akü lambası niçin yanar?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

akü lambası niçin yanar?

İleti ali » 09 Şub 2008, 14:38

Otobanda 140 ile giderken vitesi boşa aldım. birden akü lambası yandı ve direksiyon kilitlendi sanki. zor çevriliyordu. sonra tekrar 5. vitese aldım ve akü lambası vitese geçer geçmez söndü ve direksiyon rahatladı. nedeni ne olabilir sizce?
 
ali
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Haz 2007, 00:27

İleti irfant » 09 Şub 2008, 14:40

Şarj dinamosu ile ilgili olabilir.
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti gbasara » 09 Şub 2008, 14:48

aracın stop etmiş. tehlikeli bir deneme. o anda oluşabilecek bir manevrada direksiyonun dönüş yumuşaklığına göre refleks göstereceğinden daha da sertleşen bir direksiyon seni zorlayabilirdi.
 

vitese taktığında da bir nevi vurdurma yapmış oldun, tavsiye olunmuyor bu. şarz dinamosu krank hareketinden alır gücünü. motor döndüğü sürece çalışır. senin ateşleme sisteminde bir arıza olabilir.
gbasara
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 19 Haz 2006, 17:00

İleti ali » 09 Şub 2008, 16:27

araç stop edince 140 ile nasıl gider araç?
 

ilk defa böyle birşeyle karşılaşıyorum. bugün de aynısını yaptım, ancak hiç birşey olmadı. herşey gayet normaldi.
ali
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Haz 2007, 00:27

İleti hakanerdogan » 09 Şub 2008, 16:39

şanzıman siz debriyajı bırakınca döneceğinden, kontağıda kapatmadığınız için motoru çalıştırır. o süratte asfalt sesinden anlamamışınızdır.

Allah muhafaza fren falanda tutmaz.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti AhmetH » 09 Şub 2008, 18:47

Araban  sanırım  injeksiyonlu ?
 

 

vitesi  boşa  çıkarınca  bir  şekilde  rölanti  ayarlayıcın   görevini  yapamamış..

 

devir   şarj  lambasını  yakacak  kadar  düşmüş...  dolayısı  ile   hidrolik  pompanda   rahat  basınç  üretebildiği devirde  dönmediği  için  direksiyon  sertleşmiş..

 

 

yapmanız  gereken  biraz  temizlik....  boğaz  kelebeği  rölanti  ayarlayıcı  vs..

 

 

başka  sorun  aramayın  araçta
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ali » 09 Şub 2008, 19:53

tamire götürecek kadar ciddi bir sorun değil anladığım kadarıyla. teşekkürler.
ali
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Haz 2007, 00:27

İleti baha » 09 Şub 2008, 19:54

bence araba stop etmiş sonra vitese atınca çalışmış o hızlarda özellikle aracı bilmedende vurdurma çok zararlı bilesiniz özellikle enjeksiyonlu araçlar için
baha
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Eyl 2007, 23:31

İleti AhmetH » 09 Şub 2008, 20:02

araba  stop  etmemiş  bence   devir  çok  düştüğü  için  şarj  yakmış
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti baha » 09 Şub 2008, 20:04

normal rolantisinin altına düştümü kelebek onu ayarlar yükseltir az devirde dönmesi diye birşey yok stop eder
baha
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Eyl 2007, 23:31

İleti AhmetH » 09 Şub 2008, 20:11

rölanti ayarlayıcıda  sıkıntı var  dedim  zaten  işte :)


 

az  devirde  neden  dönmesin...  pekala  rölanti  devri   düşüp şarj  ışığını  yakabilir  hatta  yağ  ışığını  bile  kırpıştırabilir.

 

zaten  o  devirlerde  hidrolik pompa  basınç  üretemez
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti baha » 09 Şub 2008, 20:13

rolanti ayarlayıcıda sıkıntı olsa hep yapar veya aralıklada olsa sıksık yapar demek ki ilk defa başına gelmiş arkadaşın stop etmiş araç
baha
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Eyl 2007, 23:31

İleti AhmetH » 09 Şub 2008, 20:19

kendisi  stop etti  demiyor , bu  durumda  ben   yorumumun arkasındayım.
 

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ali » 09 Şub 2008, 20:35

stop etti mi , etmedi mi bilemem. 140-150 gibi gidiyorum. nasıl olsa hızlıyız, boşa atayım da biraz az yaksın benzini dedim. boşa attıktan bir kaç saniye sonra akü lambası yandı ve olağandan daha hızlı yavaşladı. bir sorun oldu galiba dedim, 5 e attım ve hemen lamba söndü ve araç normal seyrine devam etti.
ali
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Haz 2007, 00:27

İleti AhmetH » 09 Şub 2008, 20:38

yağ  yansa  stop  etmiş  derdik..
 

velhasıl  devir  düşmüş.. size  tavsiyem  ilk  gelen  bakımınızda   boğaz  kelebeği  ve  civarını  temizleyin
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti OKTAVİACI » 09 Şub 2008, 21:37

allah korumuş bence basit bi olay değil biranönce göster bi tamirciye derim
OKTAVİACI
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 10
Kayıt: 28 Mar 2007, 17:50

İleti cevdet125 » 17 Şub 2008, 00:39

çok yüksek devirde iken aniden boşa alınca nadiren se olsa stop edebilir.bundandır.
vitese takıp debriyajı kaldırınca yeniden çalışır normal olur.

 Tavsiyem aniden boşa alma alsanda hafif bir iki gaz ver.
cevdet125
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 25
Kayıt: 21 Kas 2007, 00:57
Ad Soyad: CEVDET NERGİZ
Nereden: Adana
Arabanız: 2006 FABİA 1,4 TDİ AMB.

İleti loveskoda » 17 Şub 2008, 00:46

Abi hiçbir zaman sürüş esnasında vites boşa alınmazShocked Allah korumuş... Geçmiş olsun...
loveskoda
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Şub 2007, 16:42


Octavia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir