Avans Ayarı ?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Avans Ayarı ?

İleti xufuk » 02 Eyl 2010, 21:25

Selam arkadalar Avans ayarının Kaç derece olması gerektiğini Bilen varmı acaba. Krank şaftının ordan bir ayarı var sanırım Karank şaftına denk getirip Çentikle numaraları Bu Ayar kaç derece olmalı.
Distirübütörün altındaki vidayı gevşetip Sağa Sola çevirerek ayarlanıyor bildiğim Bilgili arkadaşlardan yardım bekliyorum.

Birde Egzos ve Emme subabının Ayarı farklımı ikiside 20mm. midir.

Aracım 93 model 135 LX

Bizim araçlarda avans tabancası ile daha iyimi ayarlanır acaba bazı sitelerde gitti gidiyor gibi fiyatları gayet ucuz.
Birde Motor kompreyon cihazlarına bakıyorum onlarında fiyatı uygun ama kullanmasını bilmiyorum işte Sanırım bujiyi söküp ordan kompresyonu ölçüyoruz.
Avans hakkındaki bilgilerinizi bekliyorum Şimdiden teşekkürler.
 
xufuk
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 328
Kayıt: 20 May 2009, 18:52

İleti xufuk » 02 Eyl 2010, 21:38

Sanırım Avans ayarı yaparken Piston Üst ölü Noktada olmalı 5 derece Katolog değeri bu (Bu ayar V kayışını Bağlı olduğu Krank tan ayarlanıyor) sonra avans ayarı yapılıyor ama nasıl?
xufuk
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 328
Kayıt: 20 May 2009, 18:52

İleti AhmetH » 02 Eyl 2010, 22:21

kendinize samimi olarak sorun
avans ayarı ne demek ?
Kullanıcı avatarı
AhmetH
RS
RS
 
İleti: 3947
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 98 Felicia 1.3 GLX,01 Vectra B,12 Polo bluemotion

İleti karakule » 02 Eyl 2010, 23:59

avans ayarı nedir?

avans ayarı, bujinin ateşleme yapacağı zamanın ayarlanması demektir. normalde motor çalışma zamanlarından 1 i olan ateşleme zamanının ayarlanması motorun stabil,sessiz ve verimli çalışması açısından çok önemlidir. gerçekte istenen ateşleme zamanı piston sıkıştırma zamanının sonunda üst ölü noktaya gelirken ateşlemenin yapılması gerekir. bu motor çalışma devrine bağlı olarak sürekli değişen bir değer olmakla birlikte belli devirler için verilen avans değişmemektedir...

motor çalışma sırasında yanma odasındaki sıcaklık zaman zaman 1000 dereceye kadar çıkar...yanma odası içerisindeki sıcaklığa, motorun emdiği havanın sıcaklığına ve yakıtın sıcaklığına göre avans ayarı sürekli değişmek zorundadır...ancak eski nesil karburatörlü araçlarda avans sadece motor devri arttıkça belli oranda geciktirilmesi ile olur...bu sistem temelde motor çalışması için gerekli olan 'avans verme' olayıdır

el ile yapılan avans ayarı, distribütör hareket ettirilerek yapılır...bunun için avans tabancası kullanılır...avans tabancası ateşleme zamanı ile piston konumu arasındaki açıyı motorun çalışması esnasında gösteren 1 aygıttır...+ ve - kutupları aküye bağlandıktan sonra ateşleme zamanını belirlemek için 2. silindirin buji kablosuna avans tabancasının okuyucusu takılır ve avans ışığı volan üzerine düşürülerek her ateşleme anında ışık yandığında 1. silindirin üst ölü noktaya göre konumu ölçülür... platin ateşlemeli spring ve r12 lerimizde avans ayarı bu şekilde elle yapılırken, elektronik ateşlemeli 9-11 araçlarda avans ayarı otomatik olarak yapılır...

yukarıda değindiğim avans ayarının belirlenmesinde etkili olan motor yakıt ve hava sıcaklığı konularına da biraz değinelim...

yanmanın olabilmesi için açık alev kaynağı gereklidir...benzinli araçlarda bu alev kaynağı buji kıvılcımıdır...ancak yanma buji ateşlemesi sırasında olmaz...buji ateşlemesi sadece yanma reaksiyonunu başlatan 1 etki yaratır...silindir içine alınan yakıtın yanmasına sıcaklık da etki eder...bu yüzden motor yakıt ve hava sıcaklığı arttıkça motorun verimli çalışması için gerekli olan optimum avans ayarı değeri değişir...sıcaklık arttıkça yanma daha erken olacağı için avansın biraz geciktirilmesi ve piston üst ölü noktada, belki de biraz daha geç ateşlenmesi sağlanmalıdır...böylece yanma zamanı tam ayarlanır ve optimum ateşleme sağlanır...

avans ayarı normalden fazla olursa ateşleme gecikir... bu durum özellikle alt ve orta devirlerde motorun ani şekilde devirlenmesine yardımcı olur ancak üst devirlerde iyice geciken ateşleme piston alt ölü noktaya geldiğinde bile yanmanın devam etmesine, ve tork düşüşüne neden olur...aynı şekilde normalden çok erken ateşlenen yakıt da düşük avans ayarı yüzünden piston üst ölü noktaya yaklaşırken ateşlemenin olmasına neden olur...bu durumda piston üzerinde ters 1 giç oluşacağından motorun alt devirlerde torkunun düşük olması sonucu ortaya çıkar...ancak bu durumda da motor devirlendikçe avansın tam ateşleme zamanına denk gelmesi ile yüksek devirlerde ekstra tork ve güç sağlanabilir...alt devirlerde isteksiz olan motor devir arttıkça tork değerini kaybetmeden ya da çok az 1 düşüşle korur ve aracın max. hızı artar... (alıntıdır bilginize) :D
Kullanıcı avatarı
karakule
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 36
Kayıt: 08 Eyl 2007, 20:14
Nereden: Muğla
Arabanız: 1992 forman 135 L

İleti karakule » 03 Eyl 2010, 00:01

AhmetH yazdı:kendinize samimi olarak sorun
avans ayarı ne demek ?


yukarıdaki açıklamadan sonra bir soruda ben ekleyeyim bari;
Subap ayarı nedir ??????
Kullanıcı avatarı
karakule
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 36
Kayıt: 08 Eyl 2007, 20:14
Nereden: Muğla
Arabanız: 1992 forman 135 L

İleti Favocu » 03 Eyl 2010, 06:38

Distributorum altındaki vidayı gevşetince distributor sağa sola hareket eder. Avansın kaç derece olduğunu bilmiyorum. Zaten oldukça hassas birşey dereceye bakarak doğru olarak yapılacağını sanmam. Avans tabancasıyla ölçmek bence doğru ve yeterli. Eksoz ve emme subaplarının ayarları aynı 0.20 diyebiliyorum.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 393
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti hetepe » 03 Eyl 2010, 07:05

Sanayideki ustalar avansı elle, motoru dinleyerek ve hiç bir teknik değer olmadan yaparlar genelde...Bu soruyu onlara sorsanız, ''ne derecesi abi, öyle yapıyoruz işte derler''...Sübaplar ise merka model, motor tipi ayırdedilmeden yaklaşık 20 mm ye ayarlanır o ustalar tarafından...Bir sıkıntı hissederseniz, ''getir bakalım abi, hiç bişeyi yok bunun'' derler...
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 7453
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,2 HTP HB '05 64 HP

İleti sainz » 03 Eyl 2010, 10:07

Bir bilgi de ben ekleyeyim:

Eksantrik zinciri bollaşmışsa avans ayarını tutturamazsınız. Sürekli değişecektir o değer.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
RS
RS
 
İleti: 3308
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Favorit 1.3LX

İleti xufuk » 03 Eyl 2010, 12:32

Sanırım sorununum Triger zinciri Sesindende belli ediyor zaten ama Subap ve Avans Ayarıyla şimdilik idare edicez Artık Verdiğiniz Paylaşımlar için Sağolun.
xufuk
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 328
Kayıt: 20 May 2009, 18:52


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir