hangi ebattaki lastikleri kullanıyorsunuz

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

hangi ebattaki lastikleri kullanıyorsunuz

İleti yexplorer » 23 Tem 2008, 11:53

bende 205/55/16 lastik var siz hangilerini kullanıyorsunuz. bunlar orijinal ebat mıdır. küçültsek kalkışta hızlanma ve yakıtta düşme olurmu. nasıl etki yapar. kitapçıkta bu ebat var
 
yexplorer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 131
Kayıt: 29 Eyl 2007, 21:48
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 2003 Business

İleti laden » 23 Tem 2008, 15:16

Benimki eskiden 195-65-15 idi Sonradan 215-40-17 yaptım. Performans ve yakıtta büyük bir fark oluştu

laden
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 24 Haz 2008, 14:14

İleti kadir_ » 23 Tem 2008, 15:24

[quote="laden"]

Benimki eskiden 195-65-15 idi Sonradan 215-40-17 yaptım. Performans ve yakıtta büyük bir fark oluştu

[/QUOTE]
 

Yanağı çok ince değilmi lastiğin bende düşünüyorumda 17

 

bu arada bende 195/65/15 91 V kullanıyorum
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti loveskoda » 23 Tem 2008, 15:42

Ben 175/65/14 kullanıyorum(Fabia 1.2 HTP)

 

Bence 16" üzeri mantıklı değil. Çünkü ülkemizin bozuk yollarında çukura yarığa biraz hızlı girseniz anında lastik yarılır ve de jant eğrilir yani yazık bence... Ayrıca yanak dar olacağından konfor azalır, bozuk yollarda çok titreme yapar...Thumbs%20Down
loveskoda
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Şub 2007, 16:42

İleti BlueVRS » 23 Tem 2008, 15:52

55 yanak ölçüsünün altına düşmemenizi öneririm,konfor için..

BlueVRS
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 15 Oca 2008, 17:17

İleti kadir_ » 23 Tem 2008, 16:29

bu gün viraja sert girdim süratli bişekilde girerken aklımdan geçti şimdi 45 yanak lastik olsa 17 inç bizi savurup atmıştı diye içimden geçirdim vazgeçtim bu sevdadan
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti loveskoda » 23 Tem 2008, 16:44

Yok hocam, sanılanın aksine, dar yanaklı lastikler daha iyi yol tutar... Ama çok dar olursa dediğim gibi, bozuk yollarda dikkat etmek gerekir ve konforu da düşük olur...

 

Dar yanağın daha iyi yol tutmasının sebebi, esnemenin daha az olması ve lastiğin daha direkt bir şekilde yere bastırılabilmesi.... Bu yüzden performanslı modellerde büyük jant-dar yanak kombinasyonu tercih ediliyorWink
loveskoda
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Şub 2007, 16:42

İleti laden » 12 Ağu 2008, 12:37

Yanak inceldikçe görüntü güzelleşir,  ama ince yanak lastiği kullanırsanız eski konforu özlersiniz, bir diğer dezavantaş da lastik çukurlara sert girildiğinde balon yapar. Ben 4 ay içinde 3 tane lastik değiştirdim.

laden
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 24 Haz 2008, 14:14

İleti Elondo.cc » 12 Ağu 2008, 13:13

195/65/15 kullanıyorum ve gayet memnunum 
Elondo.cc
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 01 Ağu 2008, 19:39

İleti SEAHAWK » 12 Ağu 2008, 16:17

İnce yanak her zaman kayıtsız şartsız üstün ve emniyetli yol tutuş alacağınız anlamına gelmez. Özellikle toleransının zayıf olmasıyla başlı başına bir uzmanlık ister.
 

Kalın yanaklı lastiğin o yarattığı "yığılma" anında geniş bir tolerans aralığı vardır. Yani aracı çok zorladığınızda araç size "dikkat et bak, lastiğin anasını ağlatıyorsun, birazdan da devrilecen" gibi bir his verir. Araç yanağın üstünde yığılma yapar. Ancak bu esnada yoldan kopmuş falan değilsinizdir. Sadece yığılmanın yarattığı tehlike hissiyle daha fazla zorlamazsınız. Ha biraz daha inat ederseniz araca ve yol şartlarına göre ya yana yatarsınız, ya da savrulursunuz.

 

Ancak ince yanaklı lastikte o "kırmızı çizgi"nin kalınlığı çok daha incedir. Yani araç yığılma yapmadığından size bir tehlike sinyali de veremez. "Kalın kırmızı çizgi" diye tabir ettiğimiz bölge bu lastiklerde inceldiği için, "ya hep ya hiç" durumuna daha yakın bir yol tutuş elde edilir. Yani kalın yanaklılara göre bir miktar daha yukarısını zorlayabilir, kalın yanaklının uyarı verdiği yerlerde düzgün dönüşünüzü sürdürebilirsiniz. Ancak sınıra geldiğiniz an takırt diye spin atmanız (daha doğrusu tutunmanın sona ermesi) an meselesidir.

 

Açıkçası, ince yanak gerçekten uzmanlık ister. Şahsen hangi araç olursa olsun, standart yol şartlarında otomobillerin viraj tutunmalarına güvenmemeyi tercih ediyorum. Evet; Cordoba 195 55 15'lik orjinal ebatlarının da yardımıyla mükemmel yol tutuşa sahip. Ama ben bunu sadece acil durumlarda (ani şerit değiştirme vb.) istemeden denemiş olmayı tercih ederim.

 

 

Her lastik boyutunun kendince avantajları oluyor. Ancak orjinal lastiklerini hunharca(Big%20smile) büyütme hevesine girmiş arkadaşları da uyarmak isterim bu şekilde.

 

Ancak Fabia'lar için şunu da ekleyeyim: İlla ki lastiklerinizi büyütmek istiyorsanız 195 55 15'lik Cordoba ölçülerini gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz. Cordoba ile Fabia'nın vites oranları da, motorları da aynı. Resmen "orjinal lastik büyütme" gibi bir şey oluyor.Smile Hem aracınız da biraz yükselmiş olur. Üstelik yükselmenin yaratacağı yol tutuş dezavantajını geniş yanakla da telafi etmiş olursunuz. Yalnız artan lastik maliyetini de kabullenmek gerek.Ouch

 

======================================

 

 

Bu arada, bu 195 65 15'lik lastik de çok kalın yanaklı yav. Vectra B kasa ile ilgili bir tartışmada da yazdım, o yanak kalınlığı çok üstün yol tutuş beklentisi olanları tatmin etmeyebilir. Ama sunduğu konfora da değiyordur eminim.Big%20smile

 
SEAHAWK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Şub 2008, 20:22

İleti elegance » 12 Ağu 2008, 16:21

195 65 15 orjinal 2001 octavia
elegance
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 203
Kayıt: 15 Şub 2008, 22:40
Ad Soyad: uğur
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Octavia TDI

İleti emrtkn » 12 Ağu 2008, 16:26

225/45/17 ..
Kullanıcı avatarı
emrtkn
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 10
Kayıt: 09 Tem 2008, 12:26
Konum: Bursa
Ad Soyad: Emre TEKİN
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Octavia A5 (RS Modified)

İleti yexplorer » 12 Ağu 2008, 16:47

kitapda 205/55/16,205/60/15,195/65/15 için bilgi vermiler bu ben bu üçünden istedeğimi takabilirim anlamına gelir değilmi. 195 takarsam ağır gelen kasanın sürtünmeden dolayı az da olsa hafiflemesi söz konu olup kalıkışta hızlanma ve yakıtta düşüş olurmu
yexplorer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 131
Kayıt: 29 Eyl 2007, 21:48
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 2003 Business

İleti 10TOPRAK » 12 Ağu 2008, 16:54

195/55/15
10TOPRAK
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 23 May 2006, 13:41

İleti mygokhan » 12 Ağu 2008, 18:02

195/55/15 ==> 1.2 roomster orjinal lastikler..
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

İleti FWD » 12 Ağu 2008, 21:55

205/55/16
FWD
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 Tem 2008, 00:52

İleti hakanerdogan » 12 Ağu 2008, 21:59

185 60 R14   orjinal.


hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti orhunbe » 18 Ağu 2008, 23:35

225/40/R18 2003 octavia vrs . aracı aldığımda üstünde bu lastikler vardı. tahmin edersiniz konfor sıfır, süspansiyon da sert olunca.... kayınpeder bir kere benim arabaya bindiğinde 'bu araba bozuk galiba' demişti :)   , ince yanak güzel duruyo ama şehir trafiğinde insan konfor arıyo, lastik eskiyince 16 janta dönecem.
orhunbe
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 13 Tem 2008, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Roomster 1.6 Tipt.

Sonraki

Octavia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir