2003 Octavia fan sorunu

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

2003 Octavia fan sorunu

İleti cery » 20 Eyl 2015, 11:43

Selamlar herkese.
Sorunumuzla alakalı internette arama yaparken buldum siteyi üye oldum. Sizlere de danışmak istedim. 20 gün önce 2003 skoda octavia Business aldık. Herşeyiyle çok hoşumuza gitti. Dün akşam bir işim için arabayı çalıştırır çalıştırmaz radyatör suyu uyarısı verdi. Ben de doldurdum. Eve gelip babama anlattım ben de 3 4 gündür dolduruyorum sürekli dedi. İlk aldığımızda radyatör fanı kilitlenmişti babam sıfır komple fan alıp taktı. Testleri yapmışlar sorunsuz çalışmış o zaman. Neyse bu sabah dün anlattığım üzere suyu kontrol etmeye inmiş. Suyu doldurmuş çalıştırmış. Fan açılmasını beklerken arabanın suyu kaynattığını farketmiş. İşin ilginç yanı su kaynarken bile hararet göstergesi 90 derece gösteriyor. Klimayı açınca 2 fan birden açılmış. Klimayı kapatınca fanlar ikisi de durmuş. Egzozdan su damlıyor muhtemeldir contası yandı. Conta işi kolay da fan çalışmaması sıkıntı. Ben de az evvel indim baktım. Fan tek başına çalışmıyor klima kapalıyken. Klimayı açınca 2 fan birden çalışıyor. Radyatör fanı 10 saniye tek 2.kademeye geçti. Normalde hep 1.kademede çalışıyor. Araç su kaynattığı halde gösterge 90 gösteriyor. Bunların nedenleri hakkında fikrinizi almak istedim. Teşekkür ederim
 
cery
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 20 Eyl 2015, 11:33
Ad Soyad: Cahit Yılmaz
Nereden: Diyarbakır
Arabanız: 2003 Octavia Business

İleti teksamet » 20 Eyl 2015, 23:04

öncelikle geçmiş olsun,

aracın egzosundan su geliyorsa muhtemelen conta bozulmuştur. değişmesi gerekir,

muhtemelen devirdaim pompasında bi sıkıntı olabilr, suyu yeteri hızda sirküle etmiyorsa bu durumu yapar,

yada radyatör müşürü; radyatör hava yaptığı için su radyatörün bazı kısımlarına ulaşamıyor ve bu yüzden fan açmıyor.

zaten böyle bir durum varsa radyatörün tamamında su dolaşmadığı için fan açmaz,

haa birde diyorsunuz ki ne kadar ısınırsa ısınsın araç derece 90 da duruyor, ona bişey demek zor, belkide ısı müşürü radyatöre yakın bir yerdedir.
üst kapak açılıp taşlanacak, açılmışken sübapları da taşlattır, ve yeni sübaplar taktır.

triger setinide komple yenile, en azından 4 yıl kafan rahat olur.
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti hakangemini » 23 Eyl 2015, 09:24

Araçta climatronic olmalı. Oradan motor su sıcaklığı görülebilir. Dashboard'daki ısı göstergesi bende de 90 C hiç geçmiyor. Ona güvenmiyorum. Climatronic de econ+mavi tuş+aşağı yön okuna aynı anda basın, sonra ya 45 veya 46 nolu parametre(birisi sıcaklığı gösteriyor) kırmızı veya mavi tuşa basıp gelin. Bu forumda climatronic diagnostikleri ile ilgili bir paylaşımım var, oradan da ilgili bilgilere ulaşabişirsiniz. Hararet rölanti de mi araç giderken mi? Giderken de var ise pompa sorunlu olabilir, rölantide iken ise fan müşüründen kaynaklı olabiliir. Bu arada termostatı da kontrol ettirin, arkasındaki o-ring kısmından çabuk kaçak oluşabiliyor. elektronik termostat olduğundan hassasiyet 1-2 sene sonra kayboluyor.
Kullanıcı avatarı
hakangemini
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 314
Kayıt: 25 Arl 2011, 19:17
Ad Soyad: HB
Nereden: Düzce
Arabanız: 2003 Octavia Business

İleti musti038 » 15 Ekm 2015, 15:47

ön radyatörün sağ orta yanında bir yer olacak ordaki termostat gevşemiştir ordan kaçırır el kol grmez boru anahtarıyla alttan sıkacan kuru yere çek nerden damlıyor ordan bakarsın
musti038
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 49
Kayıt: 24 Eyl 2014, 08:37
Ad Soyad: Murat Korkmaz
Nereden: Kayseri
Arabanız: SKODA FABİA 1.4 16V


Octavia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir