2014 octavia ya dair

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

2014 octavia ya dair

İleti onrgk » 12 Ekm 2014, 14:07

Sevgili dostlar merhaba kısmet olursa önümüzdeki günlerde bir octavia alacağım elegance tdı dsg modeli.Araçla ilgili kafam takılan bir iki soru var kullanıcı arkadaşlardan yardım rica ediyorum

1)dsg şanzıman ilk defa kullanacağım test aracında sadece d modunda sürdüm bir ara d modundan bi geriye çektim s moduna geçti sanırım ama çok anlayamadım o konumdayken öne itince d ye geçiyor arkaya çekince s moduna geçiyor + - işaretleri o noktada ne işe yarıyor ve kullanımı nasıl olacak bu konu kafama takıldı

2)bu araçta karter koruma olmuyormuş sanırım bunu servisten ücretlimi taktıracağım

3)Çok sıkışık trafikte dur kalkta dsg şanzuman yağ sıcaklığı artınca arıza veriyormuş böyle bir şey varmı

Cevaplarınız için şimdiden çok tşkler
 
onrgk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 12 Ekm 2014, 14:00
Ad Soyad: onur gk
Nereden: Bursa

İleti lestat » 12 Ekm 2014, 21:49

1- yanlışlıkla geçirmiş veya şanzumanda sıkıntı olabilir. alttaki + - ler manuel seçim için geçerli manuel gibi +ya duğru kolu itip vites arttırıp - ye doğru ise küçültebiliyorsunuz.
2 bir bilgim yok
3 onla ilgili çok fazla şikayet okumadım. DSG ile ilgili genel şikayetler kavrama sorunu ve mekatronik şanzuman beyni arızası. onlardan da en çaok ilk nesil dsgler muzdarip.
Madem dsg araça alıcaksınız. Öncelikle şunları belirtmeliyim.
-Klasik tam otomatik (tork konvantörlü şanzuman) kullanılır gibi kullanılmaz dsgler. Sıkışık trafikte seyrederken durduğunuz zaman ya şanzumanı "N"ye alıp veya frene tam basıp debriyajı ayrımanız gerekir. Aksi takdirde şanzuman hep yarım debriyajda tutar kendini. Bu da ısınma problemine yol açabilir. Daha kötüsü uzuna vadede baskı balatayı yiyebilirsiniz.
Ayrıca yeni nesil araçların baskı balataları eskiler kadar uzun dayanmıyor. Çünkü bazı firmalar baskı balatada kullanılan asbest gibi bazı kanserojen maddeleri çıkardılar. Bu da tabi baskı balatanın ömrünün kısalmasına yol açtı. Dsgnin baskı balatası manuele göre zaten çabuk aşınıyor. Bir de dikkatsiz kullanılırsa erkenden servis yolu gözükebilir.
Özetle DSG iyi bir şanzumandır. Verimlidir. performanslıdır. ekonomiktir. Zevklidir
Fakat
-Kavrama sorunu çıkartabilir.
-Mekatronik (şanzuman beyni) arızası çıkartabilir
-Bozuk yolda düşük viteste giderken şangırtı tarzı bir ses yapabilir.
Bunları da göz önünde bulundurun
Saygılarımla
Kullanıcı avatarı
lestat
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 380
Kayıt: 28 May 2012, 15:00
Ad Soyad: Hakan ÖZLER
Nereden: İzmir
Arabanız: Fabia Elegance

İleti jenq » 13 Ekm 2014, 08:37

Bence gönül rahatlığıyla alabilirsiniz. Aldığımdan beri 1 ayda 2700 km yol yaptım hiç bir sıkıntı yok. Şehir içinde baya bir dur kalk yaptım. En ufak bir sıkıntı görmedim. Bir de araba ve elektronik sanırım biraz şans işi. Sonuçta bunlar da kul yapısı. Arıza vermeyecek bir durum yok.
S modu spor sürüş modu demek. Araba yüksek devirlerde vites değiştiriyor. Yani ani ve hızlı kalkış yapacaksanız bu modu kullanabilirsiniz. + - lerde manuel kullanmanız için. S modu ile bir ilgisi yok.
Kullanıcı avatarı
jenq
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 102
Kayıt: 20 Tem 2009, 21:25
Nereden: Konya
Arabanız: Skoda Octavia III Optimal 1.6 TDI DSG


Octavia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir