Eskişehirde çarşıdaki işlerinizin tamamını yürüyerek halledebilirsiniz, çevre yolunda 5. vites 2000 devirde 70 km/h

sbt hızda Hüsnü ŞENLENDİRİCİ dinleyerek yol alıyorum tavsiye ederim :D Ayrıca sert müzikler insanı arabayı sert

ve hızlı kullanmaya teşvik ediyo dinlendirici müzikler dinlemek lazım.
Kullanıcı avatarı
serhat_a89
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 642
Kayıt: 05 Mar 2011, 17:17
Ad Soyad: Serhat
Nereden: Kırıkkale
Arabanız: Felicia Safeline(satıldı)


Octavia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir