SKODA OCTAVİA 2015 1.6 TDİ DSG SORUNU

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

SKODA OCTAVİA 2015 1.6 TDİ DSG SORUNU

İleti 101hp » 04 Şub 2016, 20:07

umutgiray yazdı:
101hp yazdı:Millet yurt dışında dava açıp DSG nin kusurlu olduğunu kabul ettiriyor WV 10 yıl garanti veriyor.Sen 5.yılda bozulan DSG ye iyi niyet garantisi bile alamıyorsun.Bizim insanimizda WV aldı diye firmayı babasının mali gibi sahipleniyor.Uyan artık adamlar sizi keriz yerine koyuyor.Senin başına gelmedi diye bu DSGnin kusursuz olduğunu göstermez

Zoruna gitti galiba..Gerçi sizin gibilere müstehak..beter ol..Ayrıca sen o uslübuna dikkat et önünden yemesi gereken sensin hayvanlaşma ağır laf duymak istersen söylemen yeter

araçla birlikte tapuyu da verdiler. isteyene ibraz ederim.

arkadaşlar herkes kendi önünden yesin. herkes kendi kullandığı ile ilgili yorum yapsın. kimsenin tercihlerinin yargılamayın ve kimsenin tercihini kötülemeyin. sen sarışın seversin ben esmer severim ben dersem ki sarışınlar aptal nasıl tahammül ediyorsun ağırına gider. onun için bu muhabbetleri bırakın.

kerizlik hakkında da birşeyler yazarım ama ağır olur. lütfen üslubunuza dikkat edin
 
101hp
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 79
Kayıt: 13 Haz 2013, 15:46
Ad Soyad: hakan kahraman
Nereden: Diyarbakır
Arabanız: fabia elegance

İleti teksamet » 04 Şub 2016, 21:38

burda maksat şu,

küçük hacimli motorda yüksek devirli giderken motor çok yoruluyor ve ömrü kısa oluyor,

büyük hacimli motorda düşük devirli gitmek ve uzun motor ömrü,

işte anlatmak istediğim konu bu,
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti umutgiray » 05 Şub 2016, 14:55

Zoruna gitti galiba..Gerçi sizin gibilere müstehak..beter ol..Ayrıca sen o uslübuna dikkat et önünden yemesi gereken sensin hayvanlaşma ağır laf duymak istersen söylemen yeter

seni ilgilendiren (sahibi olduğun) bir durum olmamasına kullanmamana rağmen yorum ve seviyesizce yorum yapıyorsun ama neyse sen mundar demeye devam et.
hayvanlık sizin gibi insanlar olduğu müddetçe yüce bir mertebe olarak her zaman sizin üstünüzde duracaktır.
Kullanıcı avatarı
umutgiray
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 740
Kayıt: 06 Nis 2010, 16:57
Ad Soyad: SALİH TEMİZ
Nereden: Ankara
Arabanız: WW Jetta Comfortline 2011 1.6 TDI Ot.

İleti sainz » 05 Şub 2016, 16:31

teksamet yazdı:burda maksat şu,

küçük hacimli motorda yüksek devirli giderken motor çok yoruluyor ve ömrü kısa oluyor,

büyük hacimli motorda düşük devirli gitmek ve uzun motor ömrü,

işte anlatmak istediğim konu bu,

Ama yazdığın "daha küçük hacimden nasıl daha fazla güç almışlar" mealinde bir şey idi. Motor ömrü konusu sonra çıktı. :)
Motor ömrü için ona göre metalurjük geliştirmeler yaparlar veya VW' de olduğu gibi daha az güçlü bir versiyor tercih ederler. ;)
Kurşunlu benzinin serbest olduğu dönemlerdeki Amerikan otomobilleri dediğiniz gibi büyük hacimli ama düşük devirli olmalarının da etkisiyle uzun motor ömrüne sahiptiler. Yalnız bu uzun ömre etki eden en önemli şey de benzinin içerisinde değişik tuzlar halinde bulunan ve yağlamaya pozitif olarak etki eden kurşun idi.
Çevre sağlığı konularına dikkat edilmeye başlandığından beri otomotivde kullanılan malzemelerin de özellikle sarf malzemelerinin de ömürleri çok kısaldı. Mesela asbestli balata hammaddesi kullanıldığı dönemlerde debriyaj balatası düzgün de kullanıldığında 200.000km gibi vakitlerde değiştirilirdi. Keza fren balataları.


Bir küçük not eklemek isterim (@teksamet şahsına özel değil bu kısım); DSG sorunlu kabul ettim ancak maliyet düşürmek adına firmaların yaptıkları işler neticesinde çözümlenemeyen manuel şanzıman problemleri bile var artık günümüzde. Hem de Toyota gibi sorunsuz diye bildiğimiz markalarda. Onun için tutup da birbirimizi kırmaya birbirimize hakaret etmeye insanlara keriz falan demeye hiç gerek yok.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti teksamet » 05 Şub 2016, 21:35

sainz yazdı:
teksamet yazdı:burda maksat şu,

Mesela asbestli balata hammaddesi kullanıldığı dönemlerde debriyaj balatası düzgün de kullanıldığında 200.000km gibi vakitlerde değiştirilirdi. Keza fren balataları.

işte anlatmak istediğim konu bu,




haklısın dsg yüzünden kimsenin kalbini kırmak istemedim, kırmakta istemem, yalnız kronik sorunları var, ve artık oldukça falza kişi tarafından biliniyor.

birde asbest ten bahsetmişsin,

asbest kullanılırken balatalar daha yumuşak tı ve 3-5 balata değişiminde bir disklerde değişirdi,

asbest kullanımdan kalktı balatalar sertleşti, yani artık 2 balata değişiminden sonra 1 disk değişimi yapacağız.

asbest sadece balatayı sertleştirdi, artık daha sert balata daha fazla ses yapıyor ve diski daha fazla yiyor.

kulaktan dolma bilgilere itibar etmeyiniz.
bilginize
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti sainz » 05 Şub 2016, 23:37

teksamet yazdı:...haklısın dsg yüzünden kimsenin kalbini kırmak istemedim, kırmakta istemem, yalnız kronik sorunları var, ve artık oldukça falza kişi tarafından biliniyor.

İşte biraz mekaniğe meraklı olup araştıran soruşturan sıkıntı yaşamadan kullanabiliyor. Arkadaşımın aracında eşi acemiliğini geçirdi. Araç satıldı, alan da bir başka arkadaşım ve o da sıkıntısız kullanıyor.
Mesela vites D' de iken freni bırakınca kendisi kalkıp gider ve yol rampa değilse hemen D2' ye alıyor ve rölantide D2' de ilerliyor. Vites kolunu manuel konumuna alırsan göstergedeki ekranda hemen 1 yazar yani 1. vitese geçer. Vites kolunu D' ye çekersen hemen D2' ye alır. Şimdi 2. viteste giden aracı 1. vitese alırsan motor freni yaparak hızını azaltması lazım. 1. viteste giden aracı 2. vitese alırsan da hızının artması lazım. DSG' de bahsettiğim konumda olmak şartıyla bu iki konum arasında hiç hız farkı olmuyor zira rölantide ilerlerken D2' de yarım debriyaj gitmeye çalışıyor. Haliyle de balatayı rendeliyor, gereksiz yere ısınıyor bu da sıkıntıları beraberinde getiriyor. Bir de mekatronic problemleri vardı, onu da mineral yağ koyarak hallettiler.
teksamet yazdı:birde asbest ten bahsetmişsin,

asbest kullanılırken balatalar daha yumuşak tı

Yumuşaktı ama şimdikiler gibi çabuk bitmezdi.
teksamet yazdı:ve 3-5 balata değişiminde bir disklerde değişirdi,

asbest kullanımdan kalktı balatalar sertleşti, yani artık 2 balata değişiminden sonra 1 disk değişimi yapacağız.

asbest sadece balatayı sertleştirdi, artık daha sert balata daha fazla ses yapıyor ve diski daha fazla yiyor...

İçeriğinde asbest yerine bakır gibi yumuşak metal tanecikleri kullanılmaya başladı. Fren balataları daha çabuk bitiyor, haliyle daha da fazla tozuyor ancak içeriğindeki metalik dolgular da diske maalesef daha çabuk zarar veriyor.
Eski model araçlarda, özellikle de ön jantlar şimdikiler kadar çabuk kararmazdı. ;)
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti teksamet » 06 Şub 2016, 00:38

özellikle bosch marka balataların içinde bakır tozu kullanılıyor diye duydum, bu da hem ses yapıyor ıslanınca hemde balatayı sertleştiriyor.
asbest kullanılırken balatalar daha çabuk bitiyordu, şimdi kullanılmadığına göre balatalar daha sert ve daha uzun ömürlü,
tabi bu ist trafiği için geçeli değil.
benim ankara trafiğinde bile aracım daki orj balatalar duruyor, yaklaşık olarak 57.000 km dir, ama az kaldı ömürleri 15-20 gün e değiştireceğim. değiştirince de resimlerini eklerim.
tabi burda aracı kullanmak ta çok önemli, yoksa balatalar 40.000 gitmeden biterdi,
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti SKDFORMAN » 06 Şub 2016, 01:02

Debriyaj balatalarında geçmişte de asbest "kullanılmıyordu" diye bi bilgi almıştım geçenlerde motor ustalarından. Sadece geçmişte fren balataları için geçerliymiş. Benim bu konuda bi bilgim yok.

Daha öncede yazmıştım. Artık otomatik şanzumanlar kaçınılmaz. Her geçen gün manuel şanzuman üretimi düşerken, otomatik şanzuman artıyor. Geleceğin elektrikli otomobillerinde de manuel seçeneği yok. Şuan üretilen tır ve otobüslerde manuel yok bildiğim kadarıyla. Yine keza yeni üretilen yüksek segmentli otomobillerde manuel seçeneği yok. İstesekte istemesekte manuel vites yavaş yavaş bitiyo bence.

Bu arada yanlış anlaşılma olmasın. Bende manuelciyim. Otomatiği sevmiyorum kendi adıma..
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti sainz » 06 Şub 2016, 20:34

teksamet yazdı:...asbest kullanılırken balatalar daha çabuk bitiyordu, şimdi kullanılmadığına göre balatalar daha sert ve daha uzun ömürlü...

Favorit' in asbestli ön fren balatalarını değiştirdiğimde 90.000km' deydi ve hâlâ yarısından fazla et kalınlığı vardı. Yanlış hatırlıyorsunuz sanırım. Ha kuş serisi itibariyle düşünüyorsanız onlar 20.000km' de bir değiştirirdi balataları zaten.
SKDFORMAN yazdı:...Geleceğin elektrikli otomobillerinde de manuel seçeneği yok...

Halen üretilip satılmakta olan Toyota Yaris Hybrid' de de manuel vites yok. Hatta onlarda vites kutusu yok. Elektrik motorunun torku sıfırdan son devrine kadar gayet yüksek ve direkt diferansiyele bağlı motor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti 101hp » 07 Şub 2016, 10:31

umutgiray yazdı:Zoruna gitti galiba..Gerçi sizin gibilere müstehak..beter ol..Ayrıca sen o uslübuna dikkat et önünden yemesi gereken sensin hayvanlaşma ağır laf duymak istersen söylemen yeter

seni ilgilendiren (sahibi olduğun) bir durum olmamasına kullanmamana rağmen yorum ve seviyesizce yorum yapıyorsun ama neyse sen mundar demeye devam et.
hayvanlık sizin gibi insanlar olduğu müddetçe yüce bir mertebe olarak her zaman sizin üstünüzde duracaktır.



İnsan gibi anlatıyorum anlamıyorsun.Benim üslubuma laf atmadan önce dön bir kendine bak kerizlikle ilgili lafları sana iade ediyorum hayvanlık senin gibi karşındakini tanımadan eleştirenlere daha çok yakışan bir mertebedir.
101hp
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 79
Kayıt: 13 Haz 2013, 15:46
Ad Soyad: hakan kahraman
Nereden: Diyarbakır
Arabanız: fabia elegance

İleti 101hp » 07 Şub 2016, 10:41

Ayrıca kullanmadığımı nereden biliyorsun sen kimsin beni nereden tanıyorsun burada yazdığım kadariyla bilebilirsin ancak kibar yazman sana hakaret hakkı vermez dışarıdaki öküzden ne farkın kaldı l.kendini bişey sanma hakkını sana kim verdi.Senin gibi gereksiz insanlar olduğu sürece bu forumlarında amacını sapıtıyorsunuz
101hp
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 79
Kayıt: 13 Haz 2013, 15:46
Ad Soyad: hakan kahraman
Nereden: Diyarbakır
Arabanız: fabia elegance

İleti umutgiray » 07 Şub 2016, 21:05

101hp yazdı:Ayrıca kullanmadığımı nereden biliyorsun sen kimsin beni nereden tanıyorsun burada yazdığım kadariyla bilebilirsin ancak kibar yazman sana hakaret hakkı vermez dışarıdaki öküzden ne farkın kaldı l.kendini bişey sanma hakkını sana kim verdi.Senin gibi gereksiz insanlar olduğu sürece bu forumlarında amacını sapıtıyorsunuz



Sen hâlen boş boş konuşuyor musun. Bırak artık tamam
Kullanıcı avatarı
umutgiray
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 740
Kayıt: 06 Nis 2010, 16:57
Ad Soyad: SALİH TEMİZ
Nereden: Ankara
Arabanız: WW Jetta Comfortline 2011 1.6 TDI Ot.

İleti S1K3A4 » 30 Kas 2016, 15:54

Slmlar herkese ben de 1.6 octavia dsg şanzıman otomatik vites kullanıyorum 7500 km oldu su an sıkıntı yok ama jetta dan ve focus dan iyi olduğunu düşünüyorum octavia nin
S1K3A4
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 30 Kas 2016, 15:50
Ad Soyad: Serhat kaya
Nereden: Ankara
Arabanız: Skoda octavia 1.6 style dsg

Önceki

Octavia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir