boğaz kelebeği ve yakıt

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

boğaz kelebeği ve yakıt

İleti ooguzz » 09 May 2008, 13:14

Arkadaşlar aracın devir göstergesi azda olsa yukarı aşağı sürekli hareket ediyordu tamirciye gösterdim boğaz kelebeğinin acil temizlenmesi gerkiyor dedi. servise sordum servis çok acelesi olmadığını söyledi.
acaba aciliyeti olan bişey midir, birde bu şekilde kullanmanın yakıta etkisi çok olur mu

yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
 
ooguzz
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Mar 2008, 15:36

İleti lazianke » 09 May 2008, 13:28

aracım benzinli değil ama forumdan öğrendiğim kadarıyla sizin belirtiler boğaz kelebeği sorununa benziyor ve de yakıtı etkiliyor diye hatırlıyorum. erkenden temizletseniz  iyi olur.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti ooguzz » 09 May 2008, 16:12

[quote="lazianke"]aracım benzinli değil ama forumdan öğrendiğim kadarıyla sizin belirtiler boğaz kelebeği sorununa benziyor ve de yakıtı etkiliyor diye hatırlıyorum. erkenden temizletseniz  iyi olur. [/QUOTE]
 

Yakıtı etkileme konusunda sevis ve tamirci farklı şeyler söylediler ancak sanırım etkiliyor çünkü LPG de 230 YKR civarı yakıyor. İlginiz için çok teşekkürler. saygılarımla...

 
ooguzz
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Mar 2008, 15:36

İleti feliciaZK » 09 May 2008, 18:36

boğaz ve kelebeğinin temizliği çok basit bir iş  bir kere gör sonra kendin dahi yaparsınkendin dahi temizleyebilirsin
ben 10 ytlye temizletmiştim

yakıtta devirde ve gidişte fark ediyor
feliciaZK
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 31 Arl 2007, 20:12

İleti power_octavia » 10 May 2008, 03:45

ben o boğaz kelebeğini hem temizlettim hemde genişlettirdim;)
power_octavia
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Mar 2008, 02:42

İleti fmaka » 16 May 2008, 12:03

aynı durum benm octide var sanırım hafta sonu bi usta görsün octi:)
fmaka
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 246
Kayıt: 14 Şub 2008, 00:19
Nereden: Konya
Arabanız: a5 octavia elegance mpı/lpg

İleti hasanemrah » 10 Ağu 2008, 15:15

99  senesınden  berı  octavıa  alırım  bu  dediğin  olay  bendede  olurdu  ama  sr16  motorda  bırde    mpı  motorun  bazılarında  olur  sebebı  aslen  depoyu  dipte  kullanmaktan  olur pislık  atar  ama  fsilerde  boyle  bır  durum  olmaz.dediklerı  gıbı  temızlettır  ama  dıkat  et  onun  içindekı  elektronık  aksamı  cıkartamazssın  elını  dahaı  sokamazzıssın  kelebeğin  arkasında  sıyah  bır  kutu  var  acamazssın  içinı  sakın  içine  tıner  kaçırtma. 10.000  km  de  bır  yag  değiştirdiğinde  1  lt  tıner  al  ve  kelebek  bogazını  yernden  cıkarttırmadan  gaza  ayagını  basılı  tutarak  motorcuya  komprassorle  sıktır  tınerı  ve     kuruyana  kadar  bekle  ayaghın  gazda  .  yakıtında  düşme  olur  ve  araba  atikleşir  kafa  kaldırır   çekişi düzelir  bunu  yapman  lazım  bu  octavıa ların  sorunudur  boralarda  passatlarda  olmaz  bu  olay  hatalı oldugundan  mesela   2005  modelınde  yok  boyle  bır  olay   ama  zararsız  bır  olay  sakın  değiştirtme 900  ytl    felandır.  bogaz  keleveğini az  daha  değiştirtmezssen  araban  ıstop  eder   fren  şişer  eşin  varsa  bırde  arabanı  suruyorsa  çarpar  bıyere allah  saklasın  bırde  otomatıkse  araban  sabah  otomatık  jıklede  durmaz  ıstop  eder   sen hemen  bır  lıtre  tıner  al  ve  dediğimi  yaptır  ben  zamanında    her 10.000  km  bır  yapardım  ama  tekrar  dıyorum  bu normalı  değil  normalde  bu  olayın  olmamaması  lazım  ama  hata  işte   çözümüde  bu  sebebide   depoyu  dipte  kullanman  ve   99  2000  2001  modelse  araban  hava  fıltresının  havayı  ıyı  temızlememesınden  kaynaklanır ve  araban  bu  model  aralıklarındaysa  zaten    sıcak  havalarda  yıgılma  olur  araban   hantallasır  motor  ısınınca . 99 2000 2001  de  araban  ısınıca  hava  fıltresı  soguk  hava  almıyor  sıcak  havayı  verıyor  ve  araba  yıgılıyor  bu  modellerde  mpı  motorda  bu  olaylar  olmaz  mesela  onların  hava  fıltresı  nın  yerı   dıgerlerıne  gore  değişiktir  yerı  artık  dedıklerımı  yaparsan  rahat  olur  senın  için   yardımcı  olabildiysem  ne  mutlu  bana  hadı    hoscakall 

hasanemrah
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 10 Ağu 2008, 13:37

İleti fmaka » 10 Ağu 2008, 16:17

[quote="hasanemrah"]

99  senesınden  berı  octavıa  alırım  bu  dediğin  olay  bendede  olurdu  ama  sr16  motorda  bırde    mpı  motorun  bazılarında  olur  sebebı  aslen  depoyu  dipte  kullanmaktan  olur pislık  atar  ama  fsilerde  boyle  bır  durum  olmaz.dediklerı  gıbı  temızlettır  ama  dıkat  et  onun  içindekı  elektronık  aksamı  cıkartamazssın  elını  dahaı  sokamazzıssın  kelebeğin  arkasında  sıyah  bır  kutu  var  acamazssın  içinı  sakın  içine  tıner  kaçırtma. 10.000  km  de  bır  yag  değiştirdiğinde  1  lt  tıner  al  ve  kelebek  bogazını  yernden  cıkarttırmadan  gaza  ayagını  basılı  tutarak  motorcuya  komprassorle  sıktır  tınerı  ve     kuruyana  kadar  bekle  ayaghın  gazda  .  yakıtında  düşme  olur  ve  araba  atikleşir  kafa  kaldırır   çekişi düzelir  bunu  yapman  lazım  bu  octavıa ların  sorunudur  boralarda  passatlarda  olmaz  bu  olay  hatalı oldugundan  mesela   2005  modelınde  yok  boyle  bır  olay   ama  zararsız  bır  olay  sakın  değiştirtme 900  ytl    felandır.  bogaz  keleveğini az  daha  değiştirtmezssen  araban  ıstop  eder   fren  şişer  eşin  varsa  bırde  arabanı  suruyorsa  çarpar  bıyere allah  saklasın  bırde  otomatıkse  araban  sabah  otomatık  jıklede  durmaz  ıstop  eder   sen hemen  bır  lıtre  tıner  al  ve  dediğimi  yaptır  ben  zamanında    her 10.000  km  bır  yapardım  ama  tekrar  dıyorum  bu normalı  değil  normalde  bu  olayın  olmamaması  lazım  ama  hata  işte   çözümüde  bu  sebebide   depoyu  dipte  kullanman  ve   99  2000  2001  modelse  araban  hava  fıltresının  havayı  ıyı  temızlememesınden  kaynaklanır ve  araban  bu  model  aralıklarındaysa  zaten    sıcak  havalarda  yıgılma  olur  araban   hantallasır  motor  ısınınca . 99 2000 2001  de  araban  ısınıca  hava  fıltresı  soguk  hava  almıyor  sıcak  havayı  verıyor  ve  araba  yıgılıyor  bu  modellerde  mpı  motorda  bu  olaylar  olmaz  mesela  onların  hava  fıltresı  nın  yerı   dıgerlerıne  gore  değişiktir  yerı  artık  dedıklerımı  yaparsan  rahat  olur  senın  için   yardımcı  olabildiysem  ne  mutlu  bana  hadı    hoscakall 

[/QUOTE]
 

bilgi ve paylaşım için teşekkrler hasanemrah.

bende temizletmiştim ama benm araç a5 mpı.birdahakine dediğin gibi yapmaya çalışırım.
fmaka
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 246
Kayıt: 14 Şub 2008, 00:19
Nereden: Konya
Arabanız: a5 octavia elegance mpı/lpg

İleti kadir_ » 10 Ağu 2008, 17:05

[quote="fmaka"][quote="hasanemrah"]

99  senesınden  berı  octavıa  alırım  bu  dediğin  olay  bendede  olurdu  ama  sr16  motorda  bırde    mpı  motorun  bazılarında  olur  sebebı  aslen  depoyu  dipte  kullanmaktan  olur pislık  atar  ama  fsilerde  boyle  bır  durum  olmaz.dediklerı  gıbı  temızlettır  ama  dıkat  et  onun  içindekı  elektronık  aksamı  cıkartamazssın  elını  dahaı  sokamazzıssın  kelebeğin  arkasında  sıyah  bır  kutu  var  acamazssın  içinı  sakın  içine  tıner  kaçırtma. 10.000  km  de  bır  yag  değiştirdiğinde  1  lt  tıner  al  ve  kelebek  bogazını  yernden  cıkarttırmadan  gaza  ayagını  basılı  tutarak  motorcuya  komprassorle  sıktır  tınerı  ve     kuruyana  kadar  bekle  ayaghın  gazda  .  yakıtında  düşme  olur  ve  araba  atikleşir  kafa  kaldırır   çekişi düzelir  bunu  yapman  lazım  bu  octavıa ların  sorunudur  boralarda  passatlarda  olmaz  bu  olay  hatalı oldugundan  mesela   2005  modelınde  yok  boyle  bır  olay   ama  zararsız  bır  olay  sakın  değiştirtme 900  ytl    felandır.  bogaz  keleveğini az  daha  değiştirtmezssen  araban  ıstop  eder   fren  şişer  eşin  varsa  bırde  arabanı  suruyorsa  çarpar  bıyere allah  saklasın  bırde  otomatıkse  araban  sabah  otomatık  jıklede  durmaz  ıstop  eder   sen hemen  bır  lıtre  tıner  al  ve  dediğimi  yaptır  ben  zamanında    her 10.000  km  bır  yapardım  ama  tekrar  dıyorum  bu normalı  değil  normalde  bu  olayın  olmamaması  lazım  ama  hata  işte   çözümüde  bu  sebebide   depoyu  dipte  kullanman  ve   99  2000  2001  modelse  araban  hava  fıltresının  havayı  ıyı  temızlememesınden  kaynaklanır ve  araban  bu  model  aralıklarındaysa  zaten    sıcak  havalarda  yıgılma  olur  araban   hantallasır  motor  ısınınca . 99 2000 2001  de  araban  ısınıca  hava  fıltresı  soguk  hava  almıyor  sıcak  havayı  verıyor  ve  araba  yıgılıyor  bu  modellerde  mpı  motorda  bu  olaylar  olmaz  mesela  onların  hava  fıltresı  nın  yerı   dıgerlerıne  gore  değişiktir  yerı  artık  dedıklerımı  yaparsan  rahat  olur  senın  için   yardımcı  olabildiysem  ne  mutlu  bana  hadı    hoscakall 

[/QUOTE]
 

bilgi ve paylaşım için teşekkrler hasanemrah.

bende temizletmiştim ama benm araç a5 mpı.birdahakine dediğin gibi yapmaya çalışırım.
[/QUOTE]
 

ARkadaşın dediği siyah kutu TPS sensörü diye geçer 2-3 kere bende hata verdi sonra düzeldi dediği gibi rolantide ve ya giderken araba stop ediyordu bi keresinde el freni ile durdurdum arabayı

 

Bilgiler için sağolun bu arada
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti gurdal07 » 10 Ağu 2008, 20:12

benim arabadada oluyo hele ilk çalıştığında devir saati ibresi azda olsa aşşağı yukarı gidiyo 
benimdemi temizletmem gerekiyo yoksa olrumu bu olay  ilk çalışmalarda ?
Kullanıcı avatarı
gurdal07
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 28 Ekm 2007, 21:05

İleti hasanemrah » 11 Ağu 2008, 15:49

sen tinerin boğaz  kelebeğinin  arkasındaki  sokte  gelmeyecek  şekilde  tiner  sıktır   zaten  onun  ozel  bir  ilacı  var  ama  servis   yolmaya  alıyor  ambalajlı  tıner  özel  ilaç  dedıkleri:)  sen  1  lt  tıner  al  her  yağ  değiştirdiğinde      komprassorle  tineri  sıktır  çalıştormadan  oncede  gaza  ayagını  basılı  tutarak  iyice  kurut  bas  marşa  hava  fılıtresınıde    kalıtelı  al  bu  arabalarda  bu  sorunun  olmasının  sebebi  hava  filitresı  iyi  temızlemıyor  havayı  filitre  sorunu  var  arabada  bundan  dolayı  bu  bogaz  kelebeği  sık  sık  pisleniyor  hadi  hoscakalın
hasanemrah
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 10 Ağu 2008, 13:37

İleti oguzbbk » 12 Ağu 2008, 06:15

Arkadaşlar su olayı tane tane anlatsanız ,madde madde bizde sizlerin bilgilerinden daha iyi faydalansak hatta imkanı olanların fotolu  anlatımı cok iyi oluyor ki ben ve diğer aradaşlarımız bunları arşiv yapıyoruz.Bu işleri tamircilere yaptırmak ole 5 10 ytl ye olcak gibi değil hele seninde bir anlamadıgını fark ederlerseki sagolssun tamircim yag değiştirmeye bile 50 ytl alacak utanmasa ayrıca bogaz kelebeği için adaptorden falan bahsetti ustalar illaki adaptor lazımı bu iş için.....Saygılar....
oguzbbk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 13 Arl 2007, 03:47

İleti fmaka » 12 Ağu 2008, 13:46

sitedeki pek çok konu ve anlatım takdire şayan. bilgi olarak doyurucu pek cok konu var ve be n üye olduğumdan beri kendimin faydalandığını belirtmek isterim.
demek istediğim o durki; site kardeşlerimiz bilgilerini paylaştıkça sanayi yada servis 'usta' larının bilgisini görüroldum
fmaka
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 246
Kayıt: 14 Şub 2008, 00:19
Nereden: Konya
Arabanız: a5 octavia elegance mpı/lpg

İleti hasanemrah » 14 Ağu 2008, 17:38

onu  sen  yapamazssın komprassor  lazım  dedım  ama  okumadın  ta  sanırım  1  lt  tıner  all    ustaya  gotur   bogaz  kelebeğini  hava  filitresinin  hortumunun  giriş  yerinden  cıkaracak  yanii  filitreden   bogaz  kelebeğine  giden  hortum  var  bpogaz  kelebeğine  giriş  tarafı  orayı  kelepcesınden  vsoküp  hortumu  cıkartacak.  sen  ayagını  gaza  basılı  son  ayar  tut    gaza  basınca  ne  oluyor  gaz kelebeği  içindeki  kelebek  acılıyor  komprassorle  tıner  sıktırdıgında  içinede  tıner  gıdıyr  anladınmı?  bellı    basılı  ttut  sonrada  içine  bıraz  sıktıktan  sonra  gazdan  cek  ayagını  dısını  temizlersin  sonradan  tıner  bıter  sende  ayagını  köküne  kadar  gaza  basılı  tutarak  içindekı  tınerın  ucması  için  beklet  5  dk  yada  10  dka  sonrada  hava  fıltresının  hortumunu  tam  olarak  taktır  bas  marsa    tanıdıksa  adam  para  dahı  almaz  ben  zaten  otyle  seylere  ara  vermem  ama  buyuk  sehırdeysen  bedava  ya  kımse  kımseye  bısey  yapmaz  sende  10 kagıt  ver  yada  tanıdıksa   karpuz  götür  karpuza  işi  hallettir anlamadıgın  varsa  yıne  sor  ama  acıklayıcı anlattım  sen  git   tıneri  götür  adama  de  o  yapr  ama  bak  ılacı  var  derler  ozel  dersler  bunla  temızleyelım  derler  yerınden  sokecez  derler  pğamukla   temızleyecez  derler   sende   alırlar  ılac  parasını  bırde  ısşçilik  50  kagıt    hem  saglıklı  degıl  2000  km  bıle  surmez  rolantın  bozuk  olmaya  baslar  yenıde   araba  bır  gaz  verır  bır   gazdan  ceker  gibi  calısır .  bırde  bbu  olayı  yaptırdıktan  sonra  dreksıyonun a ltında  sokete   bılgısayar   taktıkları  yer  varya  oraya  kesınlıkle   bılgısayarı  taktır  ve  optımum  ayarını  tekrar  yaptır  rolantısına  kadar  yaz  ayarını  yaptır sonra  bas  gaza  kardeşim hadı  hoscakal
hasanemrah
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 10 Ağu 2008, 13:37

İleti HTP » 14 Ağu 2008, 19:21

"tanıdıksa karpuz ver!""

Puhahahahah cok guldum.
HTP
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 208
Kayıt: 24 Nis 2008, 14:00
Ad Soyad: ibrahim çakır
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Fabia 1.2 HTP

İleti ufuk05 » 14 Ağu 2008, 19:41

Arkadaşlar tiner yerine disk temizleyici spreylerden kullansak nolur.Arabanın kelebeğini onla temizledik içinede sıktık  sonradan başıma bi iş gelirmi dersiniz
ufuk05
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Mar 2008, 18:00

İleti AhmetH » 14 Ağu 2008, 20:34

boğaz kelebeği aracın üzerindeyken  temizlenmez.


hiç  kendinizi kandırmayın..

 

tinerin  çözdüğü  pisliğe  ne  oluyor  buna  cevap  verin  bence .
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ufuk05 » 14 Ağu 2008, 20:37

haklısın bizimki kısa süreli bi çözüm yolu ben söktürdüğüm zaman sadece adaptasyon için 75 km servise gitmek pek işime gelmedi
ufuk05
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Mar 2008, 18:00

Sonraki

Octavia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir