Octaviam huymu değiştiriyor?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Octaviam huymu değiştiriyor?

İleti ayhani » 15 Haz 2008, 21:19

Arkadaşlar sorum size garip gelebilir ama 6 aylık olan octaviam huy değiştiriyor galiba. Big%20smile

Arabam 102 bg mpi motor octavia. Arabam ile daha önce aynı hızda gittiğim yerlerde araba daha çok yakmaya başladı(klima kapalı). Örneğin eskiden çukurova üniversitesinden gelirken yokuş aşağı vitesi 5 e takıp indiğimde eskiden hemen sıfır litre gösterirken şimdi bazen 3 litre tüketiyor yazıyor. Ortalamamda bu yüzden arttı eskiden 7.5 litre ortalama yaparken şimdi 8' zor düşürüyorum. Sizce sebep ne olabilir.
 

Benim aklıma gelen sebepleri yazayım ustalar akıl versin.

1-Kullanma klavuzunda mümkün olan en üst viteste sürün yazdığı için araba düz yolda 50 yi gördüğünde 5. vitese geçmiş oluyorum. Bu arabaya zarar verirmi motorda veya arabada ses vs herhangi bir olumsuzluk olmuyor.

2- Arabam 3200 kilometrede hava filtresinin kirlenmesinden kaynaklanıyor olabilirmi, hava filtresini değiştirsem düzelirmi?

3-Lastiklerin Michelin energy orjinal 195-65-r15 lastikler, lastiklerin havası normal gibi. Lastik havasındaki az bir azalma böyle bir sonuç doğururmu?

 
 
ayhani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 09 Arl 2007, 01:22

İleti lazianke » 15 Haz 2008, 21:21

bence 50 km/h hızda 5 vites çok büyük.
2. ve 3. maddelerde yakıtta etkili faktöler...

hava filtresi km olarak çok değil  ama yıla yaklaşıyorsa değişmesi gerekebilir, eski değilse hava ile de temizletebilirsiniz...
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti ayhani » 15 Haz 2008, 21:30

[quote="lazianke"]bence 50 km/h hızda 5 vites çok büyük.
2. ve 3. maddelerde yakıtta etkili faktöler...

hava filtresi km olarak çok değil  ama yıla yaklaşıyorsa değişmesi gerekebilir, eski değilse hava ile de temizletebilirsiniz...
[/QUOTE]
 

Öncelikle cevabın için çok teşekkür ederim. 50 km hızda 5.vites banada ilk başta büyük gelmişti mantıken ama octinin kullanma klavuzunda vitese göre yakıt tüketimini gösteren eğride 5.vites 50 km'den başlıyor ve en az yakıtı bu anda tüketiyor gösteriyor. Bende bunu bizzat denedim düz yolda 50 km hızda 5.vitesle giderken daha az yakıyor.
ayhani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 09 Arl 2007, 01:22

İleti lazianke » 15 Haz 2008, 21:42

daha az yakacağı gerçek ama düşük devir arabaya zararlıdır.  tabi bu düşük devir kime göre başka bir şey...
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti kadir_ » 15 Haz 2008, 22:38

5. vites 50 km de araba avans vurmuyormu peki ?
 

Bence anlık tüketime bakmışta olabilir göstergede arkadaş hava filtresini hava ile temizle demiş ama zarar veriyor gözeneklerine o yüzden uzmanlar önermiyor pek
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti mehmetunal48 » 15 Haz 2008, 22:58

özellikle yokuş aşağı inerken viteste de olsa 2-3 lt gösteriyor ama bazen 0 gösteriyor bende de.ben denedim bizzat yokuş aşağı inerken çok hafif frene dokunup bırakıyorum işte o zaman 0 gösteriyor tavsiye ederim.
mehmetunal48
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Ekm 2007, 15:59

İleti ayhani » 16 Haz 2008, 02:24

Cevaplarınız  için çok teşekkür ederim.
ayhani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 09 Arl 2007, 01:22

İleti OKTAVİACI » 16 Haz 2008, 02:32

yağ ve hava filitresi etkili olan unsurlar bence 5. viteste fazla bence 50 nin hakkı 3. vites 2500 devir
OKTAVİACI
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 10
Kayıt: 28 Mar 2007, 17:50

İleti lazianke » 16 Haz 2008, 02:43

[quote="kadir_"]
 

arkadaş hava filtresini hava ile temizle demiş ama zarar veriyor gözeneklerine o yüzden uzmanlar önermiyor pek
[/QUOTE]
 bu konuda bilgim yoktu, sadece havayı içten dışar ddoğru bastırın derlerdi. hava filtresi de çok pahalı bir eleman değil ama 3000 km.de de bir değişilmez herhalde.

ayrıca aracınızı sürekli düşük devir ve şehir içi kullanmanız motorun sağırlaşmasına neden olup tüketiminiz arttırabilir. 

ben haftasonları genelde 120 km kadar yol yaparım, belli bir süre sonra aracın daha ataklaştığını ve  daha az yaktığını görürüm. motordaki pislik/kurum/karbon/kurşun artık her neyse motorun sürekli belli bir sıcaklıkta çalışması sayesinde dışarı atıldığı için araba rahatlıyor ve açılıyor.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti bagci35 » 16 Haz 2008, 17:30

yokuş aşağı giderken 1500 devire gelinceye kadar 0 göstermesi gerekir.ancak cruise control devredeyse 3 göstermesi normal.
bagci35
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 39
Kayıt: 28 Eyl 2007, 21:39

İleti BlueVRS » 16 Haz 2008, 18:22

Cut-off ünitesinin benzini tamamen kesebilmesi için belli bir devirin altına düşmemek lazım,benim tahminim 50 km hız ve 5.vites neden olabilir yakıtı kesmemesine,birde araç sağırlaşır derler devirsiz kullanırsan.Ama hep böyle yavaş gideceksen varsın sağırlaşsın ama birgün gelir bastığında da gitmek istemezse anla ki sağırlaştı araban.
BlueVRS
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 15 Oca 2008, 17:17

İleti elegance » 16 Haz 2008, 23:08

ya bu arbayı sagırlastırma olayı bence önemli varsın araban 100 kmde 3.5 ytl bir paket sigara parası daha yaksın 50 de 5 e atıyosun ben 2.den 3 e 60 da degiştiriyorum hocam o kadar cok devirsiz kullanmadizelde 2750-3000 devir benzinlide 3000-4000 arası en makulu bence hem yakıt hem motor saglıgı acısından
elegance
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 203
Kayıt: 15 Şub 2008, 22:40
Ad Soyad: uğur
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Octavia TDI

İleti sondost » 16 Haz 2008, 23:40

50 ile 5.vides olur mu? dost insan tak 3 e  git bak ozaman kaç yakıyor...
sondost
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2007, 03:22

İleti KATARİN » 17 Haz 2008, 00:02

Yeni jenerasyon arabalarla eskiler arasında bir fark olurmu bilmem ama ben de favo ile 50 ile giderken  hep 5 viteste olurum. Eski arabamda da 2 senelik favomda da hep böyle kullandım hızlanmak istediğimde de  bi sağırlık görmedim.
KATARİN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 Şub 2008, 22:45

İleti kadir_ » 17 Haz 2008, 00:20

[quote="elegance"]ya bu arbayı sagırlastırma olayı bence önemli varsın araban 100 kmde 3.5 ytl bir paket sigara parası daha yaksın 50 de 5 e atıyosun ben 2.den 3 e 60 da degiştiriyorum hocam o kadar cok devirsiz kullanmadizelde 2750-3000 devir benzinlide 3000-4000 arası en makulu bence hem yakıt hem motor saglıgı acısından[/QUOTE]
 

3000-4000 bin devir taha çok TDI veya turbolu araçlar için önemli çünkü 3500 devirde turbo giriyor dizellerde 2500-2700 arasıgiriyo motorun sağlığı için önemli bnm aracım turbolu hiç düşük devirde kullanmam 3000 devir ideal çünkü dokunduğumda tepki vermesini beklerim 5. viteste 50 km/h bi araba o devirde nasıl tepki verir birde burdan düşünmek lazım
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti lazianke » 17 Haz 2008, 06:39

[quote="kadir_"][quote="elegance"]ya bu arbayı sagırlastırma olayı bence önemli varsın araban 100 kmde 3.5 ytl bir paket sigara parası daha yaksın 50 de 5 e atıyosun ben 2.den 3 e 60 da degiştiriyorum hocam o kadar cok devirsiz kullanmadizelde 2750-3000 devir benzinlide 3000-4000 arası en makulu bence hem yakıt hem motor saglıgı acısından[/QUOTE]
 

3000-4000 bin devir taha çok TDI veya turbolu araçlar için önemli çünkü 3500 devirde turbo giriyor dizellerde 2500-2700 arasıgiriyo motorun sağlığı için önemli bnm aracım turbolu hiç düşük devirde kullanmam 3000 devir ideal çünkü dokunduğumda tepki vermesini beklerim 5. viteste 50 km/h bi araba o devirde nasıl tepki verir birde burdan düşünmek lazım
[/QUOTE]
turbonun kaçta devreye gitdiği tartışılıyor. 2000 devir en çok kabul edileni. gerçekten de sürerken 2000 devirden sonra araba farklı bir ataklaşma kazanıyor...2000 devrin altında ise isteksiz oluyor.bence  3500 devirden sonra aksine ataklığı daha azalıyor arabanın...
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti kadir_ » 17 Haz 2008, 12:00

[quote="lazianke"][quote="kadir_"][quote="elegance"]ya bu arbayı sagırlastırma olayı bence önemli varsın araban 100 kmde 3.5 ytl bir paket sigara parası daha yaksın 50 de 5 e atıyosun ben 2.den 3 e 60 da degiştiriyorum hocam o kadar cok devirsiz kullanmadizelde 2750-3000 devir benzinlide 3000-4000 arası en makulu bence hem yakıt hem motor saglıgı acısından[/QUOTE]
 

3000-4000 bin devir taha çok TDI veya turbolu araçlar için önemli çünkü 3500 devirde turbo giriyor dizellerde 2500-2700 arasıgiriyo motorun sağlığı için önemli bnm aracım turbolu hiç düşük devirde kullanmam 3000 devir ideal çünkü dokunduğumda tepki vermesini beklerim 5. viteste 50 km/h bi araba o devirde nasıl tepki verir birde burdan düşünmek lazım
[/QUOTE]
turbonun kaçta devreye gitdiği tartışılıyor. 2000 devir en çok kabul edileni. gerçekten de sürerken 2000 devirden sonra araba farklı bir ataklaşma kazanıyor...2000 devrin altında ise isteksiz oluyor.bence  3500 devirden sonra aksine ataklığı daha azalıyor arabanın...
[/QUOTE] 
 

TDI lara ben birşey diyemem benim kullandığım araba 3200-3500 den sonra tazı oluyor tdılarda motor yorulmasın çekiş iyi olsun diye turbo erken giriyor devreye ama benzinli tubolularda öyle değil durum
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti murtymul » 17 Haz 2008, 16:54

ben eski arabamda ve diğer arabalarda 5. vitaese 50 km süratla gideken atamıyodum motoru zorluyodu ama octi de atılıyo ve zorlanmıyo arkadaşlara katılıyorum tüketimi çok azaltıyo ama zararlımı bilmem arkadaşım sen de madem okuş aşağı iniyosun sana tavsiyem vitesi 4. vitese at bak o zaman "0" göreceksin yakıt tüketimini
 

ayrıca mesela 40 km süratle giderken 3. vitesle yokuş insen de tüketiyo gibi gösteriyo 2. vitese atarsan araba gene "0" yakıt tüketimi gösteriyo
murtymul
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 Arl 2007, 13:00

Sonraki

Octavia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir