"Emissions Workshop" ikazı ve motor ışığının yanma

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

"Emissions Workshop" ikazı ve motor ışığının yanma

İleti derude » 31 Mar 2008, 22:05

Öncelikle amacım polemik oluşturmak değil, o nedenle yanlış anlaşılmak istemiyorum.

 

"Bilgi erdemdir, erdem de bilgiyi amacına uygun kullanmaktır." 

 

Kusura bakmayın ama erdemli biri bunları yazmazdı.

 

Sizin bi kaç grafik bilmeniz yada teorik alanda üç-beş makale okumuş olmanız doğru bildiğiniz anlamına gelmez.

 

Yanlış yorumlamış yada yanlış düşünmüş olmanız olası.

 

Siz  otorite değilsiniz.

 

Bilgi de tekelinizde değil. 

 

Bende buradan yola çıkarak;  yukarıda düşündüklerimi, ulaştığım sonuçları yazdım.

 

 

Bunlar elbette benim ulaştığım doğrular. Ve laboratuar ortamında test etmedim. Dolayısıyla  afr grafiği de yok. Sizin varsa paylaşınız.

 

Sizin doğru bildiğinizi ortaya koymanız için benim ortaya koyduklarımı çürütmeniz gerekiyor.

 

Sonuç olarak lambda sensörü lpg kullanımında doğru ölçüm yapıyorsa bunu ortaya koyun.

 

Sanırım afr grafiği size de lazım olacakLOL

 

Son cümle olarak;

Sizin sadece teknik bilgilerinizi yorumladığınızı, pratik alanda araştırma yapmanız gerektiğini düşünüyorum.

 

Saygılarımla...

 

 

 

 
 
derude
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 05 May 2007, 18:33

İleti irfant » 01 Nis 2008, 10:03

LPG ile kullanımda lambda sensörü iş görmüyorsa LPG'nin verimli yakıldığı ya da yakılmadığını ne algılıyor?
 

Zira kilometrede 20 kuruş yakan LPG'li araçları olanlar var, ki onlar bu durumdan şikayetçiler, benim benzinli arabam da km'de 20 kuruş yakıyor şehir içinde.
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti sainz » 01 Nis 2008, 11:43

Lambda egsoz gazındaki oksijeni ölçüyorsa, aynı lambda LPG ile farklı, benzinle farklı, dizelle farklı değerlere ulaşacaktır. İstenen oksijen miktarı LPG' de farklı olduğundan "arıza var" diye ışığı yakıyor.
 

Ben durumu böyle anladım yanlış mıyım?

 

Ayrıca İrfan' ın dediği de doğru. LPG' de iptal ediliyorsa bu sensör LPG' nin verimli yakıldığını nasıl algılayacak sistem?
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti derude » 01 Nis 2008, 13:37

Öncelikle yanlış anlaşılmak istemiyorum. Burda bir fikrin inatla savunuculuğunu yapmak niyetinde değil, doğruya ulaşmak amacındayım. Hepimizin de amacı o değil mi?


Kendimin de lpg taktırma konusunda endişelerim var. Bu nedenle neyin ne olduğunu öğrenme açısından bu yazıların bana çok faydası oldu. En azından lpg sonrası ortaya çıkabilecek olası sorunlar benim için sürpriz olmayacak.

 

Fazla araştırma imkanım olmadı ama bi kaç yerde lambdayı devre dışı yapan-uyutan ve devredışında iken ecuyu kandıran sistemlerin olduğunu okudum.

Buna ihtiyaç duyulma nedeni olarak da lambda nın lpg de sorun çıkarttığı olarak öne sürülüyor.

 

Ama bu durum tüm araçlarda ve tüm lpg sistemlerinde böyledir anlamına gelmiyor.

 

Ayrıca bu uygulama doğrudur-yanlıştır, emisyonu alt üst eder, motorda farklı sorunlara yol açar vs... bunlar tartışılır.

 

Verimli yakılma konusunda ise emisyon değerlerinin ölçülmesi ile anlaşılır yada göz ardı edilir, sonrasında ise ikide bir laptopla ayar tutturulmaya çalışılır diye düşünüyom (Çekiç ustalığının günümüz versiyonu :)

 

 

Saygı ve sevgiyle...
derude
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 05 May 2007, 18:33

İleti sportmeen » 15 Ağu 2015, 21:46

Merhaba bende aynı sorundan şikayeçiyim ve araştırırken bazı bilgiler edindim. LPG ile benzinin yanma karekterinin farklı olduğunu hepimiz biliyoruz. dolayısıyla yanma sonucu açığa çıkan gazlar, gaz oranları da farklı ve en çok bilinen ve bas bas bağırılıp çevre dostu yakıt dedikleri lpgnin yanması sonucu CO benzine göre daha az salınmaktadır. arıza lambası ışığı kronik bir sorun ve çözen bir arkadaşın yazısını paylaşıyorum. alıntıdır.

öncelikle herkese selamlar olay tamamiyle lpg ayarının benzinle birebir eşit olmamasından kaynaklanır
aracınızın.genelde lpg sistemi montajı yapıldıktan sonra aracın benzindeki yakıt haritası cıkartılır
ve bunun üzerine lpg haritası düzenlenir ama malesef bu olay bu şekilde olmuyor lpg yi takan arkadaşlara
gittiğinizde size yok lambda sensörü yok boğaz kelebeği yok buji yok yağ gibi türlü türlü bahaneler
uyduruyorlar.bende 2004 octavia var otomatik 40000km de lpg taktırdım ilk üç ay isyan ettim emisyon
arızasından dolayı sonunda işin ehli bir arkadaşa ayar yaptırdım maşşalahı var 2,5 senedir ne arıza
lambası ne sorun araç şu an 95000 km.
lpg yi takan yere gittiğinizde tekrar ayar yapacaklardır fakat aracınızın yakıt ayarları bozulduğundan
dolayı ayar tutmayacaktır.tekrar gideceğiniz zaman 200-300 km benzinde kullanıp öyle gidin birde servisi
değişitirin derim sıkıntı kalkar .
lambda sensörü iptal edilirmi edilir.ama gerek yoktur .fişini sökmeye kalkmayın ziyadesiyle
10lt yakıyorsanız 14 yakmaya başlarsınız.
aracı tam gaz kullanmanın anlamı olmaz lambda sensörünün çalışma devir aralığı 3000 d/dk kadardır. zaten
3000 devirden sonra emisyon hak getire.
not : aractaki herşey bir birine bağlantılı olup gelişi güzel birşeylerin sigortalarını cıkarmak geri
dönüşü olmayan olaylara neden olabilir .
saygılarımla

octavia/emission-workshop-arizasi-veriyoor-t17283.html



bana matıklı geldi deneyeceğim :D
sportmeen
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 15 Ağu 2015, 21:31
Nereden: Mersin
Arabanız: Octavia

İleti cankaya42 » 18 Eyl 2015, 14:42

Regülatörü değiştirdiğimden beri hata almıyorum.
Sizde deneyin derim..
cankaya42
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 08 May 2015, 13:22
Ad Soyad: Emre ÇANKAYA
Nereden: Konya
Arabanız: OCTAVİA

Önceki

Octavia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir