baskı balata

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

baskı balata

İleti arınç » 20 Ekm 2006, 05:10

ya arkadaşlar yine bir soru soracağım fabia formunda buldum fakat pek iyi deyinilmemiş bu konuya??aracın fren ve debriyaj palatalarının bitmeye başladığını kendimiz nasıl test ederiz acaba???(yukarıda kavramaya başlamasınamı bakarız)Ouch
 
arınç
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 21 Eyl 2006, 13:50

İleti yonetici » 20 Ekm 2006, 11:29

Enteresan testlere gerek yok sürüş konforunuz ciddi biçimde bozulmaya başlar bir gariplik olduğunu hissedersiniz servise götürüncede onlar bulur zaten sorunu.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti skodacı » 10 Kas 2006, 22:30

debriyajın yukarıdan veya aşağıdan kavradığını tam olarak nasıl anlayabiliriz?bir başka sorum debriyaj ne tam alttan nede tam üstten mi kavrarsa sorunludur?yani tam ortadan mı kavramak zorunlu sağlıklı açıdan...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti lazianke » 26 Kas 2006, 00:45

emir bey haklı, ben de aracımı aldığımda yukarıda kavrıyordu. balata bitmiş dediler üzerine 8bin km daha yaptım. biten balata hemen kendini belli ediyor. özellikle asfaltta giderken aniden yarım debriyaj yapmış gibi oluyor. birden devir sayacınızda ibre sağa vuruyor. artık iyice aşındığında da araba gaz yemiyor. yol bilgisayarında yakıt her zamankinden çok gösteriyor. motor aldığı gazı yürüyen aksama aktarmıyor gücü boşa gidiyor. ben balata değiştirmeye giderken bu dediklerim başıma geldi. bayağı korktum yolda. servis ustası balatanın tam da perçine kadar indiğini söylemiş, zamanında getirdin demişti.
yeni değiştirmeme rağmen gene tam aşağıda kavramıyor. zaten yeni nesil hidrolik debriyajlar ortada kavramaya başlarmış. sürüşünüzü etkilemiyorsa balatada sorun yok demektir, kafanızda büyütmeyin. balata değiştikten sonra aracımın sürüş kalitesi de olumlu yönde çok değişti. yakıtı normale döndü.yokuş aşağı kompresyon arttı ve daha ataklaştı.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti ünsal » 26 Kas 2006, 00:59

benim bildiğim ilkel yöntemler ama kesinlikle doğru diyemem sadece halk arasında bilinen kulaktan dolma duyduğum yöntemler

 servise gitmek en mantıklı olanı önemli bir iş çünkü...

mesela: el fireni çekili iken kalkmaya çalıştığında araç stop eder debriyaj bitikse etmez,yavaş yavaş gitmeye çalışır vs.....

 

 
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti lazianke » 26 Kas 2006, 11:25

ilkel olsaydı y.servis de aynı yöntemle denemezdi. onlar da el freni ile deniyorlar. bir de Emir Bey'in daha önce yazdığı, hafif bir yokuşta 2. vitesle kalkmaya çalışma yöntemi var. balata iyi ise kalkmıyor sönüyor, aşınmıssa araba kalkıyor. mantık olarak el freniyle aynı.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti skodacı » 26 Kas 2006, 14:07

tamamiyle kulaktan dolma bilgiler bunlar...sanayi usülleri bunlar...balatanızı en pratik yoldan bitip bitmediğine kalınlığına bakarak anlıyabilirsiniz?2 mm nin altına düşmüşse değiştirin...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti lazianke » 28 Kas 2006, 13:54

balatanın kalınlığını hangi uygulama ile ölçebiliriz. şanzımanı mı indireceğiz?

lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti skodacı » 28 Kas 2006, 22:08

omerozsahin  kardeş ben debriyaj baskı balata için sarfetmedim bu sözleri...fren balataları için bahsettim...gerçi konunun başlığı fren balatası değildi ama benim yanlışlığıma gelmiş...Smile

skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59


Octavia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir