"Emissions Workshop" ikazı ve motor ışığının yanma

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

"Emissions Workshop" ikazı ve motor ışığının yanma

İleti ugur_ee » 30 Mar 2008, 13:00

Merhabalar,
Octavia da "Emissions Workshop" ikazı veriyor ve motor ışığı yanıyor. Bununla karşılaşan oldumu acaba. Bunun LPG ile alakası olabilir mi?
 
ugur_ee
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Şub 2008, 08:57

İleti mehmetunal48 » 30 Mar 2008, 14:24

[quote="ugur_ee"]Merhabalar,
Octavia da "Emissions Workshop" ikazı veriyor ve motor ışığı yanıyor. Bununla karşılaşan oldumu acaba. Bunun LPG ile alakası olabilir mi?
[/QUOTE] ShockedOuchWink
mehmetunal48
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Ekm 2007, 15:59

İleti yonetici » 30 Mar 2008, 14:35

LPG ile alakası olması normal. Araç beklediği emisyon oranlarının dışında değerlerle karşılaşınca bir yanlışlık olduğu kanaatinde olabilir. Mesela sensörün bozuk ölçtüğünü eksik gösterdiğini düşünebilir.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti skodacı » 30 Mar 2008, 16:06

evet zira lambda sensörleri lpg ye göre tasarlanmamıştır...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti ugur_ee » 30 Mar 2008, 20:17

Peki çözümü varmıdır bunun???
ugur_ee
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Şub 2008, 08:57

İleti ugur_ee » 30 Mar 2008, 20:19

Ayrıca sadece benzinde çalıştırdığımda da ikazı veriyor. Yoksa ikaz hafızasında kaldığı için mi sürekli veriyor. "Servis Now" ikazı gibi bunu da sildirmek mi gerekir yoksa sorun çözülse kendiliğinden silinir ve motor ışığı normale döner mi
ugur_ee
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Şub 2008, 08:57

İleti ERCİS » 31 Mar 2008, 00:47

Abi benim octide lpg li ..bazen motor lambası yanıyo bazen sönüyo.ekseri lpg nin ve benzinini bitimine yakın yanıyor.servis ücretsiz hafızadan siliyor.önemli olmadığını söylemişlerdi.
ERCİS
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Şub 2008, 00:16

İleti AhmetH » 31 Mar 2008, 01:25

[quote="skodacı"]evet zira lambda sensörleri lpg ye göre tasarlanmamıştır...[/QUOTE]
 

bu yazdığınız yanlış.

 

oksijen  sensörü   bu parça...

 

yakılan yakıtın  ne  olduğu  önemli  değil..   önemli  olan   egzozda ölçülen  oksijen miktarı.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti derude » 31 Mar 2008, 03:16

[quote="AhmetH"][quote="skodacı"]evet zira lambda sensörleri lpg ye göre tasarlanmamıştır...[/QUOTE]
 

bu yazdığınız yanlış.

 

oksijen  sensörü   bu parça...

 

yakılan yakıtın  ne  olduğu  önemli  değil..   önemli  olan   egzozda ölçülen  oksijen miktarı.
[/QUOTE]


Yanlış olan sizin yazdığınız AhmetH

 

Lambda sensoru araç LPG ile çalıştığı zaman  değişik değerler ölçer. Yani kısaca ECU’ ya hata değerleri vermeye başlar. Ayrıca, motor LPG ile çalışıp benzine döndükten sonra da doğru oranları bulmak için Lambda zorlanır. Hatta araçlarda eski değerler hiç bulunamaz ve  motorun aracın benzinle kötü çalışmasına veya hiç çalışmamasına neden olur.

Ayrıca, Enjektör arıza, pompa arıza veya check engine sensörleri kolayca devre dışı bırakılabilir ancak araçta herhangi bir arıza varsa bu tespit edilemeyeceğinden daha büyük  hasarlara neden olacaktır.


Bu nedenle enjeksiyonlu araçların LPG’ ye dönüşümünde aşağıdaki kurallara kesinlikle uyulmalıdır:


1- Lambda Sensörü emüle edilecektir (Uyutma). Emülasyonda kullanılan cihazlar araç benzinle çalışıyormuş gibi stekiometrik sinyaller gönderebilmelidir.



.............

(alıntıdır)
derude
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 05 May 2007, 18:33

İleti AhmetH » 31 Mar 2008, 14:07

bu  konularda  eksik  bilme ihtimalim olabilir  ama  kesinlikle  yanlış bilmem Approve
 

madem  alıntı gidiyoruz  bende   kendimi  alıntılıyayım ;

[quote="AhmetH"]şimdi bakın  olay  şöyle  gelişiyor.
 

benzinde injeksiyonlu  bir  araç  belli  devir  bandında tamamen  ECU  gözetiminde  çalışır.

 

gözetimden kasıt ise  şöyle..

 

MAF veya MAP  sensörü  ile yapılan hesaplar  sonucu   aracın  emdiği  havanın  kütlesi  bilinir.

 

bu  havaya  verilecek  yakıt  seçilir*  ve  araç  çalışır..

 

bu  açık  devre  gözetimdir.(open loop)

 

motor  ısındığı zaman  ise  devreye  Lamda sensörü girer (oksijen sondası)

 

ve böylece  mili saniyeler  içerisinde  optimum  hava yakıt ayarı  düzenlenir..

 

yani  aracın  emdiği  havanın  kütlesi  belli  buna seçilen  yakıt  belli

 

lamda sensörü ilede  ince  ayar  veriliyor..

 

bir  örnek  verelim ;

 

motor  parametreleri  belli ;

 

araca  %60 gaz veriliyor

ve  3000  devirde  çalışıyor  diyelim.

 

motora  emilen  hava  MAF  tarafından  beyine (ECU)  gönderiliyor.

 

ECU  içinde  fabrika tarafından  yazılmış  yakıt  haritasından   %60 gaz  ve 3000 devire  karşılık   hava yakıt ayarını  seçer  atıyorum  16.8/1  olsun..

 

 

ancak  kapalı  devre  kontrolde (closed loop)  bu  hava yakıt  karışımının  uygun olmadığı   oksijen sensörü  marifetiyle  saptanır ise  hemen  anlık  olarak  bu  ayar  duruma  göre  fakire  veya  nispeten daha zengine kaydırılır.Smile

 

bu  duruma  ingilizce "short term fuel trim" STFT  (kısa dönem yakıt dengesi denir)

 

bu  silinen  bir  bilgidir  araç  her  stop  edilişinde bu  bilgi  resetlenir.

 

Ancak ;

 

Uzunca bir  süre  bu  ayar  aracın asıl  yakıt haritasından  sürekli  farklılık gösterir  ise ;

 

kısa dönem  yakıt dengesi  ayarı  beyine  Uzun  dönem  yakıt  dengesi  olarak  kaydedilir.

 

bu  artık  öğrenilmiş bir  bilgidir. ve  akü  sökülmedikçe  ECU  da  saklanır..

 

 

LPG  dönüşümünde ise  yine  aracın  kendi  beyninin  yakıt haritası esastır..

yine  bilgiler  öğrenilir  ve  saklanır.

 

ancak  çeşitli sebeplerden ayarsızlık  durumlarında   bu yakıt  haritasındaki  hava yakıt oranı  lamda sensörü  marifetiylede  ayarlanamıyorsa   araç  sürekli  zengin  veya  fakirde kalıyorsa  bu  arıza  ışığı yanar.

 

ve araç  açık  devre  ç
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti derude » 31 Mar 2008, 19:27

...adına ister eksik deyin ister yanlış ama doğru olan şudur.
 

Görevi agsozdaki oksijen miktarının ölçme olan lambda sensörleri maalesef lpg egsozundaki oksijen miktarını ölçebilecek yetenekte değiller.

 

 Bu nedenle sapıtarak ecuyu yanıltırlar ve ecu tarafından arızalı olarak tanımlanırlar, dolaysıyla arıza lambası yanar.

 

Sonuç olarak:

 "lambda sensörleri her iki yakıt türünde de görevlerini yaparlar" denilmesi yanlış; başka bir tanımla "eksik" olur.Smile

 

veya;

"lambda sensörleri lpg ye göre tasarlanmamıştır" ifadesi doğru olandır.Wink

 

Saygı ve sevgiyle...

 
derude
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 05 May 2007, 18:33

İleti derude » 31 Mar 2008, 19:40

[quote="ugur_ee"]Peki çözümü varmıdır bunun???[/QUOTE]
 

Öncelikle sorununuz büyük ihtimal lambda sensörü. Lambda ile lpg nin anlaşamaması forumlarda oldukça yaygın bir sorun.

 

 Bu nedenle üreticiler lpg dönüşüm kitlerinde:

aracın lpg ile çalışırken lambdayı devredışı yapıp ecuyu kandıran; benzinde ise tekrar lambdayı devreye sokan bir zımbırtıları vardır.

Sorunun bu zımbırtının  olmaması yada sağlıklı çalışmaması ile ilgili olabilir.
derude
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 05 May 2007, 18:33

İleti AhmetH » 31 Mar 2008, 20:09

siz bilirsiniz ..

 

açıkçası  sizin  oksijen sensörü nedir , ne  değildir

ECU ya  ne  sinyali  gönderir   bu  sinyal  nasıl  yorumlanır   ECU  bunu  nasıl  değerlendirir

arıza ışığı  neden  yanar , ECU bir sensörü nasıl arızalı  olarak tanımlar   vs  gibi  konularda   bilginiz olduğunu  düşünmüyorum..

 

bilen biri  sizin yazdıklarınızı  yazmazdı  kusura  bakmayın..

 

örnek : LPG  egzozu  ne demektir ? çok mu  oksijen  var   onda  veya   çok mu az  ??

 

neden   lamdaya  uymuyor ?

 

 

üstteki soruya her türlü  cevabınız  için yeni  sorunuz ;

 

Peki  buna  sebep nedir ? doğru  AFR   neden  sağlanamıyor  ?

 

 

 

ve  bonus  soru

 

Lamda  sapıtması ne demektir ?  LOL

 

grafikle  açıklayın

(ciddiyim..   ecuya  gönderilen  voltaj bilgisinin osilasyon  grafiğini istiyorum yatay eksen AFR olsun )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti baha » 31 Mar 2008, 20:16

nasıl kıyar insan arabayada lpg taktırır ondan sonra sorunun nedenine çare arar bi umut bas baya lpg den sorun emisyon hatasını daha evvel bi arkadaşımda yaşamıştı tabi lpg liydi araç hem oktiye bin hem tasarruf etmeye çalış benim yurdumun insanı
baha
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Eyl 2007, 23:31

İleti magistra » 31 Mar 2008, 21:00

benimde 2004 otomatik vites lpgi octavia var bende bu dertten çok şikayet ettim ya her servise götürdüğümde arıza lambası için usatlar çok ilgilendiler ama bi çare bulamadılar internette çok araştırma yaptım bunun üstüne ama çare bulmadım en son gittiğimde lpg servisine enjektöründe arıza çıktı onu değiştirdiler şimdi ara sıra yanıyo size tavsiyem aracı bil. bağlayın eğer sorun devam ederse lpg servisini değiştirin çünkü onlardan kaynaklanıyor ince ayar tabir edilen ayarlan uğraşmak istemiyorlar benim şansım yaver gitti kurtuldum :)
magistra
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Eyl 2007, 02:50

İleti skodacı » 31 Mar 2008, 21:27

polemiğe girmek istemiyorum...özetle fabrika çıkışlı(enjeksiyonlu) lpg araçların dışındaki tüm enejksiyonlu lpg liler motor arıza lambasına katlanacaklar...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti AhmetH » 31 Mar 2008, 21:34

fabrika   çıkışı   lpg  li  araçlarda  sonradan   takılan  kit  markalarını  kullanıyor...
 

demek ki    suçu   kit   montajcımızda  ve  ayarında  aramalıyız.

 

doğru   olmayan  montaj   ve  ayar  yanlış  hava  yakıt oranına sebep  verir.

 

bu  ışık  bundan  yanıyor.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti skodacı » 31 Mar 2008, 21:39

yanma sebebi ekzozdan geçen yakıtın faklı olmasından kaynaklı... lambda sensörleri benzin
değerlerine göre uyarlanmıştır(fabrika çıkışlı lpg otolar hariç)...velhasıl eksozdan geçen yakıt faklılığı ile alakalı bir durum...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

Sonraki

Octavia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir