Moralim Bozuk !!

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Moralim Bozuk !!

İleti kadir_ » 17 Nis 2008, 23:24

benim çalıştırıyodum ondan sonra gaz verdim bi kaç kere çektim rölantiye indi araç sonra tık stop etti bi kerede 80 km/h ile giderken otabana giriyodum birden stop etti mesela ara hızlanmada gaza yükleni,nce araba gaz yemmiyo kesiyo kendini hissediyosun çok rahat sendede öyle olabilir vag-com hata veriyo hemen zaten ama onlar birşey yaptılar düzeldi ondan sonra tekrar başladı ama
 
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti AhmetH » 17 Nis 2008, 23:29

Throttle Position Sensor   bozulmuştur başka  bozulup  arıza  verecek  parça  yok boğaz kelebeğinde...
 

çıkma  falan   bulunup değiştirilebilirdi   gayet  ucuza

 

neyse  olan olmuş geçmiş olsun
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti kadir_ » 17 Nis 2008, 23:35

[quote="AhmetH"]Throttle Position Sensor   bozulmuştur başka  bozulup  arıza  verecek  parça  yok boğaz kelebeğinde...
 

çıkma  falan   bulunup değiştirilebilirdi   gayet  ucuza

 

neyse  olan olmuş geçmiş olsun
[/QUOTE]
 

dostum önceden nerdeydin sen yahu beni uraştırdın bu kadar
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti elegance » 18 Nis 2008, 17:59

thorutle  neyse ne işte o ne işe yarıyo vede ne bide eger bu işlerden anlıyoson sadece1 kere oldu bu 1 ay önce yolda giderken falan hiç olmadı yine devam edebilirmi bu
elegance
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 203
Kayıt: 15 Şub 2008, 22:40
Ad Soyad: uğur
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Octavia TDI

İleti AhmetH » 18 Nis 2008, 20:20

Throttle   gaz  demek.
 

aslında  kelebeğin ta  kendisi.

 

 

direk  olarak  motordan  istediğiniz   tepkiyi / gücü  ayarlıyor..

 

 

Bizim  modern  motorlarda  ise  arcın   meşhuur  ECU   suna   bak  kardeş   Throttle   şu  kadar  açılmış  ona  göre  yakıt  ver  bakalım  hesabına  gaz kelebeğinin  konumunu  bildirmesi  lazım.

 

Eğer  gaz  kelebeğinin konumu bildirilmezse   motor  düzgün  çalışamaz.

 

çünkü  beyindeki  birçok  bilgi TPS (throttle position sensor) bilgisi  hesaba katılarak  değerlendiriliyor.

 

 

TPS  sensörü  aslında  kolay  bozulmaz   ya   bir  şekilde  bağlantıları küflenmiştir  su  almıştır  vs..  ne  bileyim..

 

cidden   kıymetli bir  parça  ..
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti mygokhan » 19 Nis 2008, 00:42

[quote="AhmetH"]Throttle   gaz  demek.
 

aslında  kelebeğin ta  kendisi.

 

 

direk  olarak  motordan  istediğiniz   tepkiyi / gücü  ayarlıyor..

 

 

Bizim  modern  motorlarda  ise  arcın   meşhuur  ECU   suna   bak  kardeş   Throttle   şu  kadar  açılmış  ona  göre  yakıt  ver  bakalım  hesabına  gaz kelebeğinin  konumunu  bildirmesi  lazım.

 

Eğer  gaz  kelebeğinin konumu bildirilmezse   motor  düzgün  çalışamaz.

 

çünkü  beyindeki  birçok  bilgi TPS (throttle position sensor) bilgisi  hesaba katılarak  değerlendiriliyor.

 

 

TPS  sensörü  aslında  kolay  bozulmaz   ya   bir  şekilde  bağlantıları küflenmiştir  su  almıştır  vs..  ne  bileyim..

 

cidden   kıymetli bir  parça  ..
[/QUOTE]

sağol Ahmet...güzel bilgi...
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

İleti kadir_ » 19 Nis 2008, 21:12

bu gun tekrar bağlattım o zaman öleydi geri iade ettim yine kendi gaz kelebeğimi kullanıyorum hata hava akışmetredeimiş yanlış bilgi yolladığı için tps de bu sorunu yapıyormuş bu aralar akış metre değişecek yaklaşık 300 ytl dedi ve bi sorun daha çıktı klimanın kompresörü ozulmuş.
 

 

Bu da demek oluyorki bana dizel RS yolu gözüktü. . .
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti isnilgiz » 19 Nis 2008, 23:32

kadir kardeş
senin araba kaç model ve kaç km de ? bu kadar arızası olan bir aracın modelini de bilirsek bir fikrimiz oluşur.
isnilgiz
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 30 Ekm 2006, 02:10

İleti AhmetH » 20 Nis 2008, 01:47

akış metre ile (MAF - Mass Air Flow)  TPS   nin   direkt bağlantısı  yok.
 

dolayısı  ile  MAF   yanlış  yapıyor  diye TSP   ye  hata  verdiremez.

 

Bence  o  servis  yeterli  diagnostik  yorum  kabiliyetine  sahip değil.

 

Ellerinde VAG-COM  varken  nasıl nokta atışı  yapamazlar  hayret ediyorum.

 

 

Belkide  başından beri MAF  arızalıydı...

 

yurt dışında Audi a4 1.8T  quattro   sahibi  bir  arkadaşım  var.

 

aracı  tamamen standart  halde  modifiye  etti   çok  ciddi  basınç  uyguluyor 98  arabaya  hala  bir  sorun  çıkmıyor  motorla  ilgili.

 

 

Siz  direk hava filitresi  kullanmıyorsunuz  değilmi ?

 

 

Kompresör arızasınada  içerlemeyin..   manyetik kavramaında  sorun  oluşmuştur   oda  olmasa bile kompresör  tamiri  yapan  firmaların  olduğunu biliyorum..

 

 

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti kadir_ » 20 Nis 2008, 23:03

bana şoyle anlattı araç lpgli olduğundan arada bi tekleme yapıp geri basmış olabilirdedi bundan dolayı akış metre arızalanmış dedi akış metre beyini bilgiyi yanlış gönderdiğinden TPS bunu yanlış algılıyormuş baştan beri sorun ondanmış TPS de o yüzden vagcomda hata gösteriyordu bana böyle anlattılar ters tepki yüzünden olmuş
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti kadir_ » 20 Nis 2008, 23:03

[quote="isnilgiz"]kadir kardeş
senin araba kaç model ve kaç km de ? bu kadar arızası olan bir aracın modelini de bilirsek bir fikrimiz oluşur.
[/QUOTE]
 

2001 1.8 T 20V elagance araç arızı nedeni çok açık hergün 80 km yol yapıyor en az 146 binde araç
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti AhmetH » 20 Nis 2008, 23:27

anlıyorum.
 

turbo olduğu  için aracın   eski nesil  LPG  dönüşüm  kiti  kullanamayacağını  farz ediyorum.

 

dolayısı  ile  sıralı  sistem  gaz enjeksiyonunuz  vardır kesin, oda  backfire denen  geri  patlatmayı  yapmaz

 

süper  ayarlara sahip olduğunuza  farz ediyorum  zira  tüm devir bandında  ve tüm yük koşullarında  asla  fakir karışımda  kalmamalı..

 

Servisin  açıklaması  doğru değil  tüm  samimiyetimle size bunu söyleyebilirim.

 

MAF  sensörünün  gönderdiği  bilgiler  ile   TPS  nin  bunu  yanlış algılaması imkansız.

 

bunlar  motorun  bilgi topladığı  yerler..  birbirini  anlamak için  çalışmıyorlar  hepsi  birbirinden bağımsız göreve sahip.

 

ancak  beyin(ECU)   bunların  gönderdiği  bilgiler  ile  haraket ediyor.

 

size tavsiyem  aracın  verdiği  hata  kodlarını  tek tek isteyin

 

bunlar üniversal kodlardır   ufak bir  google  araştırması  ile  arızalar  tek tek  tespit  edilebilir ve  yorumlanabilir.

 

Benim  şahsi  yorumum  sorununuz  LPG  kiti  montajından  kaynaklanabilir.

 

zira   bir çok sensöre   TPS  de dahil olmak üzere  paralel  çekiyorlar  kablolara..

 

bağlantılarda  sorun  olabilir.

 

 

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti kadir_ » 22 Nis 2008, 23:04

[quote="AhmetH"]anlıyorum.
 

turbo olduğu  için aracın   eski nesil  LPG  dönüşüm  kiti  kullanamayacağını  farz ediyorum.

 

dolayısı  ile  sıralı  sistem  gaz enjeksiyonunuz  vardır kesin, oda  backfire denen  geri  patlatmayı  yapmaz

 

süper  ayarlara sahip olduğunuza  farz ediyorum  zira  tüm devir bandında  ve tüm yük koşullarında  asla  fakir karışımda  kalmamalı..

 

Servisin  açıklaması  doğru değil  tüm  samimiyetimle size bunu söyleyebilirim.

 

MAF  sensörünün  gönderdiği  bilgiler  ile   TPS  nin  bunu  yanlış algılaması imkansız.

 

bunlar  motorun  bilgi topladığı  yerler..  birbirini  anlamak için  çalışmıyorlar  hepsi  birbirinden bağımsız göreve sahip.

 

ancak  beyin(ECU)   bunların  gönderdiği  bilgiler  ile  haraket ediyor.

 

size tavsiyem  aracın  verdiği  hata  kodlarını  tek tek isteyin

 

bunlar üniversal kodlardır   ufak bir  google  araştırması  ile  arızalar  tek tek  tespit  edilebilir ve  yorumlanabilir.

 

Benim  şahsi  yorumum  sorununuz  LPG  kiti  montajından  kaynaklanabilir.

 

zira   bir çok sensöre   TPS  de dahil olmak üzere  paralel  çekiyorlar  kablolara..

 

bağlantılarda  sorun  olabilir.

 

 

 
[/QUOTE]
 

Dostum çok sağol bililer için bunu dikkate alacağım ben bu arada sevis açsan senden başka bi yere gidersem ne olim bu işte bilgin gayet iyi tebrik ediyorum sizi
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti elegance » 22 Nis 2008, 23:06

abi ya benim arabayda nolduysa  buraya yazdıktan sonra iyice calısmakta zorlanmaya başladı bunun erken önlemi falan varmıki arabaya gaz vermeden calıstırırdım hep simdi böyle yaptıgı zaman gaz veriyorum bunun erken önlemi varmı bide benim arabada turbo falan yok bu niye bozulurki
elegance
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 203
Kayıt: 15 Şub 2008, 22:40
Ad Soyad: uğur
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Octavia TDI

İleti kadir_ » 22 Nis 2008, 23:23

AhmetH beyfendi istanbulda sizin gibi böle anlayan motordan bi servis önerirseniz iyi olur bu arada araba benzinde ve gazde tekliyo bazen rolantide stop ediyo bi açıklık getirelim servisde önerirseniz oraya gideyiyim hemen canımı sıkmaya başladı

kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti kobalt » 22 Ağu 2008, 11:59

[quote="kadir_"]

AhmetH beyfendi istanbulda sizin gibi böle anlayan motordan bi servis önerirseniz iyi olur bu arada araba benzinde ve gazde tekliyo bazen rolantide stop ediyo bi açıklık getirelim servisde önerirseniz oraya gideyiyim hemen canımı sıkmaya başladı

[/QUOTE] Merhaba,aynı sorun benim arabamda baş gösterdi(octavia 2001 elegance)sorununuzu nasıl çözdünüz?bilgilendirirseniz çok sevinirim. 
kobalt
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 14 Nis 2007, 02:39

İleti alwaysloser » 22 Ağu 2008, 13:59

[quote="kobalt"][quote="kadir_"]

AhmetH beyfendi istanbulda sizin gibi böle anlayan motordan bi servis önerirseniz iyi olur bu arada araba benzinde ve gazde tekliyo bazen rolantide stop ediyo bi açıklık getirelim servisde önerirseniz oraya gideyiyim hemen canımı sıkmaya başladı

[/QUOTE] Merhaba,aynı sorun benim arabamda baş gösterdi(octavia 2001 elegance)sorununuzu nasıl çözdünüz?bilgilendirirseniz çok sevinirim. [/QUOTE]
aklıma enjektörler geliyo bitanesinde de sorun olsa dediğiniz sorunları yapabilir
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti kadir_ » 22 Ağu 2008, 16:52

[quote="kobalt"][quote="kadir_"]

AhmetH beyfendi istanbulda sizin gibi böle anlayan motordan bi servis önerirseniz iyi olur bu arada araba benzinde ve gazde tekliyo bazen rolantide stop ediyo bi açıklık getirelim servisde önerirseniz oraya gideyiyim hemen canımı sıkmaya başladı

[/QUOTE] Merhaba,aynı sorun benim arabamda baş gösterdi(octavia 2001 elegance)sorununuzu nasıl çözdünüz?bilgilendirirseniz çok sevinirim. [/QUOTE]
 

MAF sensörü bozulmuş aracın onuda istanbulda bulamadım yurt dışından gelicekti GEBZE de bosch deposu varmış ordan getirttiler 300 ytl verdim o parçaya şu an sorun yok
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

ÖncekiSonraki

Octavia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir