OCTAVIA RS...

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

OCTAVIA RS...

İleti skodacı » 29 Kas 2006, 23:15

Pistlerden yollara





- Volkswagen bünyesine katılan Skoda'nın C segmentindeki temsilcisiOctavia ilk kez 1996'da Golf IV platformunda üretildi. RS ibaresiise ilk kez 1970'li yıllarda Skoda 130 RS modelinde kullanılmıştı.
- 2004 yılında yenilenen Octavia ailesinin en güçlü üyesi olan OctaviaRS ise 2005 yılı sonlarında tanıtıldı ve bu yılın başlarında ülkemizdede satışa sunuldu.
- Skoda Octavia Türkiye'ye 1.6 litre 102 HP, 1.6 litre 115 HP FSI,2.0 litre 150 HP FSI benzinli ve 1.9 litre 105 HP TDI, 2.0 litre140 HP dizel motor seçenekleriyle ithal ediliyor. Octavia RS'deise sadece turbo beslemeli 2.0 litre 200 HP TFSI benzinli motorseçeneği kullanılıyor.
- Skoda'nın Octavia ailesi sedan ve station wagon (combi) gövdeversiyonları ve classic, ambiante ve elegance donanım paketleriylesatışa sunuluyor.
- Octavia'nın tüm motor versiyonlarından manuel ve tiptronik şanzımanseceneği bulunurken, sadece combi versiyonunda dört tekerden çekişsistemi isteğe bağlı olarak alınabiliyor.


Konfor, işlevsellik ve donanım
" Skoda Octavia RS bir performans otomobili olmasına rağmensunduğu geniş iç mekanla ferah bir ortam yaratıyor.
" Geniş ön ve yan camları ile çift açılı dikiz aynaları sayesindegörüş problemsiz.
" Altı kademeli düz vitesin geçişleri yumuşak ve performansakatkı sağlıyor.
" İç mekanda kullanılan malzeme kaliteli ve başarılı işçilikdikkat çekiyor.
" İç mekanda ergonomik bir sorun bulunmuyor ancak müzik sisteminidireksiyondan kumanda edememek bir performans aracına göre önemlibir eksiklik.
" Müzik sistemi ses seviyesini motora göre ayarlıyor ve motorudurdurup tekrar çalıştırdığınızda ses seviyesi otomatik olarak endüşük kademeye iniyor.
" Aracın siyah ve gri renklerden oluşan spor koltuklarınınyanal desteği çok başarılı ve sert manevralarda bile sürücü ve yolcularıbaşarıyla koruyor.
" Skoda'nın Octavia modeli 560 litrelik bagajıyla sınıfınınstandartlarını zorluyor.


Sürüş İzlenimi
Volkswagen bünyesine girmesinin ardından büyük bir gelişim gösterenSkoda, Fabia ile başlattığı RS ailesini Octavia RS ile genişletiyor.Octavia RS standart modele göre daha dinamik tasarımı ve sportifaksesuarlarıyla ilk bakışta kendini farkettiriyor. Öne doğru uzayantampon ve yay gibi gergin profil arkada spoyler ile desteklenereksportif tasarıma katkı sağlıyor. Geniş tasarlanan ön ızgara ve tamponaentegre sis farları ızgaranın üzerindeki RS logosuyla birlikte otomobileagresif bir görünüm kazandırıyor. Otomobilin arkasında bulunan RSlogosu ve çift egzoz çıkışı ise adeta arkadan gelenlere uyarı niteliğitaşıyor.
Bir performans otomobiline göre oldukça geniş bir iç mekan sunanOctavia RS 560 litrelik bagaj hacmiyle sınıfının standartlarınızorluyor. Siyah ve gri renklerden oluşan spor koltuklar ve alüminyumpedallar ile vites topuzu dış tasarımdaki sportif etkiyi iç mekandada devam ettiriyor.
Sade bir tasarıma sahip olan ön konsol ve gösterge paneli kolayanlaşılır yapısıyla son derece pratik kullanım imkanı sunuyor. Aracıniçindeki herşey performans ve adrenalinn için düşünülmüş. Otomobilinhız göstergesindeki 270 km/s rakamı bile sizi heyecanlandırmayayetiyor.
Test ettiğimiz modelde kullanılan turbo beslemeli 2.0 litrelik TFSIbenzinli motor 6000 d/d'de 200 HP güç ve 1800 ile 5000 d/d aralığında280 Nm tork sağlıyor. Alt devirlerden itibaren gücünü hissettirenmotorun sesi ise oldukça etkileyici. 1984 cc hacmindeki motor 1400kg ağırlığındaki otomobili çekmekte zorlanmıyor. Yüksek performanstaaltı kademeli düz vitesin yumuşak geçişleri ve yüksek tork değer

 
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti skodacı » 29 Kas 2006, 23:15
















































GENEL DEĞERLENDİRME
İşçilik 8 Başarılı
Görüş 8 Sorunsuz
Performans 9 Etkileyici
Tüketim 6 Yüksek
Konfor 7 Sert süspansiyonlar konforu engelliyor
Frenler 7 Ağırlığına göre tatminkar
Yalıtım 6 Rüzgar sesi duyuluyor
Donanım 6 Müzik sistemine direksiyondan kumandaedilemiyor
Fiyat 6

Sınıfına göre makul
30.750 Euro

Sonuç   Skoda'nın Octavia RS modeli sahip olduğu 200HP'lik 2.0 litrelik turbo motoru sayesinde etkileyici bir performanssergiliyor. Adrenalin tutkunlarına gerek donanımı gerekse tasarımıylaaradıkları herşeyi sunan otomobilin tek dezavantajı yüksek yakıttüketimi?
İkinciel   -
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti skodacı » 29 Kas 2006, 23:18









































































FABRİKA VERİLERİ TEST VERİLERİ
Motor: Önde enlemesine yerleştirilmişsıralı dört silindirli motor Hızlanma
Motor Hacmi: 1984 cc 0-50 km/s : 2.9 sn
    0-100 km/s : 7.5 sn
Motor Gücü: 6000 d/d'de 200 HP 0-130 km/s : 14.6 sn
Hız
Max. Tork: 1800-5000 d/d'de 280Nm Max. hız : 240 km/s
Frenler: önde hava kanallı disk arkada disk
Bagaj: 560 lt İç gürültü
Boyutlar: 4578/1769/1447 mm Rölanti 45 dB(A)
Ağırlık: 1400 kg 100 km/s : 67 dB(A)
Lastikler: 255/45 R18 100 - 0 km/s

37 m

Test tüketimi:

9.2 lt/100 km

Depo kapasitesi: 55 lt
Menzil: 597 km
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti skodacı » 29 Kas 2006, 23:22

 

Skoda’nın ralliseverlerin gönlünde her zaman ayrı bir yeri olmuştur. Çünkü Çek üretici, 1970’li yıllardan bu yana mütevazi de olsa her zaman rallilerde yer almıştır. Özellikle 1990’lı yıllarda sonra ise daha ciddi bütçeler ve otomobillerle mücadele eden Skoda Octavia modeliyle, WRC sınıfında mücadele etmeye başlamıştı. Uzun zaman Octavia WRC modeliyle mücadele eden Skoda, daha sonra Fabia modeline dönmüştü. Octavia’nın güncel modeli 2004 yılında satılmaya başlandı. Skoda’nın ralli tecrübeleri doğrultusunda hazırladığı RS ise 2005 Frankfurt Otomobil Fuarı’nda tanıtıldı. Hatchback ve Combi kasa seçeneklerine sahip olan Octavia RS, ülkemizde şimşek mavisi, elmas gümüşü, büyülü siyah, Flamenko kırmızısı ve göktaşı sarısı olmak beş farklı renkle satılıyor. Bizim test ettiğimiz hatchbak Skoda Octavia RS, ülkemizde 56 bin YTL’lık fiyatla satılıyor.


 


Skoda Octavi RS’e ilk baktığınızda otomobilde bir farklılık olduğunu hissediyorsunuz. Diğer spor otomobillere nazaran daha az dikkat çekmesine rağmen bilinçli gözler Octavia RS’in performanslı bir otomobil olduğunu fark ediyorlar. RS logoları, standart modelden farklı olan ön tampon, krom kaplı çift egsoz çıkışı, 18 inç’lik jantlar ve bagaj üstü spoiler otomobilin tasarımındaki sportif ayrıntılar olarak öne çıkıyor.


 


Otomobilin iç mekanına geçtiğiniz zaman da sportif bir görüntü ile karşılaşıyorsunuz. İç mekandaki standart modelden farklı sportif ayrıntıları ise, RS amblemi işlenmiş nubuk, deri ve file tipi kumaşla kaplı koltuklar, üç kollu direksiyon simidi, alüminyum çerçeveli göstergeler, pedal takımı gibi öğeler oluşturuyor. VW Golf platformunda üretilen Octavia’nın iç mekanı oldukça geniş. Önde ve arkada diz ve baş mesafesi problemi yaşanmıyor. Direksiyon simidinin yüksekliği ve derinliği ayarlanıbiliyor. Direksiyonu en yakın pozisyona getirdiğinizde vücudunuzu saran koltukların da yardımıyla kendinizi ralli otomobili kullanıyormuş gibi hissediyorsunuz. Octavia'nın iç mekanından kullanılan parçaların neredeyse tamamı VW modellerinden alınmış. Bunun sonucu olarak işçilik ve malzeme kalitesi oldukça başarılı. Son nesil Golf'ten tanıdığımız müzik sistemi ve klima kumandalarıysa işlevsel kullanım sağlıyorlar. Dijital göstergeli otomatik klima standart donanımda yer alıyor. Sürüş sırasında iç mekana kulağa hoş gelen dolu dolu bir ses geliyor. Ayrıca dikkatli kullanıcılar turbo ıslığını da fark edebilirler. Skoda Octavia’nın 560 litrelik bagaj hacmi sınıf standartlarının hatta daha üstte yer alan sınıflardaki standartların üstünde bir yükleme alanı sağlıyor. Arka koltuklar yatırıldığı zaman bu hacim 1350 litreye ulaşıyor.


 


Skoda Octavia RS’in 1

skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59


Octavia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir