dsg triptonik otomatik multironik vites nedir

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

dsg triptonik otomatik multironik vites nedir

İleti elegance » 27 Haz 2008, 22:00

arkadaşlar internette ilanları gezinirken triptonik dsg vs vs vitesler var diyo nedir bunlar yararı nedir zararı nedir bilgisi olan varmı
 
elegance
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 203
Kayıt: 15 Şub 2008, 22:40
Ad Soyad: uğur
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Octavia TDI

İleti kadir_ » 27 Haz 2008, 22:13

DSG nin açılımını bilmiyorum tam olarak d ekonomi s de performans olması lazım
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti mehmetunal48 » 27 Haz 2008, 22:17

Disapprove[quote="kadir_"]DSG nin açılımını bilmiyorum tam olarak d ekonomi s de performans olması lazım[/QUOTE]
mehmetunal48
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Ekm 2007, 15:59

İleti elegance » 27 Haz 2008, 23:39

daha geniş bi bilgisi olan yokmu trptonik ne ne işe yara dsg n ne işe yarar
elegance
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 203
Kayıt: 15 Şub 2008, 22:40
Ad Soyad: uğur
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Octavia TDI

İleti demir_01 » 27 Haz 2008, 23:46

trıptonık hem otomotık hem yarı otomatık
demir_01
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 10 Kas 2007, 20:19

İleti loveskoda » 27 Haz 2008, 23:57

DSG Direct Shift Gearbox


DSG şanzıman aslen otomatikleştirilmiş manuel şanzımandır. İki adet debriyaj bulunur ve bu sayede çok kısa sürede vites değişimi sağlanır. Her viteste bir sonraki vites hazır hale getirilir ve zamanı geldiğinde çok kısa sürede vites değiştirilir..


 

Tiptronic

 

Tiptronic şanzımanlar yani sıralı otomatik şanzımanlar ilk olarak yarış otomobilleri için geliştirilmiştir... Tek bir hareketle bir üst veya bir alt vitese geçişi sağlarlar.. Önceleri vites kolunu ileri ittiğinizde bir üst vitese geçiyor, geri çektiğinizde bir alta geçiyordu... Şimdi de aynı ama direksiyon arkasındaki kulakçıklarla sağlanıyor...

 

Bu sistemin tek olumsuzluğu; vitesin mesela 4 ten 2 ye indirilmesi gerekiyorsa önce 3 e sonra 2 ye indirilebilmesi.. Tabi buna olumsuzluk denebilirse...

 

Easytronic - Dualogic - MCP

 

Bu tip şanzımanlar OTOMATİKLEŞTİRİLMİŞ manuel şanzımanlardır...

Vites değişimi, debriyaj ve vites seçimi için üç adet elektrik motoru ile görev yaparlar...

Sistem aslen manuel olduğu için güç kaybına yol açmazken sarsıntılı geçişler bu sistemlerin olumsuzluğudur...

 

CVT Continuously Variable Transmission

 

Değişken oranlı şanzımanlardır. Bilindik şanzımanlar gibi dişli bulunmazlar. İki konik silindirin arasında yer alan kayış ile oran değişimi sağlanır. Yapısı bisiklet viteslerine benzer... Güç kaybı yaşatmazlar. Bu şanzıman sisteminin en büyük farkı; motor devri yükseldikten sonra sabit kalıyor, ardından devir sabit kaldığı halde hız artmaya başlıyor. Bunun nedeni sabit motor devri boyunca CVT nin oran değiştirmesi...

 

Tamamen kendi bilgilerim ile yazdığımdan hata olabilir ve eleştiriye açıktır... Hatalar varsa uyarınızSmile
loveskoda
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Şub 2007, 16:42

İleti 34SCU59 » 28 Haz 2008, 02:46

DSP(Dynamic Shift program): Sürücünün kullanım tarzına göre vites değişimini hızlı yada konforlu yapan akıllı otomatik şanzıman.



 

defalarca diyorum okuyun diye ama yazı uzun diye fırca yiyorum

 

 

NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ

İleti sainz » 28 Haz 2008, 13:44

[quote="loveskoda"]
DSG Direct Shift Gearbox

DSG şanzıman aslen otomatikleştirilmiş manuel şanzımandır. İki adet debriyaj bulunur ve bu sayede çok kısa sürede vites değişimi sağlanır. Her viteste bir sonraki vites hazır hale getirilir ve zamanı geldiğinde çok kısa sürede vites değiştirilir..



...
[/QUOTE]

 

DSG

Dual Shift Gearbox : Çift Milli Vites Kutusu

Çift debriyaj olduğu gibi motorun hareket verdiği çift dişli mili vardır. Bir milin üzeinde 1-3-5, diğer milin üzerinde 2-4-6-R dişlileri vardır. 1. viteste hareket halindeyken, hareket iletilmeyen 2. milin üzerinde bulunan 2. vites dişlisi yerine takılı vaziyette bekler. Sistem, 2. vitese geçme komutunu aldığında, 2. milin debriyajını aktif hale getirip aynı zamanda 1. milin debriyajını pasif hale getirir. 2. vites zaten hazır beklediğinden, vites dişlisini yerine takmak için vakit kaybı olmaz, sadece debriyajın bırakılması için bir zamana ihtiyaç vardır ki bu da elektronik kontrol sistemleriyle çok hızlı bir şekilde gerçekleştirilmektedir. İsminin DSG olmasına pek fazla takılmayın zira VW DSG derken, BMW SMG demektedir. Her firma kendine göre bir isim belirlemekteyse de çalışma prensipleri aşağı yukarı aynı kalmaktadır.

Bu da basit de olsa DSG şanzımana bir örnek çizim:

diagram%20of%20dual-clutch%20transmission,%206-speed%20basic%20design

 

diagram%20of%20dual-clutch%20transmission,%20basic%20arrangement

 

 

 

http://auto.howstuffworks.com/dual-clut ... ission.htm linkinde deneyerek görebileceğiniz bir de animasyon mevcut.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti BlueVRS » 28 Haz 2008, 13:49

Pylaşımlar için sağolun herkes farklı bir açılım yazmış?
BlueVRS
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 15 Oca 2008, 17:17

İleti vatanmoise » 27 Haz 2009, 20:27

selam arkadaşlar otomobillerin internet sitelerinde görüyorum da ı-shift şansuman, dsg şansuman, easytronic şanzuman, tiptronik şanzuman, cvt şansuman vs.  bu şanzuman çeşitleri hakkında bilgisi olan var mı? bu şansumanların özellikleri ve birbirinden farkları nedir? bunlardan en kullanışlası yada en ekonomik olanı hangisidir?  (yakıt tüketiminde ve şanzıman arızasında tamiri en ucuz?) yada siz hangisini tavsiye edersiniz? şimdiden çok teşekkür ederim
vatanmoise
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Haz 2009, 20:20

İleti vatanmoise » 27 Haz 2009, 20:37

selam arkadaşlar otomobillerin internet sitelerinde görüyorum da ı-shift şansuman, dsg şansuman, easytronic şanzuman, tiptronik şanzuman, cvt şansuman asm şanzuman vs.  bu şanzuman çeşitleri hakkında bilgisi olan var mı? bu şansumanların özellikleri ve birbirinden farkları nedir? bunlardan en kullanışlası yada en ekonomik olanı hangisidir?  (yakıt tüketiminde ve şanzıman arızasında tamiri en ucuz?) yada siz hangisini tavsiye edersiniz? şimdiden çok teşekkür ederim
vatanmoise
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Haz 2009, 20:20

İleti aekaragoz » 30 Haz 2009, 19:29

Çift debriyaj nasıl kullanılır acaba, karışıklığa yol açmazmı?
aekaragoz
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 103
Kayıt: 02 Haz 2006, 21:50
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Superb

İleti RoadFighter » 01 Tem 2009, 13:27

Tiptronic bizim kullandığımız araçtaki, DSG yan komşunun Passat'ındaki, SMG yan mahalledeki zengin ailenin şımarık bebesinin altındaki M3'teki, multitronic ise karşı komşunun patron babasının altındaki Audi A6'nın şanzıman türü. He he.


Uğur abi güzel birşey paylaşmış önceden.

 

 

Tiptronic bizim bildiğimiz normal otomatik şanzımana manuel müdahale imkanı sağlayan bir bölümün eklenmesi ile ortaya çıkan vites türü. Vites geçişleri açısından normal otomatik şanzımandan pek farkı yoktur.

 

DSG'nin bilgisi yukarıda var. Ama kısacası ; siz 1. viteste gezerken bu şanzıman çoktan 2. vitese takmış oluyor ve vites değiştirme komutunu alır almaz gecikme yaşanmaksızın vites değiştiriliyor. (bu şanzımana sahip araçların düz şanzımanlı modellerine nazaran kalkış hızlanması erken, yakıt tüketimi de düşük oluyor)

 

Multritronic için bkz. :

 


 

SMG :

 


SMG teknolojisi  BMW tarafından Formula yarış arabaları için geliştirilen ve sonradan günlük kullanım için üretilen BMW'lere adapte edilen bir şanzımandır. SMG şanzıman otomatik bir düz vites sistemi olarak düşünülebilir. SMG şanzımanlı BMW'lerde debriyaj vitesi yoktur, şanzımanın kendi içinde otomatik debriyaj sistemi vardır. Vites orta konsoldaki vites kolunun ileri ve geri itilmesiyle veya direksiyonun sağ ve solundaki pedalların geriye çekilmesiyle değiştirilir. BMW mühendisleri aynı zamanda vites değişim hızını kontrol etmek amacıyla orta konsola bir düğme koymuşlardır. En hızlı konuma getirildiğinde vites saniyenin çok altında değiştirilmekte(0,02s) fakat bu hızlı değişimler arabayı sarsabileceğinden konforlu vites geçişleri için vites kolunun arkasındaki düğmeden ayar yapılmaktadır. Yeni bir kullanıcının SMG şanzımana alışması 1 ay kadar alabilmektedir [2]. Bunun en büyük nedeni ise diğer arabalardaki otomatik vitesten farklı olarak vites geçişleri sırasında ayağın gazdan kaldırılmasının gerekliliğidir. SMG şanzıman en çok M serisi arabalarda tercih edilmektedir, hatta 2003 model M3 CSL'de 2006 yılında çıkan M5'te standart olarak sunulmaktadır. Volkswagen'in geliştirdiği DSG (Direct Shift Gearbox) ile pazarda çift kavramalı şanzımanlar daha popüler hale gelmiştir ve BMW'de buradan hareketle 2008 BMW M3'te DCT (Dual Clutch Transmission) sunulmuştur.



 

 
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti vatanmoise » 22 Tem 2009, 22:18

arkadaşlar bu i-shift vites ile CVTvites arasındaki farknedir?
birde bu otomatik şanzumanlar arasında en az ariza çıkartan ve en çok tutulan otomatik şanzuman hangisidir? bilgisi olan varsa yazsın lütfen aklım karıştı.piyasada neden bu kadar otomatik şanzuman  çeşidi var anlayamadım
vatanmoise
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Haz 2009, 20:20

İleti alpino » 22 Tem 2009, 22:32

[quote="RoadFighter"]

Tiptronic bizim kullandığımız araçtaki, DSG yan komşunun Passat'ındaki, SMG yan mahalledeki zengin ailenin şımarık bebesinin altındaki M3'teki, multitronic ise karşı komşunun patron babasının altındaki Audi A6'nın şanzıman türü. He he.



[/QUOTE]

:D hehehehe yıktın beni yaaa :D
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI


Octavia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir