yolcu hava yastıgı iptali

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

yolcu hava yastıgı iptali

İleti octaviacı » 04 Haz 2008, 13:39

arkadaşlar skodanın sitesinde geziyordum a5 kasa octide yolcu hava yazstıgı iptali için şunları yazmış
Ön yolcu hava yastığının devreden çıkartılmasıen küçük çocuğunuzla yalnız mı seyahat ediyorsunuz? Yeni Octavia’da ön yolcu hava yastığını devreden çıkarttıktan sonra bebeğinizi ön koltuğa oturtma seçeneğiniz de vardır.

 

neden yolcu hava yastıgını iptal ederiz cocuga zararmı verir
 
octaviacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 21 May 2008, 18:16

İleti sinnex » 04 Haz 2008, 13:58

Çocuk koltuğu koyarlarya ters bir şekilde, o durumda airbag açılırsa çocuk için çok sakıncalı olabilir.
sinnex
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Ekm 2007, 01:19

İleti hetepe » 04 Haz 2008, 14:07

Basında çokça yeraldı kötü örnekler...
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4255
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti octaviacı » 04 Haz 2008, 14:11

ya mesela 10 yasındqa cocuk normal adam gibi otruyor bunun ne zararı varki cocuga
octaviacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 21 May 2008, 18:16

İleti 34SCU59 » 04 Haz 2008, 14:27

Günümüz arabalarında yaygın biçimde kullanılmakta olan hava yastığı, emniyet kemerinin güvenlik sağlayıcı etkisini arttırabilmek için üretilmiştir. ilk kez 70'li yılların başında kullanılmış ve günümüze değin etkinliği binlerce yaşamı kurtarmasıyla kanıtlanmıştır. Hava yastığı emniyet kemeri ile birlikte kullanıldığında ciddi kafa travması yaralanmasını % 75 oranında azaltmaktadır. Yalnızca emniyet kemerinin kullanılmasında bu oran %38' dir. Üretilen yeni arabalarda hava yastığının bulunması bazı ülkelerde yasal olarak zorunlu duruma gelmiştir. Örneğin Amerika Birleşik Devletleri'nde 1998 yılıyla birlikte üretilen her arabaya ikili (sürücü ve yolcu) hava yastığı ve üç- nokta bağlantılı emniyet kemeri taşıma zorunluluğu getirilmiştir. Hava yastığı A.B.D.' de yalnızca 1997 yılında 842 kişinin yaşamını kurtarmıştır. Tüm dünya ülkeleri değerlendirildiğinde sayı yukarıda belirtilenden çok daha yüksektir.

Günümüz teknolojisinin ürettiği her ürün karmaşık bir takım bilgileri içermektedir. Bu da üretilenlerin uygun biçimde kullanılması için konu hakkında bireyin bilgilendirilmesini ve eğitimini zorunlu kılmaktadır. Hava yastığının gerçekte çok da masum olmadığını geçtiğimiz otuz yılın hava yastığı nedenli yaralanmalarının dökümünde açıkça görmekteyiz. Yaralanmaların büyük çoğunluğunu 12 yaşın altındaki çocukların oluşturması, anne babaların hava yastığı konusunda eğitilmelerinin önemini göstermektedir.

Hava yastığı, 30 km/saat (bazı kaynaklarda 48 km/sa) üstünde hızı olan bir arabanın önden ya da yandan çarpışması sonucu devreye girer. Balonu şişirecek kimyasal mekanizma 54 milisaniye de aktiflenir ve panel içinde yerleşen balon saatte 200 millik bir hızla fırlayarak nitrojen gazı ile şişmeye başlar. Bu hızlı patlama sonucunda sürücü ve yolcuda çeşitli yaralanmalar olabilmektedir. 10 yaşın altındaki çocuklarda eğer arabada hava yastığı var ise ölüm oranı %21 gibi yüksek bir değerdedir. 1998 yılına kadar ön yolcu koltuğunda yolculuk yapan 66 çocuk hava yastığı yaralanması nedeni ile yaşamını kaybetmiştir. Bu çocukların hemen hepsi hava yastığı olmayan bir araba içinde yolculuk etselerdi belki de düşük düzeyde bir yaralanma ile kazayı atlatabileceklerdi. 1996 yılında çarpışma olmadan açılan ve sürücüsünü ciddi bir biçimde yaralayan bir hava yastığı yaralanma olgusu sunulmuştur. 1996 yılına dek A.B.D.'de sürücünün hava yastığı ile yaralanması sonucu ölüm sayısı 18 dir. Günümüze değin hava yastığı yaralanmalarını konu alan 60'a yakın bilimsel yazı yayınlanmıştır.

Hava yastığının başlı başına bir yaralanma nedeni olduğu açıkça görülmektedir. Yaralanma sıklıkla ön yolcu koltuğunda oturan çocuklarda olmaktadır. Hava yastığının tasarımı gereği travma anında bireyin öne doğru hareketine karşı bir direnç oluşturmak istenir. Erişkin bu direnci başı ve gövdesiyle karşılar. Çocukların ise boyları daha kısadır ve hava yastığı şişerken sıklıkla baş ve boyun ile temas eder. Emniyet kemeri de küçük gövdeler üzerinde yeterince etkili değildir. Özellikle 10 yaş altındaki çocuklarda boyun bölgesinin travmalara karşı zayıf yapısı nedeniyle boyunda 1. omur çıkıklarına ve ağır omirilik yaralanmalarına sıklıkla rastlanmaktadır.

A.B.D. Ulusal Trafik Güvenlik Kurulu hava yastığı yaralanmalarını üç guruba ayırmıştır;
1- Kafatası kırığı ve boyun omurga yaralanması ile birlikte beyin zedelenmesinin, beyin zarlarındaki kanamanın eşlik ettiği yaralanmalar. Sıklıkla ölümcül sonuçlanırlar.
2- Sıklıkla iki taraflı birden fazla kaburga kırığı ve eşlik eden göğüs ve karın içi organ yaralanmaları ( kalp, dalak, karaciğer ve aorta).
3- Kaburga kırığı olmaksızın gelişen kalp ve akciğer yaralanmaları. Bu grupta sıklıkla kalp ve akciğerlerdeki zedelenme ve kanamalar yer almaktadır.

Hava yastığı ile oluşan yaralanmanın bir diğer boyutunu kimyasal ve termal etki ile oluşan.yanıklar oluşturur. Hava yastığının şişme mekanizmasında azotun yakılması ile oluşan gazlardan yararlanılmaktadır. Bu yanma sırasında fazla miktarda ısı açığa çıkmaktadır. Buna bir örnek 1992 yılında hava yastığı yaralanması sonucu giysisi eriyen bir
NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ

İleti 34SCU59 » 04 Haz 2008, 14:32

UNUTMAYALIM HAVA YASTIKLARI EMNİYET KEMERİ TAKILI İKEN DEVREYE GİRER.EĞER KAZA SONRASI ARAÇ BELLİ YÜZDELİK SAYIYA ULASTIYSA HAVA YASTIGI AÇILMADIYSA PERT DURUMUNA DÜŞMEZ......KASKO TARAFINDAN TAMİR İŞ EMRİ ALTINDA SERVİSTE BAKIMA GİRER.EĞER HAVA YASTIGI PATLADI İSE KASKODAN ARACIN KASKO FİYATINDAN PARANIZI ALABİLİRSİNİZ.(ALLAH KORUSUN KİMSENİN BASINA VERMESİN.HERKESE KAZASIZ SÜRÜŞLER.)
NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ

İleti fmaka » 04 Haz 2008, 16:39

açılama çok güzel
birşey eklemek istiyorum. çocukların beden yapıları takılan emnıyet kemrelerının onları kavramasını ve tam tutmasını sağlayamıyor.çocuk sağa sola savrulup patlayan hava yastığı yüzünden yaralanabiliyr hatta ölebiliyor.

a5 araçlarda arka koltukalrda isofıx koltuk için takma yerlerı yarlaştırılmıs.eger one yerlestırmek ıstersen ters yonunu ters koyup hava yastığını iplat ettirmelisin.

ben çocuk koltuğunu ş.dışı yaptıgım için ilk fırsatta alacağım.

biz önlemini alalım alt tarafı 200 ytl cocugun basına bısey gelse koltuk fıyatı ıle cocuk kıyaslanmaz..
fmaka
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 246
Kayıt: 14 Şub 2008, 00:19
Nereden: Konya
Arabanız: a5 octavia elegance mpı/lpg

İleti hakanerdogan » 04 Haz 2008, 17:32

çocuk koltuğu bağladığın zaman kapat diye koymuşlar onu. belki arkada yük taşıyorsun...
belki çocuğun sorunlu seni görmeden durmuyor...

ha bide hava yastığı çocukların kafasını koparır.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti hakanerdogan » 04 Haz 2008, 17:33

[quote="34 SCU 59"]UNUTMAYALIM HAVA YASTIKLARI EMNİYET KEMERİ TAKILI İKEN DEVREYE GİRER.EĞER KAZA SONRASI ARAÇ BELLİ YÜZDELİK SAYIYA ULASTIYSA HAVA YASTIGI AÇILMADIYSA PERT DURUMUNA DÜŞMEZ......KASKO TARAFINDAN TAMİR İŞ EMRİ ALTINDA SERVİSTE BAKIMA GİRER.EĞER HAVA YASTIGI PATLADI İSE KASKODAN ARACIN KASKO FİYATINDAN PARANIZI ALABİLİRSİNİZ.(ALLAH KORUSUN KİMSENİN BASINA VERMESİN.HERKESE KAZASIZ SÜRÜŞLER.)[/QUOTE]


emniyet kemeri takmassan bile açılır hava yastığı.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti 34SCU59 » 04 Haz 2008, 19:03

[quote="hakanerdogan"] [quote="34 SCU 59"]UNUTMAYALIM HAVA YASTIKLARI EMNİYET KEMERİ TAKILI İKEN DEVREYE GİRER.EĞER KAZA SONRASI ARAÇ BELLİ YÜZDELİK SAYIYA ULASTIYSA HAVA YASTIGI AÇILMADIYSA PERT DURUMUNA DÜŞMEZ......KASKO TARAFINDAN TAMİR İŞ EMRİ ALTINDA SERVİSTE BAKIMA GİRER.EĞER HAVA YASTIGI PATLADI İSE KASKODAN ARACIN KASKO FİYATINDAN PARANIZI ALABİLİRSİNİZ.(ALLAH KORUSUN KİMSENİN BASINA VERMESİN.HERKESE KAZASIZ SÜRÜŞLER.)[/QUOTE]


emniyet kemeri takmassan bile açılır hava yastığı.
[/QUOTE]
 


Herkes birşey yazmış ama ne yazıkki bazı dostlarımız bilip bilmeden karşısındakileri yanlış yönlendirmiş.cevabımı yazmadan önce herkes şunu iyi bilsin, emniyet kemerini TAKMAK ve TAKTIRMAK sizi ve sevdiklerinizi arbaya değil HAYATA BAĞLAR. Airbag emniyet kemeri olmadan işe yaramaz, aksine hafif atlatacağınız bir kazanın sonuçlarını daha beter hale bile getirebilir.

Konuya gelecek olursak. Bu o markanın, şu markanın teknolojisi değil. Kabul görmüş bir güvenlik standardı artık. Hepsinin bilmem
imkansız ancak çok yaşlı olmayan birçok arabada ve bütün yeni modellerde(istisnalar kaideyi bozmaz) sistem kırılan tetikleyici iğneler yerine atalet sensörleriyle çalışıyor ve bu sensörler doğrudan emniyet kemer tokanıza bağlı, siz kemeri o veay bu şekilde takınca aracınızdaki kemer uyarı sesi bitiyor, uyarı ışığı vs kayboluyorsa sisteminiz %99 bu şekilde çalışıyor demektir.
Sistemin bu şekilde işlemesinin nedeni ufak kazalarda bile airbag in açılıp istenmyen yaralanmalara sebebiyet vermesini engellemek. Eğer siz saatte 60 km ile sabit ve katı bir cisime kemeriniz takılı değil vaziyette çarparsanız aracın sürati anında "0" a inerken siz o anda 60km süratle direksiyona daoğru fırlamış oluyorsunuz, o anda direksiyondan suratınıza doğru saatte +-240km süratle açılan airbag ile suratınızn bütünleşmesi 300km ye denk geliyor nerdeyse. Böyle bir çarpışmanın ardından boynunuz kırılır ya sakat kalırsınız yada ölürsünüz. Ama kemeriniz takılı değilken cama ve direksiyona çarparsınız, kırık ve çatlaklarla kurtulursunuz yada şanssızsanız ölürsünüz. Aynı şey yanınızdakiler içinde geçerli.
Airbag ile emniyet kemeri birlikte çalımadığı sürece iş görmez. Airbagleri kemersizde açılan bir araçla, kemersiz kaza yapacağıma, hiç airbag i olmayan bir arabayla kemerim takılıyken kaza yapmayı tercih ederim. Şunu açıkça söylememde ise bir sakınca görmüyorum, o kemeri koltuğun arkasından falan dolayıp takan ve arabayı kandırdığını düşünen UYANIK!!lar var ya onları görünce resmen acıyorum, bu zeka fakiri insanların ne kendi hayatlarına nede sevdiklerinin hayatlarına değer vermiyor olmaları ne acı bir şeydir, ne büyük bir kara cehalet göstergesidir.
Dostlarım her zaman, kontağı her açışınızda KEMERİNİZİ TAKIN. Yanınızdakilerde TAKTIRIN.
Hatta arka koltukta oturanlara bile hem sizin hem onların güvenliği için taktırın. Eğer ön koltuklarınızın arkasından bastırınca önden hissede biliyorsanız bu uyarımı özellikle dikkate alın. Allah korusun bir kaza anında arka koltukta kemersiz oturan kişiler büyük bir süratle sizin koltuğunuza doğru fırlarlar, dizleri tam sizin belinizin hizasından, sizin koltuğunuza saplanır ve sizin omurganızın kırılmasına yol açar ve SAKAT KALIRSINIZ. Trafik ve hayat şakaya alınmaz.

 

 

BEN BUKAR BİLİYORUM DAHA İYİSİNİ BİLEN YAZSIN........BARBAROS ÇAKIR....
NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ

İleti hakanerdogan » 04 Haz 2008, 19:08

elbette kemer ile maximum güvenlik sağlar. ama bir çok kez kemer takılmadığı halde airbag patlatan araba kazasına tanık oldum.

bence kafayı cama gömerek dışarıya fırlamaktansa hava yastığına çarpmak daha mantıklı.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti lazianke » 04 Haz 2008, 19:09

[quote="hakanerdogan"]elbette kemer ile maximum güvenlik sağlar. ama bir çok kez kemer takılmadığı halde airbag patlatan araba kazasına tanık oldum.

bence kafayı cama gömerek dışarıya fırlamaktansa hava yastığına çarpmak daha mantıklı.
[/QUOTE]
gittiğin hıza bağlı, bazen kafayı duvar çarpmış gibi de olabilir.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti 34SCU59 » 04 Haz 2008, 19:11

[quote="hakanerdogan"]elbette kemer ile maximum güvenlik sağlar. ama bir çok kez kemer takılmadığı halde airbag patlatan araba kazasına tanık oldum.

bence kafayı cama gömerek dışarıya fırlamaktansa hava yastığına çarpmak daha mantıklı.
[/QUOTE]
 

orada açıklama yaptım bir hava yastıgı 240 km/h ile acılıyor.yaptıgın kazada hızın 60 olsa sen vurunca 0 km olacak bu sefen sen 60 km/h ileriya gideceksin ne yapar 300 km/h yapar ben baska birşey soylemiyorum
NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ


Octavia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir