DSG şanzıman

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

DSG şanzıman

İleti mars2005 » 19 Oca 2014, 13:15

arkadaşlar otomatik vites kullanan veya bu konuda teknik bilgiye sahip arkadaşlardan dsg şanszıman hakkında bilgi almak istiyorum. önceki araçlarımın hepsi düz vitesti şimdi alacağım aracı otomatik vites istiyorum yalnız dün sanayideki bir usta beni dsg den soğuttu.sizlerin bu konudaki düşüncelerini merak ediyorum. otomoatik vites 1.6 tdi octavia düşündüğüm araç.
 
mars2005
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 9
Kayıt: 16 Arl 2013, 09:21
Nereden: Erzurum
Arabanız: symbol

İleti sainz » 19 Oca 2014, 14:39

DSG' nin çalışma prensibi manuel vites gibidir. Yalnızca sizin yerinize debriyaja basıp vitesleri değiştiren elektronik destekli bir meknizması vardır. En önemli özelliği ise motorun çevirdiği mildeki hareketi alan iki adet mil vardır. Bir milde 1-3-5-7. vites dişlileri takılıdır; diğerinde ise 2-4-6 ve geri vites dişlileri takılıdır. 2. viteste ilerlerken boşta beklemekte olan mil üzerindeki 3. vites takılı olarak beklemektedir ve vites atma komutu sürücü tarafından veya kontrol ünitesi tarafından verildiği anda çalışmakta olan milin debriyajı basılır ve hemen ardından diğer milin debriyajı bırakılır. Bu sayede çok hızlı vites değişimi gerçekleşir ve sakin kullanımlarda vites değişimleri hissedilmez.

DSG araçlarda dikkat edilmesi gereken en önemli husus ışıklarda beklerken frene iyice basmak gerekir. Eğer sadece aracı hareket ettirmeyecek kadar basılırsa frene, araç bunu algılayıp yarım debriyaj pozisyonunda bekliyor; bu da kavramaların kısa zamanda aşınmasına neden oluyor.
İkinci husus; aracı durdurdunuz, park edeceksiniz, önce el frenini çekip vitesi N konumuna alıp freni bırakacaksınız. Ardından P konumuna alacaksınız. Eğer hemen P konumuna alırsanız ve aracı da biraz sertçe durdurmuşsanız, araç kasılı kalacağından bir sonraki kullanımda P kumundan çıkartmak epey zor oluyor.

Firmada 85.000km. boyunca DSG şanzımanlı Jetta kullandık. 60.000km' deki garanti dahilindeki kavrama değişimi hariç sıkıntı yaşamadık hiç.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti mars2005 » 19 Oca 2014, 14:46

sainz kardeşim etkileyici bir yorumda bulunmuşsun.tecrübelerini paylaşma zahmetine katlandığın için teşekkür ederim.
mars2005
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 9
Kayıt: 16 Arl 2013, 09:21
Nereden: Erzurum
Arabanız: symbol

İleti sainz » 19 Oca 2014, 14:53

mars2005 yazdı:sainz kardeşim etkileyici bir yorumda bulunmuşsun.tecrübelerini paylaşma zahmetine katlandığın için teşekkür ederim.

Rica ederim. Aklına takılan başka sorular varsa seve seve cevaplamaya çalışırım.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti erginbkr » 19 Oca 2014, 21:35

ben bu ikisi arasında kesinlikle CVT şanzumanı tercih ederdim...
dsg.jpg
sorun oluşturması çok muhtemel görünen uzay mekiği gibi dsg şanzuman
cvt.jpg
uzun yıllardır sorunsuz kullanılan basit yapıdaki cvt şanzuman
cvt.jpg (231.86 KiB) 2280 defa görüntülendi
cvt.jpg
uzun yıllardır sorunsuz kullanılan basit yapıdaki cvt şanzuman
cvt.jpg (231.86 KiB) 2280 defa görüntülendi
Kullanıcı avatarı
erginbkr
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1315
Kayıt: 01 May 2010, 21:37
Ad Soyad: Ergin
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: BUGATTİ VEYRON Benzin+LPG

İleti sainz » 20 Oca 2014, 10:55

CVT' deki en büyük sıkıntı da o çelik kayışın ani gaz vermelerde oturduğu yuvaları aşındırmasıdır.

Audi' nin kullandığı multitronic CVT ile çok benzer ancak çok daha verimli çalışıyor bana göre.
Hatta motor 1200d/d' de iken hız 120-130km/s gösteriyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N


Octavia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir