99 OCTAVIA 1.6 GLX uyarı sesi

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

99 OCTAVIA 1.6 GLX uyarı sesi

İleti akinsapmaz » 05 Ekm 2007, 13:53

Selam arkadaşlar.
1. Soru:Dün öğle vakti araçla giderken garip bir uyarı sesi geldi.Asfaltta küçük bir rampadan cıkarken biraz hızlanmaya başlayınca el freni lambası yanıp yanıp sönmeye başladı ve bip bip şeklinde ses çıkarmaya başladı.Yola devam ederken 15 dk. sonra falan yine aynı şey oldu.Bir defada akşam ışıklarda durdum sonra kalkışa geçerken yaptı aynı şeyi.Ne demek istediğini anlayamadım açıkçası.

2. Soru: Araçla otobanda giderken 140 ı geçtiğim anda araç titremeye başlıyo ve motordan biraz fazla ses çıkıyo.Sanki 3. viteste 120 yapıyomuşumda vites istiyomuş gibi.Dün işe gelirken normal yolda 160 ile geldim aksam giderkende 180 ile gittim herhangi bir titreme falan olmadı ve motor seside gayet normaldi.Sonra otobana girdim ve 140 ı geçtiğim an titremeye başladı araç.İlk defa olan birşey değil bu.Uzun zamandır var.Benim araç kendini arazi aracı falan mı sanıyo acaba.Otoban a pek gelemiyo sanırım.

Bu konularda beni aydınlatmanızı bekliyorum.Tüm skoda fanlarına kazasız ve sorunsuz günler dilerim.
 
akinsapmaz
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Arl 2006, 14:19

İleti serdar89 » 05 Ekm 2007, 14:35

DİKKKAT!! O SES FREN hiDROliGİ BİTtmiş demektir sen o sesle mi yaptın hızı?? sakın yapma arabanın fren sisteminde agırza vardır bnde oldu bn buraya yazdımm!! EGER KILAVUZA BAKARASAN COK ÖNEMSEMİŞLER ALLAH KORUSUN KAZA NEDENİ (FREN HİDROLİĞİ VEYA ABS DE BİR SORUN VAR LÜTFEN EN YAKINDAKİ SKODA SERVİSİNE GİT)

serdar89
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Eyl 2007, 12:55

İleti akinsapmaz » 05 Ekm 2007, 15:29

ABS yok benim araçta.Saol uyardığın için.Evet o ses varken yaptım 160-180.
akinsapmaz
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Arl 2006, 14:19

İleti irfant » 05 Ekm 2007, 15:50

Yeni modellerde balatalar bitmeye yakın uyarı veriyor, eski modellerde 2 uyarı tek bir lambada olabilir. Yani aşınmış balata uyarısı da olabilir belki.
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti serdar89 » 05 Ekm 2007, 16:36

yok kılavuzda fren hidroligi bitmiş ise yazıoo bnde A4 kasa var onda geldi diikktali frene bas bak aralık oluoo frene basıyorsun belli bir zaman tutmuoo ondan sonra bir anda tutuoo
serdar89
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Eyl 2007, 12:55

İleti irfant » 05 Ekm 2007, 16:38

[quote="serdar89"]yok kılavuzda fren hidroligi bitmiş ise yazıoo bnde A4 kasa var onda geldi diikktali frene bas bak aralık oluoo frene basıyorsun belli bir zaman tutmuoo ondan sonra bir anda tutuoo [/QUOTE]
 

Anladım, o zaman aşınmış balata için ayrıca uyarı vardır.
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti akinsapmaz » 06 Ekm 2007, 10:48

Dediğiniz gibi fren hidroliği azalmış.Minimum yazan yerin altına gelmiş.Gece baktım artık.Ama dün hiç uyarı vermedi ne iş anlamadım.Neyse o konuyo çözerim artık.

2.soruma cevap verecek bir arkadaş yoku???Bu araç normal yolda sorunsuzken otobanda neden titreme yapıyo.
akinsapmaz
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Arl 2006, 14:19

İleti tahtaboat » 07 Ekm 2007, 22:31

Eger fren hidroligi 2 seneden eskiyse tamamıyle degiştir.Eski hidrolik yagı ekledigin yeni yagın yapısını bozacaktır.Birde fren sistemini gözden geçirt bir yerlerde kaçak sızıntı olabilir.
tahtaboat
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 22 Mar 2007, 14:54

İleti serdar89 » 07 Ekm 2007, 23:43

her zaman yapmaz zaten bnde kafasına esioo yapıoodu:D genelde frene sert bastıgında oluoo
serdar89
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Eyl 2007, 12:55

İleti serdar89 » 07 Ekm 2007, 23:44

2 soru.. bir daha yaptımı denedinmii onun bir cok nedeni var benzinden olabilir bir yerde kirli benzin almışsındır..ondan birde filitreeyi gözden geccirt
serdar89
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Eyl 2007, 12:55

İleti akinsapmaz » 09 Ekm 2007, 12:32

Evet pazar günü denedim.Yine yaptı.Otobanda 140 ı geçince motorun sesi artıyo ve araç titriyo.Ama normal yolda 160-180 yapıyorum hiç sorun yok.Anlamadım ben bu olayı.Bi problem olsa otobanda da yapar normal yolda da yapar.Lastiklerden olabilirmi acaba.
akinsapmaz
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Arl 2006, 14:19

İleti serdar89 » 11 Ekm 2007, 00:55

rotbalans yaptır oo yapıoo ola bilir yada lastik basınclarında olabilir bunun bir sürü sebebiii var:D en ii si yüce motor servisine görün hemde indirimm var zaten enn iisii
serdar89
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Eyl 2007, 12:55

İleti akinsapmaz » 11 Ekm 2007, 12:01

Ben adana'dayım.Burada özgen oto var ama servise pek gitmek istemiyorum.Şimdi bi giderim bir sürü iş çıkarırlar.Yok şu değişecek yok bu değişecek.Neyse bende şehir dışına cıkarsam otobandan değilde normal yoldan giderim.Napim.Abi bi sorun olsa ne bilim otobanda da yapar normal yolda da yapar.Bu araç otobanda titriyo sadece.Normal yolda gecen gün 160-180 yaptım.Hiç titreme olmadı.
akinsapmaz
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Arl 2006, 14:19

İleti tutku88 » 20 Ekm 2007, 14:23

[quote="akinsapmaz"]Selam arkadaşlar.
1. Soru:Dün öğle vakti araçla giderken garip bir uyarı sesi geldi.Asfaltta küçük bir rampadan cıkarken biraz hızlanmaya başlayınca el freni lambası yanıp yanıp sönmeye başladı ve bip bip şeklinde ses çıkarmaya başladı.Yola devam ederken 15 dk. sonra falan yine aynı şey oldu.Bir defada akşam ışıklarda durdum sonra kalkışa geçerken yaptı aynı şeyi.Ne demek istediğini anlayamadım açıkçası.

2. Soru: Araçla otobanda giderken 140 ı geçtiğim anda araç titremeye başlıyo ve motordan biraz fazla ses çıkıyo.Sanki 3. viteste 120 yapıyomuşumda vites istiyomuş gibi.Dün işe gelirken normal yolda 160 ile geldim aksam giderkende 180 ile gittim herhangi bir titreme falan olmadı ve motor seside gayet normaldi.Sonra otobana girdim ve 140 ı geçtiğim an titremeye başladı araç.İlk defa olan birşey değil bu.Uzun zamandır var.Benim araç kendini arazi aracı falan mı sanıyo acaba.Otoban a pek gelemiyo sanırım.

Bu konularda beni aydınlatmanızı bekliyorum.Tüm skoda fanlarına kazasız ve sorunsuz günler dilerim.[/QUOTE]
 

140 la giderken genelde octavia sınıfındaki arçaların motor devirleri yaklaşık 4000 dd buluyo yada geçio bu da o anda arabanın max torkunu ürettiği devir aralaığı ve dahada hız istemesidir frenlere baktırın
tutku88
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 25
Kayıt: 19 Ekm 2007, 16:03
Ad Soyad: egemen tutku yancarlı
Nereden: İzmir
Arabanız: fiat palio 1.4

İleti fabiamania » 20 Ekm 2007, 14:31

normal yolda da 140 la git bi süre bakalım nolcak
fabiamania
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 29 Nis 2007, 18:17


Octavia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir