AKS ARIZALARI ve DEĞİŞİM HAKK (ÖNEMLİ !!!)

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

AKS ARIZALARI ve DEĞİŞİM HAKK (ÖNEMLİ !!!)

İleti ozkan3267 » 29 Eyl 2008, 23:13

arabanın önünden ses geliyor demiştim servise gittim bana amortisör dediler halbüki aksler yağsız kalmış, ve bu nedenle değişmesi gerekiyor muş, servisler işi iyi bilmiyor düşüncesindeyim şu an

 
ozkan3267
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 600
Kayıt: 15 Ekm 2007, 01:14

İleti ozkan3267 » 30 Eyl 2008, 14:32

?
:(
ozkan3267
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 600
Kayıt: 15 Ekm 2007, 01:14

İleti AhmetH » 30 Eyl 2008, 17:53

yırtıldıysa  körükler  yağsız  kalır...
 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
RS
RS
 
İleti: 3947
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 98 Felicia 1.3 GLX,01 Vectra B,12 Polo bluemotion

İleti orhangecen » 05 Ekm 2008, 00:45

valla ankaada şöyle adam akıllı , güven veren parasında değilim artık bir adam bulmak istiyorum .  Araba yaptırıyorum kah ucuza kah pahalıya bir gram kafam rahat olmuyor .  Bugün akşama kadar sanayide arabanın başında bekledim noluyor ne olmuyor diye 
 

varsa ankarada güvendiğiniz bir usta lütfen yazın. Birinden kaçıyorum birine gidiyorum o da kankası çıkıyor lanet geldi
orhangecen
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 45
Kayıt: 04 Ekm 2008, 20:07

İleti ihsan » 05 Ekm 2008, 02:21

aks koruklerıne ben her yag degısımınde aracı yukarı kaldırıldıgında kesın kontrol ederım hatta bazen arabayı detaylı bi temızlık yaparken moru temızlerken de tekerlerı cevırım kontrol ederım. aks koruklerının cabuk yırtılmasının sebebını benım formanı 9 yıl boyunca kullanarak anca buldum ıstersenınz sızde deneyın aracı park ederken mumkun oldugunca dıreksıyonu duz park edeın eger dıreksıyon baya bi cevirk ıse koruklerın omru asırı sekılde azalıyo. zaten ıcıne konulan yag her yag gıbı lastıgı cürütüyor ama dedıgım gıbı park seklı cok etkılıyo
Kullanıcı avatarı
ihsan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 751
Kayıt: 05 Şub 2007, 13:58
Konum: Bursa/Osmangazi
Ad Soyad: ihsan ACAR
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia special 1.4 16v 101hp

İleti ozkan3267 » 05 Ekm 2008, 02:40

aksler yağsız kalmış yağladık ayarlarını yaptık ama aksler ısındıktan sonra gene ses yapıyor nası yapcaz bilmiyorum


 


 


 


 

ozkan3267
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 600
Kayıt: 15 Ekm 2007, 01:14

İleti AhmetH » 05 Ekm 2008, 08:05

aks dediğiniz  neresi  ama ?
 

aksın  iki  ucu  var  biri  şanzımana  giriyor  biri  tekerlek  poryasına..

 

şanzıman  tarafına  giren  iç aks   ileri  geri  kayma  özelliğine  sahip  dış  aks  ise  ileri  geri  kaymıyor  ama  sağa  sola  oynayabiliyor.

 

bu  iki  aks   körükle  örtülüyor.  dış  körük  ,  iç  körük..

 

şimdi  genelde  dış körük  yırtılır  ve  yağsız  kalır.

 

körüğü değiştirmek için  sökünce iyice  benzin  mazot  vs  ile  aksın  dağıtılıp  temizlenmesi  lazım..

 

içinden 6 bilya bir kafes  ve bilylaların  kafesin  bir arada tutan ve  aksın  frezelerinin  girdiği  yıldız  gibi  bir  parça  daha var..

 

şimdi  bunu  dağıtıp  iyice  temizlemek lazım  benzinle  mazotla  yıkamak  lazım..

 

arızayı  iyi  bulmak  için  temizlik  şart..

 

burası  hep  böyledir..  tahminlerle  biyere  gelinmez..   parça  temiz  olacak ki   aşınma  izleri  görülsün..

 

yoksa  temizlemeden  direk  yeni gresini  basıp  yeni körük  geçirilirse  o  işçiliğe  para bile  verilmez..

 

herşey  temiz  olunca  şunu  görmeniz  lazım ;

 

aks  lalesinde  bilyaların  vurduğu  yön   daha  çok  aşınır.  bu  aşınma  aşırı  fazla  ise  yapacak bişey yok..

onu   anca  ustanız iyi  ise  size  söyler..

 

 

benim  size tavsiyem   aksları  çok  iyi  biçimde  dağıtıp  temizletip  inceleyin..  ve   yerlerini  değiştirin

 

sağdaki  aks ı   sol   tarafa   ,  soldaki  aksı  sağ  tarafa  alın.

 

böylece  bilyaların  vurduğu yönler  değişecek.. yani  aksların  daha  az  aşınmış  kısımlarına  yük  binecek.

 

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
RS
RS
 
İleti: 3947
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 98 Felicia 1.3 GLX,01 Vectra B,12 Polo bluemotion

İleti AhmetH » 05 Ekm 2008, 08:11

bu arada  aksı  yerine  takarken   segmanına  dikkat.  o  segmanı   kırmadan  çıkartan  ve  takan  zaten  ustadır   ..
 

ama  genelde  araçları  kalfalar  ellediğinden  sökerken  veya  takarken  o  ufacık  segmanı  kırarlarsa kırılan parçalar  lalenin içinde kalır ..

 

aksın  sökülmesi  dağıtılması  yıkanması  temizlenmesi  anında  başında durursanız  ne  demek  istediğimi  iyi  anlarsınız..

 

aksla  uğraşmak  aynı  yap boz  la  oynamak  gibidir..   işi  bilmeyen   kalfalar  çıraklar  bırakın  aksı  incelemeyi yorum yapmayı  içinden  bilyaları  kafesi  bile  çıkaramaz..
Kullanıcı avatarı
AhmetH
RS
RS
 
İleti: 3947
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 98 Felicia 1.3 GLX,01 Vectra B,12 Polo bluemotion


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir